Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: leasing renault
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Diverse > Diverse
chipson78
am vazut pe forum ca mai multi sunt nemultumiti de firmele de leasing.

avand in vedere ca vreau sa-mi iau un MII in leasing as dori sa aflu parerile celor care au facut asa ceva. Ofertele de finantare de pe renault. ro sunt reale? ca mie mi se par destul de ok.
danielh
In general ofertele de leasing ale companiilor de leasing independente (gen RCI) sunt mai proaste decat ale companiilor de leasing ale bancilor. Eu am primit o oferta destul de buna de la BCR Leasing (dobanda 9.5%). Daca poti opta pt un credit in loc de leasing e si mai bine pentru ca esti proprietatul masinii de la bun inceput.



Trebuie sa fii atent la urmatoarele:

- dobanda

- suma la care se calculeaza dobanda (trebuie sa fie la sold, am intalnit o companie care o calculeaza la soldul de la inceputul anului, in loc de soldul curent)

- comisioane de gestiune (trebuie sa fie in jur de 2% din valoarea finantata si se plateste o singura data -- nu anual)

- posibilitatea achitarii in avans si penalitati

- daca se impune un asigurator (degeaba e dobanda mica, daca asiguratorul pe care ti-l impun iti ia multi bani)

- clauza de dauna totala (ce se intampla in cazul in care masina e furata sau distrusa -- cel mai fair este ca ei sa-si recupereze sumele datorate de tine de la asigurator apoi sa iei tu restul banilor, dar asta trebuie specificat explicit in contract)

- alte clauze ale contractului de leasing (de ex. majoritatea prevad ca nu vei face decat 30.000 km/an si ca nu vei calatori cu masina in Rusia sau Ucraina). trebuie sa citesti foarte atent toate clauzele contractului pt ca daca ai semnat nu mai poti reclama nimic mai tarziu.

- rata de schimb la care se plateste rata (poate iti zice BNR + 5%, ceea ce inseamna practic 5% in plus dobanda).
octavianf
DanielH are dreptate...mare atentie la contracte...

In general leasingul renteaza pentru firme.

Daca poti sa faci un contract sa iei leasingul pe o firma ar fi ok pt ca deduci TVA-ul.

Eu cred ca leasingul ar merita si pentru masinile la care se calculeaza accize. In cazul leasingului, taxele (in afara de TVA) se calculeaza la valoarea reziduala (20% din pretul CIP al masinii).
strumfuadi
shi cum ptr mashinile din Ioropa taxele sunt 0 (zero), nu e nici un cashtig sa faci leasing la aceste mashini..

ba chiar e un pic mai scump leasingul decat ratele..
octavianf
Ia cazul lui Chevrolet (ex Daewoo) care vine din Asia.

Kalosul cu taxe ajunge cat Megane II Sedan.
danielh
Pentru o firma leasingul financiar nu are nici un avantaj fata de credit: ratele nu sunt deductibile, iar masina se amortizeaza ca si cum ar fi fost cumparata (adica nu se trece pe cheltuieli intreaga rata, ca si cum ar fi fost o chirie, ci numai amortizarea). TVA-ul este deductibil indiferent de forma de finantare (leasing, credit, cash).



Exista intr-adevar doua avantaje ale leasingului: (1) taxele vamale si accizele se calculeaza din valoarea reziduala (dar avand in vedere ca Renault e fabricat in Europa nu sunt taxe vamale, ci doar accize, 3% parca la motoare de peste 2L si 0% in rest) si (2) leasingul in general se aproba mult mai usor decat creditul deoarece masina este proprietatea finantatorului si poate fi recuperata mai usor in caz de neplata (nu este nici macar necesara hotarare judecatoreasca pt treaba asta).



Mai exista un aspect care trebuie luat in calcul la comparatia credit - leasing: in cazul leasingului suma finantata este valoarea CIP, pe cand in cazul creditului, este valoarea cu toate taxele incluse. Din acest motiv, chiar daca dobanda la credit este mai mica decat la leasing, valorile ratelor sunt tot pe acolo.



Dupa parerea mea leasingul are cateva dezavantaje esentiale care fac sa merite bataia de cap suplimentara pe care o implica obtinerea unui credit: platesti la o masina al carui proprietar nu esti, exista diverse cheltuieli ascunse (ex. la BCR leasing 150 EUR taxa de inmatriculare, pe langa comisionul de gestiune), la expirarea contractului trebuie reinmatriculata masina cu alergatura si cheltuileile de rigoare.
danielh
Alta chestie care m-a deranjat la leasing este faptul ca prin contract te obligi sa-ti pui pe masina intr-un loc vizibil un autocolant cu reclama la compania de leasing. Nu e asa de important, dar iti reaminteste ca nu este (inca) masina ta :-)
AlexV
in unele chestii ai dreptate, dar nu in toate.



avem vreo 10 masini luate in leasing si nici una nu are nici un fel de autocolant.

cat despre reinmatriculare nu mai e chiar asa. masinile care se vand acum in leasing pot sa aiba numerele finale. cum e a mea, sorin, razvan .... la finalul contractului doar trebuie facuta schimbarea de proprietar, numerele sunt deja platite de proprietar nu de firma de leasing.
danielh
Eu am avut Cielo in leasing, cu numere definitive (evident, ca doar era made in Craiova) si la sfarsitul contractului a fost radiata, am avut numere rosii 30 zile, am fost la RAR, administratia financiara, politie, salvare si pompieri (ok, exagerez :-)). Nu este un deranj ingrozitor, dar exista. Am inteles ca nu se mai face testarea RAR la vanzare asa ca e putin mai simplu acum.



Chestia cu autocolantul am vazut-o pe diverse masini din oras si era prevazuta in contractul BCR leasing pe care l-am citit. Oricum e o gaselnita, dar mi-am amintit de ea :-) Daca asta ar fi unicul impediment l-as accepta fara nici o problema.
octavianf
Eu am avut autocolantul cu BCR Leasing lipit inca de la dealer. A venit din fabrica!!!! laugh.gif laugh.gif laugh.gif
VladSoare
Si nu l-ai dat jos? biggrin.gif

E primul lucru pe care l-as face. Las' sa-si faca reclama pe banii lor, nu pe ai mei!

Dupa ce ca te taxeaza cu 150 de euro pentru inmatriculare... Ce tupeu! Ce dracu' fac pentru acei 150 de euro? E un nene care sta doua ore la coada la Udriste. Si ce, pentru asta iti ia 150 de euro? Gindeste-te ca nenea ala sta o singura data pentru 20 de masini, iar fiecare dintre acele 20 de masini este taxata cu 150 de euro, nu numai a ta. wink.gif

E jaf la drumul mare. Si in plus mai au si pretentia sa le faci reclama pe gratis. Grrrrrrrrr... :x
octavianf
Atunci eram prea fericit ca am luat masina si dupa aia am uitat....

Nu e timpul pierdut... recuperez.... laugh.gif
dorin
stati voi linistiti ..ca nenea ala nu sta la coada ..la banii lor au deja pilele formate la udriste :evil:
MBZ
-societatile de leasing au 2 ghisee separate la udriste special pentru ele.

-bun rau leasingul asta este, dar oricum alta alternativa nu prea este, nu?
AlexV
ma leasingul bun rau, este. ca daca nu era bun nu se folosea in toata lumea. la noi lucrurile trebuie sa se mai aseze un pic.

si acu daca stai sa te gandesti ce e 150 de euro la 10 - 15 - 20 de mii de euro???

stiu ca e mai bine cu ei in buzunar, dar trebuie sa se imbogateasca si ei.
octavianf
Cand am luat masina, creditul bancar era destul de scump.

Oricum stiu ca exista acum practica reesalonarii valorii reziduale.
VladSoare
Alex, daca vor sa se imbogateasca, n-au decit sa puna dobinda mai mare. Dobinda este plata mea pentru serviciile lor.



Leasingul e o chestie foarte buna cum e in America, dar la noi e doar un sistem de rate care ocoleste taxele. La noi e doar o gaselnita financiara. Una buna, recunosc, dar departe de un leasing adevarat.



Leasingul adevarat inseamna ceva de genul asta:



Vrei o masina de - sa zicem - 15000 de euro, pe care vrei s-o tii timp de 2 ani. Negociezi cu dealer-ul cam cit ar valora masina respectiva dupa doi ani. Sa zicem ca stabiliti de comun acord ca masina va valora 10000. Diferenta de 5000 o imparti in 24 de rate (plus dobinda) si platesti timp de doi ani, dupa care dai masina inapoi si faci acelasi lucru cu alta masina noua.



Acest sistem ar fi foarte avantajos pentru cineva care se plictiseste repede de masini si le schimba o data la 2-3 ani sau chiar mai des. Rata ar fi destul de mica. Ar fi ca si cum ai avea o masina inchiriata pe termen lung, la un pret foarte bun. In America foarte multi aleg acest gen de leasing.



Dupa doi ani dealerul ia masina inapoi si o vinde cu 10000 (daca ia mai mult e ciubucul lui, daca ia mai putin e teapa lui, din cauza asta in general valoarea reziduala se negociaza un pic SUB valoarea adevarata de piata), la care se adauga cei 5000+dobinda pe care i-a primit deja. El si-a primit banii si e fericit, iar utilizatorul este si el fericit pentru ca timp de doi ani a avut o masina noua inchiriata foarte ieftin.



Dar daca valoarea reziduala e atit de mult sub valoarea de piata (20% inseamna mai putin de o treime din valoarea adevarata), atunci nu mai merita sa faci asta. In exemplul meu, ai plati in rate 12000 timp de doi ani (niste rate enorme, mai mult decit duble fata de cazul celalalt) si i-ai da dealerului cu 3000 o masina pe care el ar vinde-o cu 10000. Nu mai merge. Sistemul cu 20% practic te forteaza sa cumperi masina.



Mie mi-ar conveni enorm sistemul asta, pentru ca eu ma plictisesc de o masina dupa vreo 1,5-2 ani. As putea sa am la fiecare doi ani o masina noua fara un efort prea mare.
octavianf
Vlad are dreptate

O mai buna definitie a leasingului nu se putea da.

Am citit ca si in Germania este la fel.

Dar cred ca modificarea practicilor de leasing de la noi depinde si de o mai buna dezvoltare a sistemului buy back.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.