Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Circulare aer si eficienta aeroterma
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
Pages: 1, 2
bogdan_slz
Am ajuns cu Clio al meu la 1800 de km si deja mi-am facut niste pareri, unele bune altele mai putin bune...Am observat ca atunci cand nu dirijez aerul prin aerotoarele (asa se numesc?) din bord el tot intra pe acolo! La voi e la fel? Adica tot intra aer prin gaurile din bord...Azi am mers mai mult cu AC-ul pornit si se simtea rau de tot in motor, masina isi pierdea vlaga!Oare cu trecerea kilometrilor si va mai da drumul? Si inca o chestie! Desi afara erau doar 20 de grade, treapta 1 de la AC nu prea facea fata...Inainte am condus o Solenza si parca nu aveam problemele astea (aveam altele mai grave, dar nu pe astea)! Sau poate asteptarile mele sunt prea mari...
cmandrei
Mai ce sa iti zic eu ... faza aia cu trecutul aerului prin grilajele alea desi ele sunt inchise ... asa e si la mine dar trece foarte putin ... nu e deranjant deloc.

Cat despre aer conditionat ... eu am circulat cu el cu 5 persoane in masina nu mi s-a parut nimic nasol tare, adica am urcat dealuri lejer, am mers cu 130-140km/h lejer ...

Cum adica AC la prima treapta nu facea fata ?
rttt_gia
cred ca se refera la prima treapta de intensitate a AC-ului. la fel e si la mine, nu se simte nimic
VladSoare
Aeratoarele centrale primesc intotdeauna ceva aer (mai mult sau mai putin, totusi), indiferent de pozitia selectorului. Daca vrei sa nu vina nimic prin ele, trebuie sa le inchizi.

Pierderea de putere cu A/C-ul pornit e foarte mica, aproape neglijabila. In nici un caz n-ar trebui sa se "simta rau de tot" sau "sa-si piarda vlaga". Aia se intimpla la Matiz si Tico, insa la Symbolul meu eu nici nu-mi dau seama cind porneste compresorul si cind se opreste. Dar depinde si de felul in care-l conduci. wink.gif
Cind esti cu pedala la podea, compresorul se decupleaza. Deci daca o calci la podea si simti ca totusi nu trage bine, inseamna ca nu e de la A/C.

Chestia cu treapta I a ventilatorului am observat-o si eu. Treapta I face fata doar atunci cind nu e prea cald afara. Sint insa cazuri (si chiar foarte dese) in care mi se pare ca treapta I e prea slaba (nu raceste destul), in timp ce treapta a II-a e prea puternica (raceste prea tare).
In astfel de cazuri, fac o smecherie: folosesc treapta a II-a, las A/C-ul pornit, dar temperatura n-o pun pe rece (punctul albastru), ci cu vreo doua punctulete mai sus.
Merge super. wink.gif
cmandrei
Acum am inteles si eu la ce trepte de AC faceati referinta ... Vlad sunt perfect de acord cu tine ... la mine e idem.

Bogdan_Clio poate ca ai alta problema.
bogdan_slz
Va multumesc pentru raspunsuri! Astazi am incercat sa folosesc treapta aIIa de la AC cu temperatura lasata mai sus si merge mai bine aerul...Nu cred ca am vreo problema la motor pentru ca pierderea de putere de care vorbesc se simte doar cand e AC-ul pornit si doar la plecarea de pe loc...In rest urca usor in viteza! Cred ca dupa ce o sa trec de 3000 de km si masina o sa-si mai dea drumul se va rezolva de la sine! Alta chestie care ma deranjeaza e ambreiajul, dar am vazut ca mai toate lumea are problema asta! E cam smucit la plecarea de pe loc si pedala nu merge chiar asa lejer...Poata si asta se va rezolva dupa un numar de kilometri.
cmandrei
Si prietena mea spune aceelasi lucru despre ambreiaj ... inseamna ca ceva ceva este rolleyes.gif de spun asta ... deoarece mie nu mi se pare nimic in neregula ... si are 38000 km la bord.
Toto - BOD
Problema cu pierderea de 'vlaga' in momentul actionarii ACului este la multe masini... in momentul in care se cupleaza la motor e normal sa piarda din putere, creste consumul... De obicei se simte la benzina de 95... am simtit si eu ca o apasare pe pedala... Se rezolva cu benzina 99+ (V Power sau Super 100), nu se mai simte nici o diferenta la cuplarea aerului, nici la drum drept, nici la urcare...!
bogdan_slz
Probabil ca ai dreptate! Eu bun benzina de 95...Pana nu demult puneam si eu de 98 de la Mol si chiar Super 100 de la OMV dar prefer sa se simta AC-ul cand il cuplez decat sa se simta portofelul gol!
premiumfaraplumb
si la mine iese aer prin aerisiri cand este pe 0

cu aeru conditionat... nu prea i-am dat drumul ca sunt cam chitros si nu este asa de cald afara, prefer sa deschid geamul, asa ma mai observa si fetele si se aude si muzica smile.gif
cmandrei
Haide premiumfaraplumb ... chiar asa ? rolleyes.gif la cat consuma masinuta ta superba cu tot cu AC iti faci probleme ? functioneaza cu vapori de motorina ...
kibagami
[QUOTE] Problema cu pierderea de 'vlaga' in momentul actionarii ACului este la multe masini... in momentul in care se cupleaza la motor e normal sa piarda din putere,

In momentul placari de pe loc mai sportiv sau si in timpul mersului la o acceleratie brusca calculatorul de injectie decupleaza AC ca sa nu piarda din putere , intradevar la mers normal ia ceva din putere.
itharangus
La Dciul meu nu se simte nici o "pierdere de vlaga" la pornirea AC.
Intr-adevar ACul aerul de afara nu se simte ca la recirculare (debitul e mai mic in primul caz).
ACul merge multumitor (se simte bine si in spate, chiar daca mai slab).
In schimb la Matiz AC-ul a mult mai eficient la un spatiu interior asemanator...
cmandrei
Eu zic ca Matizul este mult mai mic in interior decat un Clio Symbol nu crezi ? La mine aerul merge pot spune eu pana acum perfect ... cand e foarte cald la rece maxim viteza doi recirculare ... iar cand nu e foarte cald viteza 1 recirculare rece full sau viteza 2 recirculare cald prima a doua bulina.
itharangus
Parerea mea este ca in interior Matiz are cel putin acelasi spatiu ca si Clio (fara a socoti portbagajul...).
Oricum masinile au aceeasi clasa...
Doar motoarele difera...
Eu am in dotare si un Matiz (de fapt nevasta mea) si pot sa iti spun ca e spatios, mai mult, nu ating cu capul tavanul ca la Clio in spate...
Ca latime Matizul a mai mic (dar si usile sunt mai plate ca la Clio).
cmandrei
@itharangus
Matiz-ul are la interior cel putin aceelasi spatiu ca un Clio Symbol !?!?!?!? eu ma apuc si masor cum stiu eu mai bine ca asa ceva nu cred sa dai cu paru blink.gif fara suparare dar nu cred asa ceva.
google
Raspund in doua vorbe "ies clus". Matizul este mai mic decat Symbolul, poate se apropie ca volum de Bicorp care pare mai mic.
itharangus
Nu te mai chinui cu masuratul (vezi la www.renault.ro si www.daewoo.ro dimensiunile exterioare ale acestor masini). Iata diferenta (h/l/L):
Clio Symbol: 1417/1639/4171;
la Bicorp: ar fi 1437/1670/3811;
Daewoo Matiz (tot un fel de Bicorp): 1485/1495/3495;
mai pune ca botul la Clio e mai mare ca la Matiz, la fel si portbagajul (chiar si la Clio bicorp); deci vezi o mare diferenta la spatiul interior ?
Eu unul nu. Eu iti respect parerea, dar astea sunt cifre date de dealeri...
google
Matizul fata de Bicorp e mai inalt cu aproape 5 cm dar mai ingust cu 17,5 cm si mai scurt cu 31,6 cm. Oricat ar fi botul de lung (ca doar nu-i de mertan) si usile de "umflate" tot e mai mic, nu mult, da e.
cmandrei
Nu stiu ce sa mai spun ... eu stiu una si buna ... 5 oameni in Symbol incap mai bine decat 5 oameni in Matiz ... iar chestia cu aerul conditionat mai bun la matiz ... tocmai ca e spatiul mai mic si deci se raceste/incalzeste mai usor ...

Multumesc pentru intelegere itharangus
itharangus
Deci concluzia ar fi: Clio are spatiu interior mai mare dar diferenta fata de Matiz nu e asa de mare.
bogdan_slz
La inceputul postului spuneam ca se simte cand pornesc AC-ul, ca motorul isi pierde din vlaga...Intre timp am schimbat benzina, am pus tot de 95 dar de la Mol! Rezultatul este incurajator...Nu se mai simte nimic cand merge aerul!
eddie33
La motorizarea pe care o am,DCI 80 C.P.,nu se simte a/c automat deloc la turatia masinii.
Dem
Domnilor am o intrebare de sezon legata de functionaea AC-ului. Se stie ca acesta duce la un consum mai mare de carburant prin utilizarea energiei mecanice a arborelui la antrenarea compresorului. deci:
I: consumul de carburant difera functie de treapta de "frig" folosita pe butonul de reglare rece-cald, daca ma zgircesc la un frig mai moderat cistig ceva la consum?
are vreo legatura consumul cu treapta la ventilator?
cmandrei
Din cate stiu eu daca dai mai putin rece de la buton (cel cu albastru si rosu) cand ai AC-ul pornit nu e nici o treaba ... acolo doar baga pe langa aerul rece si ceva aer cald ca sa nu mai fie asa rece ... astfel ca nu are nimic cu consum dupa parerea mea.

Probabil ca o treapa mai mica pentru ventilator iti da un castig la consum dar cred ca este atat de mic incat nu are nici un farmec.

Dar care e problema exacta ? iti consuma exagerat de foarte mult daca mergi cu AC-ul pornit ???
Dem
Da e vorba de consum dar si de solicitarea motorului la drum lung pe autostrada sa zicem la 3500-4000 rot/min (130-140 km/h) bagi si AC-ul ca e cald e vorba de menajare. esti undeva pe serpentine in panta gafaie motorul e f. cald afara AC-ul il omoara. Una e sa mearga pe maxim alta pe mediu-minim. nu ma pricep de-aia intreb.

La ventilatie care e pe electric nu cred ca influenteaza consumul de carburant. un consum mai mare electric e sustinut de baterie si alternator care oricum functioneaza.
La reglajul de frig AC cred insa ca se umbla la functionarea compresorului. Si acasa la AC-ul din camera una consuma daca-l pui pe 22 grd si alta pe 16. ar fi logic. eu nu cred ca butornul ala iti amesteca aerul f. rece produs de compresor cu cel cald de afara ca sa ai un rece moderat. ar fi stupid.
cmandrei
Dem ce sa zic ... eu asa stiu ...

Dar la aia cu curentu' chiar nu cred ca ai dreptate ... ia stai tu cu masina la relanti si aprinde faza lunga proiectoarele ventilatorul pe maxim radio si ce becuri mai ai ... ia vezi iti creste singura putin turatia de relanti ? eu cred ca da => consuma mai mare

Nici eu nu ma pricep foarte mult la aer conditionat dar stiu una si buna ca la A/C-ul manual (ma refer aici la cel care nu are afisaj electronic sa-i setezi temperatura in grade celsius ci doar butonul cu albastru/rosu) miscarea butonul nu are nici o treaba cu compresorul ... doar baga aer cald pe langa cel rece si astfel il face sa nu mai fie asa rece ...

Daca nu am dreptate asta este ... wink.gif
cmandrei
Dem ... uite aici ceva ... http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=40035&st=0&#entry10032
VladSoare
Aerul conditionat nu merge in trepte. Ori merge, ori sta. Una din doua.
In bord exista doua "radiatoare": vaporizatorul de A/C si caloriferul. Vaporizatorul este plin cu freon in stare gazoasa, foarte rece, iar caloriferul este plin cu antigel fierbinte. Aerul care vine de afara trece prin vaporizator, unde se raceste si se usuca. Apoi, in functie de pozitia butonului de reglaj, poate sa treaca prin calorifer (in diverse proportii) sau pe linga el.

Deci: indiferent daca tii butonul de reglaj pe cald sau pe rece, A/C-ul consuma la fel de multa energie.

Instalatia de A/C are doar rolul de a raci freonul care trece prin vaporizator. Ea nu are habar de cit de repede trece aerul de afara prin celulele vaporizatorului. Ea are ciclul ei, pe care il repeta identic, la infinit. Ca tu dai ventilatorul pe pozitia 1 sau 4, nu o intereseaza. Deci consumul nu depinde direct de viteza ventilatorului.

Am zis "direct". El depinde indirect, in masura in care orice consumator electric duce la un consum sporit de benzina. Energia electrica pe care o da alternatorul trebuie sa vina de undeva, nu? Tocmai din benzina vine.
Cu cit tragi mai mult curent din alternator, cu atit mai mare este rezistenta opusa de acesta la invirtire. Motorul trage mai usor alternatorul atunci cind n-ai nici un consumator pornit decit atunci cind ai multi consumatori mari porniti.
Diferenta este totusi destul de mica.
vali79m
daca AC-ul raceste doar freonul, atunci de ce si motorul indirefent ca afara sunt 40 grade el tot rece sta?...acul sta undeva pe la jumate! dry.gif
itharangus
Motorul nu e rece, e chiar fierbinte (pe la 80 de grade). Motorul are instalatia lui de racire, lichidul de racire fiind antrenat de o pompa pusa in miscare de motorul masinii.
Ii dau dreptate lui Vlad Soare: foarte putin castigi din manvrarea rozetei de reglaj A/C (pe orice pozitie ar fi instalatia merge, freonul se pune in miscare ca sa "fabrice" aer racoros, diferenta ar fi la cat de repede se invarte ventilatorul care iti aduce acest aer).
Parerea mea ca mai ales la Diesel, nu trebuie sa te ingrijoreze consumul suplimentar daca folosesti AC (intrucat cuplul e mult mai mare ca la benzina, si in general consumul la dCI e sensibil mai mic in general).
mandelu
Ba nu e fierbinte. Cel putin eu asa zic. Zic asa pentru ca de ex am vazut la solenze, supernove etc, pe benzina, ca dupa un drum de sa zicem juma de ora prin oras dupa ce opresc masina ventilatorul ala din fata continua sa mearga pana scade temperatura sub un anumit prag probabil. Ei bine la mine indiferent cat de mult merg nu se intampla asta. Iar pana ajunge acul ala la jumate dureaza poate si 20 min, chiar si vara cand e cald, si asta prin oras. De aia eu nu cred ca are 80 grade. O avea peste 50 dar nici 80.

Eu ma gandeam asa: daca la mine nu ramane pornit ventilatorul si as avea 80 grade la aia pe benzina (caz concret supernova) cat grade or fi?
itharangus
Eu unul nu te-as sfatui sa deschizi capacul de la lichidul de racire dupa un drum chiar si scurt, vara, prin oras, pentru ca se va lasa cu opariri; lui Vlad Soare i-as aduce o singura rectificare: la AC se poate folosi freon sau alt gaz (mai ecologic).
electriczbif
Dupa parerea mea, timpul de functionare a A/C-ului depinde totusi de viteza ventilatorului de habitaclu, indirect, in felul urmator:
Evaporatorul are un termostat care impiedica racirea acestuia sub o anumita limita, pt. a impiedica formarea ghetii. Acest termostat provoaca deconectarea periodica a compresorului in functie de temperatura evaporatorului. Ei, daca de ex. afara sunt 32 grade, evaporatorul se va incalzi mult mai repede daca ventilatorul functioneaza pe turatia maxima decat pe cea minima, si ca urmare compresorul va lucra proportional mult mai mult timp, deci consumul va creste. (nu e totuna daca prin evaporator trec 1 sau 4 metri cubi de aer pe ora (valori alese absolut arbitrar) de aer incalzit la 32 grade). Asta bineinteles se va reflecta intr-o temperatura mai scazuta in habitaclu, deci nimic nu se pierde, totul se transforma wink.gif
venom
corect...si exact. cresterea consumului (si implicit scaderea puterii) e legata de pornirea/oprirea compresorului iar acesta porneste mai des daca temperatura exterioara e mai ridicata.
itharangus
Corect, corect teorie valabila cand nu e foarte cald... insa de la vreo 25 -27 de grade in sus nu apuca compresorul sa se opreasca.
venom
ieri erau 29 grade si se oprea...cam un minut dupa care pornea;ventilatorul pe pozitia doi, racirea la blana . Daca tii mana pe schimbatorul de viteze (cel putin asa e la mine) simti cand porneste (daca e liniste se si aude )
VladSoare
QUOTE
la AC se poate folosi freon sau alt gaz (mai ecologic)

Corect, dar are un nume atit de urit, incit mi se incurca limba in gura cind incerc sa-l pronunt, iar cind il scriu imi da Windows-ul access violation. Se cheama R134a. biggrin.gif

In comparatie cu expresia "circuitul de R134a", "circuitul de freon" suna ca o poezie de Eminescu... biggrin.gif
mbc
R134a este tipul de freon folosit la instalatiile de climatizare auto.
mbc
pt mandelu: la slz si snv, dupa ce ai oprit contactul, mai functioneaza ventilatorul pt racirea lichidului din radiator pt ca asa a fost conceputa instalatia electrica a masinii; nu are nici o importanta cat de crescuta este temperatura lichidului de racire. chiar nu ai constatat ca la batrina berlina este alt principiu, caz in care nu ai putut sa faci "constatarea" mai devreme?
mandelu
A pardon. Nu stiam. Mi-am zis si eu parerea. Speram ca am dedus bine. La berline am vazut ca nu e la fel, dar alea la ce tehnologie au in ele nu le-am luat in calcul de nici o culoare.

Se pare ca nu am dedus bine. sad.gif
idacian
Va salut ! Daca imi permiteti, nu cred ca poti face comparatie intre AC-ul de Matiz si cel de Clio. Am condus un Matiz inainte si acum un clio dci. La Matiz murea motorul instant si pot sa spun ca nu facea fata, la clio nu simt nici o scadere a cuplului. Este adevarat ca in treapat I nu se prea simte. Dar utilizati-l cu recirculare pana se face un pic rece in tr II sau III in fct de temperatura si apoi reduceri treapta si dati pe aport de aer proaspat.
mandelu
Nu stiu ce motor ai tu dar la mine cu 80 cp se simte. Trebuie turata mult mai mult cu 1-a si in depasiri la 90 cu a 5-a si cu AC e mult mai greu. Daca ii dau a 4-a, da, se duce usor. Adica in orice treapta sunt cand ii dau drumul se simte. Nu sa nu merite folosit dar nici sa zic ca nu se simte.
dan condrea
Ptr CMANDREI.
Am si eu o rugaminte la tine, am incercat sa-ti trimit un PM, dar nu pot, ptr ca nu am destule msj postate.
Am un renault clio symbol din 2000, 1,4 8v(cred, ptr ca tre sa-ti spun ca sunt afon) am o mare problema. cind dau drumul la aeroterma, imi baga aer im masina, dar nu cit ar trebui, ca sa intelegi mai bine, cit iti baga tie aer intre treptele 1 si 2, sa maxim pe treapta 2, mie de abia imi baga pe treapta 4, iar o alta problema pe care am observat-o, mi-m incarcat instalatia de A/C, si am observat ca pierde freon, prin locul in care este pus filtrul de polen, ai vazut ca prin acel loc trec conductele si intra intr-un fel de dreptunghi, si cred ca pe la acea imbinare pierde. ce pot sa fac ? TE ROG SA MA AJUTI SI PE MINE, ptr ca am observat ca esti mai priceput. Da-mi si mie un sfat ceva, sau indruma-ma, sa merg la cineva, sau sa ne intilnim pe undeva sa vezi despre ce este vorba, eu sunt din buc, stau in Ozana, sau daca vrei da-mi si mie un apel la unul din nr de tel
0767 063 169, sau 0724 380979. multumesc mult, si scuze ca am postat aici, dar chiar nu mai stiu ce sa fac
cmandrei
Salut,
Eh mai stiu si eu una alta ca m-am lovit de ele sad.gif ...
Anyway hai sa o luam cu inceputul ... de unde stii ca pierzi freon prin acea zona ? de obicei, cand pare ca ventilarea nu se mai face "corect" ar putea fi doua cauze (mai ieftine): 1. filtrul de polen imbacsit 2. ventilarea este pe recirculare (cel putin asa e la mine).

+ la masinuta mea, mai veche fiind, ca sa raceasca ok pozitiile 3-4 (aeroterma) le utilizez frecvent (pentru cateva minute ce-i drept dar de acolo plec si apoi reduc la 2 si 1 dupa nevoie).

Daca intr-adevar pierzi freon prin acel loc trebuie sa mergi la un service specializat si sa-ti "lipeasca" conducta sau ce e defect - daca se poate ... din pacate nu stiu un service de acest gen dar putem cauta.

Nu e nici o problema, e bine ca ai postat, poate au avut si altii aceasta problema si te pot ajuta cu mai multe informatii.
dan condrea
si masinuta mea este mai veche, este din 2000, este ca cea din poza ta, doar ca nu am bara cu proiectoare, tu poti sa dai pe 1 sau pe 2, ptr ca la tine merge, dar daca eu dau pe 2, de abia se mai simte, iar pe 1 aproape de loc.
in probl cu freonul, am vazut ca scapa ptr ca cel care mi-a incarcat instalatia, a bagat si o solutie reflectorizanta, iar filtul de polen este schimbat de nici 150 km.
am inteles ca la aeroterma nu baga bine, ptr ca ori este o clapeta pe inchis, sau asa ceva, sau este vb despre o siguranta, dar eu degeaba desfac ptr ca oricum nu stiu unde sa ma uit, sau ce sa fac.
oricum, multumesc de raspuns, si sa ai o zi buna

1 Sep 2009, 11:41:
a si inca ceva, eu am farul cu un singur bec in el, iar clio al meu este modelul turcesc
cmandrei
Am inteles acum ce ai spus.
Pe viteza 1 nici la mine nu se simte aproape deloc (e o adiere fooooaaaarte slaba, viteza 2 face ceva dar nu mare lucru ... de aceea ti-am spus ca folosesc 3 si 4 de cele mai multe ori ... iarna 3 garantat ca sa nu inghet.
Atunci ma interesez si eu de un service care lipeste tubulatura sau radiatoare de aluminiu ... mai greu e sa le scoti de acolo sad.gif ...
Daca aflu ceva revin, sau dau PM ... daca faci tu ceva pana atunci spune tu smile.gif

Nu nu ... toate sunt asamblate/facute in Turcia ... aia cu farul e doar o chestie de dotari la vremea lor 2000-2001 wink.gif
dan condrea
si pe un bandou scrie 1.4, iar pe celalalt scrie RNA, ceea ce eu nu stiu ce inseamna.
si tocmai ptr ca sunt afon in a-mi repara masina te rugasem daca se poate sa ne intilnim, sa vezi despre ce este vb, si daca se poate sa-mi spui ce este de facut, macr cu aeroterma.
merci, oricum, si o zi buna
cmandrei
Nu e o problema sa ne intalnim sa vezi cum functioneaza la mine si ce diferente sunt sau pot sa fie la tine ... cat despre radiator/tubulatura ala trebuie lipit/reparat cumva ca altfel nu stiu sa se poata repara ... ok schimbarea, dar costurile cred ca sunt prea mari ... id-ul meu de yahoo il gasesti la profil, acelasi cu nick-ul smile.gif
dan condrea
si inca ceva, eu nu am un buton de recirculare a aerului
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.