Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Zgomote caseta - directie asistata electric
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
Pages: 1, 2
SorinV
azi am obsevat ca bataie in caseta de directie , de altfel specifica la clio, s-a accentut rau de tot si se simte la cea mai mica gropa si binenteles cand misc oricat de putin volanul ! tre sa vad ce fac cu ea ca e jale ! alexv a ta s-a inrautatit sau se mentine la acelasi nivel ? garantia la piesa noua cat o sa fie : pana fac 20000 cu masina sau pana fac 20000 cu piesa respectiva ??
AlexV
ma uneori e mai deranjant.



si la megane 2 se aude uneori dar e mai bine izolat si doar daca esti atent se aude.



vad cand o sa merg la revizie ce se intampla.
SorinV
am fost azi ! e varza caseta ! sunt programat pt schimbare ! apropos azi print-o ciudatenie au schimbat bucsile de la bara stabilizatoare fata care era niste bucati de cauciuc facute ferfelita ! se vedea pe suruburi ca bateu ! geeezzzzz
Radu718
Bai, fratilor. din ce p..a mea sunt facute masinilea astea, din ca..t? Si la mine cand dau peste un damb/gropita troncane de zici ca se rupe masina! Ma scuzati ca sunt nervos...o sa va scriu mai detaliat.
adyt
@SorinV
Eu am problema cu o bataia de mai mult timp, am mers asa pt ca nu mai e in garantie, da' imi spusesera la service ca nu se poate schimba caseta, trebuie schimbata toata coloana de directie. Asta la bicorp, care are servo-dir electrica...Intrebare; la ce service ai fost pt verificare la directie? Iti schimba decat caseta, sau toata coloana?
Oricum, m-am impacat cu ideea de a da 1000E pe reparatie...
SorinV
gata am schiimbat caseta pe garantie ! hi hi da tot face zgomot ! cica imi schimba si coloana volanului !hi hi again
adyt
La ce service ai fost? Cred ca am mai intrebat, dar pt orice situatie...Ce au zis la service. E normal sa se duca directia la 13k ? Chiar sunt curios.
SorinV
la serus am fost ! oamenii ziceau ca nu e normal sa se strice dar date fiind drumurile si conducatorul ... ma rog e defect de fabricatie zic eu da aia zicea ca nu prea vin clio cu probleme dastea !!!
Radu718
Ca sa nu mai deschid un topic: Ai garantie la directie decat 1000km. Buuuuuuuuuuuuun. Schimbi amortizoare, caseta, ax volan....evident ca directia e muci acum si trebuie refacuta pe computer....O platesti sau nu?
SorinV
la directie ai garantie tot 20000 km ! la geometrie ai 1000km ! si daca schimbi alea in garantie nu platesti geometria !
misterb
cum adica la directie ai garantie 20000km. Unde scrie asta?

La mine spune clar garantie 18 luni si basta.
Radu718
Da, geometrie am vrut sa spun....Ok..si asta era ideea, daca te pun sa io platesti...Se pare ca nu.
David
Scrie in certificatul de garantie, la un capitol "exceptii si excluderi" parca
SorinN
Salut, haideti sa va povestesc ce am patit eu cu un zgomot in directie. In primul rand am un Clio Bicorp 1.2, 16V. Dupa cateva mii de Km a inceput sa se auda acest zgomot in directie. Mergand la Ypso la service, "specialistii" de acolo au emis o serie de ipoteze: Ba ca nu e din directie ci din bord, ca e un difuzor prins stramb, ca alarma nu e prinsa cum trebuie... etc, tot felul de aberatii, in decursul a catorva luni bune. Venind tot timpul la ei cu aceeasi problema, oamenii au avansat intr-un final, asa ca au zis: e directia!!! asa ca mi-au schimbat coloana de directie (asta nu implica in nici un caz si caseta). Dupa ce mi-au schimbat coloana de directie, zgomotul a ramas la locul lui, asa ca, dupa ceva timp (nu poti sa stai tot timpul in service pt a rezolva o problema) m-am dus din nou la ei. Dupa alte teste si verificari, ipoteze, etc, concluzie: trebuie sa schimbam si caseta de directie, va costa 18 mil. (sarisem cu putin de 20.000 de km). A urmat un scandal, normal, am vorbit cu managerul si intr-un final, dupa amenintari cu OPC-ul, s-a rezolvat, mi-au schimbat caseta in garantie si... surpriza!!! zgomotul a ramas la locul lui. Am mers apoi la Serus unde, dupa ce am povestit toata istoria, un mecanic mi-a zis: pot sa va spun de acum ce are, insa prefer sa mergem putin cu ea, sa o ascult. Ne-am plimbat putin, dupa care mi-a spus ca nu am cum sa scap de sunetul asta, de vina este servodirectia electrica, foarte buna de altfel, dar care dintr-un defect de fabricatie scoate acest zgomot. La Megane II, spunea mecanicul se aude mai tare chiar decat la Clio. Asa ca, mijulsef concluzia este... ai un zgomot in directie? DA MUZICA MAI TARE!!
SorinV
asta si fac din moment ce am schimbat ambele repere si tot face zgomotul ! partea nasoala pt renault romania este ca voi face o noua reclamatie pentru a le schimba din nou ! trebuia sa imi spuna de la inceput ! domne masina o sa aiba zgomot mereu in directie nu sa o vanda si dupa aia sa spuna asta ! asa ca sa o schimbe pana cand no mai face asa !
adyt
QUOTE
Asa ca, mijulsef concluzia este... ai un zgomot in directie? DA MUZICA MAI TARE!!


La mine s-a ingrosat gluma rau de tot...Nici cu muzica tare nu mai acopar zgomotul...Au trecut cateva luni de cand a inceput sa faca si acum iti ia urechile...Se aude de afara...Uneori nu prea revine in curbele largi...Oricum, ata-ete...Coloana de directie+servo=900E ...Revin la ideea initiala: Renault e facut din muci si lipit cu scuipat...
Radu718
QUOTE
Renault e facut din muci si lipit cu scuipat...
E tare asta, te superi daca o preiau si eu?
SorinN
Chinuie-te sa schimbi servo, asa cel putin o sa ai cateva luni de liniste...
adyt
QUOTE
QUOTE
Renault e facut din muci si lipit cu scuipat...
E tare asta, te superi daca o preiau si eu?


Poti sa o transmiti cu incredere mai departe...Totusi, nu rezolva nimic..



O sa schimb toata combinatzia, da' daca se intampla iar dau foc la masina in fata la Renault Romania
Radu718
Asa zicem toti la inceput, dar o sa vezi cand RR o sa te "scuipe" si nu prea ai ce sa faci...Asta e...sa n-ai probleme, lasa RR...
adyt
Am schimbat coloana...S-a rezolvat zgomotul ala timpit. Cei de la SERUS au zis ca nu o sa mai revina...Bine, la mine, asa cum am spus, nu mai era decat zgomotul...Nu mai revenea directia in curbe, etc...



Aguma, partea interesanta...Din locul unde-i motorul de la servo, cand au dat jos coloana...a curs...APA...Cool, avand in vedere ca e electrica, cred ca se impaca foarte bine cu apa...



N-au stiut de unde am apa in ea...in masina nu ploua, a fost super uscat inauntru, chiar si dupa ploi torentiale...Ma gandesc ca de unde am luat-o a zacut masina vre-un an...O fi stat fara parbriz...habar n-am



Ura
galileo
Ai schimbat pe garantie? Si daca da, aveai mai mult de 20000km?

Ca poate rezolvam dilema cu garantia reno la directie smile.gif
adyt
Nu mai e in garantie...Asa ca, pe banul propriu...
SorinV
si cat ziceai ca te-a costat ?
adyt
Nu vrei sa stii...37...fara manopera
Valix
:shock:
adyt
:evil: Ce kkt sa zic...daca Creatorul a facut directia (cred ca in ziua a 8-a, daca nu ma insel) in asa fel incat nu se demonteze decat contactul de pe ea...Caseta nu prea exista, e o chestie cat un pumn de mare...Servo electrica, nu se da jos (chiar daca are niste suruburi pe acolo)...Ma mir ca se da contactul jos - nu e in spiritul ansamblului...



Partea misto e ca, spre deosebire de Megane2, unde baiatul a facut-o in 2 ore pe un colt, la mine a dat jos tot (da tot) bordul...Dupa ce l-au pus la loc par sa functioneze toate, mai vedem...



Oricum, bine ca nu mai am nici un zgomot (dup 400 km).



Revin la ideea mai sus subliniata referitoare la compozitia chimica a unei masini Renault...La care se adauga apa din servodirectie cu aceasta ocazie



off topic: dupa tot circul de rigoare, si chiar daca am o caruta de draci, totusi mi-a placut la nebunie Scenic-ul ala nou...Fata de Picasso e mai mic ca spatiu interior, dar e mult mai elegant...Piei drace



[/img]
SorinV
aoleu 3 de bulioane mancalas ! tre sa schimb din nou alea ca nu e de gluma !
Doc
Unde se aude bataia asta sau zgomotul? Eu am masina de 2 ani si am deja 81.000 km facuti dar nu am auzit acel zgomot.
SorinV
poi nu ai cum sa ai bataia aia pt ca ai directie hidraulica nu electrica !
Doc
Credeam ca intra si Clio Symbol in acest topic.
demisonat
Bai mie imi bate ceva pe stanga fata dar se aude ciudat zgomotul se propaga in afara si eu il aud doar cu geamul deschis .

Face urat de tot , cum am inchis geamu liniste o sa vad la 30.000.
hellcat
Readuc in atentie acest subiect, sa nu mai deschid altul.
Ma adresez proprietarilor de clio bicorp cu directie asistata electric pentru a analiza un comportament al volanului, implicit al coloanei de directie.
Nici nu am masina de mult timp, dar de ceva vreme am constientizat o oscilatie, o balansare a volanului. Concret: cu motorul pornit, pe loc, trag de volan usor la limita miscarii rotilor, volanul are o mica cursa libera, o oscilatie, "o topaiala" a volanului. Chestia asta am observat-o si in mers, cand spre exemplu imi cobor mana de pe volan(prin efectiva frecare a mainii pe volan i se aplica o tensiune) din partea superioara a volanului spre cea inferioara, evident fara ca masina sa-si schimbe traiectoria de rulare.
Va intreb daca va suna cunoscut sau pe cat e posibil sa verificati.
Cum sa gasesti un raspuns la o astfel de problema intreband un mecanic inseamna timp pierdut, l-am intrebat azi pe directorul tehnic, om scolit pe bancile Renault-ului: jocul asta ar proveni de la o bara de torsiune, cea responsabila cu masuratul fortei de intarire a directiei...oare mai sunt coerent?
Iar in legatura cu "micul" zgomot metalic de pe la caseta, se pare ca da, bicorp-ul e virusat din nastere.
SorinN
Eu am bicorp cu directie asistata electric, sunt putin obsedat de directie - bucsi, troncaneli de cand mi-a zburat o roata de la o masina mai veche, toata garantia am stresat mecanicii din cauza zgomotelor. Micul zgomot metalic din interior da, e normal la bicorp, in ceea ce priveste jocul de care spui tu, l-am avut si eu, impreuna cu un zgomot infundat pe care-l auzeam mai ales pe denivelari mici si dese - piatra cubica, la viteze mici. Am fost la service Renault... "nu are nimic, e un zgomot de rezonanta" blink.gif iar joc nu exista. Fapt pt care mi-am luat piese si am schimbat la un service non Renault bieletele de directie si capetele de bara st - dr si l-am rugat pe mecanic sa-mi stranga putin caseta. Rezultat... biggrin.gif am masina noua chiar daca are 56.000 km.

P.S. Capetele de bara mai mergeau fara probleme dar la cat costau... am preferat sa le schimb odata cu bieletele. Bieletele insa aveau joc.
SorinV
si cum ti-a strans tie omu ala caseta aia ma frate ! ???
CA NU SE SLABESTE NIMIC . doar se strica bucsa de centrare pe dreapta si acolo bate .
SorinN
SorinV, daca ti-ai folosi cunostintele (pe care se pare ca le ai) pt a ajuta membrii forumului in loc sa-i enervezi cred ca ai face chiar treaba buna. Ca sa-ti raspund in acelasi stil, omu` ala mi-a strans caseta cu un imbus!! Prin strangerea casetei in nici un caz nu s-a eliminat vreun zgomot, ci pur si simplu am senzatia unei directii mai ferme.
SorinV
ok poate ai dreptate . dar este pt a nu stiu cata oara cand repet : la bicorp servo este full electric . nu exista posibilitatea de strangere in nici un fel a coloanei sau a casetei ca la cele hidraulice .

cat despre directie ferma nici nu poate fi vorba atat timp cat nu se modifica fie caracteristicile fizice ale coloanei de asistenta fie legile de asistenta . deci e PLACEBO all the way . cu rahatul asta de directie ma enervez zilele astea pt ca incerc sa reconditionez caseta care se pare ca a fos facuta special pt a nu se repara.
hellcat
Nu-i asa ca ne vei oferi si ceva detalii? Adica in ce va consta "reconditionarea" casetei, se pot schimba unele piese?
SorinN
Asa ca idee, daca nu e vorba despre "stransul casetei" (oricum nu stiu f bine ce inseamna asa, am mai cerut detalii intr-un topic dar nu mi s-au oferit), ce se regleaza din surubul cu cap de imbus de sub caseta, plasat in dreptul... intrarii coloanei de directie in caseta? (nu stiu cat de bine m-am exprimat dar sper ca intelegi) este facut si loc special prin lonjeron pt a se introduce imbusul acolo...
SorinV
este un compensator de uzura dar nu poate elimina jocul lateral al casetei. practic jocul la rotatie se poate compensa intr-o oarecare masura la verisunile hidraulice (deci nu megane2, clio2 bicorp clio3 si modus) dar jocul care face zgomot si care enerveaza este cel din capatul dreapta al casetei in 75% din cazuri sau din stanga in restul !

daca reusesc sa repar caseta cu succes cu siguranta va voi putea oferi servicii de reconditionare .
trami
SorinV, compensatorul ala de uzura sau tachetul impingator cum ii mai spun altii, exista atat la casetele hidraulice, cat si la cele mecanice care s-au montat pe masinile cu EPS.
Uite o poza, chiar daca nu-i de la Renault, dar principiul e la fel
SorinV
da exista nu am zis ca nu exista ! am zis doar ca nu se poate elimina sau compensa jocul tipic la casetele renault respectiv jocul radial al cremalierei in carcasa (in special cel din partea dreapta a casetei). asta e ideea .pot sa strand oricat acolo si degeaba imi compenseaza uzura sau jocul din angrenaj pt ca nu de acolo vine zgomotul .
trami
QUOTE(SorinV)
practic jocul la rotatie se poate compensa intr-o oarecare masura la verisunile hidraulice (deci nu megane2, clio2 bicorp clio3 si modus)

la bicorp servo este full electric . nu exista posibilitatea de strangere in nici un fel a coloanei  sau a casetei ca la cele hidraulice .


Ba exista, prin strangerea surubului tachetului impingator.
Full electric nu inseamna ca n-are caseta. Are o caseta mecanica obisnuita si mai simpla decat o caseta hidraulica, vezi foto de mai sus. Tot un tachet impingator in partea stanga si tot o bucsa care prinde joc radial in partea dreapta (ai dreptate, in cele 75% din cazuri). Deci, care-i problema de nerezolvat la casetele de pe masinile cu EPS? Eu zic ca-i chiar mai simplu, schimbi o bucsa, reglezi un surub si gata. Nu simeringuri, nu cremaliere zgariate, nu ulei aruncat.
Ma refer strict la caseta, a nu se confunda cu grupul EPS de sub volan.
SorinV
tu de fapt ce vrei? ca nu pricep? tachetul impingator e la un metru distanta fata de bucsa unde face joc .

e pe dracu are caseta!! si io care credeam ca e pe franghii ! nu ma intereseaza nici jocul coloanei electrice nici jocul pinion cremaliera . alea nu ma deranjeaza aprope deloc .
problema mea este bucsa din dreapta ( de fapt problema majora a casetelor non hidraulice) care se introduce in corpul casetei prin ovalizare si apoi prin introducerea cu forta a cremalierei in ea . doua sunt problemele la clio : bucsa aia are 3 urechi care ies prin corpul casetei si de care se prinde burduful bieletei si doi bucsa aia nu se poate comanda in nici un chip la renault prin urmare trebuie fabricata . daca o fac din teflon sau hdpe o sa tina tot 3 zile daca o fac din bronz nu o pot introduce si mai mult de atat o sa faca zgomot fiind metal pe metal.

si nu trebuie sa imi pui poze cu sistemul full electric pt ca il cunosc.

ps: treaba cu stransul tachetului impingator e un romanism sau tiganie cum vrei sa o iei ! tine 3 zile de alaltaieri .iar eu tocma asta vreau sa evit . daca o repar vreau s anu am treaba cu ea 50 60kkm !
hellcat
QUOTE(SorinV @ Apr 10 2006, 08:49 PM)
bucsa aia nu se poate comanda in nici un chip la renault prin urmare trebuie fabricata.
*


Si masina mea sufera de "boala bucsei". Niste baieti destepti de la Renault ce-au zis: daca o sa avem vreodata probleme cu bucsa asta, la banii nostrii (ce vrei, avem clio bicorp) ne permitem sa schimbam o amarata de caseta de directie...
Cica-i vreo 1.000 de euro, mi-e si frica sa ma interesez
SorinV
400 euro fara tva si adaos
vine cu tot cu bielete si pipe deci nu e foarte scumpa. problema e ca nu tine
google
Bai da-i dracu, dau 400Euro pe caseta findca s-a dus o bucse? Asta-i hotie pe fata!
Ce naiba, asta-i masina sa o tii in vitrina si sa o stergi din cand in cand de praf ca daca te risti sa mergi cu ea ai pus-o.
alx1
Oameni buni, acest zgomot sau clampanit de fier pe fier se aude cateodata si in timpul mersului?
Acum am si eu masinuta intr-un service non-renault. Tocmai ce i-am schimbat un pivot pe stanga care era dus si o bieleta de directie, insa zgomotul era la locul lui.
Acum sper ca baietii de la service sa ajunga direct la tinta.
Bafta
adyt
Nu stiu ce ati schimbat voi de 400 de E, dar din ce am inteles eu de la service, nu exista posibilitatea sa schimbi ceva din gupul coloana-EPS-caseta-whatever kkt mai sunt in mizeria de servo de pe bicorp...Eu am schimbat-o si a costat 1000E. (La 31k, 3ani si 2luni si o bordura luata)...A inceput cu un zgomot (parca aveam coloana intrerupta de undeva) si s-a finalizat prin faptul ca pur-si simplu "tinea" volanul. Daca il roteam stanga, aproape de capatul cursei parca se bloca. Nu mai revenea si trebuia sa tragi serios de el sa revina...Ideea e ca si pe elevator, daca incercai sa tragi de roti st-dr, se simtea ca tine undeva. Acuma, partea cu reconditionatul e interesanta, poate m-au prostit sa o schimb cu totul si se putea si altfel
michirec
De-o bucata de vreme se aude un zgomot la trenul de rulare fata, parca-r fi ceva slabit, zgomot , trancaneala , nu stiu cum sa-i spun, care dispare cand apas frana, chiar si numai putin... stie cineva ce semnificatie are acest simptom ?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.