Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Turbo La Clio 1.4 ?
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Diverse > Modificari si imbunatatiri
cmandrei
Se poate pune/adapta o turbina la Clio cu motor de 1.4 ? poate e tampita intrebarea dar asta cred ca as face asa ceva daca s-ar putea si pretul ar fi cat de cat normal.
matri][xx
pe aici pe forum parca a scris ca cineva de la borla si-a adaptat pe supernova 1.4 de clio o turbina de corrado g60...
oache81
Compresor merge sigur pus foarte usor insa va trebui sa renunti la aerul conditionat daca ai pe masina.Cred ca ajungi undeva pe la 1500 de euro.Turbina e mai complicat pentru ca trebuie calculat ce turbina iti trebuie si facute o groaza de modificari.La compresor (si turbina cam la fel) iti mai trebuie sa faci asa:
-sa decomprimi motorul pentru compresor e de ajuns sa folosesti 2 garnituri de chiulasa in schimb la o turbina puternica trebuie sa iei si din cilindri un pic
-o gramada de tevaraie
-injectoare cu debit mai mare calculat in functie de presiunea ce o baga compresorul sau turbina sau un chiptuning la cineva foarte priceput care sa modifice harta de injectie in functie de noile valori ale volumului de aer
-la turbina trebuie mai mult ca sigur sa schimbi si pistoanele pentru ca vor rezista foarte putin (la folosire normala rezista la fel de mult dar tu nu vrei turbina doar ca sa fie acolo si e foarte posibil sa se duca repede in special in cazul unor apasari bruste a acceleratiei)
-eventual un sistem de racire al uleiului
-trebuie si un intercooler pentru ca temperatura aerului comprimat creste si practic el tinde sa atinga aceeasi cantitate in acelasi volum,chiar daca ai turbina el se va incalzi pana vei ajunge sa ai tot atata aer ca inainte sa montezi turbina
-un lucru important este sa ai loc sa montezi toate astea,ma refer la turbina,compresorul e ceva mai usor de instalat si se monteaza fix in locul compresorului de aer conditionat.
La turbina trebuie gandit tot sistemul cap coada,inclusiv un managment controlat de ECU,si sigur ala al tau nu stie ce e aia turbina asa ca aici cred ca este cea mai mare problema,pentru ca turbina este activata la un anumit numar de turatii si calculatorul de bord face asta,el dicteaza turbinei ce presiune sa bage in functie de cat de mult apesi tu pedala de accelereatie etc.
Compresorul este invartit cu ajutorul unei curele pe care o ai deja daca ai aer conditionat insa aproape sigur va trebui sa renunti la aerul conditionat.

Asa in mare este destul de simplu sunt 2 chestii care trebuiesc respectate si anume amestecul aer/benzina trebuie sa fie in raportul de 14.7/1 ceea ce se realizeaza calculand presiunea aerului care intra si marind cu acelasi raport si cantitate de benzina cu ajutorul unui chiptuning sau cu niste injectoare cu debit mai mare decat ale tale si a doua chestie trebuie ca pistoanele sa reziste unei forte mai mari (cam de 2 ori mai mare) si asta se face prin marirea camerei de ardere prin montarea a 2 garnituri de chiulasa una peste alta (practic cresti capacitatea cilindrica)
Cu turbina este destul de complicat pentru ca avand in vedere ca intra abia la x nr de rotatii si nu merge tot timpul cum merge compresorul o sa trebuiasca sa gasesti pe cineva care sa iti faca un chiptuning extrem de complicat pentru ca sa zicem pana la 3000 de ture motorul tau o sa mearga la fel si o sa aiba nevoie de aceeasi cantitate de benzina ca si pana acum si la peste 3000 de ture o sa fie o crestere brusca si neliniara in functie de cantitatea de aer in plus pe care o da turbina.

Cea mai ieftina turbina costa 400 Euro din ce am vazut eu pe net si cam orice turbina este adaptabila la orice motor,oricum nu exista una special pentru motorul tau asa ca va trebuie sa adaptezi ce vei gasi mai ieftin daca te hotarasti sa iti pui turbina.Oricum manopera la montarea unei turbine este mare,daca nu ai pe cineva priceput care sa te ajute si sa iti ceara un pret mai mic o sa coste manopera cam cat costa piesele.Uite de ex eu am schimbat chiulasa pe care am dat 4 milioane si am dat manopera 5 milioane

Uite o poza cu un compresor montat pe un motor cu 8 valve de renault megane cred care seamana cu al meu si probabil si cu al tau:

http://www.zippyimages.com/files/40670/untitled2.gif

In afara de compresorul propriuzis mai iti trebuie tevaraia din imagine niste injectoare sau un chiptuning si inca o garnitura de chiulasa + manopera si cateva zile de teste si stat fara masina.Injectoarele costa cam 4 milioane SH,garnitura pana in 1 milion si tevaraia vreo 5 milioane.Ramane de vazut unde gasesti compresorul si la ce bani,stiu pe cineva cu compresor de VW Corado G60 pus pe supernova ,asta din imagine e de Mercedes SLK deci ar trebuie sa mearga orice compresor.Nu stiu cat costa exact un compresor si eu vreau sa imi pun dar deocamdata n-am bani nici sa imi repar geamurile asa ca o sa mai astept ceva timp pana o sa am curajul macar sa aflu cat costa.
cmandrei
QUOTE(matri)
[xx,Apr 28 2005, 04:25 PM] pe aici pe forum parca a scris ca cineva de la borla si-a adaptat pe supernova 1.4 de clio o turbina de corrado g60...

Am cautat tot ce avea cuvantul turbo si nu am gasit mai nimic foarte relevant pentru intrebarea mea.

Se pare ca acolo unde spui tu cuvantul de ordine este compresor si dupa asta nu am cautat (ca rezultate aveam post-urile nu topic-urile).
cmandrei
Mersi mult oache81 ... sincer am crezut ca este ceva mai simplu ... adica mie mi se pare prea complicata toata chestia asta si vad eu ca sunt prea multe componente astfel ca posibilitatea ca ceva sa nu mearga bine (iar posbilitatea de a te intoarce la ce a fost e mica dupa ce ai modificat tot felul pe acolo) este destul de mare.
Huh trebuie gandita bine toata treaba asta unsure.gif
matri][xx
eu cred ca cel mai bine este sa iei un motor de clio de 1.4sau de pe renault sau de dacie si sa umbli la ala..si in acest mod nici nu iti risti motorul tau original si poti umbla si cu masina in tot acel timp...parerea mea chiar daca costa mai mult..
cmandrei
QUOTE(matri)
[xx,Apr 28 2005, 04:41 PM] eu cred ca cel mai bine este sa iei un motor de clio de 1.4sau de pe renault sau de dacie si sa umbli la ala..si in acest mod nici nu iti risti motorul tau original si poti umbla si cu masina in tot acel timp...parerea mea chiar daca costa mai mult..

Ideea e buna dar costuri cresc mult si atunci intervine chestia ... daca imi vand masina + banii care i-as baga => alta cu motor ceva mai puternic (ca asta se vrea a fi rezultatul).
oache81
Masina merge si cu 2 garnituri de chiulasa si daca faci chiptuning cu chip pe socket poti pune chip-ul vechi la loc oricand si sa scoti compresorul din functiune si ai masina la fel cum era inainte.Dureaza cam juma de ora toata treabaCred ca asa ar fi cel mai misto adica ma gandesc ca nu vrei iarna compresor ca o sa ajungi sa iti consume 20 daca mergi cu 30 la ora prin oras.Sau si mai simplu daca respecti cat de cat montajul din poza poti scoate un cot de cauciuc si schimbi chip-ul compresorul se invarte in continuare si pierzi vreo 2-3 CP ca ala mananca cam cat mananca si compresorul de aer conditionat.Saptamana viitoare o sa ma duc la Borla ca am dat comanda pentru niste serpisori (galeria de evacuare din inox) si o sa il intreb pe cel cu supernova cat l-a costat compresorul.Oricum e ceva mai mult decat o turbina si ceva mai greu de gasit dar e mult mai usor de montat.Practic il poti monta si tu in fata blocului daca ai niste scule adecvate.Oricum nu o sa iti puna nimeni compresor sau turbo la nici un service mai rasarit pentru ca oamenii aia trebuie sa garanteze cat de cat ca o sa iti mearga masina bine.Chiar ma gandeam sa iti faci asa ceva la masina si sa te duci la ITP cu tot cu catalizator scos sa vedem ce zic aia.tongue.gif
cmandrei
La asta cu ITP-ul nu m-am gandit ... banuiesc ca exista posibilitatea sa nu mai trec de teste sau cel putin nu corect wink.gif
VladSoare
Pai inainte de ITP ii scoti cotul ala si pui chip-ul vechi la loc si gata, masina e cum a fost. wink.gif
AliNOS
mai oache vad ca tu faci niste confuzii: turbina nu "se activeaza" la o anumita turatie.. turbina functioneaza de cand pornesti motorul.. tu confunzi functionarea turbinei cu momentul cand aceasta da boost adica produce suprapresiune... deci turbina merge de cand pornesti motorul.. daca vrei ne intalnim si verifici pe viu.. am o skoda octavia 1.8T 4x4... si vei vedea ce si cum e cu turbo asta pe benzina..
@cmandrei nu te complica sa pui turbo pe masina si nici compresor daca nu tii masina strict pt curse... nu o sa-ti convina nici consumul nici ca o sa stai cu ea mai mult prin service sa iti regleze, sa iti repare, etc.. asta e parerea mea
@oache again: "Practic il poti monta si tu in fata blocului daca ai niste scule adecvate." pai daca ar fii asa de usor toti am avea acum masini de peste 200 de cai din motoare de 1.6.. motorul trebuie pregatit pt turbo sau compresor daca vrei sa nu il bubui din cauza suprapresiunii sau daca vrei sa nu iti afecteze fiabilitatea..
nu e chiar asa de usor... cobori din bloc cu un compresor mecanic in spate si 3 metrii de tzeava, sui masina pe cric si asa in 30 de minute ai mai pus 20 de cai pe ea...
compresorul mecanic injecteaza aer cu supra presiune [pana aici e ca si turbina] numai ca nu e invartit de gazele de evacuare ci e invartit de o curea pt a fii pus in functiune... adevarat insa, compresorul mecanic dezvolta o suprapresiune mai mica decat o turbina din motive pe care nu mai stau acum sa le povestesc.. despre turbo si compresoare ar mai fii multe de spus referitor la cum functioneaza dar sincer daca un motor nu este gandit pt supraalimentare turbo sau kompresor nu va bagati la adaptari ca o sa aveti mari surprize.. mai bine va luati un ursuletz [bmw seria 3 fabricat inainte de 89] la 3000E, ii refaceti motoru si o sa traga mai bine decat un renault de 1.4 asta daca vreti de curse.. si pe ala puteti sa faceti chip si tot tacamul de tunnig.. daca motorul e in stare buna o sa se simta imbunatatirile.. cam atat... bafta multa
oache81
Stiu ca merge tot timpul,dar intra in legatura cu motorul la o anumita turatie cand se atinge o anumita presiune.
AliNOS
oache tu nu intelegi.. turbina e in legatura permanenta cu motorul.. doar e invartita de gazele lui de evacuare.. presiunea nu se produce in motor si atunci intra turbina... turbina merge continuu invartita de gazele de evacuare.. rotatia paletei e in functie de turatia motorului [cu cat e mai turat scoate mai multe gaze de evacuare].. TURBINA e cea care produce suprapresiune in motor.. nu motorul face presiune din nimic si apoi intra turbina care ce rol ar mai avea???? momentul boost-ului e momentul in care turbina se apropie de presiunea maxima.. si atunci masina incepe sa fuga mai tare.. cred ca tie ti-a explicat cineva gresit si tu ai inteles asa si zici ca asa e cum a zis mecanicul ala.. sper ca acum ai inteles biggrin.gif
AliNOS
QUOTE(oache81 @ May 23 2005, 08:00 AM)
Stiu ca merge tot timpul,dar intra in legatura cu motorul la o anumita turatie cand se atinge o anumita presiune.

cand motorul atinge o anumita turatie ce poate diferi de la un motor la altul, gazele de evacuare invart rotorul turbinei cu viteza aproximativ de 90.000 rpm viteza care produce suprapresiunea de varf si atunci se produce boost-ul.. fraza "a intra turbina" nu se refera ca turbina incepe sa functioneze sau intra in legatura cu motoru, se refera la momentul in care turbina produce presiunea de varf..
Face
Nos se poate pune pe absolut orice masina cu motor pe benzina (injectie). E tot un fel de admisie fortata (ca si la turbo si la compresor).
De putut se poate pune. Te costa 1400$ (kit-u de +35cp ce nu necesita alte modificari la motor) si il montezi chiar aici la noi in tara.
Ca fapt divers, exista un Megane II 1,4 16v cu nitrous si rezultatele sunt cu totul nespectaculoase. Si i-as ruga pe RoadRunner si Claus sa confirme.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.