Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Demontat Bord!
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Renault 4, 5, 8, 10, 11, 12, 18, 19, 21, 25 > Renault 9, 11
jagoman
Buna!
Am si eu o intrebare: Cum se demonteaza, bordul la un R11, pt. ca plasticul care acopera ceasurile e crapat, si l-as duce la sudura plastica sa omor si eu cateva greieri.
Multumesc.
cmandrei
Ce tip de bord ai pe masina ? stiu ca sunt cateva modele dar in principiu toate se desfac cam lafel.

Eu stiu ca se desface incepand din partea de jos care are o groaza de "bucatele" prinse cu suruburi sau/si cleme ... dupa asta te orientezi spre margini unde mai sutn alte suruburi de prindere dupa care-l tragi afara ... dar daca ai nevoie numai de ceasurile de la bord poti desface cred eu doar partea din jurul volanului apoi bagi mainile de dedesubt si scoti mufele dupa care il poti da afara ...
jagoman
Buna!
Pe mine ma intereseaza in special cum se demonteaza partea de sus, cea care acopera ceasurile, ca la mine ala e crapat si as dori sa-l repar. Am incercat o data, sa-l demontez, dar mi se pare ca e nituit pe partea dinspre parbriz. Ce se poate face, sa fie demontat fara sa se rupe mai bine? Multumesc.
jagoman
Masina e din '85. Am uitat sa precizez.
cmandrei
Daca e nituit nu stiu ce sanse ai sa-l desfaci fara sa se rupa ... dar pot sa spun ca din fabrica nu a fost nituit asta clar ... ceva a mai fost pe acolo ... poti cumva sa postezi o poza sau un link catre o poza cu bordul tau ?
jagoman
In cazul in care nu e nituit, cum trebuie demontat acoperitorul ala de ceasuri? Ceva idee?
cmandrei
Nu stiu sa iti spun exact deoarece nu stiu cum arata ... daca doar daca este gen cum am avut si eu la R5, adica un acoperis asa ca o sapca de baseball deasupra ceasurilor ... la mine la pur si simplu se ridica de acolo ... avea intr-adevar urmele unor cleme dar erau uzat si nu mai prindeau bine ... pur si simplu perpendicular in sus ... dupa care apareau alte surubele si pentru ceasuri.
jagoman
Bordul e asa ca a sapca de baseball. Dar azi am demontat partea inferioara, cea neagra si se vede clar ca e nituit partea superioara, deci se poate demonta, doar impreuna cu partea gri in intregime.
Intrebarea este: Chiar bordul, partea gri e facuta dintr-o bucata?
cmandrei
Vezi sa nu cumva sa fie nituit doar "suportul" pe care sta tot bordul ... eu stiu asa:
- se ridica pur si simplu chestia aia ca un acoperis al bordului pur si simplu in sus;
- tot ce-i pe sub bord se desface intr-un fel sau altul (porma dai de suruburi);
- si porma tre' sa vezi care cum le desfaci ca sa-l scoti pe tot ... este cam dintr-o bucata;
Dar daca vrei numai ceasurile trebuie sa fie mai simplu, incearca sa scoti cum ti-am spus doar acoperisul ala si apoi ceasurile.

Uite aici http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=41103 mai pe la mijloc e o poza in care se vede bordul de R5 ... no' chestia aia neagra care este deasupra ceasurilor la R5 se ridica pur si simplu dupa care sunt suruburi asta stiu precis (nu l-am desfacut niciodata dar tin minte precis ca sunt suruburi care clar trebuie desfacute ca sa dai ceasurile afara) ... incearca si tu asa ceva.
jagoman
Dupa poze e clar, ca bordul e diferit. Voi incerca sa fac cateva poze sa clarific ce vreau eu sa fac. Oricum multumesc deocamdata.
jagoman
Aici sunt deci cateva poze despre bordul de R11 si crapatura care ma deranjeaza de pe bord.
http://www.zippyimages.com/files/46048/DSCN2688.jpg
http://www.zippyimages.com/files/46050/DSCN2689.jpg
http://www.zippyimages.com/files/46051/DSCN2691.jpg
http://www.zippyimages.com/files/46054/DSCN2694.jpg

Daca stie cineva cum se demonteaza acest tip de bord, va rog sa ma anuntati.
Multumesc
cmandrei
M-ai terminat ... asta e modelul american sau ceva ? ca nu prea am vazut asa ceva niciodata ... mai intreb si eu dar nu stiu ce sa zic.
volhov
Eu am desfacut de cateva ori bordul la R11 si nu a fost prea greu. La mine partea transparenta (fata) era prinsa prin niste cleme din plastic din acelasi material.
Daca e nituit (cu nituri din plastic), atunci poti sa tai capetele niturilor (in partea din spate) cat mai cu "mila" apoi la remontare de incalzesti putin cu varful unui letcon.
Vad ca e varianta mai veche care era si pe R9 ... precis gasesti un alt bord la un pret rezonabil.
Bafta
jagoman
Bordul e nituit, adica partea superioara, si dupa cate am observat niturile sunt de aluminiu. Oricum la vara cred ca va fi vopsita masinuta, si atunci s-ar putea sa dezmembrez bordul de tot, si daca as gasi si ceasuri de tip mai nou cu mai multe indicatoare va fi montat si acela.
Sper sa iasa cum imi fac planurile.
cmandrei
Vezi ca am incercat eu sa pun ceasuri/bord de R19 mai nou de 86 la R21 din 86, dimensiuni perfect identice, design asemenea dar nu s-au potrivit perfect la mufe ... la cea de kilometraj da ... dar mai era una la turometru pe undeva ... aia de nici o culoare ... de ce am spus asta ? sa ai grija cand iti cumperi un bord mai nou sa vezi inainte sa se potriveasca perfect.
jagoman
Multumesc pt. sfat. Eu am un manual de utilizare pt. R11, din anul masinii, doar in lb. olandeza, si acolo apar amandoua tipuri de borduri, deci ma gandesc ca sistemul de montare si mufe ar trebui sa fie acelasi.
Dar un lucru ma face sa ma gandesc bine la montat, si anume kilometrajul, deoarece daca schimb bordul, nu va fi real.
cmandrei
Eh ... asta nu mai stiu cum sa o faci ... stiu ca se poate da inapoi sau inainte dar u stiu exact cum ... in locasul pentru cablu poti pune o surubelnita pe care sa o rotesti pana ajungi la km doriti ... dar nu stiu de cate ori trebuie sa o rotesti pentru 1 km sau asa ceva ... poate ca sunt si alte modalitati ...
volhov
Poti sa modifici kilometrajul cu ajutorul unui motoras electric (de la un casetofon) si
merge mai repede. Trebuie sa gasesti doar o solutie de cuplare fizica a axului motorului
electric la contoarul kilometrajului.
O alta solutie este sa demontezi complet contoarul .
raducu68
QUOTE(cmandrei @ May 24 2005, 11:55 AM)
in locasul pentru cablu poti pune o surubelnita pe care sa o rotesti pana ajungi la km doriti ... dar nu stiu de cate ori trebuie sa o rotesti pentru 1 km sau asa ceva ... poate ca sunt si alte modalitati ...

Surubelnita dreapta sau in cruce? Cit de subtire?
b06fcn
cel mai simplu e daca ai o bormasina reversibila, sa legi cablul de otel din cablul de kilometraj (ala care intra in cutie) si sa-i dai drumul, merge garantat, eu am facut la un moment dat o proba la un 19 diesel cu un amic. Acu tre sa vezi sensul in care se dau cifrele inapoi, de unde si bormasina reversibila.
alin007
sal si al meu tot nituit e .
AlexanderCarstoc
din 2005 era.... Ai nevoie de ajutor?
molady11
Am si eu un R11 in Reincarnare :X:X:X:X si vreau sa il Tunnez cat de cat
vreau sa ii pun Becuri albastre la ceasurile din bord ...cum se face ??? stie care-va??
AlexanderCarstoc
Plansa de bord, cea care vine peste ceasuri este din 3 straturi, cel pe care ai informatiile si este mat, cel de la mijoc care da culoarea si ultimul, care este mat. Ca sa schimbi culoarea trebuie sa gaseti o modalitate sa scoti acel plastic verde si sa il inlocuiesti cu unul transparent.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.