Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Filtru de habitaclu
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
Pages: 1, 2, 3, 4
AlexV
Azi, dupa 10000 km am hotarat sa scot filtrul sa vad cat de murdar este deoarece Marty mi-a aratat cum era la el la solenza si m-am speriat.



am gasit si eu acelsi lucru. un filtru negru, plin de muste, frunze, si alte plante. l-am suflat, l-am curatat, si pana la urma l-am spalat ca nu iesea nimic altfel. acum este destul de curat. si intreg. maine o sa il pun la loc.



oare filtre green nu se gasesc :-)



sorine, de ce ai zis ca se socate greu capacul ca l-am scos in mai putin de un minut. e super usor. o sa pun niste poze intr-o zi.
Valix
Alex, si symbolul are filtru de habitaclu? Si daca da, unde se afla?
claus
alex .. cred ca stii ca la megane filtrul e in spatele torpedoului, si ca sa il scoti trebuie sa dai jos torpedoul, nu ? laugh.gif

sa vad, .. intr-o zi cu soare .. cand o sa am chef de surubarit ...
AlexV
da, si symbolul are. pai daca are si solenza.



nu cred ca este in spatele torpedoului, pentru ca trebuie sa filtreze si aerul de afara si cel din habitaclu, care se trage intradevar pe sub torpedou.



tot la motor trebuie sa fie. o sa pun niste poze cum bicorpul meu ca sa vedeti cum se face.
claus
eu stiu sigur k se scoate torpedoul ... am asistat la 2 schimbari ale filtrului de polen .. si la ambele, au dat jos torpedoul
AlexV
atunci reno a mai facut o mare tampenie in design.

asta e.



cat te-a costat filtrul pe tine?
Valix
Mai AlexV, pune si tu niste poze, sau fa un topic ca al lui Marty de pe daciaclub. Cat costa un filtru nou, stiti?
David
Symbol nu are filtru polen. Are locasul, dar filtru nu este. Trebuie cumparat capac + filtru si se poate monta si acasa.

Ieri am intrebat la service, au spus ca la ei manopera + materialele costa in jur de 1mil.

La Symbol locasul se afla sub plasticul de la stergatoare. Pentru a indeparta plasticul cred ca trebuie sa dai jos si bratele stergatoarelor. Aceste brate sunt intepenite ca dracu' pe ax, eu l-am putut da jos numai cu presa de rotula Dacie.
Valix
Gata, am sunat si eu la Serus, mi-au zis aceeasi chestie. Intrebarea e: se merita sa pui fltrul asta, in conditiile in care mie nu mi-a intrat niciodata vreo frunza sau altceva? By the way - are SLZ filtru si nu are Cloi? Jenant.....
David
Cred ca nu o sa-ti sufle niciodata vreo frunza in nas smile.gif), dar poate intra in sistem, se opreste undeva si face un zgomot urat, despre care o sa credem ca aeroterma e pe duca, pentru asta mergem la service, dam o gramada de bani sa-l demonteze (+depresurizare instalatie clima + altele) si sa constate ca a intrat o frunzulita.
AlexV
filtrul se afla exact in fata evaporatorului de la conditioner care are foarte multe aripioare. nu este indicat sa se infunde, ca nu prea ai cum sa il cureti.



daca la symbol filtrul nu este capacul nu are cum sa nu fie. e imposibil. ar insemna ca suflanta care e in fata filtrului nu are randament. sau poate te-ai referit la alt capac.



david dupa cum vad in poza tu ai clio 2. se scoate doar o bucatica din plasticul de la parbriz. cel putin asa e la mine dar si la razvan este la fel si are symbol.



am facut pozele dar le pun diseara sau maine.
VladSoare
E foarte bun un filtru de habitaclu. La Symbol nu am, insa am un Ford Scorpio care are filtru. La Scorpio aproape ca nu am nici un fir de praf in masina, in timp ce bordul de Clio trebuie sters de praf saptaminal.

Nu-ti dai seama ce bun e pina cind nu vezi o masina care il are.



Am de gind sa pun filtru si la Clio. Am gasit pe www.jetex.co.uk un model care are si filtru de carbon contra gazelor de esapament.
George
si nu te ajuta cu nimic daca deschizi geamul tongue.gif
VladSoare
Nu, normal. :wink:

Dar eu nu merg niciodata cu geamul deschis. biggrin.gif
cata
Din cate m-am uitat cu alex la locul unde ar trebui sa fie filtrul, am observat ca exista un loc ce ar putea fii decupat si un loc de surub ce ar permite montarea filtrului. Insa daca tai bucata aia sa ii pun capac+filtru si descopar ca filtrul nu are loc din varii motive raman cu aeroterma cam decupata si fara filtru.

Deci a vazut cineva o aeroterma demontata si stie daca merge montat filtrul, sigur?
VladSoare
N-am vazut aeroterma deschisa, insa am intrebat la Renault cind am fost la revizie si mi-au zis ca pot sa-i pun filtru daca vreau. Si cum presupun ca nu exista un filtru special pentru Symbol...



Am un PDF cu instructiuni de montaj (pentru bicorp, nu Symbol, dar cine stie, poate se potriveste), dar nu stiu cum sa fac sa-l atasez.
George
faci upload pe un alt site si dai link catre situl ala;)
Laurentziu83
Hai ca m-ati facut curios sa vad daca am filtru sau nu.
Se da masina Clio Symbol Fidji 1.4 8V iunie 2005
Am saltat capota si am scos portiunea de cheder a capotei din dreptul capacului. Apoi cu cel mai mare bit montat la surubelnita am desurubat surubul de plastic pana a inceput sa tzacane (eram familiarizat de la matiz cu suruburile-braduti). Apoi in celalalt capat al capacului de langa cheder am strans cele 2 cleme de plastic si am tras in sus capacul. M-am intors apoi la surub si am tras si aici in sus si a iesit cu tot cu surub, apoi l-am pus bine. Mai era prins capacul intr-un al treilea bradut, dar la asta nu m-am mai bagat ca era prins prin aripa, etc.
Bag un oki inauntru, vad o tulumba din plastic peste care trecea un cablu din multe fire ce se infigea intr-un contact (scuze de limbajul de lemn). Pe tulumba imi atrage atentia inscriptia: MADE IN ROMANIA huh.gif huh.gif , si mai scria ceva de valeo, etc, toate pe o hartie lipita un capacel ingust prins cu un surub imi face cu ochiul, dar imi dau seama ca acel cablu vine prins pe deasupra lui si n-am cum. Ma uit apoi la mufa. Dupa cateva incercari nereusite vad o clema rosie in lateral si trag de ea, spre lateral. Mufa iese apoi usor. Desfac apoi cablul de pe capacelul lung si ingust si desfac surubul cu o cheie de 6, apoi trag de capacel si-l scot. Daca aici este locul pentru filtrul de polen, atunci e clar ca nu-l am. Bag eu mana si nu gasesc decat elementii de la AC.
Asadar nu am filtru de polen. Toata treaba a durat 10 minute, fiind prima oara, acum mi-ar trebui doar 5 minute.
NU merita 200 si ceva de mii manopera pentru schimbatul filtrului, se poate face de oricine cu o surubelnita, o cheie de 6-7 si ceva indemanare.
raresss
la megane filtrul de habitacul se afta la picioarela acompaniantului undeva in spatele consolei centrale. ca sa-l dai jus ai un capac lateral la consola si dupa ce-l scoti ai sa vezi o chestie cam cat o casteta de video alba. are doua cleme care cand te apesi poti sa tragi de el si iese. 30 secunde maxim....
Dem
Am fost la Serus si mi s-a zis ca Clio turcesc nu are filtru de particule dar daca vreau se poate modifica constructia existenta prin "decupare si montarea unui capac", n-am prea inteles... fiindca nu incape costul distractiei fiind de 1 mil. fara manopera la care se adaoga si pretul firltrului.
Hora_ce
QUOTE(claus @ Apr 21 2004, 12:44 PM)
cred ca stii ca la megane filtrul e in spatele torpedoului, si ca sa il scoti trebuie sa dai jos torpedoul, nu ?  laugh.gif

gresit...

Raresss are dreptate. E accessibil, fara sa dai nimic jos.
Hora_ce
QUOTE(raresss @ Aug 25 2005, 05:03 PM)
ai un capac lateral la consola si dupa ce-l scoti ai sa vezi o chestie cam cat o casteta de video alba. are doua cleme care cand te apesi poti sa tragi de el si iese. 30 secunde maxim....

Eu n-am capacul asta de care zici tu... sad.gif
Hora_ce
Tare spanioli astia... biggrin.gif

Anyway... capacul acela il am si eu... dar am impresia ca filtrul poate fi schimbat si fara a mai scoate acel capac.

Intradevar, fara capac... poti schimba mai usor filtrul

Probabil ca data viitoare am sa cumpar doar filtrul... si o sa-l schimb eu... n-are ros sa platesc 15-20min. manopera la service pentru schimbarea filtrului...
flavius
legat de filtrul de habitaclu vreau sa va spun ca intr-adevar exista si la symbol si este situat sub plasticul dintre parbriz si capota ( stand in fata masinii sub plasticul din dreptul stergatorului de parbriz stanga) si are un locas dreptunghiular cu un capac in care se introduce filtrul. La prima revizie care a fost ieri l-a schimbat si pe deviz are pretul de 49 ron.
flavius
Probabil ca asa cum unii au primit cand au cumparat masina covorase pt clio,iar eu nu am primit, asa la mine a ramas filtrul de habitaclu, iar la altii s-a constat ca nu il au desi exista loc pt filtru chiar si la symbol .
Laurentziu83
pe deviz 49 ron. asa mai merge, da tot e mult. cred ca am sa ma duc cu ruleta si vad cat spatiu am acolo, ca mai degraba daca merge imi pun filtru de aer pe care-l gasesc cu 150 k lei. sa vada service-ul la mine ca le dau eu manopera...
Laurentziu83
Iata ca am gasit o versiune mai convenabila la filtrul ala nenorocit. Aici este descrierea reperului, care costa 20 si ceva de lei, nu 70 si 100 cu manopera. E altceva totusi. Maine ma duc sa-l cumpar si sa mi-l montez. Oricum mare diferenta fata de cel de la IPSO nu cred ca este.
Da nu inteleg de ca nu ati vazut pana acum topic-ul asta, ca e demult pe Daciaclub.

a, si eu cel putin am aceeasi aeroterma ca Marty, deci montajul e identic.
michirec
Nu va mai chinuiti cu filtre originale, merg cele de Solenza, montat in fata blocului in 7 min.in galati costa 25 ron.....
Laurentziu83
Unde l-ai gasit, sefule, ca si eu sunt galatean si n-au auzit vanzatorii de piese de asa ceva pe unde am fost.
Doctoru'
Eeeee...... dupa ce am citit toate topicurile postate aici, am descoperit pe pielea mea astazi : pot adauga ca am ,modelul de Clio Symbol 1.5 dCi 80 CP (cumparat in noiembrie 2005 pe 17) nu are filtru de polen.Va povestesc pe scurt ....service Meridian Vest ptr. o problema cu un zgomot (vibratie) in schimbatorul de viteze atunci cand este subturata 1500-2500rot/min in treapata a II si aIII ,dupa ce am rezolvat problema !!!!!!!!!! cica e vorba de combustibil ,dar am alimentat de la OMV (2 plinuri) si LUK OIL plin, omu mi-a spus ca pune testeru' pe ea (mufa de tester se afla sub scrumiera din fata )si cica la pus dar nu merge softu' pe motorul meu K9K-B7, dar vine omu din service cu o propunere............frate am un filtru de polen (cod 16001546592-X)de SLZ si imi baga pret 29.51 RON eu ii spun bine frate dar e cam ieftin ,vine omu si spune uite fa diferenta intre fltru de polen ptr. Reno si ptr.SLZ ,normal i-am spus pine frate si tie ......................I-am bagat 2 foi si a fost super multumit .in rest nu stiu ce sa spun dar daca aveti probleme cu Reno Clio nu apelati la Meridian Vest ..........SPAGARI IN PRIMUL RAND SI NICI NU AU CU CE SA FACA TREABA........este imposibil ca intr-un service ca Meridian Vest sa nu poata sa fie cel putin doua calc. cu soft-ul respectiv pentru masinile pe care le vand............... sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif
octav_
La revizia de 15k, l-am rugat pe mecanic sa arunce un ochi sa vada daca am filtru de particule. Raspuns... nu este! biggrin.gif Mi-a spus ca la putine Symboluri a intalnit acel filtru montat din fabrica.
Cu ceva timp in urma cineva spunea ca ii intra apa in masina pe la conductele de AC. Oare daca ma apuc sa montez acest filtru e posibil sa patesc si eu asa?
mbc
pt doctoru: cum s-a ajuns de la tester la filtru? spaga i-ai dat-o tu sau a cerut-o el? nu vad legatura...
cata70
A mea nu stiu daca are sau nu filtru.Oricum se apropie revizia de an si pot sa aflu in aceste conditii...Masina n-are decat vreo 6000 de km ...Se schimba oricum filtrul ? (daca il are,evident)
hellcat
QUOTE(octav_ @ Jan 21 2006, 08:19 PM)
Cu ceva timp in urma cineva spunea ca ii intra apa in masina pe la conductele de AC. Oare daca ma apuc sa montez acest filtru e posibil sa patesc si eu asa?
*


Intra apa in masina pe la conductele de AC? Si eu unul nu vad legatura dintre montajul filtrului si etanseitatea conductelor. Se poate monta fara probleme si la Symbol, plus (fapt observat la bicorp-ul meu) reduce cantitatea de praf intrat in masina.
Se plange cineva ca intra apa pe la acele conducte?
Doctoru'
QUOTE(mbc @ Jan 21 2006, 11:34 PM)
pt doctoru: cum s-a ajuns de la tester la filtru? spaga i-ai dat-o tu sau a cerut-o el? nu vad legatura...
*




Nu are nici o legatura am povestit de la inceput de ce am ajuns la ei.Sa ajuns la filtru fiindca eu i-am rugat sa mi-l arate deoarece mai in toate posturile puse colegii nostrii scriau ca nu are.referitor la spaga nu a cerut mi-a spus doar "vezi ca mai vii si cand reparam softu'" asa ca m-am simtit obligat sa-i bag ceva nu?
Tu ce ai fi facut mbc?
Laurentziu83
Eu nu i-as fi dat nika. La 400 de mii ora de manopera... Si eu poate m-as fi simtit, da' ma scuz zicand ca masina e pe firma si sefu' nu mi-a dat si bani pentru spagi. wink.gif
Laurentziu83
Cumparat si montat astazi filtru de praf.
Am luat la rand magazinele de piese de dacia si am lasat pe multi cu semne de intrebare, nici nu auzisera ca ar exista asa ceva. Eu ii intrebam simplu: aveti filtru de climatizare de Solenza? Raspuns: Ce-i aia? In fine, intru eu intr-un magazin si imi raspunde vanzatoarea NU si patronul DA, uite ca e acolo sus. Mi-au sticlit ochii in momentul ala, deja ma gandeam ca nu mai gasesc. Asadar noroc de patron ca in rest nu prea stiau ce-i ala. Mi-a placut remarca vanzatorului: in sfarsit cineva care tine la masina. smile.gif Filtrul a fost 280 de mii, piesa de origine dacia, made in france, si era marca valeo, chiar avea o sageata pe el care corespundea cu sageata de pe aeroterma.
M-am dus la masina si n-am mai rabdat pana acasa, asa ca m-am apucat sa mi-l montez. Am pierdut un surub din plastic cu braduti (a cazut cine stie pe unde in contraaripa), dar am reusit sa-l montez. Ce nu mi-a placut a fost ca am avut destul de putin spatiu de manevra la montatul filtrului, a trebuit sa-l turtesc ca sa intre. Pana la urma sper ca l-am asezat corect. Puterea de ventilare se pare ca nu a scazut sensibil, astept sezonul cu praf sa vad ce poate.
raszvan
este bun, cel putin pt. protectia aerotermei care costa o caruta de bani.
cata70
Pt. symbol-ul meu se apropie revizia de an...Nu stiu daca a mea are sau nu filtru dar inteleg ,Laurentziu83,ca nu ai avut la masina din semnatura(asemanatoare cu a mea)
Presupun ca cei de la service nu ar avea ceva impotriva sa pun un filtru de slz...(rezonabil ca pret)
raszvan
Din moment ce fabrica nu a pus, de ce sa te oblige sa-l pui tu dupa 15000 km.
hellcat
QUOTE(cata70 @ Feb 22 2006, 10:17 PM)
Presupun ca cei de la service nu ar avea ceva impotriva sa pun un filtru de slz...(rezonabil ca pret)
*


Ti-l vor monta pt ca nu-i cine stie ce operatiune solicitanta, dar sa ai un filtru la tine cand te vei prezenta la revizie.
axljam
Salutare dragilor...
Clio Bicorp 2002,1.2, benzina.

Am o problema asemanatoare... capacul de la FILTRUL de aer (chestia aia cilindrica) nu mai sta inchisa deoarece s-au rupt vreo doua cleme din alea mici... in concluzie ieri cand am fost la servisul de la FILARET(renault) pentru o verificare tehnica i-am intrebat cat ar costa un astfel de capac. Ei tzinetziva bine ca eu aproape am cazut dupa scaun: Carcasa filtru aer.. 477RON (explicatzi mi-a venit imediat spunandu-mi ca nu pot sa faca comanda doar pentru capac ci pentru toata carcasa filtrului de aer)... VA rog mult de tot daca stitzi de unde pot sa fac rost de un CAPAC DE FILTRU DE AER poate ma indrumatzi si pe mine.

PS. cu scuzele de rigoare ca este off-topic- tot la ei am constatat ca Bieletele de directie si cele antiroliu trebuie sa le schim urgent. Costurile la ei sunt urmatoarele: Bielete directie: 375RON(una singura); Bielete antiroliu: 57RON(una singura)... foarte scump doamna, unde dincolo ar putea fi mai ieftin!???

Va multzumesc
Alex
Chrome
Pt Laurentziu83:

Am si eu niste nelamuriri si daca m-ai putea ajuta ti-as ramane recunoscator.

Eu am vazut la Symbolul meu (cel din semnatura) ca plasticul negru dintre motor si parbriz e continuu, tine dintr-o parte in cealalta. M-am uitat pe un manual de la un bicorp si acolo era o bucata exact in partea stanga cum stai cu fata la motor care se scotea pt a avea acces la filtru.

In fine banuiesc ca trebuie sa scot plasticul ala care pare prins cu un surub din plastic in dreapta si altul in stanga. Mai sunt alte cleme, ceva?

Stergatoare de parbriz sunt prinse in acelasi plastic. Trebuie demontate inainte?

Doar pentru a fi sigur, compartimentul unde se pune filtrul are deja capacul lui cu surub si nu mai trebuie taiat ceva pe acolo, nu?

Doctoru'
ptr. Chrome
A mea este tot din nov.2005 dar are acel gratar fractionabil(se poate desface pe bucati).Ca raspuns daca esti sigur ca este intreg trebuiesc desfacute stergatoarele ,apoi scoti chederul de pe margine si demontezi "bradutii "din capete sa ai o surubelnita cat mai lata,scoti afara plasticul(nu mai are alte cleme)iar in partea din stanga ai capacul aerotemei cu un surub cu cap de 8mm sau 10 mm ,ai grija ca pe capac vei vedea si un traseu de fire prins intr-o clema de el ,le ridici inspre parbriz ,apoi demontezi capacul(nu mai trebuie sa tai nimic)filtru sigur nu ai,deci il cumperi si il montezi ,vezi ca la montare filtrul intra putin mai greu in sens ca trebuie sa-l indoi putin de la mijloc ca sa intre apoi ii aranjezi fagurele cu mana ca sa-l indrepti.In sesns invers montezi dupa cum ai demontat .
Laurentziu83
NU SE SCOATE NICI UN STERGATOR, nu aburiti oamenii.

La Symbol-ul meu se scoate plasticul din stanga, cum te uiti de la motor. La cei cu carcasele lipite nu stiu ce sa zic, dar eu zic ca nu v-ati uitat voi bine acolo, trebuie sa se poata scoate o bucata.
Sa aveti grija cand scoateti plasticul de acolo la surubul din plastic, eu am tras mai tare de carcasa, a sarit si l-am pierdut. Se mai scoate si o parte din chederul de la capota pe acea portiune si se va avea grija la degajarea capacului, pentru ca e prins si acolo. Mai are o prindere, de data asta de aripa. Aici trebuie tras in sus capacul si ar trebui sa iasa.

Apoi veti observa o mufa de alimentare cu ceva plastic rosu pe ea. Pe ea e o clapita rosie in stanga. Trageti de ea si mufa va iesi apoi usor. Apoi cu o cheie de 6 desfaceti capacul aerotermei.

Intr-adevar, e mai greu de montat filtrul acolo, sper ca m-am descurcat si l-am montat bine, pentru ca l-am cam mototolit.
Doctoru'
QUOTE(Laurentziu83 @ Feb 23 2006, 10:41 AM)
NU SE SCOATE NICI UN STERGATOR, nu aburiti oamenii.

La Symbol-ul meu se scoate plasticul din stanga, cum te uiti de la motor. La cei cu carcasele lipite nu stiu ce sa zic, dar eu zic ca nu v-ati uitat voi bine acolo, trebuie sa se poata scoate o bucata.
*


Uitate bine la ce a scris Chrome si dupa aceea ,poti sa faci afirmatii.Sucuze ptr.off topic
Laurentziu83
Nu neaparat asta, multi au mai zis ca se scot stergatoarele, ori nu erau siguri. Eu am vrut sa clarific acest lucru.
Chrome
Merci de rasp (si pt Doctoru' si pt Laurentiu).

Cat despre plasticul negru la mine sigur e dintr-o bucata. M-am uitat cu mare atentie si daca ar fi fost fractionat pe undeva se vedea acest lucru.

Am sa incerc si va anunt de rezultat.
Chrome
Spre rusinea mea m-am inselat. Daca ma uitam de pe partea soferului vedeam sub cocoasa aia o imbinare. Dupa ce am tras putin de ele am vazut ca se misca separat. ph34r.gif
renderman
QUOTE(Laurentziu83 @ Feb 23 2006, 10:41 AM)
...Apoi cu o cheie de 6 desfaceti capacul aerotermei.
*



Deci tu ai dat jos tot capacul aerotermei, nu ai decupat locul unde at trebui sa vina capacul special pentru filtrul de particule.. asa este? Sint multe suruburi de desfacut?(era cam intuneric si nu le-am vazut pe toate)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.