Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: merge in nas 2 minute !!
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane
chuckyro
salut !!



deci .. sad.gif nu stiu de ce dar cam intotdeauna masinutza mea megane (1) bicorp , fabricata cica in Spania, merge inecata de fiecare data, dimineata cand o pornesc ! ... sau dupa ce e lasata un timp destul de lung (6-12 ore) in repaus. Si asta de vreo doi ani incoace (din cei trei, ai ei)



mai e cineva in aceiasi oala cu mine ??



vreun sfat ceva ?



astept un raspuns !



merci,



D.
strumfuadi
trebuie sa verifici senzorii care sunt folositzi de socul electronic.

ai pus'o vreodata pe tester?? (mashina, I mean.. laugh.gif )
chuckyro
sal strumfuadi,



nope ... nu am pus-o niciodata pe un tester ... ideea e ca de fiecare data le-am spus celor de la service (otopeni) dar nu prea am avut cum sa le demonstrez pt ca dureaza 2-3 minute toata chestia asta ... pana se incalzeste sau ce naiba face ea acolo ... si isi revine !! sad.gif

asa ca trebuia sa o las o seara acolo sau 7-8-9 ore biggrin.gif ceea ce imi este imposibil ( depind de ea) sad.gif



so .. cam asta e povestea !





D.
AlexV
testeaza si bateria ca si de la aia poate sa faca asa.
VladSoare
Trebuie testata. Pot fi multe cauze, dar pina nu pui testerul pe ea nu poti sa stii.

Daca esti din Bucuresti, poate ne intilnim si punem laptopul pe ea sa vedem ce ne spune.



Nu cred ca e inecata. Daca s-ar ineca, ai avea probleme mai mult la cald decit la rece. Probabil ca amestecul este dimpotriva, prea sarac. Poate fi un senzor, poate fi regulatorul de presiune, poate fi sonda de oxigen, un injector, etc.
chuckyro
sal Vlad,



ne putem intalni dar trebuie tu sa vi la mine si asta inainte sa o pornesc !

sa fie rece motorul ... adica in parametri aia nashpa !

si ideea e ca doar 2-3 minute avem ca sa ne dam seama ce are ..pt ca altfel isi revine daca se incalzeste putin motorul ! sad.gif



uite nr meu de tel 0745367426 , Doru sau email : chuckyro@yahoo.com

daca vrei sa ma ajuti in sensul asta !



chiar nu stiu de la ce e prbl asta ..si asa mai am 2 luni de leasing la ea ..sper sa nu se buseasca chiar acum ! biggrin.gif

putem face asta in doar in wkd ... sunt din B deci e ok !



sper sa nu fie ceva grav !



merci !



D.
VladSoare
OK, atunci ramine pe weekend. Te sun vineri.



Vreau intii sa vad daca sint coduri de eroare stocate. Astea se pot citi chiar si atunci cind motorul e cald si merge bine.

S-ar putea insa sa fie senzorul de temperatura a apei, iar calculatorul sa gestioneze mereu alimentarea si aprinderea ca si cind motorul ar fi cald. Ca sa ne dam seama de asta ar trebui sa-l "citim" cind motorul e rece, sa vedem ce returneaza.

Deci pina la urma ai dreptate, e mai bine sa incercam dimineata, inainte de prima pornire.



Cu sonda de oxigen am gresit, aia nu poate fi de vina, pentru ca sonda de oxigen nu se foloseste in primele minute dupa pornirea la rece.



Dupa ce se incalzeste merge perfect, ca la carte? Ralantiul stabil, fara nici o vibratie anormala in volan, putere normala, consum normal? Se comporta normal si la accelerari puternice si la accelerari usoare si in frina de motor?
chuckyro
sal,



da ... dupa cele 2-3 minute merge absolut normal, consum ok ... etc !



doar dimineata face nashpa ...dar si atunci relantiul este ok (parca) doar cand accelerez fie usor fie mai tare ... merge in nas , inecat ! sad.gif



astept un tel de la tine in wkd ... merci !



D.
AlexV
vlad si eu am o problema asemanatoare(tot la rece). spune-mi si mie dupa ce ar trebui sa ma uit la senzori ca nu vreau sa te deranjez si eu cu un drum, desi as putea sa te iau eu cu o alta masina decat cea cu probleme.



eu am interfata si soft dar n-am port serial la laptop, da duc iar desktopul in masina :-).
VladSoare
Am eu laptop cu port serial. N-ar fi nici un deranj. Poate reusesc sa vin joi la intilnire, ca de mult tot am de gind sa vin, si il aduc cu mine.



Eu m-as uita intii daca sint coduri de eroare stocate. Poate avem noroc si nu trebuie sa cautam mai departe.



Daca nu sint coduri, m-as uita la valoarea returnata de senzorul de temperatura a apei, daca pare corecta (adica sa nu indice 60 de grade cind motorul e rece sau 0 grade cind motorul e cald, sau ceva de genul asta). La fel si cu senzorul de temperatura a aerului.



Ne-am mai putea uita la clapeta de acceleratie, sa indice 13-15% la ralanti si 90-93% la podea, desi nu cred ca senzorul de clapeta ar provoca astfel de simptome. Dar mai stii de unde sare iepurele?



Te poti uita la LTFT (long term fuel trim), sa fie aproape de zero. Daca e mult peste zero sau mult sub zero, indica o problema de alimentare (amestec prea bogat si prea sarac).



De fapt, daca nu e senzorul de temperatura, nu prea stiu la ce sa ma astept. Doar sa fie ceva in neregula si sa-mi sara in ochi. smile.gif
octavianf
Vlad

Ce fel de cabluri/mufe trebuiesc pentru a conecta laptopul?

De unde pot face rost de soft pt al meu Clio?
VladSoare
Am povestit aici despre a mea: http://forum.reno.ro/viewtopic.php?t=322

Mai sint si altele, dar asta e cea mai ieftina pe care am gasit-o, plus ca pentru mine mai are un avantaj: e folosita de toti cei de la FordScorpio.co.uk, ceea ce ma ajuta foarte mult. smile.gif
octavianf
Multumesc

O sa ma uit.

Si cablul de conectare tot de la ei l-ai luat?
VladSoare
Da, cablul si softul. Optional poti sa-ti mai iei un adaptor de USB, dar eu n-am avut nevoie.
VladSoare
(Pentru ceilalti membri care urmaresc acest fir: m-am intilnit simbata cu Doru si am pus OBD-ul pe Meganul lui. Nu era nici un cod de eroare stocat, iar senzorii functionau corect. Toti.)



Doru, m-am uitat la Fordul meu cind am ajuns acasa si imi arata 33 de grade, deci nu era nici o problema la senzorul de temperatura.

Dupa ce mi-am stors creierii tot restul zilei, am ajuns la o concluzie. Cred ca stiu acum cine e vinovatul.



Putem exclude din start orice problema electronica. Toti senzorii sint OK.



Orice problema legata de aprindere (bujii, fise, bobine de inductie) este de asemenea exclusa. O problema de aprindere ar afecta mersul motorului si la cald, nu numai la rece.



Mai ramine doar o problema de alimentare.



Hai sa ne uitam la imaginea de aici: http://www.anyboard.net/autos/cars/scorpio...s/Doru_Scan.JPG, reprezentind un print screen al programului de monitorizare OBD2, in care am incarcat fisierul inregistrat ieri pe masina ta.



Observam ca variabila $07, numita LONGFT1, are valoarea 9,4. Nu vedem din poza, insa iti pot spune eu, ca aceasta valoare este mentinuta pe tot parcursul monitorizarii.

Ce este acest LONGFT1 si ce inseamna valoarea de 9.4?

Calculatorul stabileste in fiecare moment cit de bogat sau sarac trebuie sa fie amestecul aer-benzina in clipa respectiva. Pentru acest lucru el se bazeaza, printre altele, pe valoarea returnata de senzorul de oxigen (cunoscut si sub numele de sonda lambda). Catalizatorul functioneaza la eficienta maxima, contrar asteptarilor, nu atunci cind amestecul este perfect stoechiometric, ci atunci cind amestecul variaza foarte repede intre bogat si sarac. De ce, asta e o alta poveste. Important este ca el trebuie sa varieze. Aici intervine sonda lambda. Daca amestecul este sarac, ea ii spune acest lucru calculatorului, care comunta pe bogat. Dupa care sonda ii va spune ca amestecul e bogat, iar el va comuta pe sarac. Si tot asa, la nesfirsit. Valoarea efectiva a corectiei (cit de mult imbogateste sau saraceste calculatorul amestecul) se numeste "fuel trim". Corectia bazata pe valoarea returnata de sonda lambda se numeste "short term fuel trim", pentru ca este o corectie pe termen scurt, adica e valabila numai in momentul respectiv. La ciclul urmator s-ar putea sa aiba o alta valoare, in functie de sarcina si de alte variabile.

Acest lucru nu este insa suficient. Corectiile pe termen scurt sint corecte si valabile doar in conditiile in care totul este perfect. In realitate insa parametrii de functionare a motorului, sondei lambda si a altor senzori se modifica in timp, pe parcursul vietii motorului. Injectoarele se murdaresc in timp, sonda lambda se imbicseste de la gazele de esapament in care este permanent "scufundata", debitmetrul e aer imbatrineste si el si nu mai indica chiar 100% corect, si asa mai departe. Din acest motiv, mai exista inca o corectie, numita "long term fuel trim". Aceasta este o corectie de baza, valoarea de pornire, ca sa zic asa. Daca corectia pe termen scurt este, sa zicem, 6.3%, asta nu inseamna 6.3% in plus fata de amestecul stoechiometric (considerat 0), ci fata de valoarea de pornire. Aceasta corectie pe termen lung este initial zero, variind apoi in anumite limite pe parcursul vietii motorului. In momentul in care domeniul in care poate varia corectia pe termen lung devine insuficient (adica atunci cind nici macar corectia de pornire maxima (sau minima) posibila nu mai este suficienta), calculatorul stocheaza un cod de eroare. Asta se intimpla in general pe la -25% sau +25%. La tine inca nu se pune problema.

LONGFT1 inseamna corectia pe termen lung utilizata in momentul de fata la linia 1 de cilindri. Daca ar fi fost motor in V, am fi avut si un LONGFT2, pentru ca la motoarele in V cele doua linii de cilindri sint gestionate independent.



Ce observam? La tine, valoarea LONGFT1 este 9.4, ceea ce inseamna o imbogatire de 9.4% in plus fata de zero. Amestecul este prea sarac, iar calculatorul incearca sa-l imbogateasca. Exista ceva, o problema, care saraceste amestecul si care face ca toate corectiile momentane, pe termen scurt, sa porneasca nu de la zero, ci de la 9.4%. Pe scurt, amestecul e prea sarac. Aici vroiam sa ajung.



Ce ar putea provoca saracirea amestecului?



1. Presiune insuficienta generata de pompa de benzina

2. Regulatorul de presiune defect

3. Un senzor defect

4. Aer fals



Punctul 3 se exclude. Dupa monitorizarea de ieri, pot afirma cu siguranta ca toti senzorii lucreaza corect si ca pot fi exclusi din cauza.



Pompa de benzina n-o pot exclude cu desavirsire, desi mi se pare putin probabil sa fie ea de vina. As zice cam 10% sanse sa fie pompa. Oricum, presiunea data de pompa de benzina se poate masura usor la orice service. E o operatie simpla si scurta.



Ramine regulatorul de presiune.



De ce nu punctul 4? Pentru ca aerul fals afecteaza in primul rind ralantiul si abia pe urma mersul normal, pe cind la tine am constatat ca ralantiul imediat dupa pornire era OK. La tine problema se simte in mers, ca o lipsa de putere. Or regulatorul se potriveste aici, pentru ca la ralanti motorul are nevoie de mai putina benzina, deci o scadere a presiunii se simte mai putin decit la accelerare.



Ce este acest regulator? Pompa trimite periodic benzina cu presiune mare (ideal 3-3.5 bari, dar de obicei cam 2.5) intr-o rampa aflata pe galeria de admisie. In aceasta rampa sint infipte injectoarele. Cind calculatorul vrea sa bage in motor o anumita cantitate de benzina, el tine un anumit injector deschis un anumit interval de timp. Mai lung daca vrea mai multa benzina, mai scurt daca vrea mai putina. Logic. Problema este ca relatia dintre timpul de deschidere si cantitatea de benzina intrata depinde si de presiunea din rampa. Din cauza asta presiunea trebuie sa aiba o valoare stricta, bine definita. Pompa de benzina nu este un dispozitiv de precizie, ea doar trimite benzina cit de multa poate, cit de repede poate. Din cauza asta, in capatul rampei de injectie este montat un regulator de presiune, al carui rol este sa mentina presiunea la o anumita valoare. Regulatorul are o membrana cu arc. Daca presiunea este prea mare, membrana este impinsa pina la un punct in care se deschide un orificiu prin care surplusul de benzina se intoarce in rezervor pe circuitul de retur. Dupa care presiunea scade, iar membrana vine inapoi, inchizind orificiul, dupa care pompa trimite o doza proaspata de benzina, presiunea creste din nou si ciclul se reia. Daca regulatorul este defect (membrana blocata si nu se mai poate impinge, sau membrana fisurata), presiunea din rampa devine mai mare sau mai mica decit se asteapta calculatorul sa fie, iar amestecul va fi mai bogat sau mai sarac, fara ca macar calculatorul sa stie de asta. El n-are nici o metoda de a-si da seama ca e ceva in neregula, deci nu va stoca nici un cod de eroare. El va fi "inselat", ca sa zic asa, pentru ca senzorii functioneaza in parametrii normali, el calculeaza cantitatea de benzina pe care trebuie s-o injecteze (si o calculeaza bine!), dar sistemul de injectie nu-l asculta.



Din pacate, regulatorul de presiune nu se poate testa in nici un fel (sau cel putin, nu prin mijloace aflate la dispozitia noastra sau a unui service normal). Nu are nimic electronic in el, nici macar nu este comandat electric, deci nu genereaza coduri proprii de eroare. Nu poti vedea pe calculator valoarea presiunii. Nu iti da nici un feed-back, nimic. Singura metoda de a testa un regulator de presiune este sa pui unul nou si sa vezi daca se schimba ceva. E o metoda babeasca, urita, dar din pacate e singura.



Luni dimineata am drum pe linga Cobalcescu, pe strada alaturata, chiar in spatele lor, asa ca o sa intru si la ei si o sa-i intreb cit costa un regulator de Megane 1.6. Eu mi-am schimbat singur regulatorul la Fordul meu, al carui motor este mai sofisticat si mai inghesuit decit cel de Megane, asa ca daca ai destula incredere in abilitatile mele mecanice, am putea face impreuna toata operatia, ca sa nu mai dai milioane pe manopera la Renault. Singura problema este pretul regulatorului in sine, care ma astept sa fie destul de maricel, probabil undeva pe la 2 milioane. Dar cine stie, poate ca nu. O sa intreb luni.
VladSoare
Am intrebat la Cobalcescu, dar nenea de acolo nu prea se descurca cu softul si nici nu prea stia ce sa caute. Mi-a zis ca ii trebuie seria masinii, ca daca baga seria poate cauta mai bine, ca ii da mai multe optiuni.

Oricum, el nu stia despre ce vorbesc, nu stia ce-i ala regulator de presiune si n-avea idee unde se afla si cum arata.



Adevarul este ca intr-adevar, avea acolo numai diagrame si trebuia sa clicaiasca pe ele, or daca nu stia exact ce cauta, n-avea cum sa gaseasca. Mi-a spus ca daca baga seria masinii poate sa caute piesa si dupa denumire si e mai usor. Ma rog, asa o fi, eu nu cunosc softul lor. Nu seamana cu Microcatul de la Ford, pe care il cunosc.



Poate incerci sa suni la un dealer, eventual altul decit Cobalcescu, poate dai peste cineva care stie despre ce e vorba si care iti da un pret.
chuckyro
salut Vlad,



in primul rand iti multumesc pentru acest "diagnostic" ! smile.gif



nu sunt eu foarte expert in ceea ce privesc masinile, dar mi-am facut o oarecare imagine asupra problemei !!



o sa ma interesez si eu mai in amanunt si am sa iau o hotarare.

oricum m-ai facut super curios cu programul asta de citire a comp. de bord si iti dai seama ca urmatorul pas este sa fac si eu rost de el 8).



Nu sunt eu foarte "multumit" cum s-a comportat masina sambata cand ai venit (adica a mers bine) , dar azi dimineata , dupa ce a plouat si a fost mai rece putin, si-a dat in petice .... adica a mers intr-adevar "IN NAS" ca la carte smile.gif !!



Inca o chestie ...nu stiu daca ti-am zis, eu bag benzina Eu2 iar motorul +catalizatorul sunt pt Eu3 !!! te ajuta cu ceva ?? Asa am alimentat de cand am luat-o (3 ani) ... dar prbl. o am de 2 ani incoace (aprox) !



Voi vorbi cu cineva pentru piesa ( regulatorul ) sa vad la ce pretz o are !



Trebuie sa ne mai vorbim & vedem sa te si cinstesc cu o brrc ! smile.gif



D.
VladSoare
OK, tine-ma la curent. Sper sa nu fie prea scump. Eu la Ford am dat o groaza de bani pe el (vreo patru milioane), dar avind in vedere ca e motor Cosworth si ca la Ford au in general preturi mari, sper sa fi fost o exceptie si sa coste mai putin la tine (desi mi-e teama ca macar vreo doua milioane tot va fi sad.gif)



Nu din cauza benzinei Euro 2 merge prost. Eventual polueaza mai mult decit benzina Euro 3, dar nu afecteaza mersul motorului.



Faptul ca a mers bine simbata cind era incalzita de la soare si a mers prost astazi cind era frig afara confirma diagnosticul cu amestecul prea sarac. Nu conteaza ca n-a facut figuri cind m-am uitat eu la ea, am vazut ce era de vazut. smile.gif



Berea, cu mare placere, dar numai dupa ce rezolvam problema. biggrin.gif Inca nu mi-am cistigat-o. wink.gif
AliNOS
mai sa stiti ca si eu am un megane 1 din 1996 fabricat franta dar am observat si la mine problema asta.. oricum s-ar putea sa am si coduri de eroare in calc eu.. nu stiu.. daca poti sa ma ajuti si pe mine vlade.. ti-as ramane recunoscator.. ma intereseaza doar o citire cu laptop-ul.. sa vezi daca e totul in regula in calculator.. nr meu e 0722 30 20 52 asa ca daca vrei sa ma ajuti astept un sms sau un tel de la tine.. merci mult.
arribawd
Salut!



Sunt nou pe aici dar...

Am avut aceeasi problema si mi-au rezolvat-o la IPSO. Este vorba de captorul de nu stiu ce de pe volanta si despre un contact (sau microcontact) care il leaga pe asta la calculator. Cand se incalzeste, contactul se realizeaza OK, insa inainte nu. Mi-au schimbat piesele si acum e OK.

Parerea mea e ca astia de la IPSO sunt super in ce priveste Renault!
schirice
Salutare,
Sunt nou p-aici ma bag si eu in seama...am un megane classic care facea cam aceeasi problema, dimineata dadea in nas, si nu numai dimineata, il simteam mai putin elastic cand motorul era subturat. Ca o observatie am tendinta sa merg subturat cu el. Ideea e ca atunci cand am observat aceasta problema prima oara m-am dus la Serus, eram in garantie, mi-a explicat ca pe electrovalva care regleaza debitul de aer necesar amestecului se depune in timp o funingine care poate afecta debitul de aer care intra in motor. Mi-a curatat-o si a fost bine. Cu timpul mi-am curatat-o singur, se scoate usor, e prinsa cu doua holsuruburi. Ultima oara cand am curatat-o, la 55k am vazut ca nu a avut efect, am mai scos (alte 3 holsuruburi cu capete in stea) si curatat si piesa de plastic in care era prinsa aceasta electrovalva pt ca si ea are o forma care favorizeaza depunerea funinginii. Era foarte murdara. Acum merge super.
Dupa ce montez electrovalva, pana cand se ajunge prima oara la temperatura normala de lucru, motorul trebuie turat mai tare, altfel se opreste (cam 5 min). Dupa aceea totul merge absolut normal. Iti doresc sa fie asa simplu. Bafta.
Dan Boala
Salut,
Am si eu aceeasi problema care se manifesta mai totdeauna cand e vremea mai rece sau ploioasa. Am mai discutat si cu alti proprietari de Megane 1 si o parte mi-au confirmat si ei problema. Nu este fantastic de suparatoare, fac 300m si dispare pana la colt... Am dus si masina in service la Cobalcescu, nu a avut nici un cod de eroare, lor li s-a parut normal acest comportament cand motorul este rece. Ca o paranteza, aceeasi problema am vazut-o pe o Nubira cand am fost plecat intr-o delegatie, doar ca aia facea mult mai rau, se oprea motorul daca nu o tineai un pic din acceleatie 5 sec.
schirice: poti sa ne spui unde este amplasata aceasta electrovalva, poate incerc si eu sa o curat ?
oache81
La mine era total invers,cand am pus chiulasa "preparata" intra mai mult aer dar nu modificasem si cantitatea de benzina si tragea mult mai bine cand era rece ca ii dadea din socul ala automat mai multa benzina si tinea relantiul mai sus.Acuma merge la fel de bine si cand e cald motorul dupa ce am modificat sa primeasca si mai multa benzina deci s-ar putea sa fie si la voi o problema de amestec.
Cobra
pana la urma stie cineva unde este electrovalva asta, ca am si eu aceleasi simptome, porneste cam greu si merge inecata cand este rece dimineata sau umezeala
schirice
Daca mai e cineva interesat, electrovalva este in stanga motorului, e o piesa neagra, intra o mufa orizontal in capul ei, scrie pe ea Magneti Marelli. Totusi datul in nas dimineata poate sa mai fie si din alte o mie de motive, eu am descris cel mai optimist si mai usor de remediat caz. Bafta.
V A L I
Daca nu dureaza mult ...poate faci un tutorial - cu poze , despre cum se face operatia (o cureti inca o data cu ocazia asta smile.gif ).
Cobra
thx, o sa ma uit dupa ea
kornel
Saltare,
de dat in nas da si dacia mea (solenza) si nu numai cand e rece, dar si cand e calda face la fel. sa fie oare aceeasi electrovalva (motorul este tot de reno).
Cobra
momentan eu am rezolvat problema... era benzina de la mirificul Petrom... in fiecare dimineata dadeam la cheie cate 10-20 secunde pana sa o ia. am pus de la mol, mai mult de o sec nu ie nevoie... apa in benzina sucks
Cobra
ia incearca sa pui din alta parte benzina, la mine acu porneste la 2-3 secunde de cheie fata de 10-15...
Cobra
am mai descoperit ceva. cand alimentez cu benzina, cand scot capacul, fasaie, ca o decompresie. pe urma merge super. cred ca tot electrovalva aia ie de vina ca ea are grija de presiunea din rezervor, nu? unde naiba o fi, poate cineva face o poza pls cu ea? thx
V A L I
In poza e respectiva electrovalava . Daca o desfaci si o cureti te rog sa faci poze pas cu pas cum se face respectiva operatie apoi sa ne comunici si noua rezultatele. (Teoretic ...din cate stiu eu e simpla operatia, se desfac doua suruburi , se curata , apoi se pune la loc , trebuie sa o ti turata vreo 2-3 min dupa aia , in mers pana se autoregleza (asta ca sa nu se opreasca motorul) , dupa care totul revine la normal smile.gif )

Poza : http://www.reno.ro/uploads/post-14-1131037850.jpg
dahn
In legatura cu schimbatul benzinei, dau si io un sfat din proprie experienta nu folosii conceptul "schimba marca statiei de benzina" (gen nu mai pune de la petrom, pune la de omv, etc) ci foloseste conceptul "schimba pur si simplu statia de benzina" (indiferent daca schimbi un petrom cu alt petrom.)

Zic asta pentru ca am convingerea ca benzina de la 2 statii ale aceleiasi firme nu au aceeasi calitate a benzinei. Nu vreau sa insinuez ca unii patronii sau/si angajatii sunt mai cu stea in frunte decat altii, de fapt nu vreau sa zic ca stiu si cauza, dar ce pot sa zic este ca am patit-o iarna trecuta.

Cu dacia. Benzina de la shell (actual mol) rateuri nenumarate, umblat tot timpul cu filtrul de benzina in buzunar, curatat/schimbat periodic filtrul cu pricina (se umplea cu apa). Bun, schimbat cu mol. Aiurea, filtrul de benzina tot plin. Am schimbat iara, am pus omv (ca deh, ii firma cu staif). Aci mai cu cantec. Intr-o dimineata am gasit masina cu benzina inghetata pe teava dintre rezervor si pompa de benzina (n-am reusit s-o pornesc si a trebuit sa o remorchez la un service unde a suflat nenea cu 5 atmosfere pe teava cu pricina si sarea gheata in sus). In cele din urma am gasit un fel de aditiv de-l cumparam de la mol cu 100k sticla si care ma tinea cam 2-3 plinuri. N-am mai avut probleme toata iarna.

Asa ca m-am vindecat de preconceptii cu firmele de distributie benzina. Acu bag de la un lukoil care pana acu nu mi-o facut fite. Si mai stiu si un mol bun smile.gif. Si in rest cu norocu inainte.
Solon
Stiu si eu ce scrie pe capac la benzina.Nu ai dat cu subsemnatul la reprezentanta ca bagi benzina de 98 sau erai prea entuziasmat de masina? wink.gif
marco
Discutii despre benzina folosita au fost si probabil vor mai fi multe. Eu tind sa-i dau dreptate lui "dahn" cu privire la calitatea diferita in functie de statii, chiar ale aceleasi companii.
Personal am fost incantat de Petrom 99+ pana in urma cu ceva timp cand am observat ca am probleme la pornire dimineata, motorul era mai zgomotos si parca ceva vibratii. Cert este ca foloseam numai Petrom 99+ si numai de la benzinariile noi. Normal, am fost in servis, a urmat "testul pe laptop" si concluzia "nici o eroare", motiv pentru care am fost sfatuit sa schimb benzina.
De atunci am pus doua plinuri de la Mol, cu noua EVO si pot sa spun ca se simte, in sensul ca nu am mai avut probleme cu pornirea din prima si motorul este mai silentios. Poate sunt si alte modificari dar nu vreau sa par subiectiv.
Situatia mea este delicata intrucat in acelasi timp mi-a aparut si un zgomot urat la pornire dimineata si mai nou cand este rece motorul. Nu stiu daca este din cauza benzinei insa, cu riscul de a fi subiectiv, eu nu gasesc alta expilcatie.

P.S.: Oare OMV ne face un cadou!!! prin ieftinirea sortimentului 99+ in mai putin de o luna cu 4.000 lei?

--------------------

Megane Sedan - 1.6 16V Confort Expresion
Gris Hologramme - iul. 2005
Solon
Probabil ca EVO fiind noua nu au bagat prea multa apa in ea.
IRS
Confirm problema generata de benzina. Am avut un plin cu 99+ de la Petrom. Tractiune discontinua la motor rece, smucituri, s.a., chiar un prim incident acum o saptamana la Sinaia la -5 grade cand a plecat la "a doua cheie". Imediat, dar imediat ce am schimbat benzina (bec rosu la rezervor si un plin ochi cu OMV 100) problemele au disparut. Oricat de mult am turat motorul rece nici o urma de discontinuitate. E mai scumpa dar nu mai ai probleme. Noi discutam de cele vizibile probabil ca sunt si altele nevazute poate mai grave.
Cobra
eu am observat altceva. chiar daca este rece dimineata, daca am mai mult de 1/4 benzina in rezervor, porneste ok. daca sunt pe terminate, se chinuie 7-8 secunde... ce sa fie, ce sa fie?
cj666
QUOTE(Solon @ Dec 14 2005, 10:00 AM)
Stiu si eu ce scrie pe capac la benzina.Nu ai dat cu subsemnatul la reprezentanta ca bagi benzina de 98 sau erai prea entuziasmat de masina? wink.gif
*



Mai, unde zice ca trebuie bagata de 98? Pe a mea zice ca de la 95 in sus si nu mi-a zis nimeni nici la reprezentanta nici la service c-ar trebui de 98. Bag de 6 luni de 95 de la MOL si merge bine, nu face figuri si se infige asa cum ii sta bine unui motor 1.6 16V. Acuma, intrebarea mea este daca n-ar fi bine sa-i bag din cind in cind niste aditiv de ala de curatat injectoarele, care-l au aia de la MOL. La SLZ am bagat de citeva ori si la aproape 100.000 km merge inca super (cind sint eu la volan, cind e nevasta-mea, nu stiu de ce naiba motorul e turat in draci mad.gif )
Solon
Are masina personalitate!Eu nu sunt adeptul aditivilor cu toata cu o gramada de lume zice ca sunt foarte buni dar pe termen lung nu stiu ce pateste motorul.
div
QUOTE(cj666 @ Jan 12 2006, 01:48 PM)
Mai, unde zice ca trebuie bagata de 98? Pe a mea zice ca de la 95 in sus si nu mi-a zis nimeni nici la reprezentanta nici la service c-ar trebui de 98. Bag de 6 luni de 95 de la MOL si merge bine, nu face figuri si se infige asa cum ii sta bine unui motor 1.6 16V.

Zice pe capacul de la busonul de benzina. Cel putin la mine scrie ambele cifre octanice recomandate: 95 si 98.

Problema cu mersul in bot o am si eu, ce-i drept in ultima vreme se simte mai putin. Am crezut ca e legata de temperatura exterioara, dar fenomenul se simtea mai tare acum o luna, doua cand nu erau temperaturile scazute de acum. Asa ca nu mai stiu de ce pot sa o leg. Benzina am schimbat-o de nu stiu cate ori: Petrom 99+, 95, Mol 95, Rompetrol 98.
hellcat
QUOTE(div @ Jan 16 2006, 12:26 PM)
Benzina am schimbat-o de nu stiu cate ori: Petrom 99+, 95, Mol 95, Rompetrol 98.
*


Poate ca tocmai asta-i problema.
chcstefan
inca ceva nu stiu daca are legatura.Cand duceti masina la spalatorie voua va deschide clapa de la rezervor si da cu turbojetul pe acolo???.

Are ceva ? Intra oare apa??
meganedeux
QUOTE(,Jan 17 2006, 12:18 AM)
inca ceva nu stiu daca are legatura.Cand duceti masina la spalatorie voua va deschide clapa de la rezervor si da cu turbojetul pe acolo???.

Are ceva ? Intra oare apa??
*



Sa fii atent sa nu iti faca asa ceva la spalatorie, ca e probabilitate f. mare sa intre apa in rezervor; supapa functioneza pe baza de apasare (presiune) iar aparatul de spalat cu apa asemenea, legatura logica o faci tu.
IRS
Stefan incearca si cu OMV 100 si ai sa vezi. Stiu ca e mai scumpa daca nu cea mai scumpa dar asa vom putea alatura arbitrariul din aprecierile noastre (ale altora - asa fac motoarele pe benzina...). Experienta mea a fost cel putin pentru mine relevanta. Cu 99+ avea o functionare la rece discontinua iar cu OMV 100 a disparut brus manifestarea ce dura mai bine de o saptamana in fiecare dimineata.
chcstefan
de ce nu?
astept sa -mi termin plinu facut cu 99+ si am sa-l fac cu omv 100 aqtunci am sa pot sa-ti spun daca este vreo schimbare.

10x
div
helicat, inainte de problema cu mersul impiedicat al masinii, nu am schimbat benzina. Am pus exclusiv de la Petrom, de cele mai multe ori 99+.

O sa incerc si eu OMV 100, cu toate ca nu mi se pare normal sa fie nevoie sa pun benzina cea mai scumpa pe timp de iarna. Fosta mea Dacie Nova n-avea nevoie de atata puf pe timp de iarna smile.gif
BWhite
Asta da topic serios, va felicit sincer pentru profesionalism si pasiune, incep si eu sa cred ca sunt pe calea cea buna in rezolvarea problemei din topicul "mare problema mare la megane".
Megane-ul meu face la fel: am schimbat sonda lamdba, nu si-a revenit, apoi: bujii noi, verificat pompa de benzina: OK, verificat injectoarele: OK, bobinele: OK, pe laptop perfect, service-ul s-a dat batut !
Dar amanunt important: isi revine singura dupa drum intins forjat! O bucata buna de timp merge fara dat in nas dimineata. Apoi iar incepe.
Poate e de la regulator.
Tineti-ne si pe noi la curent.
Multumim.
BWhite
P.S. Nu este de la benzina in mod cert! A mea face asa de la 35.000 km., am schimbat toate benzinele posibile din RO (doar de avion mai trebuie sa incerc sa-i pun) si nu s-a ameliorat in privinta datului in nas si lipsei de putere pana se mai incalzeste motorul. Apoi merge mai "in trei" pistoane. Se mai amelioreaza cand e turata peste 2000. Pacatoasa treaba.
dcsiki
Nu mergeti cu masinile subturate ?

Am patit-o cu un renault diesel Renault la ITP ca a trebuit sa o tina cca. 5 minute turata ca sa iasa gazele ok.......... inainte de ITP mersesem cca. 2 luni numai prin oras.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.