Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cutii de viteza cu variatie continua
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Diverse > Diverse
dang
Am inteles ca aceste cutii exista pe anumite utilaje, si parca am citit pe undeva ca sunt si unele masini care poseda cu onoare asa ceva.



Cum imi imaginez eu ca sunt construite cutiile cu variatie continua ( sa le zicem CVC ):

Cutiile de viteze normale au mai multe pinioane, cu un numar diferit de dinti. O cutie cu variatie continua are un singur pinion conic. Asta inseamna ca in timp ce o cutie normala permite o variatie discreta a raportului de transmisie, o CVC poate varia acest raport continuu. Astfel, motorul e mai putin solicitat, poate fi mentinut la o turatie constanta chiar daca viteza de deplasare a masinii variaza (cred eu).



Ma intrebam daca inginerii sau cei mai priceputi in ale fiarelor ne pot explica mai in detaliu principiul de functionare si daca ne pot spune care sunt dezavantajele CVC. V-ar aranja o astfel de cutie?



Salutari,

Dan
VladSoare
Se cheama CVT (continuous variation transmission).

Nu am vazut pina acum nici una in carne si oase, desi sint extrem de curios si as da orice sa incerc una.

Din cite am citit, se comporta ca o automata cu foarte multe trepte, tinindu-ti motorul intr-o plaja foarte ingusta de turatii. Aceasta plaja se situeaza mai jos sau mai sus in functie de sarcina. Exista si un moment in care inceteaza sa mai schimbe, iar turatia motorului este lasata sa creasca pina cind masina atinge viteza maxima.

E ca si cind ai avea o automata care, la o anumita deschidere a clapetei de acceleratie, ar schimba, sa zicem, intr-a doua la 20, intr-a treia la 25, intr-a patra la 30 si asa mai departe, apoi intr-a 20-a la 110, dupa care ramine asa si nu mai schimba.

La kick-down, plaja de turatii se muta mult in sus, inspre zona rosie, la fel ca la o automata normala.



Variatia raportului de transmisie nu este chiar continua, ci se face tot in trepte, doar ca treptele sint foarte scurte si se succed foarte rapid.



Legatura cu motorul cred ca se face cu un convertor hidraulic obisnuit.



Cei cu care am vorbit si care au condus CVT-uri au avut numai cuvinte de lauda despre ele.

Nu stiu nimic despre fiabilitate si pret, dar banuiesc ca raritatea lor (cu toate ca au fost inventate de ceva timp) ar putea avea o legatura cu asta.
dang
Merci pentru raspuns, Vlad.



Inteleg ca in cazul in care o CVT este pilotata de un soft scris cu cap, performantele ansamblului motor - cutie sunt maxime, atat sub aspectul puterii, cat si al poluarii, uzurii, consumului. Adica CVT scoate ce e mai bun din motor, in functie de stilul de condus. Vrei sa mergi economic - pai atunci gasim turatia la care motorul se simte cel mai bine, si cu turatia aia mergem, de unde rezulta poluare, consum si uzura minime. Kick-down? 6000 de ture, facem depasirea si dupa aia ne linistim.





Recunosc ca si mie mi-ar placea sa ma joc cu o CVT de-asta. Mai astept, nu ma grabesc nicaieri.





Salutari,

Dan
AlexV
eu stiu ca cvt-ul are pinioane conice si nu stiu cum naiba le misca de obtine o variatie continua si nu prea poate fi comparata cu o alta cutie de viteze, nici cu una automata.

nissan murano are asa ceva. cred ca e mortala masina aia.
SorinV
io vad un singur dezavantaj in masina aia ! te simti exact ca in tramvai !
Marty
Vreti sa vedeti asa ceva ? Dati fuga la Paneuro si uitati-va la chestiile alea pe doua roti numite Gilera . Alea au asa ceva.
David
Asa este, unele mopeduri, scootere au variator ...

Eu am avut un Piaggio Bravo cu variator, mergea foarte bine (relativ cu variantele fara variator).

Stiu ca Iveco are un model de duba care merge cu un motor de 1400cmc + variator si obtine rezultate bune.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.