Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Turbina la motorul 1.5 DCI 80CP
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
Pages: 1, 2, 3, 4
Claudiu Burlacu
Salutare la toti! Am si eu on intrebare: stie cineva cand intra in functie turbina la acest motor? Dupa ce turometrul trece de 3000 / rpm?

Am mers cu un Audi acum ceva timp in urma si la ala se simtea , cand bagai piciorul in ea si se apropia de 3000 / rpm te baga in scaun. La Megane nu am simtit nimic , ce-i drept nu am depasit 2500 - 2600 ture, e inca in rodaj.

Afiseaza cumva ceva pe bord ca a intrat turbina in functie? Am mai inteles din forum ca la unele masini s-a ars turbina - asta inseamana ca motorul merge in continuare , sau nu mai merge deloc?

Astept raspunsurile voastre.
MBZ
O sa o simti si o sa o si auzi. Motorul merge independent de turbina, dar altfel. Turbina fuctioneaza in parametri dupa ce motorul atinge minim 60 GC. Daca motoruil este cald, ea intra in functie la orice turatie atunci cand ii dai gaz(acceleratii puternice) si ai sa o auzi bazaind(fluierand) si vei simti si senzatia de putere(apasare`n scaun)
sorin
Avand in vedere ca nu este o turbina cu geometrie variabila,turbina de la 1.5 dci 80cp intra in functiune in jurul a 14-1600 de ture si nu are nimic de a face cu temperatura motorului dupa stiinta mea.E normal sa fi simtit la un Audi pentru ca ala avea cel putin un 1.9 TDI sub capota si nu se compara cu 1.5 dci.Pe bord nu apare nimic in legatura cu turbina.Cand turbina e dusa motorul merge in continuare dar doar la 60% din potentialul motorului,de ex. viteza maxima 90km/h,am patzit eu.
Daca vrei sa auzi cand intra turbina incalzesti bine motorul si te duci pe o straduta ingusta cu cladiri de ambele parti,deschizi geamurile si ii dai talpa intr-a doua si a treia,sigur vei auzi cum suiera.
MBZ
Foarte gresit Sorin!

Turbina recircula gazele, si anume gazele fierbinti, ca d`aia este turbina, si ea functioneaza asa cum am zis, dupa ce motorul trece de 60 de grade Celsius in parametri, ajungand la randament maxim la 80 grade Celsius, asa fiind conceputa. Nu are nici o importanta geometria variabila in regimul de functionare a turbinei legat de temperatura, oricare din ele mergand la fel in raport cu temperatura motorului, diferenta constand doar in presiunea creata functie de turatia turbinei(mecanica fluidelor, si anume sectiunea / viteza(invers proportional) cu cat este mai mica sectiunea cu atat fluidul curge mai repede...), in acest caz specific cea cu geometrie variabila are atributul de a modifica unghiul de atac al palelor turbinei functie de turatie, ca si la unele avioane cu elice, ceea ce determina o presiune mai mare prin schimbarea unghiului de "curgere" pe suprafata palelor(vezi unele elicoptere).
Claudiu Burlacu
OK, multumesc! Trag concluzia ca daca se strica turbina , sesizez intr-un fel si pot sa merg la service.
sorin
Bine,bine te cred pentru ca eu nu sunt un specialist.Dar uite acu ma duc afara,pornesc motorul,plec de pe loc si mie deja imi suiera turbina,instantaneu incepand de la 1200 de ture.Cum se explica?

____________________________________
M II 1.9dci
strumfuadi
laugh.gif

itzi spun eo..

turbina este generic spus ptr turbo-compresor.

-turbina este partea din turbo-compresor care este pusa in miscare de gazele de eshapament care ies cu presiune din camera de ardere

-compresorul este partea ansamblului care este antrenata prin ax de turbina shi comprima aerul in galeria de admisie, crescand astfel randamentul motorului.



gazele ies indiferent de temperatura motorului, doh, de aceea shi o auzi cum shuiera chiar shi cu motorul rece. singura problema care este shi de aceea nu se recomanda sa ii dai talpa pana nu ajunge motorul la temperatura de lucru este ca uleiul ishi atinge proprietatzile maxime de ungere cand ajunge la o temperatura peste 60GC. (shtie MBZ ceva.. :wink: ). daca ii dai talpa, in timp lagarele turbinei se vor uza shi in ultima instantza turbina se va gripa. nu shtiu cum e la motoarele voastre, dar la al meu turbina e mecanica, nu are nici un control electronic ci doar un auto-control mecanic. daca la ale voastre exista un control electronic al wastegate'ului e posibil sa fie protejata turbina tzinaind ECU deschisa aceasta poarta de scapare a gazelor pana se incalzeshte motorul. nu shtiu daca asha este, de aceea aici am o ezitare in a fi categoric. insa faptul ca tu spui ca shuiera shi cu motorul rece ma face sa ma indoiesc de contolul ECU asupra wastegate'ului sau poate ca totushi are control dar nu s'au gandit sa implementeze aceasta protectzie (suntem totushi in societatea de consum, piesele trebuie sa se mai shi strice ca sa manance shi gura lor, nu? altfel ar tzine lumea mashinile 50 de ani..)





mai mult material de studiu gaseshti aici
sorin
QUOTE
Foarte gresit Sorin! si ea functioneaza asa cum am zis, dupa ce motorul trece de 60 de grade Celsius in parametri, ajungand la randament maxim la 80 grade Celsius, asa fiind conceputa.


Io zic ca turbina este controlata de ECU dar pana a actiona asupra wastegateului pentru a proteja turbina ar trebui sa se intample multe(pompa ulei defecta,ulei prea putin in baie sau temperaturi extreme care intradevar sa afecteze lagarele turbinei) ca nu degeaba sunt acolo o gramada de senzori care vegheaza constant asupra valorilor optime de functionare.

Turbina functioneaza inca de la pornirea motorului. A, ca nu produce boost , adica suprapresiune peste 1000mBar, asta este alt lucru.

La geometrie variabila turbina produce boost de la 1300-1500rmp in sus. La 1500rmp se produce o presiune de aproximativ 1400mBar, adica suprapresiune 400mBar sau 6PSI

Virful de presiune este la 2400rmp si are valoarea de 2200-2400mBar. La aceasta presiune turbina se roteste cu 120.000-130.000 rpm

Problema ungerii la turatii mici sau relanti este reala. Daca se foloseste ulei sintetic de calitate si nu se calca tare pe acceleratie in timpul incalzirii motorului nu apar probleme majore de ungere si colmatare a conductelor de ulei spre si dinspre turbina.

_____________________________________

M II 1.9dci
SorinV
alooooo domnu mbz ! cu tot respect da ce ati scris in mesaju asta sunt o gramada de aberatii !
turbina nu recircula gaze fierbinti pt ca asta ar duce la calarea motorului si la nimik altceva ! asta e perla 1 . rad copiii de gradinita domne !
palele turbinei nu isi modifica unghiul de atac ! se modifica palele colectorului ! le-ar fi cam greu la 300000 rpm zic eu !
si sa stiti ca turbina functioneaza la toate temperaturile si pe plaje de turatii intre 1200 si max rpm in functie de geometrie ! nu e ca termostatu sa mor eu .....
si ultima chestii : mi se pare o fantezie asocierea : motro 1.5 dci 80 cai ( masina 1260 kg) si senzatia ,, te baga in scaun " ! cai verzi pe pereti !! laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Canadianu
laugh.gif laugh.gif



strumfuadi: buna explicatie.





- turbina intra la orice turatie, indiferent de cat e de cald motorul, in momentul in care calci gazul.

- turatia turbinei este data indirect de turatia motorului, de aici si recomandarea de a nu stresa motorul cand e rece -> ungerea se face prost, uzura e f mare la turbina in cazurile astea.









[/b]
MBZ
Draga miju:

1. afla ca indiferent cat de screrozat sau necrozat ar fi creeru` mieu, turbina chiar recircula gaze fierbinti, pentru ca vrei-nu vrei fierbinti sunt scoase din evacuare, dar inainte de a fi retrimise in motor sunt racite de intercooler si comprimate de .....compresor , asta asa ca chestie

2. cand am spus io ca motoru de 1.5 80 Cp iti rupe scaunu` da la acceleratie? ca poate am clipe de ratacire si delirez ...

3. cat despre modificarea unghiului de atac al palelor turbinei, mea culpa daca am gresit, dar asa cum spui si tu se modifica ungiul palelor colectorului, adica nu Ie baba Rada ie Rada baba tongue.gif
strumfuadi
QUOTE


1. afla ca indiferent cat de screrozat sau necrozat ar fi creeru` mieu, turbina chiar recircula gaze fierbinti, pentru ca vrei-nu vrei fierbinti sunt scoase din evacuare, dar inainte de a fi retrimise in motor sunt racite de intercooler si comprimate de .....compresor , asta asa ca chestie





laugh.gif

i'm laughin' my ass out!!! punctul 1 e de comedie, MBZ!!!

deci turbina e pusa in mishcare de gazele de eshapament, insa compresorul (care este de partea cealalta a axului - remember, ansamblul este turbo-compresor..) comprima aerul filtrat de filtrul de aer..

deci compresorul nu comprima gazele de evacuare racite de intercooler, ci comprima aerul. cei care au facut putzina fizica shtiu ca prin comprimare temperatura aerului creshte, scazand astfel densitatea de oxigen. de aceea s'a impus trecerea acestui aer comprimat mai intai printr'un intercooler care sa il raceasca inainte de a intra in galeria de admisie..



MBZ, vezi ca am pus un link mai sus. citeshte un pic shi tu pe acolo..
MBZ
Strumfule... Strumfule....

Omu` cat traieste`nvata, si cum sunt si io om(desi inca sunt dubii) uite ca invat, mi`am insusit noile cunostinte imreuna cu morala, si voi fi mai circumspect pe viitor atunci cand mananc un rahat...

Saru`mana pentru iluminare smile.gif
Mike_Daniel
Salutare forumisti.

Eu sunt nou pe aici desi urmaresc forumul de ceva vreme... biggrin.gif

Ce as avea de spus la topicul asta este ca motorul 1.5 Dci de 80 CP te poate lasa in scaun la fel de bine ca un 1.9 TDI de pe VW, si asta din cauza cuplului. La 1.9 TDI-ul de 90 este 210 Nm iar la 1.5 DCi de 80 este 185 Nm...deci nu e mare diferenta, si cum 1.9 TDI-ul te baga serios in scaun(stiu de la Golful 1.9 TDI al lui taica-miu)...nu vad de ce Dci-ul de 80 n-ar fi in stare s-o faca. Mai ales ca si Golful Variant e o masina destul de grea.

In privinta functionarii turbinei, desi nu din experienta proprie, am inteles ca ea intra in functiune chiar de la relanti, dar pe la 1400-1500 rpm(la TDI) incepe sa produca boost/supra-presiune (adica se invirte mai repede),de cca +400 mbar la inceput ajungind pe la 2400 rpm sa produca aprox 2400 mbar, si sa se invarta cu 120000-130000 rpm. De asta se poate auzi si la relanti, dar senzatia de forta se simte mai puternic dupa 1500-1800 rpm....
sorin
QUOTE
se modifica palele colectorului ! le-ar fi cam greu la 300000 rpm zic eu !


Sunt de acord cu tot ce ai zis tu dar fac o mica rectificare.Am citit la linku pe care l-a pus Strumfuadi ca turbinele mici(gen automobile) se rotesc cu turatii de pana la 150.000 rpm unde incepe sa se formeze deja suprapresiune si ECU actioneaza Wastegateului(se elimina o parte din gazele de esapament inainte de a ajunge la pale) ca sa protejeze turbina.

@Strumfuadi

Ce este EGR si care este rolul lui?
strumfuadi
mmm.. zis iz a test?? :evil:



anyways, ptr cei care nu shtiu:

EGR (care vine de la exhaust gas recirculation) este o supapa. de ce e fost ea pusa?

pai.. hai sa o luam ushor:

in trecut, s'a incercat reducerea emisiilor de oxid de azot (NOx) care era cauza majora a poluarii aerului de catre mashinutze. atunci s'a descoperit ca temperaturile mari din camera de ardere determina oxigenul shi azotul sa se combine dpdv chimic shi sa rezulte acel NOx. Catalizatoarele se descurcau bine cu CO, dar cu NOx nu prea..

Asha ca meseriashii s'au gandit sa faca cumva sa scada temperaturile foarte mari din camera de ardere care se acumuleaza doar in timpul rularii in sarcina sau la viteze mari. Asha ca s'au gandit sa bage in cvamera de ardere un gaz inert, ceva, orice ar putea sa mai domoleasca "dogoarea". nu puteau introduce shi mai mult aer, deoarece ala contzine O2 shi N, care practic generau problema ce trebuia solutzionata. Asha ca ce putea fi mai la indemana? BINGO! Gazele de eshapament! (atentzie, nu toate, ci numai o mica parte din ele shi doar in anumite conditzii explicate above)

Acuma ca tzi'am explicat ce este EGR shi de ce au infipt'o in sistem, ar fi frumos sa spunem shi ce se intampla cand aceasta valva se strica, nu?

sunt doar doo situatzii care apar:



1. nu se deschide cand ar trebui, e posibil sa aiba loc detonatzii, din moment ce temp in camera de ardere devine mai mare decat cea proiectata de fabricant.

2. ramane deschisa shi cand nu trebuie, de exemplu la relanti. in acest caz efectul este asemanator unei mari pierderi de vacuum, iar motorul nu va sta la relanti sau va tinde sa "moara"



ps: EGR nu are nici o legatura cu turbina, cu admisia de aer sau alte chestii.. e pusa strict ptr controlul noxelor..



cam asta ar fi..
VladSoare
Corect, doar ca daca supapa de EGR nu se deschide, motorul merge bine-mersi. E posibil sa consume un piiiiicutz mai mult si, bineinteles, sa scoata mai multi oxizi de azot pe teava decit si-ar fi dorit fabricantul, dar in rest totul e OK. Temperatura nu creste chiar atit de mult cit sa genereze detonatii.

La capitolul "plusuri", daca EGR-ul nu mai functioneaza, ai o mica crestere de putere in sarcina partiala. Foarte mica totusi.



Eu mi-am dezactivat EGR-ul la Ford si merge beton.



Intr-adevar, EGR-ul nu are nici un rol in afara de reducerea noxelor. Mie nu-mi place deloc EGR-ul, e un sistem complicat, usor de stricat, scump daca se strica, cu influenta negativa asupra mersului motorului daca se strica oricit de putin, si care pe deasupra baga si mizerii in admisie si in motor (sa fi vazut ce neagra era supapa mea de ralanti dupa 8 ani; acum am curatat-o si nu mai trage decit aer curat biggrin.gif)
strumfuadi
laugh.gif pai ce creshtere sa mai simtzi la motoroiul ala de pe ford, mai vlad?? laugh.gif
cornel_t
Am avut EGR pe Honda Accord; toate bune si frumoase daca ramanea supapa inchisa, pe deschis (s-a intamplat doar de vreo 2 ori) simteai cum moare motorul isi dadea duhul incet dar sigur de la atatea gaze recirculate. si pe deasupra statea aprins mai tot timpul in bord becul galben de check engine.
sorin
@Strumfuadi Mersi fain.Inca 2 intrebari:1.Acea valva din EGR este actionata de ECU sau cu termostat in functie de temperatura din cilindri sau cantitatii noxelor emise?(prostie?)2.Constructorii au apelat la acest sistem si pentru a face fata normelor tot mai stricte de poluare sau mai mult din cauza cum ziceai tu riscului de detonatii?
strumfuadi
1. cu vacuum'ul din galeria de admisie, in general.. sunt unele comandate shi de ecu.. diferite modele, ma rog..

2. din cauza noxelor, asta a fost principala cauza. iar daca tot au gasit o modalitate de a mai reduce un pic temperatura la regim maxim, atunci au crescut shi compresia shi daca se defecteaza acest sistem care tzine temperatura in limitele prognozate pot aparea detonatzii.. vlad zice ca el nu are probleme.. poate ca nu se intampla nimic, nu shtiu..

dar daca valva ramane deschisa sigur motorul merge ca dreaq la relanti shi regim partzial..
VladSoare
Da, daca EGR-ul nu merge PERFECTISSIMO, atunci e mai bine sa nu mearga deloc. E foarte sensibil, si orice dereglare oricit de mica are efecte negative. De-aia nu-mi place de el. smile.gif



Supapa ca supapa, daca ar fi numai aia n-ar fi mare problema, dar mai sint niste senzori in functie de care calculatorul hotaraste cind sa deschida sau sa inchida "robinetul" si cit de mult, mai exista o teava cu un orificiu super-calibrat, care daca se decalibreaza s-a dus naibii (si sigur se decalibreaza in timp, din diverse motive), si asa mai departe. Mai exista de asemenea posibilitatea ca teava prin care se recircula gazele de esapament de la galerie spre supapa sa se slabeasca, si atunci EGR-ul sa traga aer in loc de gaze inerte, si asa mai departe.

Impresia mea este ca EGR este sinonim cu "problema". E o chestie super-sensibila care nu te ajuta daca functioneaza, dar te incurca foarte tare daca nu functioneaza. smile.gif



Cel putin asa e la mine. S-ar putea sa nu fie toate la fel.
SorinV
QUOTE
QUOTE
se modifica palele colectorului ! le-ar fi cam greu la 300000 rpm zic eu !


Sunt de acord cu tot ce ai zis tu dar fac o mica rectificare.Am citit la linku pe care l-a pus Strumfuadi ca turbinele mici(gen automobile) se rotesc cu turatii de pana la 150.000 rpm unde incepe sa se formeze deja suprapresiune si ECU actioneaza Wastegateului(se elimina o parte din gazele de esapament inainte de a ajunge la pale) ca sa protejeze turbina.

@Strumfuadi

Ce este EGR si care este rolul lui?

crede-ma pe cavant ca pot atinge 300000rpm ! la modelele de serie nu si in nici un caz la dieselurile renault ! dar pot atinge ! era o valoare pusa de mine maxima ! si nu stiu de ce dar nici 100000 ture pe minut nu mi se pare putin ! laugh.gif laugh.gif laugh.gif

@ mbz : ba ce imi place da voi astia care intai taiati si dupa aia masurati! sunteti tari frate ! cinste voua ca duceti romania cu viteza undeva...
cornel_t
Pe 1,5 dci sau 1,9 dci exista valva EGR, nu? La motoarele europene pe benzina nu prea am auzit sa se implementeze EGR, de ce? nu stiu, probabil ca sa nu mai ai batai de cap. La Honda Accord pe care am avut-o model 1990 problema s-a rezolvat simplu, un mecanic a dat-o jos a curatat-o (cu un spray), era neagra si colmata de funingine, comanda de inchidere deschidere era data de ECU printr-o electrovalva si avea si senzori de lift-up-down pe ea, alta chestie supusa defectarii, dupa care a mers perfect, sau cel putin ECU nu mai dadea mesaje de eroare legate de EGR. Oricum s-a intamplat la peste 200.000 km asa ca nu e o problema majora, iar afara se practica mult mai simplu... se schimba cu una noua.

Tu Vlad zici ca ai eliminat EGR, martorul din bord nu a ramas aprins? ECU banuiesc ca o ignora fara nici o problema.
VladSoare
Eu nu am martor pe bord, he he he... biggrin.gif

Intr-adevar, daca intru cu OBD-ul vad un cod de eroare de EGR, but who cares? biggrin.gif



De fapt, codul ala nu e provocat de dezactivarea EGR-ului. Spuneam ca exista o teava cu un orificiu calibrat; la mine orificiul ala e infundat, iar calculatorul vede ca pe una din parti presiunea e zero, asa ca baga un cod de eroare. Teava aia nu numai ca e mult prea scumpa pentru cit face (e doar o bucata simpla de fier, for God's sake, si costa undeva pe la 200 de euri), dar e si ingrozitor de greu de inlocuit, pentru ca se afla intr-o pozitie imposibila, si nu poti ajunge la ea decit daca dai jos galeria de admisie, si chiar si asa e un chin s-o dai jos si, mai ales, s-o pui dupa aia la loc. Nu merita banii si efortul, oricita bunavointa ai avea, si oricit de ecologist te-ai simti.

Asa ca la mine EGR-ul oricum nu functiona, dar ca sa fiu sigur am scos si furtunasul de vacuum care intra in valva de EGR si ii controleaza deschiderea, si i-am pus un dop. Acum valva e mereu inchisa si n-o mai deschide nimeni.



Daca orificiul ar fi fost OK, atunci n-as mai fi avut acest cod, insa e posibil sa fi avut altul. La fel de bine este insa posibil sa nu fi avut nici unul. Stiind cum functioneaza monitorizarea EGR-ului (la mine, pentru ca la alte masini ar putea fi altfel), mi s-ar parea logic sa nu-si dea seama de dezactivare, insa nu pot fi sigur de asta pina cind nu inlocuiesc teava (ceea ce n-am sa fac niciodata biggrin.gif).
MBZ
@miju

verisorule, sa zicem ca cine greseste cu vorba trebuie impuscat, dar cine greseste cu fapta? Hai sa nu fim mai catolici decat papa ca n`am omorat pa nimeni, am zis n`am dat cu paru`, si unde zici ca ducem "noi astia" romania in viteza undeva? ai uitat ca io am motor de 1.5 de 80CP? de unde viteza la mine bre? ma iei la mijto? biggrin.gif:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
Hubertus
Salutare la toata lumea. E primul meu mesaj pe acest forum si sper sa ma puteti ajuta.



Acum 2-3 saptamani mi s-a aprins martorul de bujii incandescente pe bord, in timp ce mergeam cu vreo 120-130 kmh. Am redus viteza, s-a stins. Dar sub sarcina - in panta - aparea fenomenul si la 80 kmh.

La tester s-a dovedit ca e problema la EGR. 8,5 milioane si s-a montat unul nou. sad.gif

Dau sa intreb de la ce se strica, si primesc raspunsul "linistitor" ca mi se va strica si turbina! :shock: Care costa 34 mil!!!!

Acu' partea trista e, ca firma are o masina identica la care problema a aparut mai demult, nu s-a schimbat EGR-ul si intr-adevar s-a dus dracului turbina. De acolo stiu pretul sad.gif



Voi ce ziceti? Ati mai auzit de asa ceva?
strumfuadi
a fost o coincidentza nefericita. egr shi turbina nu depind de aceiashi factori ptr a se defecta..

stai linishtit. daca nu ii dai talpa pana se incalzeshte shi o lashi la relanti cca 30sec inainte de a porni de pe loc shi inainte de a opri motorul dupa ce vii "din cursa" teoretic nu ar trebui sa ai probleme.

a. iar faptul ca mashina e pe firma cam inseamna shi supunerea la birjareala.. :wink:
Hubertus
In ceea ce priveste masina firmei, ai perfecta dreptate. Am cativa soferi "meseriasi" pe aici, care si-au cam batut joc de ea.
Asta cu relanti inainte de oprire, mi-a spus-o si seful de service. Ma intreb doar, de ce nu ti-o spun cand iti dau masina?! Oare au stoc de EGR nevandut? Sau turbine?

Eu chiar am fost multumit de masina. Si in continuare sunt. Ba, vreau sa o schimb cu un MII 1,9 dCi. Sper sa nu fiu indepartat de alte probleme.... [-o<
strumfuadi
QUOTE
Ma intreb doar, de ce nu ti-o spun cand iti dau masina?! Oare au stoc de EGR nevandut? Sau turbine?



societatea de consum, remember? :wink:
Johnny Bravo
De ce trebuie sa mai stai 30 de secunde pe loc inainte sa opresti motorul?
strumfuadi
ptr a se raci turbina. daca nu faci asta, in timp turbina se va gripa ptr ca vei avea o turbina incinsa care brusc ramane fara racire (uleiul care circula prin ea shi care are pe langa rolul de a o unge importantul rol de a o raci brusc nu va mai circula).

de asemenea, uleiul va ramane in lagarele unei turbine incinse shi va forma depuneri..
Hubertus
Si nu exista posibilitatea ca turbina sa fie curatata? Cineva de pe un forum din Ungaria mi-a recomandat sa fac asta...
strumfuadi
:shock: curatzata?? ce sa curetzi la ea??

aa.. se curatza ea de la sine daca nu respectzi chestiile alea de baza de care am scris.. biggrin.gif
Claudiu Burlacu
Hubertus, cati km are Meganul tau? E important si asta , ca daca are peste 150.000 e oarecum normal sa se strice.Eu unul ma astept la asta ,

am luat in calcul.
Hubertus
Masina mea are 87000 km, inca nu s-a stricat, doar la service mi-au spus ca va.... Sa batem in lemn :roll: Insa la masina firmei s-a intamplat. Si ea are vreo 90-95 mii la bord.
Claudiu Burlacu
Cam putini km, trebuia sa tina mai mult. Eu o tin pe mea 2 minute dimineata la ralanti chiar daca scrie in carte ca nu e nevoie. Si cand opresc, fac la fel, o tin putin.
strumfuadi
cum o tzii, asha o ai.. :wink:
Claudiu Burlacu
Strumfu, turbinele astea nu pot fi luate si second hand? Ma gandesc ca astia care aduc piese pe comanda? In Germani sunt ferm convins ca poti sa iei tot motorul cu 500 euro , de la vreo maisna accidentata sau ceva de genul asta. Eu am locuit o vreme acolo si am vazut, nu vb din auzite. Poate la Megane II e ceva mai dificil , ca e relativ nou modelul , dar cred ca peste un an se vor gasi piese second ca la Golf 4. Sau turbina nu merge decat noua?
Hubertus
Strumpfule, la masinuta ta a fost schimbata vreodata turbina?
strumfuadi
turbina originala era prost reglata. daca dadeam cox se ducea acul de la indicatorul de turbo la maxim shi se zbatea acolo.. bine.. shi capul era lipit pe tetiera, insa acesta distractzie a dus la griparea turbinei. atentzie, la mine turbina s'a stricat datorita faptului ca protectzia ei la supraturare nu functziona.. pe vremea aia nu shtiam io cu ce se mananca mashina asta..

acuma, din 96 incoace, am o turbina SH luata de pe un 18 turbo dintr'un cimitir de mashini din Frantza. merge super de 9 ani. (..mai am una de rezerva, tot sh shi tot in stare foarte buna.. :twisted: )
Claudiu Burlacu
Deci merge si turbina second hand. Deci nu trebuie 34 milioane!
strumfuadi
EVIDENT ca merge, insa trebuie verificata. trebuie sa se invarta foarte ushor cu mana fara puncte in care sa agatze, sa nu se franeze decat la bunul simtz shi sa nu aiba joc longitudinal axul turbinei..
padre
am o intrebare din partea unui amic maniac care si-a facut discoteca in masina... tot 15. dci 80 CP, Sedan.

si-a montat statie, subwoofer, etc. dar nu a modificat nimic la instalatia electrica (eu stiam ca trebuie sa mai adauge cate ceva pentru a o proteja, macar).

intrebarea e "de cat e alternatorul?"

si intrebarea mea :twisted: avand in vedere ce modificari a facut la instalatia audio, mai beneficiaza de garantie la partea electrica? ce ziceti?



claus edit: care e legatura cu turbina? cauta alt topic pe care sa intrebi.. daca vad vreun raspuns.. sterg .. FARA OFF-TOPIC inutil
Hubertus
Cu profunda durere in suflet si tristete in inimi va anunt ca astazi la orele 15:10, turbina motorului meu iubit si-a dat obstescul sfarsit. Avea 86499 km. sad.gif Odihneasca-se in pace...
cornel_t
Cat costa una noua Hubertus?
cipman
Sincere condoleante. Nu ma asteptam de la varianta de 1.9 desi, la vremea aceea, se stia ca "motoarele diesel nu-s bune la Megane (1)". Si acum mai primesc "sfaturi" sa nu-mi iau diesel.



De curiozitate: o conduce cineva cu piciorul greu, mai multi soferi, preponderent oras sau in afara, viteza/acceleratii mari, zona de deal, particulara sau de firma, a fost lasata sa se raceasca la ajungerea la destinatie, incalzit motorul dimineata in sezonul rece?



De turbina trebuie avut grija zi de zi. Daca nu-i dai ce-i trebuie sau iti bati joc de ea... Bineninteles ca poate sa pice si daca ai grija, dar mai rar. Apropos: intrebati-i pe cei de la firmele de paza si protectie care-s dotati cu diesel-uri turbo sa vedeti ca schimba turbinele ca pe anvelope (exagerez un pic, dar numai un piiiiic) la autovehicule de mult mai multi bani. Nu vorbesc din auzite, am avut clienti pe linie de job cu 3 astfel de firme. Dar pe ei ii inteleg: sunt dotati numai cu bocanci!



Inca o data, sincere condoleante. Sa-i fie topirea usoara...
Hubertus
Sa raspund postului anterior intai: va costa in jur de 34-35 mil, cu manopera cu tot...

Revin la cipman: am picior greu, recunosc. sad.gif Insa ma si oftic: nu a spus nimeni la predarea masinii (am cumparat-o noua) ca turbina trebuie racita. Am aflat de treaba asta doar acum 3-4 saptamani de la service (vezi postul mai sus). Si recunosc si faptul ca iarna nu prea am stat sa o incalzesc dimineata... :oops: In afara de mine au condus-o doar 3 persoane, dar nu mai mult de 300 km in total.

Acum ma gandesc serios, daca urmatoarea va fi sau nu diesel. Imi plac motoarele diesel, si cel de 1,9 de la Renault e chiar bun. Mai am 2 luni sa ma decid....
cornel_t
QUOTE


Acum ma gandesc serios, daca urmatoarea va fi sau nu diesel. Imi plac motoarele diesel, si cel de 1,9 de la Renault e chiar bun. Mai am 2 luni sa ma decid....

Sau stii acum cum se "foloseste" o turbina si actionezi ca atare.
Hubertus
Sau..... smile.gif

Pana una alta citesc topicul de discutii despre variantele de motor.... smile.gif) Sunt de abia la pagina 3, pana la 14 sau 15 mai e mult... Ati ajuns la vreo concluzie? smile.gif)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.