Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Martor luminos control gaze esapament
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
Pages: 1, 2, 3
flavius
Salutare posesori de Renault Clio Symbol

Tocmai de 2 saptamani sunt fericitul proprietar al unui Renault Clio Symbol Ex 1,4 16V si sunt foarte multimit de el, dar am o mica problema: ramane aprins martorul luminos control gaze esapament. Am fost la reprezentanta si mi-au spus ca e din cauza benzinei, mentionez ca am alimentat de la OMV si Petrom ,"fara plumb" . La tester a reiesit acelasi lucru, adica sonda in aval de catalizator inregistreaza gaze anormale. E normal ce se intampla? Ati mai intalnit asa ceva? Sper ca nu o sa merg de fiecare data cand alimentez sa reseteze calculatorul si pe urma se aprinde din nou beculetul.
McVic
Eu cred ca este o problema, nu mai accepta raspunsuri deastea de la service.
VladSoare
NU e din cauza benzinei.

In primul rind, maimutele de la service ti-au spus o timpenie cit se poate de gogonata. Sonda de oxigen NU analizeaza gazele. Ea nu are habar daca gazele sint "anormale". Ea masoara numai cantitatea de oxigen din gaze si iti spune doar atit: amestec bogat sau amestec sarac. Atit si nimic mai mult. Chestia cu "si-a dat seama sonda lambda ca benzina e cam proasta" e o timpenie crasa.



Mii de Symboluri merg cu benzina romaneasca si n-au problema asta. Sa vii sa-ti arat ce frumos arata pe OBD graficul sondei lambda de la Symbolul meu, cu benzina romaneasca. Ti-e mai mare dragul sa-l privesti. smile.gif



Daca masina e noua, tine-te de capul lor pina cind te rezolva. E posibil sa ai sonda defecta (chiar daca e noua, mai exista si rebuturi), sau un contact de la mufa sondei, sau poate un alt senzor care face ca amestecul sa fie mereu prea bogat sau prea sarac si face ca sonda sa dea eroare. Nu stiu pe nevazute, pot fi mai multe cauze, dar indiferent ce este, nu e deloc normal la o masina noua.

Si sigur NU e din cauza benzinei.
David
Primul lucru cand te prezinti la service este sa se inregistreze problema ta IN SCRIS si tu sa primesti o copie dupa acesta. De obicei au ei un formular tipizat Renault care are 2-3 exemplare autocopiante. daca nu vor sa dea hartie, sa dea in scris acest lucru (normal, nu vor da nimic in scris).

Pe foaia aceea se noteaza problema ta, respectiv rezolvarea aplicata de ei (schimbare de piese, reglari, ...).

Daca ei cred ca este de la benzina (care este o aberatie), sa recomande in scris de unde sa alimentezi, te duci acolo, alimentezi si mergi inapoi cu problema.

De fiecare data cand mergi inapoi trebuie consemnata vizita la service, deci trebuie sa-ti dea inca o foaie.

Legea spune asa: daca in prima jumatete al perioadei de garantie acelasi piesa pica de mai multre ori ai dreptul la schimbul bunului sau sa primesti inapoi banii. Normal, nu se va ajunge aici, dar avand in mana dovada vizitelor la service, cu acest paragraf din lege le poti impulisona.

Pentru solutionarea aberatiilor "asa fac toate", sau cum te-au "rezolvat" ca este de la benzina, recomand formul de plangeri de pe site-ul www.anpc.ro. Este simplu, trimiti formul, ei actioneaza.
VladSoare
N-am nimic salvat cu Froggie al meu, insa am gasit o monitorizare pe care am facut-o acum citeva luni pe Meganul lui Doru, coleg de-al nostru de forum.



user posted image



Se vede ca sonda lambda merge perfect: vedeti ce frumos si constant schimba? Ti-e mai mare dragul... smile.gif

Si asta cu benzina romaneasca.



(sonda lambda din fata catalizatorului trebuie sa schimbe brusc intre bogat si sarac, o data la vreo trei sferturi de secunda, maxim o secunda).
...Roadrunner...
Care Doru bre' ?
VladSoare
chuckyro, sau cam asa ceva.
Face
Intrebare pt VladSoare: motorul 1.4 16v are sonda lambda dupa catalizator !?!? sau are doua, una inainte una dupa

Multumesc anticipat smile.gif
strumfuadi
pai daca e euro3 are, nu??
Face
Ca are stiu deja ... dar problema era unde e exact.

Pentru ca stiu ca la 1.4 8v e inainte de catalizator dar la mine e ceva care intra in esapament dupa catalizator ...
strumfuadi
aia e! lambda no.2
Face
Si banuiesc ca e fiecare cu setul ei de date catre ECU nu ?
VladSoare
Are si inainte si dupa.

Aia din fata catalizatorului trebuie sa schimbe periodic intre bogat si sarac, cum am zis mai sus.

Aia de dupa catalizator trebuie sa stea constant pe zero (nu zero volti, ci "zero" in sensul ca sa stea la mijloc, nici bogat nici sarac).



Prima are un rol foarte activ in gestionarea alimentarii, iar daca se strica, motorul mege mai prost si consuma mai mult.

A doua nu are decit rol de testare a catalizatorului. Cind catalizatorul nu mai functioneaza cum trebuie, ea in loc sa indice constant incepe sa schimbe ca prima sonda, iar calculatorul vede asta si stocheaza un cod de eroare. Dar nu are nici o influenta asupra mersului motorului.
Face
deci pot sa o scot fara nici o problema cu alte cuvinte ?? (pe a doua adica)
VladSoare
Da, dar probabil ca o sa-ti ramina aprins becul de check engine (ala cu spirala, din centru).

Plus ca daca o scoti, iti ramine o gaura care trebuie astupata cu ceva. biggrin.gif
Face
pai in cazu asta n-o scot. ii dau un semnal fals biggrin.gif mersi pentru informatii
VladSoare
Dar de ce? Ce-ai cu ea?
...Roadrunner...
Domnu' Octavian, ia nu-i femeie s-o minti bre' ... biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Acu' serios ... ia scoate-i firu' si vezi cum mere ...
Face
@Vlad
Pai e singuru impediment intre mine si scoaterea catalizatorului si montarea unui traseu sport
Face
@RoadRunner
Pai avand in vedere ca io banuiesc catalizatoru meu de a fi in starea de "muci" deoarece iarna trecuta am cam imblanit-o putin cu motoru nu foarte cald si a scos un fum de zici ca era fumigena dupa care parca nu mai trage la fel de tare ... probabil ca o scot chiar in seara asta, sa vaz dak isi revine biggrin.gif
flavius
Va multumesc pt raspunsuri!

Intr-adevar nu era de la benzina; am dus masina la service, s-a uitat sub ea si mi-a spus ca nu facea contact mufa da la sonda, a dat cu un spray si asa s-a rezolvat problema. smile.gif Sper ca acum sa fie totul O.K.
bogdan_slz
Azi dimineata mi s-a intamplat o chestie un pic ciudata! Am pornit motorul si pentru ca ma grabeam am plecat imediat...In timp ce scoteam masina din parcare am observat ca martorul antipoluare clipea! Dupa cativa metri s-a stins si pe parcursul zilei n-a mai clipit! I s-a mai intamplat cuiva? Sa fie vorba de frig? In manual scrie ca daca clipeste trebuie sa reduc turatia motorului, dar in momentul respectiv nu aveam mai mult de 2000 de ture...
andrei
De 1 luna patesc acest lucru dimineata. Pornesc motorul, scade turatia, trepideaza schimbatorul si se aprinde martorul galben "noxe". Am fost de doua ori la service insa se intampla la fel. Daca o accelerez imediat se opreste motorul singur. Daca opresc motorul si il pornesc din nou nu mai apare martorul. Cei de la service m-au aburit ca au pilit niste contacte si ca o sa fie bine. Luni ma duc din nou la ei (Cobalcescu).
adyt
Eu am patit-o, cand eram foarte nou in ale tehnicii auto...S-a aprins, a mers naspa, s-a tot aprins de cateva ori si mergea naspa, pana la momentul in care n-a mai pornit nici cu militia. Am luat-o pe platforma si m-am dus la IPSO. Au zis ca nu-stiu-ce bobina dar n-am bagat la cap ce anume...Oricum, nu s-a mai intamplat, in genul asta.
babirusa
Eu am patzit acelasi lucru cand acu doua zile mi s-a dus o bobina de inductzie si la service mi-a zis k datorita faptului k mergea in 3 cum se zice elimina noxe.dupa ce am schimbat bobina dupa catziva km si-a revenit.Oricum du-te la service sau cu zice in cartea masini redu turatzia motorului cand mergi.Pt cei interesatzi bobina m-a costat 260 ron la mica intzelegere cu mecanicu pt k altfel cica face vreo 350 ron si alt treaba ceretzi bobine nemtesti;cele originale sagem au capul gri iar cele nemtzesti au capul negru,cica astea din urama ar fi mai bune,iar operatzia in sine nu dureaza dect vreo 20 min max.Se desface carcasa de la motor,apoi se obs bobinele iar cu o tubulara de 10 sau un pic mai mare se defileteaza surubul, bine in prealabil se scoate mufa care intra in bobina se schimba si gata.....masina si-a revenit.Umbla vorba ca la augsburg ar exista bobine de felu asta si ar fi doar 180 ronsi cu putzina dibacie se pot scuti niste bani.Succes
joao_jilberto
si eu patesc acelasi lucru ci indicatorul de noxe +SERVICE, dar fara a avea probleme la pornire sau in mers. am facut programare la service, dar, miraculos, indicatorul galben s-a stins chiar inainte sa plec la service (mach1). totusi m-am dus, mi-au zis ca nu e nici o problema, ca merg subturat si ca tre sa merg mai turat (!!!). dupa citeva zile, indicatorul s-a aprins iar, peste alte citeva zile s-a oprit, si tot asa... in prezent este iar aprins, am sesizat ca a aparut dupa ce am trecut peste niste denivelari, ma gindesc ca poate s-a deteriorat vreun contact sau ceva electric, repet, nu este nici o problema in timpul mersului sau la pornire. ma duc din nou la service....
menumorout
azi cand am pus contactul a ramas aprins martorul luminos pt control gaze esapament - si dupa ce am pornit motorul la fel.
in cartea tehnica zice sa contactez imediat dealerul Renault, am sa fac asta maine, dar as vrea sa stiu la ce ma pot astepta ca sa nu ma ia pe nepregatite cei de la sevice.

masina are o luna jumate si 2500km, motorina euro 3 doar de la omv si o singura data alpine diesel.

ieri am iesit cu ea pe autostrada sa vad la ce viteza ajunge - a ajuns la 180km/h.
aici sa fi facut ceva care i-a daunat?
mentionez ca nu merg subturat in nici un caz, schimb la 2700-3000 cat sa cad la 2000 in treapta superioara.

orice sfaturi ar fi binevenite, ca sa nu ma abureasca cei de la service.
hellcat
Probabil vreo sonda isi face de cap...se rezolva pe garantie.
Vezi nu te lauda pe la service cu forja pe care ai aplicat-o ieri masinii
menumorout
smile.gif mersi, n-am sa ma laud.
menumorout
acum am venit de la service - a fost valva EGR - in 30 de minute au curatat-o
au incercat sa ma prinda daca merg subturat smile.gif ..nu e cazul
o fi fost de la motorina ? am avut in rezervor vreo 15l euro3 peste care am pus 35l alpine diesel..apoi am mai pus vreo 35l euro3 numai de la OMV - acceasi pompa- dr taberei, timisoara.
acum mai am jumatate de rezervor de euro3 - am sa vad cum se comporta
Chrome
Cam devreme a facut probleme, nu ti-au zis cam care ar fi cauza in cazul tau?
menumorout
tipul care a curata-o a incercat sa ma prinda la ce turatie schimb, dar nu merg subturat, schimb la 3000, apoi cu motorina - doar OMV
infara de asta a zis ca poate asa vine din fabrica si curatarea asta o sa ii faca bine..nu stie, in concluzie.
menumorout
mi-a ramas jumatate de rezervor de motorina euro3 si, desi abia ieri a curatat vana EGR, simt deja ca nu mai accelereaza ca ieri. motorul e mai zgomotos si trebuie sa apas mai vartos pe acceleratie ca sa zburde.

sfatuiti-ma ce sa fac - sa astept pana se termina motorina, sa pun euro5 si apoi sa ma duc la service sa o verifice din nou, sau cum sa fac?
Chrome
Pai care e legatura intre motorina euro 3 din rezervor si valva EGR?
menumorout
service-ul a zis ca valva EGR se curata cand mergi subturat sau e motorina mai proasta..si subturat nu merg..
o fi motorina atunci...
m0py
ai rabdare sa se termine amestecul "minune" euro3+alpine euro5, apoi alinenteaza cu euro3 de calitate.

nu prea le place la motorase motorina peste norma euro3.


menumorout
haideti sa va spun ce am facut pana la urma - am asteptat pana s-a terminat euro3, apoi am pus 5l alpine diesel, apoi inca 7l apoi iar 20l alpine diesel

am fost la service, mi-a resetat calculatorul la setarile din fabrica si da, azi merge si accelereaza mai bine.
adic74
Salut !

Am o problema la un Clio Symbol 2004 , 1,4 16v
Mi s-a aprins de vreo 2 zile martorul de poluare , am zis ca e de la bobinele de inductie , totusi motorul merge destul de ok , poate putin mai "tremurat" si poate ca relatiul e mai jos decit de obicei (sub 890). Am fost la un amic la un tester , mi-a spus ca eroarea e de la aprindere , bobine de inductie (1-4) . Exact asa , nu mi-a zis care exact , eroarea era exact asa si pe tester { induction coils (1-4) }.
M-am riscat si am cumparat o bobina , si am pus-o rind pe rind la fiecare bujie . Nu s-a schimbat nimic , martorul a ramas aprins . Motorul fct la fel , indiferent unde am pus noua bobina.
Acuma intrebari:
1. Se poate sa fi rezolvat dar eroarea nu dispare decit dupa un timp ?
2. Sa nu fie de la bobine si de fapt sunt pe miriste ?
3. Sa fie mai mult de o bobina defecta dar nu fatal , ceva de genu : scapa pe undeva exact cit sa dea eroare
4. ce ar putea fi altcdeva , de ce testerul mi-a raportat eroarea stocata ca fiind legata de bobine

Va rog sa-mi spuneti daca ati mai auzit de ceva similar , orice idee e binevenita.
Scuze daca m-am exprimat aiurea , sper sa fiu inteles

Merci anticipat !
$$ilvviu
Poate fi sonda defecta sau cu mufa sarita, catalizatorul infundat sau benzina proasta.
adic74
Nu cred ca e benzina , martorul s-a aprins de pe o zi pe alta , dimineaza la pornire. Spuneti-mi si mie , unde e sonda , cum verific mufa daca e sarita sau nu face contact. Eventual o poza , un link....
Merci anticipat !

Citeste topicul de la inceput...poate e de ajutor!

1 May 2008, 12:51:
Multumesc de ajutor , studiez acum toate posturile cu aceasta tema
BioHazarD
Domnilor am si eu o problema cu masina din semnatura...Am observat azi inainte sa plec de la scarbiciu ca nu se mai stinge martorul de gaze dupa cele 3 secunde cum scrie in carte ca e normal, ci se stinge DOAR dupa ce pornesc motorul. A mai patit cineva ? E nevoie sa ma panichez si sa ma duc la service?

Masina are o saptamana si < 400km. Am alimentat de la Agip si OMV (sprint diesel) pana acum.
Abu
Eu n-am stat niciodata dupa martorul ala. Cum s-a stins martorul de bujii cum am pornit motorul. Masina are 35k de Km si merge perfect.
BioHazarD
Cum arata martorul de buji? smile.gif (a.k.a n00b)
crisolro
martor bujii e ca un arculet (sarmulita spiralata) si e in cadranul central, pe mijloc

martor gaze e in cadranul stanga (daca nu ma insel) si arata ca o bucata de conducta (cotita) - am avut si eu paranoia la acest martor: e normal sa se stinga nu dupa punerea contactului ci dupa detonare ... atata timp cat nu se aprinde in timp ce motorul functioneaza, nu ai de ce sa te ingrijorezi

am avut si eu paranoia acelui martor si am intrebat si la renault etc. si e ok ... intr -adevar, la alte marci de masini (si poate si la unele modele reno) se stinge dupa contact inainte de detonare dar e ok ... masina ta n-are nimic

m-am uitat la multe masini (modele, marci etc) si martorii aia nu au acelasi algoritm de stingere la toate ... de ex. la vw passat se stinge inainte de detonare, la polo dupa etc.

manualul reno e evazivo-defectuos la explicarea acestui martor
d3m3ntzial
tocmai ce am avut si eu aceasta problema. porneam motorul si la cateva zeci de secunde trepida din toate incheieturile. martorul din bord clipea .
am plecat spre service. incercam sa bag a 5-a si facea ca toti dracii .
am fost la service unde mi-a schimbat bobina de inductie. era sagem, acum e valeo.
m-a costat 260 lei bobina si 50 lei manopera + testul clip.
hellcat
QUOTE(crisolro @ 9 Jul 2008, 06:18)
martor gaze e in cadranul stanga (daca nu ma insel) si arata ca o bucata de conducta (cotita)
*


Iconita e de fapt un bloc motor privit in sectiune... smile.gif
Acest martor indeplineste mai multe functii, se poate aprinde si pentru aparitia unei probleme de injectie, daca motorul de opreste in mers, pentru o bobina arsa, daca o sonda lambda nu mai e in parametri.

@dementzial: A tinut 2 ani jumate...nasol ca a cedat dupa ce-ai iesit din garantie.
Pentru o bobina valeo cumparata de la reno e bun pretul...cu 1-2 ani in urma trecea de 300 ron, dar piesele s-au mai ieftinit in retea, un aspect foarte bun.

Ideal cei cu motor 1.4 16v sau 1.6 16v sa aiba in portbagaj in permanenta o bobina de rezerva, cedeaza fara nici o avertizare prealabila.
BioHazarD
@crisolro



Confirm, am intrebat la Renault si mi-au spus ca la Phase 4 stingerea se face dupa pornire si n-are nimic atata timp cat nu se aprinde in mers. Manualul este dupa versiunea veche...cica. rolleyes.gif
gabelu
salutare
am un clio dci 80cp din oct 2005 si are 40.000 km
ieri mi s-a aprins martorul de gaze si sta aprins in continuu.
totusi nu sesisez nimic schimbat in comportamentul motorului.
Motorina numai de la petrom pun fara probleme pana acum.

As vrea sa stiu care e cel mai nasol scenariu si care ar fi costurile de reparatie.
multumesc
tatelu
Si mie mi s-a aprins martorul la bord.Am fost cu masina la un service de aici si mi-a resetat calculatorul dupa care s-a stins.Toata treaba a durat 45 secunde si m-a costat 50ron.Folosesc motorina de la PETROM popa.gif
dorindumitru
dry.gif
La mine s-a inamplat si mai nasol. Plec ca omu la drum lung vineri dimineata. Bucuresti-Husi si ma opresc ca omu la Petromul de la Urziceni (de la care bag mereu cand plec in Moldova) cherosen de 95 ca-i mai ieftin. Merg ce merg vre-o 200 km, ajung pe la Barlad parca si vad intr-o depasire cand ma incadram inapoi pe banda ca acul de la vitezometru sare dintr-o data la 120 (l-am vazut cand urca de pe la 50, ca fulgeru'). Eu mersesem constant.. Zic ca poate mi s-o fi parut, ca m-au furat ochii... Mai merg vre-o 50-60 km si bag de seama ca tocmai facusem 60.000 km cu masinuta. Si mai ma uit o data la vitezometru si-l vad cazul la 0 desi eu aveam peste 80-90 (ca-n bancu' cu trabantu: trece unul pe langa mine, trece inca unul pe langa mine si am coborat din masina ca am crezut ca stau pe loc radmasa.gif ). Simt ca mi se urca sangele la cap nu alta. Si cand ma uit un pic mai in stanga ia te uita ce statea el frumusel aprins martorul de gaze de esapamant. Logi opresc imediat pe dreapta, suna un prieten (ca nu umblu cu cartea de la masina dupa mine), bla-bla-bla... du-te la primul service. Vineri seara in buricu' Moldovei... Clar nu gasesc nimic, mai ales cu sarbatorile. Si ma duc la un lukoil in Husi zic sa mai diluez cherosenu asta prost de la Petrom cu ceva mai bun si mai bag 20L de 98. Plec de pe loc, se ridica vitezometrul pana pe la 40 si cade din nou rapus. Mai opresc o data, forjez motoru ca toti dracii pana la 6500 de cateva ori, plec de pe loc si bagseama s-a speriat ca nu a mai murit de atunci. Binenteles ca martorul de gaze imi zambea tot timpul si eu ma umpleam de draci. Am mai mers asa 30 de km si ajung la destinatie. Sun la un service la Vaslui, nu raspunde nimeni si-o las moarta pana a doua zi, cand dis de dimineata iar tratament cu turatii puternice (dupa ce am incalzit motorul), sun iar la service si dau de paza ca ei nu lucreaza in weekend. O las iar moarta cu gand ca a doua zi pe drumul de intoarcere sa ma opresc la Focsani la un service Reno pe care-l chitisem pe GPS. A doua zi, pun contactul, toate becurile se sting si masina porneste... Si vin inapoi in Bucuresti 350 km, becul nu s-a mai aprins deloc, vitezometrul a functionat tot timpul...
Intrebare este: Eu acuma ce sa fac? Ce rost are sa ma duc la service cand eu sunt convins ca:
1. Benzina a fost de vina in cazul martorului de gaze ca-mi scuipa apa pe esapament ca la arteziana
2. Vitezmetrul functioneaza fara nicio problema.
Voi ce ma sfatuiti?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.