Compresor merge sigur pus foarte usor insa va trebui sa renunti la aerul conditionat daca ai pe masina.Cred ca ajungi undeva pe la 1500 de euro.Turbina e mai complicat pentru ca trebuie calculat ce turbina iti trebuie si facute o groaza de modificari.La compresor (si turbina cam la fel) iti mai trebuie sa faci asa:
-sa decomprimi motorul pentru compresor e de ajuns sa folosesti 2 garnituri de chiulasa in schimb la o turbina puternica trebuie sa iei si din cilindri un pic
-o gramada de tevaraie
-injectoare cu debit mai mare calculat in functie de presiunea ce o baga compresorul sau turbina sau un chiptuning la cineva foarte priceput care sa modifice harta de injectie in functie de noile valori ale volumului de aer
-la turbina trebuie mai mult ca sigur sa schimbi si pistoanele pentru ca vor rezista foarte putin (la folosire normala rezista la fel de mult dar tu nu vrei turbina doar ca sa fie acolo si e foarte posibil sa se duca repede in special in cazul unor apasari bruste a acceleratiei)
-eventual un sistem de racire al uleiului
-trebuie si un intercooler pentru ca temperatura aerului comprimat creste si practic el tinde sa atinga aceeasi cantitate in acelasi volum,chiar daca ai turbina el se va incalzi pana vei ajunge sa ai tot atata aer ca inainte sa montezi turbina
-un lucru important este sa ai loc sa montezi toate astea,ma refer la turbina,compresorul e ceva mai usor de instalat si se monteaza fix in locul compresorului de aer conditionat.
La turbina trebuie gandit tot sistemul cap coada,inclusiv un managment controlat de ECU,si sigur ala al tau nu stie ce e aia turbina asa ca aici cred ca este cea mai mare problema,pentru ca turbina este activata la un anumit numar de turatii si calculatorul de bord face asta,el dicteaza turbinei ce presiune sa bage in functie de cat de mult apesi tu pedala de accelereatie etc.
Compresorul este invartit cu ajutorul unei curele pe care o ai deja daca ai aer conditionat insa aproape sigur va trebui sa renunti la aerul conditionat.
Asa in mare este destul de simplu sunt 2 chestii care trebuiesc respectate si anume amestecul aer/benzina trebuie sa fie in raportul de 14.7/1 ceea ce se realizeaza calculand presiunea aerului care intra si marind cu acelasi raport si cantitate de benzina cu ajutorul unui chiptuning sau cu niste injectoare cu debit mai mare decat ale tale si a doua chestie trebuie ca pistoanele sa reziste unei forte mai mari (cam de 2 ori mai mare) si asta se face prin marirea camerei de ardere prin montarea a 2 garnituri de chiulasa una peste alta (practic cresti capacitatea cilindrica)
Cu turbina este destul de complicat pentru ca avand in vedere ca intra abia la x nr de rotatii si nu merge tot timpul cum merge compresorul o sa trebuiasca sa gasesti pe cineva care sa iti faca un chiptuning extrem de complicat pentru ca sa zicem pana la 3000 de ture motorul tau o sa mearga la fel si o sa aiba nevoie de aceeasi cantitate de benzina ca si pana acum si la peste 3000 de ture o sa fie o crestere brusca si neliniara in functie de cantitatea de aer in plus pe care o da turbina.
Cea mai ieftina turbina costa 400 Euro din ce am vazut eu pe net si cam orice turbina este adaptabila la orice motor,oricum nu exista una special pentru motorul tau asa ca va trebuie sa adaptezi ce vei gasi mai ieftin daca te hotarasti sa iti pui turbina.Oricum manopera la montarea unei turbine este mare,daca nu ai pe cineva priceput care sa te ajute si sa iti ceara un pret mai mic o sa coste manopera cam cat costa piesele.Uite de ex eu am schimbat chiulasa pe care am dat 4 milioane si am dat manopera 5 milioane
Uite o poza cu un compresor montat pe un motor cu 8 valve de renault megane cred care seamana cu al meu si probabil si cu al tau:
http://www.zippyimages.com/files/40670/untitled2.gifIn afara de compresorul propriuzis mai iti trebuie tevaraia din imagine niste injectoare sau un chiptuning si inca o garnitura de chiulasa + manopera si cateva zile de teste si stat fara masina.Injectoarele costa cam 4 milioane SH,garnitura pana in 1 milion si tevaraia vreo 5 milioane.Ramane de vazut unde gasesti compresorul si la ce bani,stiu pe cineva cu compresor de VW Corado G60 pus pe supernova ,asta din imagine e de Mercedes SLK deci ar trebuie sa mearga orice compresor.Nu stiu cat costa exact un compresor si eu vreau sa imi pun dar deocamdata n-am bani nici sa imi repar geamurile asa ca o sa mai astept ceva timp pana o sa am curajul macar sa aflu cat costa.