Radu718
3 Feb 2004, 09:07
Ma exaspereaza rontaitul pe care il face cutia de viteze; dupa ce se incalzeste. Desi unii mi-au zis (inclusiv mecanici) ca are trenul ceva , nu stiu ce bucsa (stiti ca nu ma pricep la explicatii mecanice) am hotarat sa-i schimb uleiul (poate o fi din ulei; de ce rontaie numai dupa ce se incalzeste?, ma gandesc ca se subtiaza uleiul). Totodata ma gandesc sa bag si o cutie de tratatament, echivalentul lui Dura Lube pentru motoare. Acum va pun 2 intrebari:
1) Are rost sa schimb uleiul sau pana la urma tot la dat cutia jos o sa ajung?
2) Daca schimbatul uleiului schimba ceva, Renault ma obliga sa folosesc un anumit tip de ulei sa nmu pierd garantia?
1) cred ca tot acolo ai sa ajungi si cu noul ulei
2) Renault te obliga sa folosesti un ulei de o anumita caracteristica (in cartea tehnica nu am gasit nici o referire la acesta, poate nu se schimba niciodata)
Sunt curios ce iese, ti-am spus ca si al meu face ... eu l-as numi sunet de diesel, dar il aud numai cand masina sta pe loc. Nu ma deranjeaza asa de tare sa las mecanici cu experienta sub semnul intrebarii (cel putin la CJ numai cel cu calculatorul a fost instruit in Franta) sa desfaca cutia de viteze.
Radu718
3 Feb 2004, 18:13
Atentie!!!!!!! Ai foarte mare dreptate , se aude exact ca un diesel, dar, din nou atentie, nu de la motor, ci de la cutie. Daca apesi ambreiajul ai sa vezi ca se lasa o liniste mormantala; cel putin asa e la mine....Poate tu vorbesti de motor si e alta mancare de peste.....
Nu din motor, stiu exact despre ce vorbesti. Cand te-ai inscris pe forum ai facut o mica lista cu necazurile tale, ai enumerat si pe asta. Eu ti-am raspuns si atunci
Vezi mesajul meu din Dec 24, 2003 2:09 pm, topicul Suierat vant.
Radu718
3 Feb 2004, 18:24
Tu carecrezi ca ar fii problema?
Eu cu a mea nu am fost in service, dar stiu pe altii care au facut o vizita (chiar doua) si s-a comunicat ca asa este normal. Mie asa face demult, acum am ~19.000km, cred ca face de la 10.000.
Inainte, cand era noua nu se auzea - nu stiu daca aceasta stare sau aceea, cu liniste era cea normala; poate s-au mai rodat piesele si chiar ca asa e normal cum face acum.
Inainte de expirarea garantiei am sa ma duc si eu la service, am sa anunt problema in scris, daca spun ca este normal, le cer tot in scris acest diagnostic. Astfel, daca pateste ceva masina postgarantie am un act in mana ca eu am anuntat din timp defectul.
Noutate in aceasta tema:
am avut drum in zona service Renault si am intrat. Inginerul a venit, l-a ascultat, a spus ca stie despre acest fenomen (zgomot diesel din cutia de viteze), a auzit la inca 5-6 Clio; nu a spus ca e normal, dar nici nu poate spune de ce se aude.
Chiar mi-a aratat ca daca motorul este supus unor sarcini in plus - faruri aprinse, ventilator pornit, clima pornita - se aude si mai tare. Cu clima pornita zici ca e un motor HDI.
Au incercat la unul din Clio schimbul uleiului in cutie si situatia nu s-a imbunatatit nimic, asa ca nu fa si tu aceasta manevra. A spus ca au mai comunicat defectul la Bucuresti de unde nu a venit nici un raspuns. Am ramas intelesi, ca mai revin peste 1-2 luna (inainte de a expira garantia) si anunta iarasi problema mea in reteaua de service Renault, poate cineva a gasit leacul.
Radu718
4 Feb 2004, 15:36
Ok, multumesc, stiam ca sunt sanse mici, mai astept; stii care e problema, la modelele productie noua face; la cele mai vechiutze n-am auzit; aceeasi problema am auzit-o si la daciile solenza (fabricate de curand); sa fii facut ceva la cutie ?????????? Am putea intreba la Renault pt. un raspuns oficial.... (nu stiu de ce, dar am impresia, din cate mi-am dat seama, ca ei cam stiu despre ce e vorba, dar se feresc sa spuna...)
Eu asa stiu, ca cutia de viteze de pe DSN/SLZ nu este acelasi nici pe departe cu a noastra, nu putem trage asemanari.
Ceva este si cu generatiile de Clio, inginerul m-a intrebat ca exact cand a fost fabricata.
Radu718
4 Feb 2004, 16:08
Initial credeam ca e vorba de vreun rulment, dar parca nu suna a rulment (recunsoc zgomotul de rulment imediat, am condus toata viata Dacie, asa ca am experienta f. bogata in zgomote de rulment).
mai copii, cum se verfica la clio symbol nivelul uleiului din cutie?
Radu718
17 Aug 2004, 08:30
Nu exista o metoda "stiintifica" are 2 busoane: unul de umplere, unul de golire. Se desface busonul de umplere (habar n-am unde e, la Dacie va pot spune) si daca uleiul este la nivel, este OK. (la nivel inseamna ochiometric, adica daca este pana in dreptul busonului).
Daca nu ar fi avut ulei, primele simptome ar fi fost: huruitul, agatatul, etc.
Nu cred ca e cazul sa-ti faci grji.
Apropos, de ce intrebi?
demisonat
17 Aug 2004, 16:16
zi sa il verifice cand te duci la revizie si ai sa vezi exact atunci.
SorinV
17 Aug 2004, 20:38
la revizie se verifica in acelasi mod ! la scoaterea busonului de umplere tre sa curga !
Salut, m-ar interesa daka a bagat cineva in cutie la clio de 1.4 8v ulei 75W90 si ce efecte a avut. Am un fluierat care sa mareste odata cu cresetrea vitezei si ma gandesc ca o fi uleiul nasol (sper).
Masina e un Clio 1.4 8V RNA din 2000, intra bine in viteze, nu agata deloc insa are zgomotul asta suparator.
cmandrei
11 Nov 2005, 18:03
Poate te descurci cu astea ...
http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=39809 http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=39714 ...
stie cineva cand se schimba / trebuie schimbat ... uleiul din cutia de viteze ? (din pacate nu am gasit cautand prin site ... )
Mie mi-au schimbat uleiul din cutie la 60.000 km (ulei cutie 75w90 mobil).
Merci pt raspunsuri, m-am lamurit.
Insa stie cineva cat ulei intra in cutia de la symbol?
Parerile variaza intre 3 si 3.5 l
rttt_gia
14 Nov 2005, 14:44
Trans Elf - 75w80. cumparat 4 l = 100 RON (au pus cca. 3.5 l restul e al lor bineinteles
)
michael38
29 Dec 2005, 20:53
Pina la urma cit ulei intra in cutia de la Symbol??? 3L S-AU 3,5L???S-au daca tot se face ungerea prin balacire 0,5 l nu m-ai conteaza!!!
marianculturistul
7 Feb 2007, 00:41
vreau sa verific uleiul din cutie.cum pot sa verific daca trebuie completat?e complicat?
la citi km se schimba uleiul cutie la clio?
si bujiile ca citi km se inlocuiesc?
clio meu are 34000 km
lam luat second asa ca....
cmandrei
7 Feb 2007, 11:08
Ulei cutie viteze
http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=42700 (din cate stiu eu uleiul din cutia de viteze nu se schimba: dar cineva de incredere de la reno mi-a spus ca daca am bani pentru asa ceva ar fi bine sa-l schimb la revizia de 120.000 km ... dar e doar o parere nu sariti pe ea). Cat despre restul de intrebari te rog citeste topic-urile de revizii (bujiile pe undeva intre 20-30.000 km zic eu)
http://www.reno.ro/https://www.reno.ro/index.php?showtopic=50751 . Si chiar daca l-ai luat second, nu stii ce s-a facut la el
? ce revizii s-au efectuat, nimic ? carti alea masinii ?. Bafta multa
Interesant, pe mine m-au obligat sa il schimb la 60.000 km. Sa inteleg ca "m-au facut"?
cmandrei
8 Feb 2007, 09:22
Hmmm nu stiu daca "te-au facut", nu cred ca e rau sa il schimbi ... dar no' in carte nu stiu sa scrie nimic despre uleiul din cutie (cel putin nu in cartea pe care o are masinuta mea). Eu am spus ca stiu de la cineva de incredere
dar asta nu inseamna ca este o regula scrisa undeva.
Eudela5
9 Aug 2007, 23:38
as avea o intrebare ca de////nu sunt nascut invatzat Cum verific uleiul de la CV ca sincer chiar habar nu am
nu sunt sigur daca e chiar ca la mine (oricum mare diferenta nu trebuie sa fie )
eu nu mai am scutu asa ca a fost mai usor ... in partea stanga a cutiei de viteze este un surub (gen fluture) . desfaci acel surub dupa care ridici capota si trebuie sa gasesti pe undeva pe langa baterie un furtun care vine din cutia de viteze si are un dop de plastic .
trebuie sa pui ulei pe acel furtun si cand o sa dea ulei pe la surubul desfacut in partea de jos a cutiei de viteze o sa ai nivelul corect de ulei in CV)
despre uleiul din cutia de viteze 2 intrebari:
1.stie cineva daca busonul din poza este cel prin care se adauga/schimba uleiul din cutia de viteze (ptr masina din semnatura)?
2. cum se verifica nivelul uleiului din cv si cit ar trebui adaugat
PS:am desfacut respectivul buson zilele trecute si nu am putut observa care este nivelul...cred ca ar mai trebui adaugat ceva ulei...
cj98czh
7 Feb 2008, 10:10
Prin ala se adauga ulei, mai este unul cu capac de plastic ce se infileteza in cutie undeva chiar sub cutie...prin ala se da drumul la ulei...nu are rost sa schimbi uleiul..decat completat daca pierzi...uleiul este pt. lifetime...si daca nu pierde nu trebuie schimbat...
ok, am inteles...dar cum verific nivelul uleiului?in buza busonului nu se vede ulei deloc...si mai ales, cit trebuie completat?trebuie pus pina sus la nivelul busonului?
@jri22 Daca nu se vede nici o urma ca pierzi ulei sau ai pierdut ulei eu zic ca nu are rost sa sa umbli sa il verifici. Nu cred ca se completeaza pana la nivelul busonului, probabil in service au ceva de masurat nivelul maxim.
@jri22: aia din poză e supapa de ventilație. Bușonul de umplere trebuie să fie un șurub undeva pe partea laterală a cutiei, iar nivelul trebuie să fie până la marginea de jos a găurii in care se înfiletează bușonul.
ionutmar
7 Feb 2008, 10:34
trebuie sa fie pana la nivelul busonului de umplere (LE)
@ionutmar: ăla din poza ta e bușonul de umplere nu de golire. Bușonul de golire e sub cutie, cam cum e și cel de la motor, cum să fie nivelul pînă la bușonul de golire?
LE: Bravo, bine că ai corectat greșeala
a gresit si el din graba. dar poza pe care a puso e foarte buna. exact asa trebuie sa fie nivelul.
@19vik:
inteleg ca busonul pe care l-am aratat eu in poza nu este de umplere, ci de "ventilatie"...care ar fi rolul unui astfel de buson??
În timpul funcționării, cutia ajunge până la aproximativ 90 de grade C (ca și motorul), uleiul și mai ales aerul din cutie se dilată, iar dacă ar fi etanșă, s-ar crea o oarecare presiune si ar fi posibil sa arunce uleiul pe la simering-uri (spre ambreiaj sau planetare). Rolul acelei supape, este sa mențină presiunea din cutie la nivelul celei atmosferice.
stie cineva cu exactitate unde este busonul ptr umplere cu ulei de cv?
ciocip81
7 Feb 2008, 22:56
Care din uleiuri e recomandat 75W80 sau 75W90?
Si care de la Elf ?
sobolan
12 Feb 2008, 23:03
QUOTE(Radu718 @ 3 Feb 2004, 09:07)
Ma exaspereaza rontaitul pe care il face cutia de viteze; dupa ce se incalzeste. Desi unii mi-au zis (inclusiv mecanici) ca are trenul ceva , nu stiu ce bucsa (stiti ca nu ma pricep la explicatii mecanice)
bucsa(din arbore) in care intre priza cutiei e uzata...e boala veche la reno
....e o banala bucsa de bronz grafitat...
lucianvl
28 May 2008, 11:47
Am tot cautat in cartea tehnica a masinii si nu gasesc cand se schimba uleiul, ce tip de ulei imi trebuie si cati litri... Ma poate ajuta cineva?
wolfin
28 May 2008, 13:59
ai citit topicul cap coada?
cmandrei
28 May 2008, 14:57
ionutt daniel
28 May 2008, 20:20
Zgomotul de "diesel" este de la discul de ambreiaj, care are arcurile de amortizare slabe, iar cand se incalzesc(forteaza) incep sa zornaie. Nu este nici o problema in afara de acel zgomot suparator. Problema este LARG DEZBATUTA pe daciaclub, sectiunea solenza. Cand am avut Solenza am avut posibilitatea sa incerc aceasta ipoteza, inlocuind ansamblul ambreiaj. Discul (la doar 60000km) daca se scutura in mana se aud zgomotele de la arcuri. Problema este de la ambreiajul Valeo. La Rover am observat doua randuri de arcuri (tot valeo), care nu permit acest zgomot.
Deci atata timp cat nu patineaza ambreiajul stati fara grija.
Uleiul din cutie, tot la Solenza se schimba la 60000km impreuna cu distributia, iar la Renault nu se specifica, cu toate ca ste tot cutie Renault. Parerea mea, macar la doua distributii trebuie schimbat si acest ulei, mai ales ca nu e o valoare 3,4 l.
Am uitat sa spun ca e vorba de discul de 180, iar la Supernova, de 200 nu am auzit de aceasta problema...
mad_biker
11 Sep 2008, 17:08
Are cineva idee la cat se schimba uleiul din cutia de viteze la un clio 1.4 8v benzina? Am gasit ca indicativul uleiului ar fi 75w80 si ca ar intra 3.4 litri dar nu si nr de km la care ar trebuie schimbat.
sobolan
11 Sep 2008, 17:59
de regula se completeaza.....
CLIO2000
28 Nov 2008, 20:10
Cand se schimba uleiul din cutie? Cand am luat masina avea 95k si acu are 134k . Pana acu eu nu am schimbat uleiul din cutie, si nu stiu daca a fost schimbat vreodata.
Cum se poate verifica daca este bun uleiul dain cutie (inclusiv verificarea nivelului)?
Cum se schimba uleiul din cutie? Cati L de ulei merg in cutie?
Sper sa fi pus intrebarea unde trebuie.
<span class='edit'>28 Nov 2008, 20:26:</span>
Imi cer scuze daca nu am postat unde trebuie dar astept cu nerabdare raspunsul vostru.
UNDE ESTE PLASAT FILTRUL DE BENZINA? CUM SE SCHIMBA?
cmandrei
30 Nov 2008, 04:28
Salut,
Cauta si citeste.
Intre puntea spate si rezervor.
danielmarius
1 Dec 2008, 09:39
Acum 2 saptamini am schimbat uleiul la cv deoarece am observat de aproximativ 1 an pete si scurgeri de ulei din cv.
Se da jos scutul, orificiul de umplere este plasat un pic mai sus de jumatatea cutiei de viteze stinga.
Nu poate fi verificat nivelul uleiului existent decit daca este golita cutia de viteze prin orificiul din partea de jos (buson golire) si apoi masurat. Operatie cred ca inutila.
Eu pentru a fi sigur ca totul este in regula am golit cutia de ulei, am degresat cu spray de curatare toata partea inferioara a cutiei.
Am executat operatie la service, dar am tras cu ochiul pentru a putea realiza eu aceasta operatie in viitor.
A fost folosit Ulei TransElf NFJ 75W80 4 l - pret 100,92 ron, iar monopera Schimb ulei cutie viteze 61,20 ron.
Recomand va pentru umplere cu ulei cv sa ai un furnun similar celor de la perfuziile medicale de 1 metru.
Treci furtunul din compartimentul mortor prin spatiul dintre motor si radiator, plasezi furtunul in orificiul de umplere, bine este daca il introduci 7-10 cm, iar la capatul superior atasezi o pilnie de plastic pe care o fixezi de radiatior cu o bucata de sirma. Torni uleiul incet deoarece traseul este destul de lung. In mod normal trebuie sa iti ramina 200-300 grame din cei 4 litri.
rypper
10 Dec 2008, 12:17
frate cred ca am facut o prostie am bagat tratament prin furtunul de ventilatie intrebere de 10 puncte are ceva ?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.