Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme cutie de viteze ? - retrogradare
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
Pages: 1, 2
chipson78
la schimbarea din a treia in a doua intra foarte greu, dar numai daca prin intrarea in treapta a doua as ajunge cu masina la peste 2000 de ture. daca incetinesc destul incat sa ajung cu masina sub 2000 intra fara probleme. restul vitezelor nu au nimic. cand schimb din a-ntia a doua iar nici o problema. ma poate ajuta cineva? un mecanic de la service mi-a zis ca e din ambreiaj si ca trebuie sa-l schimb
VladSoare
Posibil sincronizatorul de la treapta a doua.



Daca ar fi de la ambreiaj, cred ca:



1. ar face figuri in toate treptele, nu numai intr-a doua,

2. ar face figuri si la schimbarea in sus, nu numai in jos.

3. ar face figuri indiferent de turatie, nu numai la peste 2000.



Pe de alta parte:



1. fiecare treapta are sincronizatorul ei, deci s-ar explica de ce numai intr-a doua face figuri,

2. sincronizatoarele sint mult mai solicitate la schimbarea in jos, deci e normal ca o problema de sincronizator sa se simta mai tare la schimbarea in jos.



In orice caz, indiferent daca e cutia sau ambreiajul, este treaba de service, nu de DIY.
VladSoare
Fa un test. Daca problema apare intotdeauna, incearca o dubla ambreiere si vezi daca merge.

Adica atunci cind prin schimbarea intr-a doua ai ajunge la o turatie mai mare de 2000 si stii sigur ca ti-ar face figura, fa in felul urmator:



1. Apesi ambreiajul, scoti la punctul mort, ridici ambreiajul.

2. Ii dai un sprit in gol, cit sa-i creasca turatia.

3. Apesi ambreiajul si bagi intr-a doua.



Daca nu mai ciriie, inseamna ca e sincronizatorul.
SorinV
e normal sa refuze un pic sa intre in treapta inferioara ! este o metoda de protectie atat pt motor cat si pt cutie ! poate fi si deficienta !

incearca sa bagi si in alte trepte retrogradand si la turatie mare !



oricum treptele 1 si 2 intotdeauna se comporta asa !
chipson78
miju, problema e ca daca as vrea sa intru in frana de motor, spre exemplu, si vreau sa-i dau a doua sa ajung pe la 3000, sa zic, n-am nici cea mai mica sansa. tot ce se poate intampla e sa rup levierul schimbatorului ca de intrat in a doua........
chipson78
am testat ce a zis vlad(dubla ambreiere)... ce sa zic.. ca-n branza...deci sincronizatorul e de vina.
ess1902
dar citi km ai rulati cu masina?
chipson78
60k. problema nu ar fi trebuit sa apara, dar a aparut
chipson78
am facut o intrebare la service sa vad cat m-ar costa reparatia. mi-au raspuns ca au nevoie de datele de pe placuta ovala. care placuta n-m gasit-o. am cautat vreo 5 min. ori sunt eu chior, ori placuta asta e bagata in blocul motor biggrin.gif. stie careva unde se afla chestia asta? :x sau mai bine: cat m-ar costa interventia?
ess1902
placuta ovala ar trebui sa fie pe stalpul usii din dreapta fata...deschide usa si o vezi jos..(numai ca nu e o placuta ci o inscriptionare)
daniel_chit
salut sant nou pe aaici si am si eu o intrebare am cumparat un clio 2 din 98 si imi intra mai g sad.gif reu in viteza 2a stie cineva ceva?
hellcat
Mai multe detalii ar fi de folos...intra greu dintr-a I-a in a doua sau dintr-a III a in a doua?...cu uleiul in cutie rece sau indiferent de situatie?...exista si un zgomot la schimbarea de treapta? agata?
Una din cauze, foarte plauzibile ar putea fi cea prezentata mai sus de VladSoare.
daniel_chit
din 1 in a 2 intra greu in general la rece
Duyu
Si eu pot spune ca la schimbarea treptei (I - II) se simt 2 scari sa zic asa (ca si cum as scoate-o la punctul mort, iar apoi as da a II-a) - adica vreau sa spun ca nu intra in a II-a "dintr-o bucata". Acest lucru se intampla indiferent daca uleiul din cutie este cald sau rece! Asa este si la voi? unsure.gif
sdj_ro
De curand am observat ca atunci cand schimb din treapta a 3a in 1a sau a 2a maneta schimbatorului de vieteze intampina o rezistenta in a intra in viteza.Sau daca pornesc masina cu shimbatorul de viteze in pozita liber si incerc sa bag 1a nu vrea sa intre doar daca fortez eu.A mai patit cineva asa ceva?am doar 11000km daca de acum imi face figuri e clar ce alegere am facut
mikipet
salut! eu te sfatuiesc fuga,fuguta la service ca esti in garantie,dupa cum ai descris simptomele pare a fi un defect de fabricatie la nivelul ambreiajului(placa de presiune fisurata sau o nefunctionare corecta a ansamblului de ambreiere mecanic sau hidraulic de care o fi. dar iti dau un sfat prietenesc: ia-ti zile libere de la lucru,mergi personal,intereseaza-te de defectiune,cere explicatii si tine-te de capul lor pana nu o fac ca noua,altminteri s-ar putea doar sa o regleze putin pe acolo dupa cum au obiceiul. bafta si numa' bine
sdj_ro
multumesc pt raspuns maine dimineata ma duc la service si sper sa rezolv problema
PhilipMorris
Din a III-a in I-a mi se pare putin cam mult. Si eu am aceleasi probleme mentionate mai sus, adica o usoara impotrivire din a III-a in a II-a, sau din a II-a in prima, dar am pus-o pe seama unei slabe sincronizari a cutiei. O am de cand am masina, dar, cu putina atentie, depasesc momentele.

p.s. si am si acel "tronc" la cuplarea mersului inapoi dry.gif . Dar, invatat cu fosta mea dacie, pe asta stiu cum sa o iau.
kappa_ii
aha
si mie imi face cutia la fel cind trec din trepte superioare in inferioare - dar doar la viteze ceva mai mari -

are cineva idee ! ambreajul fiind hidraulic cu ce ulei merge - sau unde este lichidul ambreajului ?

si la citi km se schimba acesta - cit si uleiul din cutie ?

si putin offtopic - de la ce poate "trepida" masina dupa viteza de 180km.h - pina la 180 se comporta foarte ok - de la 180 incepe sa tremure - la 200 deja tremura destul de rau !
mie mi se pare ca trepidatul vine de pe spate - roata dreapta .
concluzie trasa in urma unor viraje largi la 190 - cind sint viraje pe partea stinga vibreaza mai tare - cind sint pe partea dreapta nu mai vibreaza deloc . = precizez ca volanul nu vibreaza .
pegas
salut!

am si eu aceeasi problema. intra greu din a 3-a in a 2-a, dar numai daca viteza masinii e putin cam mare. prin putin cam mare inteleg ca in a 2-a s-ar duce pe la 3500-4000 de ture.

rezolvarea eu am gasit-o (in afara de service) sa fac dublu ambreiaj. adica: scot din a 3-a. eliberez ambreiajul. dau un sprit sau tin apasata acceleratia pe la 3000 de ture si cuplez a 2-a. intra foarte bine, ceea ce ma duce cu gandul ca poate asa o fi facuta sa functioneze?

daca viteza e mica (adica, in a 2-a as ajunge dupa schimbare pe la 2000 de ture) nu mai apare problema.

ATENTIE INSA: trebuie exersata chestia de sus fara trafic, pentru ca implica o munca in plus din partea picioarelor si poti sa intri in masinile din fata sau in pietoni.

tehnica se numeste heel and toe, dar ceea ce folosesc eu e o adaptare a ei.

@ kapa_ii de unde stii ca e hidraulic? si mie mi-au spus multi "nu se poate, si la snova era hidra" dar cind le-am arata cablul au tacut.
sobolan
QUOTE(VladSoare @ 29 Oct 2004, 18:31)
Fa un test. Daca problema apare intotdeauna, incearca o dubla ambreiere si vezi daca merge.
*



dubla ambreiere e valabila ptr masinile cu ambreiaj hidraulic wink.gif ...adica stii daca tre' sa dai vina pe cilindrul de ambreiaj sau nu.....
de regula la cutiile de renault e pb cu a2a.....

eu,de ex, bag in a1a apoi dau demaraj schimb intr-a 2 a si merg....calc rpd
ambreiaju si obtin un huruit care (mai cu greu dar) se aude.......pb. asta am observat-o si la solenza vecinului.....de ce oare? wacko.gif

LE la clio benzinar ambreiaju e pe cablu....
MihaiDC
Salut!
aM UN RENAULT SYMBOL DIN 2007,1.5 DCI si recent am probleme cu cutia de viteze in sensul urmator:cateodata intra foarte usor in viteze iar uneori cand bag a 1-a sau a 2-a nu merge ,trb sa dau din nou pe liber si sa incerc iar.
Problema e urmatoare :cand bag din masalier intra 1-a schimbatoru nu merge sa-l dau pana la capat in fata sau in sapte la a 2-a parca o blocheaza ceva(nu stiu ce poate fi si pentru cei care o sa mai ntrebe de cat am permis sau cati km le zic de pe acum am permis de 4 ani si masina o conduc de1 an si ceva in august fac 2 ani si pana acuma n-am avut asemenea probleme)
Daca ma poate jauta cineva ii raman recunascator
cmandrei
Daca ti se pare ca merge greu cutia de viteze ar trebui sa mergi la un service sa verificati nivelul de ulei si daca e necesar si altele ... e cam greu sa-ti spunem ce si cum sa faci, iar de demontat cutia nici nu se pune problema sa nu mergi la service ... mai cauta putin si citeste pe aici ca mai sunt discutii pe aceasta tema
MihaiDC
am o intrebare masina e in garantie pana in august .vreau sa stiu daca cutia DE VITEZE INTRA NI GARANTIE
Batrânul
Da.
lag_ph
Si eu am aceeasi problema. Daca ii dai de cap, anunta si tu cum s-a rezolvat, de unde era problema smile.gif
MihaiDC
esti tot in garantie?


9 Jul 2009, 13:39:
cine ma paote jauta m-am interesat si am aflat c-ar putea fi discu de ambreiaj sau placa de presiune in situatia in care cu motoru oprit intrai n viteze da azi dimineata nici cu motioru oprit n-a vrut sa intre in viteza.
Din cate ma inteles astea sunt trecute la consumabile si trb sa le platesc,asa e?(doar la 15000 de km sa se duca)?
Relu11
La doar 15.000 km trebuie sa intre in garantie, si daca nu intra nici cu motorul oprit inseamna ca nu este de la ambreiaj
lag_ph
Nu, nu e in garantie.. biggrin.gif Cum zice si cineva mai sus, daca nu intra nici cu motorul oprit, atunci e de altundeva problema. La mine intra bine cu el oprit si cateva minute dupa pornire. Dupa care incepe sa-mi mai dea rateruri, in special la tr.1. Aceeasi poveste am auzit-o si eu, cu ambreiajul.. (pentru cazul meu).
MihaiDC
ce problema ai avut,ai rezolvato?
lag_ph
Precum ziceam, am (inca) ..
DanM55
Salut,am si eu o problema la cutia de viteza. La drum lung din treapta a 5-a in a 4-a intra cateodata foarte greu,trebuie sa fortez uneori.Masina are 27k km,in august iese din garantie.Deci din a 3-a in treapta a 4-a intra fara probleme.
Din a 5-a intr-a-4-a schimb intre 70-80 km/h(de obicei),de ce intra greu sau chiar nu vrea sa intre decat din a 2-3-a incercare?
MihaiDC
si mie tot in august iese din garantie masina,suna la reprezentant si programeazate acum cat inca mai ai garantie
VladSoare
Reglajul timoneriei. Se rezolvă la servis în zece minute.
Symbolul meu a venit din fabrică cu ea dereglată. Un timp mergea bine, apoi brusc nu mai intra într-a-ntîia și nici într-a doua, orice i-aș fi făcut, nici în mers și nici pe loc. Uneori în loc de a-ntîia intra în marșarier; de vreo cîteva ori era să plec de la semafor cu spatele. biggrin.gif
Ulterior am aflat că o colegă de-a mea, care-și luase tot Symbol și cam în același timp cu mine, a avut și ea aceeași problemă. Cine știe, probabil că turcul care a făcut mașinile noastre băuse în timpul programului... smile.gif
lungan
Dci-urile astea mai noi sunt cu cabluri. Am citit pe undeva pe forum despre un user care a avut aceeasi problema, si s-a rezolvat prinzand ceva cu un soricel de plastic. Nu cred ca problema este de la cutia de viteze.
MihaiDC
am fost azi la reprezentat,a facut niste probe si vad ca acuma merge perfect dar m-au programat luni ca sa dea cutia jos deoarece in august iese din garantie.Ce ziceti sa ma duc?(mentionez ca e in garantie si miau zis ca un ma costa nimic cap un ei piesele si manopera e 0)ce ma sfatuiti?
Batrânul
De tine depinde, nu de sfaturile noastre. Dar daca vrei, asteapta sa treaca luna august (cand expira garantia) si aproape sigur te vei duce la service pentru CV.
crisolro
daca ei vor sa dea cutia jos inseamna ca stiu (sau suspecteaza) ei ceva ... eu i-as lasa sa o faca, mai ales ca nu costa nimic ... ar fi pacat sa platesti tu toate astea daca iese din garantie (si nu e chiar ieftina manopera unei asemenea operatii!)

si mai este o chestie - banuiesc ce te vei alege si cu un ulei nou in CV, ceea ce nu-i de neglijat tongue.gif
MihaiDC
nu ma costa chiar nimic ,ma costa niste pripoane de vin Cotnari.(au zis ei ca ma costa un sprit fara sa le zic eu nimic)
ma tem sa nu-mi schimbe piesele la cutie daca o sa fi uatent cred ca n-o sase intample asa ceva nu
P.S in august trebuie sa fac si revizia(a 2-a) si mi-au zis ca ma costa 850 ron,e o sansa sa scap mai ieftin?cica e asa de scumpa ca schimba si filtru de motorina,la prima am dat 550 ron?AVETI idei unde gasesc un filtru de motorina mai ieftin ei imi cer in jur de 3 milioane pe un filtru de motorina
cmandrei
Se gaseste in magazinele de profil, exista topic separat.
Dar acum ce au zis de cutia de viteze pana la urma ?
MihaiDC
au zis ca la exterior nu are nimic,ma refer la timonrie(pe cabluri) si celelalte si m-au programt pe luni sa dea cutia jos sa vada daca are vreun defect acolo,au zis ca ambreiaju e hidraulic si nu prea are ce sa fie decat pierderi de ulei cam atat
bengavesss
la schimbarea din a treia in a doua intra foarte greu, dar numai daca prin intrarea in treapta a doua as ajunge cu masina la peste 2000 de ture. daca incetinesc destul incat sa ajung cu masina sub 2000 intra mai greu dar intra. restul vitezelor nu au nimic. cand schimb din a-ntia a doua iar nici o problema. ma poate ajuta cineva?
Batrânul
La retrogradare, orice CV manuala poate sa-ți dea senzația de intrare mai grea în viteza respectiva. Cum ți se pare trecerea din treapta 2 în treapta 1? Normal ar fi sa fie si mai grea decât trecerea de la treapta 3 la treapta 2.
bengavesss
din a II-a in a I-a nu intra de la inceput de cand am masina ... decat daca e masina oprita sau ruleaza foarte foarte incet...
Faza este ca din a III-a in a II-a intra greu de vreo luna si pana acum nu se intapla chestia asta.
cip31
Reguli generale:

-la schimbarea treptei superioare la cea inferioara trebuie sa se adapteze viteza masinii la treapta care urmeaza sa fie cuplata. In cazul in care nu se respecta aceasta regula cel mai mult au de suferit sincroanele din cutia de viteze mai exact inele de frecare care ajuta la egalizarea turatiilor celor doua piese-arbore si pinion
-ceva asemanator se poate intampla daca ambreaijul nu este calcat sau nu decupleza complet in acest caz, in plus pe langa uzura inelelor de frecare, apare si riscul deterioarii danturii sincron-pinion.

In functie de cum ai condus poti deduce ce s-a intamplat.

Efectul este acelasi, cuplarea se face greoi sau mai rau apar socuri si zgomote.

Ar mai fi o posibila cauza, uzura ambreiajului, dar asta implica cuplare greoaie in toate treptele.
bardu
QUOTE(cip31 @ 28 Jul 2010, 12:20)
Reguli generale:

-la schimbarea treptei superioare la cea inferioara trebuie sa se adapteze viteza masinii la treapta care urmeaza sa fie cuplata.

O mica corectie. Trebuie adaptata (sincronizata) turatia motorului la treapa si la viteza de deplasare.
ex teoretic : treapta 3, 30 km/h @ 2000RPM
treapta 2, 30 km/h @ 3000RPM
treapta 1, 30km/h @ 4000RPM
Deci nu prea ai cum sa fii sincronizat pentru o treapta inferioara atata vreme cat esti cu turatia motorului la ralanti (7-800 rpm).
theodor2004
in trafic, daca apas ambreiajul si o scot din viteza (ex cand ma apropii de un semafor pe rosu), atunci turometrul va arata 500 turatii/minut, iar masina are 30 km/h. Bardu, ce faci acum?? Ca nu mai ai turometru care sa iti indice nr. turatii?/ In ce viteza o bagi?
Asa ca ne luam dupa vitezometru: ai 30 km/h, o bag a III-a si intra f usor. Daca ai 20 km/h, atunci o bagi in a II-a, si intra f usor.
Deci a zis bine Cip31, cu mentiunea ca se adapteaza treapta de viteza (ex viteza II sau III) la viteza de deplasare a masinii (si nu invers).
@Bengavess: daca tii cont de ce am scris mai sus, vei constata ca intra f usor din viteza a III-a in a II-a. Dar daca si in acest caz intra greu, ai o problema la cutia de viteze.
diesel_power
Varianta ieftina: S-ar putea problema ta sa se rezolve doar schimband uleiul din cutie.
Varianta scumpa: S-ar putea sa fie nevoie de schimbat sincronul treptei 2.
bardu
QUOTE(theodor2004 @ 28 Jul 2010, 17:10)
in trafic, daca apas ambreiajul si o scot din viteza (ex cand ma apropii de un semafor pe rosu), atunci turometrul va arata 500 turatii/minut, iar masina are 30 km/h. Bardu, ce faci  acum??

Pun frana ca e rosu nu?
Nu am zis nicaieri sa te uiti la turometru, eu retrogradez dupa ureche.
bengavesss
Ideea e ca nu stau sa ma uit la turometru sau vitezometru schimb pur si simplu cand dupa cum simt motorul.
Faza este in felul urmator ... pana acum ceva timp puteam sa bag in a II a si la o viteza de 40 km/h si nu era nici o problema.
Daca schimb din a VI a in a III a nu trage suficient viteza e prea mica si masina incepte sa tremure... mentionez ca masina are 105.000 Km si nu stiu daca a avut pana acum kit-ul de ambreiaj schimbat.
Ca sa intre normal din a III a in a II a fara sa intre fortzat sau in trepte sau infranat, fara piedica cum vreti sa-i spuneti, trebuie sa am sub 20 km/h, chestie care nu era valabila si pana sa am probleme + ca a problema a aparut treptat treptat ... la inceput intra putin mai greu si acum destul de greu.
Este ca si cum as avea 2 trepte pana ajunge in vireza.
masina e din 2001 si a fost condus de o doamna. nu stiu decat k la 60.000 a fost schimbata distributia.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.