Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Diferenta intre A/C Manual si Automat
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane
Pages: 1, 2
Claudiu Burlacu
Salut la toata lumea! Am si eu cateva nelamuriri in legatura cu functionarea climei automate la Megane.

Am tot auzit pe forum cand se spunea de consum ca X sau Y merg cu clima pornita tot timpul. Exista vreun mod de a merge si fara comanda

AUTO pe display?Asta inseamna sa mergi cu clima pornita tot timpul , sa scrie AUTO?

Mai exact,daca scrie acolo AUTO inseamna ca e clima pornita? Azi de exemplu am observat ca am mers cam 30 minute pe AUTO si dupa ce s-a mai incalzit afara , a trecut singura pe A/C. Era fixata la 21 grade.



Voi ce spuneti ?
raducu68
gasesti toate detaliile in cartea aia groasa a masinii. sau daca dai un search pe forum.
cornel_t
Eu zic sa citesti manualul, scrie acolo tot ce te intereseaza.
Claudiu Burlacu
in carte scrie destul de vag , ca altfel nu intrebam!
cornel_t
detaliaza ce nu intelegi
raducu68
e simplu: sau mergi pe AUTO, sau treci pe manual si setezi tu cum vrei climatizarea. daca esti pe AUTO, e normal sa porneasca singur AC.
Claudiu Burlacu
La mine nu a fost normal sa porneasca singur. Azi s-a intamplat prima oara.Oare pt ca e mai cald afara? am masina de o luna jumate.
Claudiu Burlacu
Cornel , doream sa stiu daca e vreun mod de a merge si fara clima si fara A/C. Adica fara nici o ventilatie , ca la Dacie. Si mai doream sa stiu daca in momentul cand scrie AUTO pe display se cheama ca e pronita clima. Ti-am zis, am vazut pe forum baieti care ziceau ca merg tot timpul cu clima pornita.
cornel_t
Exista: reduci viteza ventilatorului pe ultima treapta (nu se mai invarte) si atunci e ca la Dacie
Ce intelegi tu prin clima? eu inteleg tot ansamblu nu neaparat functionarea A/C. Modul AUTO gestioneaza singur toata functionarea instalatiei implicit pornirea oprirea A/C.
Claudiu Burlacu
Am inteles Cornel, thx! Asta nu stiam, ca trebuie sa dau ventilatorul la minim . Eram curios, nu ca as vrea sa mor de cald / frig in masina.
raducu68
QUOTE
QUOTE
e simplu: sau mergi pe AUTO, sau treci pe manual si setezi tu cum vrei climatizarea. daca esti pe AUTO, e normal sa porneasca singur AC.


La mine nu a fost normal sa porneasca singur. Azi s-a intamplat prima oara.Oare pt ca e mai cald afara? am masina de o luna jumate.


ezact, de-aia a pornit.
flotl
eu cred ca atunci cand apare AUTO directionarea aerului prin gurile de aer, precum si viteza acestuia sunt gestionate de masina

in momentul in care apesi oricare buton pentru directionarea aerului spre anumite directii sau daca modifici viteza ventilatorului, iti va disparea textul AUTO

dar clima va functiona si iti va baga caldura sau aer rece, dupa caz
claus
ce-o fi frate asa de greu.. ?

daca e pe auto, si fixezi o temperatura.. e foarte normal sa dea drumu' la AC, cand considera el ca e nevoie... daca te joci la el, si dispare AUTO, atunci, nu mai e pe automat.. si nu mai porneste cand vrea el AC..
cornel_t
Chiar daca in timpul functionarii pe AUTO porneste A/C, acesta se poate opri de la butonul A/C.
MrMishu
off-topic Ma streseaza faptul ca nu are buton de OFF pt clima. Peugeot 307 are. Mi se pare aiurea sa apesi de 5-6 ori (in funtie de ce treapta aveai setata la ventilatie) pe butonul de la ventilator pana il reduci la zero ca sa nu mai bage aer (rece sau cald), cand era fff simplu sa apesi un singur buton si gata se opreste tot . Eu de ex am dubii in ceea ce priveste oprirea totala a climei daca reduci la 0 ventilatia.
claus
de ce nu ti-ai luat pejo, atunci? sau skoda, ca si ea parca are but de off
strumfuadi
pai alea ie mai scumpe ca renourilii.. butonul ala OFF e foarte costisitor!
rkillera
QUOTE(cipman @ 20 May 2006, 14:02)
In primul rand, acest topic se refera la A/C MANUAL, adica EXCLUSIV MANUAL. Masinile dotate cu clima automata (climatronic sau cum vreti sa-i spuneti) se comporta altfel, chiar si cu instalatia in modul manual. Asa ca aveti grija ce scrieti p-aici. Ca sa ma iau pe mine drept exemplu, care am clima automata, nu pot sa-i raspund lui Yeti cum e la mine pt. ca eu nu am asa ceva. Asadar, atentie!

In al doilea rand, indiferent de tipul de A/C, manual, automat, racitor cu gaz metan sau cu lumanare, e vorba de trecerea unui flux de aer printr-un radiator, care nu e decat o bucata de aluminiu cu aripioare aflat la o (aproximativ) temperatura constanta si relativ mica.
In general, situatia sta cam asa (dau un exemplu de cum fac eu):
- las masina parcata in soare, afara sunt 30 de grade, inauntru se fac 60-65
- intru in masina, constat cele 65 de grade si vreau sa fac 20 de grade cat mai repede dar trebuie sa si plec cu masina, n-am timp de lasat usi/geamuri deschise, climatizare in functiune etc
- dau drumul la A/C, pe maximum, sa dea tot ce poate; in momentul acesta, introduc fluxul aer din exterior, nu pe recirculare, pentru ca prefer sa trag aer de afara, care are 30 de grade, si pe care-l pot raci la 10 grade trecandu-l prin radiator decat sa folosesc recircularea, adica sa bag aer la 65 de grade in radiator si sa obtin cam aceleasi 30 de afara daca nu chiar mai mult.
- plec in traseu, deschid si geamurile, cat se poate de multe, functie si de ceilalti pasageri, ca sa aduc temp. din masina cat mai repede la o valoare apropiata de cea de afara si le inchid treptat pe masura ce se mai racoreste in masina.
- tot ce am descris pana acum dureaza cam 1-2 minute; tot cam 2 minute ii ia circuitului de A/C sa se "incalzeasca"; toate componentele (tevi, compresor, fluid etc) au, si ele, o inertie termica
- in momentul in care consider ca aerul din interiorul masinii e mai rece decat cel din afara, trec pe recirculare; n-are sens sa racesc un aer de 30 de grade la 10 grade cand pot sa iau un aer de 29 de grade din interior si, in felul acesta, sa obtin la iesire un aer la 9 grade (valorile sunt orientative); plus ca afara aerul va continua sa ramana la 30 de grade iar temp celui din interior va continua sa scada si, deci, voi ajunge mult mai repede la temp ce mi-am propus-o.
- in momentul in care am ajuns la temp pe care mi-o doresc, pot trece din nou pe aer din afara pentru ca aerul (si obiectele) din interior au deja o temp scazute, confortabila, si instalatia nu mai are de muncit atat de mult; sau aleg sa raman pe recirculare, asta insemnand ca nu mai bag gazele de esapament si uleiul emanat de alte masini, instalatia munceste mai putin si consum mai putin combustibil; in general, in oras aleg sa raman pe recirculare, iar la drumuri lungi, mai ales daca e foarte cald afara sau traseul e aglomerat, raman tot pe recirculare dar mai bag, din cand in cand, aer de afara dechizand un pic geamul 30 de secunde (as putea trece pe aer din afara dar am observat ca il uit asa, pe cand un geam deschis face galagie si n-am cum sa-l uit deschis).

Singura chestie cu recircularea, dpdv al recomandarii/nerecomandarii este cea legata de consumul de oxigen din interior. Daca mergeti la drumuri lungi si foarte lungi, exista riscul s-o uitati asa si sa ramaneti fara oxigen suficient in aerul respirat.
Asa ca trebuie avut grija. Cea mai buna metoda e sa setati temperatura la inceput pe o valoare foarte mica, la minimum daca se poate, ca in momentul in care o sa inghetati de frig sa va aduceti aminte si sa dezactivati recircularea.

Acum, face fiecare cum crede ca ii e mai bine. Singurul lucru care ma deranjeaza pe mine, destul de tare, e ca nu pot selecta o pozitie intermediara, gen 25% aer din afara si restul din interior. Asta la clima automata.

Deci: folosirea recircularii duce la scurtarea timpului in care se raceste in masina ori de cate ori aerul din masina e mai rece decat cel de afara.

Acelasi lucru e valabil si iarna: ori de cate ori aerul din interior e mai cald decat cel din exterior, eficienta va fi mai mare daca se foloseste recircularea. Diferenta e ca, iarna, in calculul acesta intra si umiditatea care are ca rezultat condensul de pe geamuri (si nu numai pe geamuri, si pe electronica din masina - in caz ca nu v-ati gandit pana acum). Umiditate care poate proveni din afara (vreme umeda, ceata, ploaie) sau din interior (respiratie, haine ude, zapada de pe bocanci, presuri ude etc). Umiditatea intra in calcul si vara -contribuie la senzatia de disconfort -, doar ca nu condenseaza pe ce nu trebuie.
*



Din cate am citit eu in carte, cand clima e pe AUTO comuta automat intre aerul din afara si cel din interior. Deci, mi s-ar parea normal sa faca automat cam ce spune cipman ca el face manual.
Din pacate, nu am gasit explicat niciunde cum functioneaza exact mecanismul.
Stie cineva unde e supapa de recirculare? Ar fi interesant de vazut in ce situatii comuta de pe interior pe exterior.
google
La ce-ti trebuie sa sti unde e supapa de recirculare? Ca sa vezi daca e pe recirculare sau nu, urmareste "semnalizarile" climei, sau macar asa e la mine, cand trece singura pe recirculare se aprinde martorul cum la fel se aprind martorii cand comuta jeturile de aer (parbriz, fata, picioare). Ce am observat eu, este ca in momentul in care e foarte cald in masina, cupleaza viteza maxima la ventilator, sta cam 1 min pe circulatie exterioara, trece pe interioara cam 4-5min (nu am urmarit foarte exact) dupa care trece pe exterior si incepe sa scada turatia la ventilator. Cam asta e, "in mare", comportamentul.
chipson78
asa o fi la clio sau la polo, dar la megane nu-ti spune nimic, nu scrie decat AUTO si eventual AC, asa ca nu stii cand e pe recirculare sau nu.
cornel_t
Nu comuta automat, numai manual se poate trece pe recirculare si invers.
VladK2K
Din cate imi dau eu seama, cand treci pe modul "AUTO" sunt gestionate automat: AC, Gura de aerisire (sus, jos, mijloc, etc.), Viteza ventilatorului, Temperatura dorita.

Oricea modificare (manuala, din butoane) a primelor trei face ca textul AUTO sa dispara. Caracteristica schimbata trece in modul manual, dar celelalte raman manual. De exemplu: Din auto, ii spun sa dea aer doar la picioare. El va da aer doar la picioare, dar isi seteaza singur viteza ventilatoarelor.

Oprirea totala a oricarei activitati a climei se face numai prin setarea vitezei ventilatorului la 0 (toate cele 4 pale ale elicei figurate sa fie goale).

Despre recirculare. In momentul in care aceasta se activeaza, manual, se activeaza implicit si AC. Cand se apasa din nou pe butonul de recirculare, aceasta se decupleaza si revine in situatia precedenta (cum era inainte de apasare)

Ca o adaugare proprie: Mi se pare foarte frumos cum se comporta la comanda de dezaburire totala (cum zice in manual - "Vedere Clara")
rkillera
@google
mi-ar placea si mie sa-mi arate pe display smile.gif
la ce masina iti arata asa? clio sau polo? dupa ce se raceste in masina mai comuta din cand in cand intre interior si exterior?

@cornel_t
de unde stii ca nu comuta? in carte scrie ca da.

@VladK2K
ai o mica greseala in post: Caracteristica schimbata trece in modul manual, dar celelalte raman manual.
google
La Clio. Si nu arata pe display ci se aprind martorii aferenti butoanelor dupa cum comuta picioare, fata, parbriz, ac, circulatie interioara.
chipson78
@rkillera: erata la greseala: caracterisitica selectata trece pe manual, dar celelalte raman pe automat biggrin.gif
fade2black
Sal,

Ieri am apucat sa testez si eu climatronicul, temperaturile de afara au scazut sub 18 grade.
Asadar am o intrebare despre comportamentul calculatorului de clima: afara erau 18 grade, pe climatronic era setat 22 si el pornea AC-ul. E normal asa ceva?
in schimb cand era o diferenta de 6 grade intre temperatura mediului si cea setata pe climatronic, AC-ul se decupla.
In carte n-am gasit nici o referire la pornirea AC-ului daca temperatura de afara e mai scazuta ca in habitaclu doar daca e pornita dezaburirea.
AlexC
Si eu am aceeais dilema, pe care am rezolvat-o decupland manual AC-ul, cand temperatura de afar este apropiata de cea dinauntru. In mod normal atunci cand sistemul poate face 22 grade in masina fara sa porneasca AC atunci nu ar trebui sa porneasca, nu?
Solon
Pai si daca afara sunt 22 grade si tu dai pe 27 auto, tot porneste A/C-ul.
sandman_
QUOTE(AlexC @ 29 Aug 2006, 09:01)
Si eu am aceeais dilema, pe care am rezolvat-o decupland manual AC-ul, cand temperatura de afar este apropiata de cea dinauntru. In mod normal atunci cand sistemul poate face 22 grade in masina fara sa porneasca AC atunci nu ar trebui sa porneasca, nu?
*



evident, insa daca inauntru ai 25 de grade, iar afara 20, si dai auto pe 22 de grade, iti intra AC, pentru a raci mai repede.
ssilviu
Cand temperatura setata este mai mica decat cea din exterior, la mine sta indicatorul de AC tot timpul on. Asta inseamna ca e tot timpul pornit compresorul? Stiam ca atunci cand pui talpa la fund se decupleaza el automat. Insa nu am simtit asta si nici nu-mi arata pe display. Asadar, se decupleaza compresorul ala automat?
rac
Nu se decupleaza automat decat daca ai o temperatura in interior mai scazuta decat afara.
AlexC
Ce zici tu ori nu are sens ori te referi la altceva. Eu vad trei situatii posibile:

1. Afara sunt 28 grade, in masina 27 si tu l-ai setat pe 22 grade. ATunci va porni AC ca sa reduca temperatura.

2. temperatura afara este de 12 grade, in masina 14 si tu setezi clima pe 25. Atunci porneste AC ca sa faca caldura "teoretic" mai repede, dar ca sa nu abureasca geamurile.

3. Afara sunt 21-23 grade, in masina 21 si setezi clima pe 22. Atunci DE CE NAIBA PORNESTE AC????
ssilviu
AlexC, AC-ul porneste din cauza incalzirii interiorului masinii de la respiratie/transpiratie/efect de sera.

Ce nu inteleg eu este chestia urmatoare. La un frigider normal desi tine temperatura ~ constanta in interior, compresorul ala se mai si opreste. La fel se intampla si la masina? Pentru ca la mine e non stop aprins ala de AC.
sandman_
QUOTE(AlexC @ 29 Aug 2006, 17:06)
3. Afara sunt 21-23 grade, in masina 21 si setezi clima pe 22. Atunci DE CE NAIBA PORNESTE AC????
*



de unde stii tu ca in masina sunt 21° atunci cand porneste ac?
cornel_t
Inainte de toate, de obicei daca afara sunt 20 si de grade in masina va fi mai cald cu cateva grade bune.
2. In acest caz nu porneste A/C decat daca il fortezi tu din manual sau cuplezi recircularea, a nu se confunda instalatia de pe masina cu una de tip split ce poate sa mearga si ca pompa de caldura.
3. Dupa cum ziceam mai sus in masina o sa fie ceva mai multe grade, si nu prea ai cum sa le masori. Trebuie sa mai ei in calcul ca unitatea de control A/C primeste informatii si de la senzorul de intensitate razelor solara, si in consecinta poate anticipa ca se va face cald si porneste A/C.
rac
Probabil ca asa e programat pe AUTO, sa porneasca AC indiferent de temperatura exterioara...
Liviu
Eu nu inteleg ce-i asa de greu de inteles cum functioneaza clima !

1.Daca in masina sunt X grde si tu vrei X-Y , atunci porneste A/C-ul ca sa SCADA temperatura la valoarea pornita => in masina se raceste
2. Daca in masina sunt X grade si tu vrei X+Y, sistemul de climatizare NU va porni A/C-ul dar in schimb va orienta fluxul de aer care vine in habitaclu prin radiatorul de incalzire => in masina se incalzeste

Pana aici nimic ciudat .. acest lucru poate fi facut si manual.

Si acum unde intervine cu adevarat sistemul de climatizare:

3. Daca este nor si brusc se insenineaza, sistemul de aer conditionat va porni ca sa previna incalzirea habitaclului.

4. Daca se doreste mentinerea unei temperaturi de 23 de grade (de exemplu) si in masina sunt 23.5 grade, sistemul de climatizare va porni aerul conditionat dar in acelasi timp va redirecta o parte din fluxul de aer prin caloriferul masinii .. in felul asta aerul rece care iese din vaporizator este incalzit putin astfel incat la iesirea din aeratoare aerul sa aiba o temperatura placuta, apropiata de valoarea dorita in habitaclu.

Acest reglaj fin care este executat CONTINUU cat timp sistemul e setat pe AUTO se numeste CLIMATIZARE si este foarte greu de "simulat" cu aerul conditionat manual.

P.S.: la punctul 4, daca este anotimp racoros, sistemul de climatizare nu mai porneste aerul conditionat, in schimb va incalzi doar partial aerul rece care vine de afara astfel mentinandu-se temperatura dorita.
ssilviu
Mai exista un caz: Atunci cand in masina vrei x grade si afara sunt x-3,x-4 grade. Chiar si atunci porneste AC-ul. Asta pentru ca daca sistemul ar baga numai aer de afara, pentru a realiza temperatura x trebuie sa bage foarte mult => ventilator zgomotos. Asa ca porneste aerul conditionat si mai raceste aerul ala de afara si mai mult.


In afara intrebarilor de mai sus, mai am una: Unde este senzorul de temperatura interioara? La Megane 2.1 avea turbina in piciorul oglinzii interiore. Acum la 2.2 este o chestie ca un mic led opac. Sa fie ala varful turbinei? Sau ce? Si cred ca imi influenteaza foarte puternic temperatura din masina. In sensul ca il pacalesc, eu tin aeratoarele date in sus, sa nu ma deranjeze fluxul de aer. Si astea bat direct in senzorul ala.
razu
@ssilviu: din cate stiu are 3 senzori de masurare a temp int 1 sus (in piciorul oglinzii retrovizoare) unul in zona consolei centrale (nu stiu unde) si unul in partea de jos!
fade2black
Parca incep si eu sa ma luminez putin!
Dilema mea era de ce pornea compresorul la o diferenta de 6 grade intre aerul de afara si cel de pe climatronic. Logic ar fi fost sa se foloseasca de cel exterior pentru incalzirea habitaclului, trecut bineinteles prin radiatorul de incalzire.
Oricum imi place mult climatronicul, sa vedem la iarna cum se comporta!
sandman_
pentru ca in functia de pornire/oprire a compresorului intra si variabila "temperatura aerului din interior", care este foarte importanta si pe care soferul nu o vede...
mefmef
QUOTE(VladK2K @ 11 Jun 2006, 19:42)
Oprirea totala a oricarei activitati a climei se face numai prin setarea vitezei ventilatorului la 0 (toate cele 4 pale ale elicei figurate sa fie goale).
*



Asta este singura posibilitate?

Pt ca in manual lasa de inteles ca se poate opri de la butonul pe care scrie AC. Adica, in momentul in care dispare AC de pe ecran, climatizarea ar fi oprita.
Oricum varianta din manual nu functioneaza, cel putin in cazul meu. smile.gif Spun asta pt ca desi "oprisem" de la butonul AC din cand in cand baga aer chiar cu putere.

Inseamna ca singura varianta de oprire completa a climatizarii e cea descrisa de VladK2K. (Imi raspund singur la intrebari? radmasa.gif )

O sa testez in seara asta varianta descris de VladK2K si ii multumesc anticipat. biggrin.gif Chiar ajunsesem sa ma intrem cum naiba opresti climatizarea. smile.gif (Am masina de putin timp)
cipman
E singura varianta excluzind scosul sigurantei.
adymateo
buna ziua baieti..am si o mica nelamurire...merg cu clima pe modul auto....si observ ca acum pe frigurile astea in modul automat aerul conditionat nu e pornit, adica nu il foloseste ea!baga caldura la greu, si foarte rar mai vad ca apare si ac! asa e normal, adica ea introduce in functiune unitatea de aer conditionat cand considera ea?ca in manual mare lucru despre chestia asta nu scrie! daca vreau, pot porni manual aerul conditionat apasand butonul ala AC, iesind astfel din modul auto! in manult scrie ca recomandat asa tre sa mergi ..cu modul auto activat!
thnx
cipman
citeste din urma, cam de la mesajul #26
ssilviu
Este normal acum iarna, cand sunt 2-3 grade afara ca atunci cand dau pe dezaburire rapida, desi imi afiseaza AC pe ecran, aerul bagat sa fie caldut?
sandman_
da
ssilviu
Si atunci de ce nu mai este la fel de eficient ca atunci cand baga aer rece si in 10 secunde era totul clar? Acum nici dupa un minut nu se dezabureste complet.
Liviu
Pentru ca se depune mai mult condens ? Pentru ca cu cat e mai rece geamul cantitatea de condens creste ?
roty
Eu de cand am masina nu prea am folosit deloc modul AUTO. Cand pun pe auto, indiferent de temperatura dorita de mine, ventilatia este ca si oprita...chiar daca ajunge la temperatura care o vreau, asta se intampla dupa mult mult prea mult timp...
Nu ar fi normal sa bage caldura la maxim cu ventilatia aproape de maxim la inceput si cand se apropie de temperatura ceruta sa reduca ventilatia?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.