Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Chip tuning
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Diverse > Tuning
Pages: 1, 2
Anonymous
Si-a montat cineva o jucarie de chip? Sau iar doar pareri si obiectii.
reno
pe reno nu stiu, dar si-a montat bogdan.spd de pe daciaclub.ro o supernova (8v). de fapt el are vreo 4 cipuri pt masina. le schimba frecvent, chiar pe strada.

sper sa te ajute informatia.
MMihai
se poate face setarea la calculator in bucuresti la aspad.. dau garantie si e vreo 300euro.. mai mult de 10cp nu castigi din 1.4 8v va spun eu :?
...Roadrunner...
care 5 ....
demisonat
Credeam ca am scapat de astea cu ochelari 2 cai sapca 3 cai bretele 2 sec in plus la demaraj ......nu stu ce filtru de la spiratoru lu bunica 200 de cai.

Daca motorul este aspirat nu prea ai ce sa castigi , alta e treaba cand ai turbina .

Si in general din cunostintele mele cip tuning este indicat la dieseluri .
MMihai
setarea se face la orice tip de masina care are calculator.. exemplu raliurile.. ele nu cred ca sunt dieseluri biggrin.gif .. da.. la dieseluri este nevoie de ceva extra putere :? insa se poate face ceva si dintr-un motor aspirat.. eu am o lista cu lucruri de facut la motor dar modificari serioase, nu pot spune ce si nu pot estima puterea ca as da singur cu batu-n balta si plus de asta nu am eu de unde sa stiu oricum. dupa modificari ii fac test pe dyno si vad exact ce iese... am planuri mari dar toate astea in vre-un an asa, acum am alte prioritati tongue.gif usor usor se fac toate
demisonat
da stiu si eu o gramada de pe vremea cand aveam sn , dar ce este important este ca de la un motor aspirat nu poti sa scoti prea multe si banii nu prea se justifica ( 300-500 eur)
claus
doamne, ce imi plac astia de reinvie topicuri vechi de aproape 1an.. si macar daca ar fi continuat cu ceva interesant
Doc
Cel mai bine se face tunning la motoarele diesel si mai ales la cele cu turbina.
demisonat
OT: ce sa facem si noi claus scriem sa treaca vremea daca masinile nu au probleme. laugh.gif

La daciaclub scriai de te durea mana si tot nu acopereai toate problemele masini tale. Aici o sa ne apucam si noi de " avioane de hartie" daca se strica numai flanse la voi ( m2)si cateva nuci la noi ( clio). laugh.gif laugh.gif laugh.gif
SorinV
si marmota invelea ciocolata in staniol !
Face
Atat de multe stiti voi despre chip tuning ?? ohoho

acuma sa va zic si io:

chip tuning se face la orice masina, nu conteaza k e diesel sau pe benzina, turbo sau aspirat, doar sa aiba control electronic al motorului.

Ideea e ca la turbo e mai usor sa dai caluti prin cresterea presiunii in turbina si la diseluri e mai usor ca doar toata lumea isi ia acum TDI sau dTI samd in Romania si pt k dieselurile nu sunt foarte "vii" oamenii le resusciteaza cu un CHIP.



... si cum zicea mijulsef. "marmota invelea ciocolata in staniol" ...
reno-toto
In primul rand va salut, in calitate de nou forumist si posesor de o luna de Renault nou.

In ce priveste chip-ul, daca mai sunt interesati printre voi, la ASPAD, in Lacul Tei se monteaza.



In cazul dCI-urilor, costul este de 415 EURO in mod normal, iar acum in decembrie si ianuarie reducere la 360 EURO.



In cazul meu spre exemplu, de la 100 CP puterea creste la 125 CP, iar cuplul de la 200 la 245.



Deci cei doritori pot sa faca o vizita. dureaza se pare in total cam 20-30 min. laugh.gif
RCS
Imposibil sa scoti 25 cp doar cu un cip fara sa faci si alte modificari la admisie si evacuare. Eu unul nu cred asemenea ,,smecherii electronice'' !!! laugh.gif laugh.gif
ess1902
@toto

la masina ta ...nu cred ca mai e oportun sa mai umbli la motor...si asa e cam "dopat"....presupunand ca ai putea sa scoti 125 cp dintr-un 1.5 dci ...nu cred ca va tina mai mult de 100 k km (cifra asa fiind chiar optimista)
sorin
QUOTE
QUOTE


In cazul meu spre exemplu, de la 100 CP puterea creste la 125 CP, iar cuplul de la 200 la 245.



:

Imposibil sa scoti 25 cp doar cu un cip fara sa faci si alte modificari la admisie si evacuare. Eu unul nu cred asemenea ,,smecherii electronice'' !!! laugh.gif laugh.gif


Nu crezi?Inseamna ca nu te documentezi.Din 1.9dci am scos exact 25 de cai si 60Nm.Cu Powerbox,mareste presiunea in turbina si manipuleaza injectia.Dar nu la 450 de euro,alea sunt smecherii electronice intradevar.De la 650 euro in sus.Bineinteles ca la un control ma incadrez cu greu in norma euro 1.



_______________________________________________

Megane II Estate 1.9dci 145cp 360Nm
VladSoare
Cum mareste presiunea in turbina? Adica presiunea e controlata electronic?
sorin
Nu sunt specialist,spun doar ce stiu si eu.Spun asta pentru ca am fost luat peste picior la un alt topic,cel cu conducerea dieselului.Cei de la magazinul de tuning mi-au spus ca turboul are o valva care este comandata tot din motor management si asa regleaza presiunea in functie de cat ii trebuie in cilindri,nu am intrebat daca este valva care face si geometria variabila sau daca este o a doua.Asta e sigur ca presiunea este reglata electronic cel putin la cele cu geometrie variabila dci 100 si 120cp.

_______________________________________________
1.9dci 145cp 360Nm
demisonat
Este vorba de palele turbinei care isi schimba pozitia si astfel baga mai mult sau mai putin aer , si marind aerul trebuie sa umble si la avans in cazul diesel.

Cu percizarea ca la Diesel Injectia combustibilului in aerul infierbantat prin compresie incepe inainte de p.m.s. cu un avans de 6-25 grade RAC si se termina dupa dupa ce pistonul a parasit p.m.s., adica dupa ce arborele cotit a efectuat un unghi de circa 20 grade RAC.

Acum nu stiu exact valorile paramertilor de injectie dupa modificare.

Deci se face un amestec mai bogat in aer si mai slab in carburant pentru a realiza o ardere corecta micsorand perioada de intarziere la declasarea arderii rapide.
VladSoare
Da, cu parametrii de injectie mi-e clar, insa nu stiam ca valva de suprapresiune a turbinei este electrica.

Pai e bine atunci, pentru ca marirea presiunii turbinei mi se pare cel mai bun si cel mai eficient mod de a mari puterea. Cu conditia s-o faci cu grija, sa nu aduni pe urma bucati de turbina din esapament... tongue.gif
SorinV
@demisionat
ce modifica ma palele turbinei ! frate controleazate ! daca tu inventezi asta esti superboier ! geometria variabila consta in incastarea turbinei intr-o inel metalic din mai multe bucati, bucati care isi modifica care isi modifica pozitia lasand mai mult sau mai putin aer sa treaca prin turbina ! sa te vad cum modifici tu pozitia palelor turbinei la 200000 rpm ! laugh.gif laugh.gif
demisonat
cu mana laugh.gif
demisonat
Doamne fereste in loc sa raspunzi la obiect sa fi un exemplu ca esti moderator , tu cauti numai sa jignesti pe cineva si nu sti cum sa mai incepi un scandal ?
Daca sti ce vorbesti, vrbeste daca nu abtinete si spune la obiect ceva uite ca sa iti demonstrez ca esti total pe dinafara iti dau un exemplu de la renault.
Motorul de 2.1 turbo diesel.
Acesta schimba favorabil curba de moment la turatii joase prin modificarea in sensul cresterii a presiunii de alimentare cu efecte pozitive asupra acceleratiilor si reprizelor.
Principiul de functionare se bazeaza pe fenomenul de ajustare instantanee a energiei disponibile pe motorul turbinei .
Fluxul de gaz de esapament este canalizat de aripioarele situate in carterul turbinei si ale caror pozitie variaza in functie de scaderea presiunii din colectorul de admisie.
Reglarea presiunii de supraalimentare se face numai prin modificarea inclinarii aripioarelor pilotate de o capsula pneumatica de reglare.
La un turbo standard aceasta capsula comanda supapa de descarcare(waste gate ) ( aici vorbim de T.G.V.).
Prin inclinarea aripioarelor spre pozitia "inchis" , se permite cresterea vitezei gazului de esapament inaintea intrarii in turbina realizanduse implicit marirea energiei ce permite cresterea presiunii in alimentare mult mai rapid.
In funtctie de turatie , presiunea de alimentare este controlata prin varierea inclinarii aripioarelor , evitandu-se astfel la turatii ridicate si pirderile de energie prin supapa de descarcare - in cazul motoarelor turbo clasice.
Putem vorbii si de Garett sau de HYPERBAR sau de COMPREX in domeniul turbinelor variabile(daca ai auzit de asa ceva) de ex motorul 2038 cmc de la renault furnizeaza 88 cp prin turbo clasic si 92 cu TGV.
Daca e sa ma iau dupa tine nu ajung decat la scandal , daca ai ceva de obiectat tehnic te rog sa o faci .
Nu cred ca pe cei de pe forum ii intereseaza schimbul de replici si atitudini din astea de sef moderator si mai bine ar fi sa vi cu ceva la obiect , iar daca nu sa te controlezi.
SI UITE CA AU FOST ALTI SUPERBOIERI INAINTEA MEA !!!!
sorin
Dupa cum mi-a spus mie tipul care imi face reviziile geometria variabila este controlata de o valva de suprapresiune care la randul ei este controlata de motormanagement si se afla intre turbina si motor.Deci dupa parerea mea turbina isi pastreaza vechile atributii de a trage aerul racit de intercooler.Pe intelesul tuturor,la turatii joase,sub 1600 valva este stransa si prin orificiul mai mic creat creste presiunea si cantitatea de aer care intra in motor si amestecul devine mai omogen.De aceea motoarele turbo cu geometrie variabila sunt mai vii in turatii joase si au demaraj mai bun.CRED,nu stiu,ca si cuplul maxim va fi atins la o turatie mai joasa sau asta depinde si de capacitatea motorului?Eu cred ca asa s-ar putea explica pe intelesul tuturor.Ma insel?



__________________________________________________

Megane II Estate 1.9dci Aut.Conf. Albastru Otoman
ess1902
nu inteleg de ce va certati cind amandoi aveti dreptate laugh.gif laugh.gif laugh.gif ..daca v-ati deranja sa va uitati pe planeterenault.com ..la capitolul "turbo renault"....ati putea sa vedeti ca exista 2 TIPURI DE GEOMETRIE VARIABILA....adica una de conceptie mai veche..care n-am inteles exact cum functioneaza .si una de ultima generatie care se bazeaza pe modificarea in tp real a inclinarii paletelor turbinei....oricum insultele cred ca nu-si au locul aici
demisonat
Imi cer scuze , dar eu nu am insultat pe nimeni citeste un pic mai sus sa vezi ce raspuns am primit in timp ce dadeam niste explicatii .

Si nu am zis ca nu are dreptate .

Dar sa revenim la oile noastre , Cine stie ce coduri au debitmetrele de aer la 1.5 dci ?

Un prieten mi-a zis ca umbland la o astfel de jucarie ( electronica , sa creada ecu ca primeste mai putin aer ) se poate creste puterea motorului fara sa fii nevoit sa dai sute de euro pe tuning , bine nu extraordinar dar totusi.
SorinV
demisonat citeste posturile tale si ai sa vezi ca te contrazici ! prima oara scrii ca palele turbinei isi modifica pozitia si dupa aia revii cu picioarele pe pamant si iti dai seama ca nu palele fac treaba asta ci colectorul ala metalic ! si pt tine asa sa stii ca am vazut aproape toate turbinele cu gemetrie variabila care se monteaza acum pe masini si nu stiu de ce dar nici una nu isi modifica pozitia palelor !

in alta ordine de idei mie nu prea imi face placere cand vine cate unu care sta cu cartile pe genunchi si recita ca la CC al PCR sperand ca o sa ne udam cand o sa vedem cat este el de inteligent ! asta era vrajeala !
demisonat
Am scris mai sus :In funtctie de turatie , presiunea de alimentare este controlata prin varierea inclinarii aripioarelor

Dar vad ca tu nu sti sa citesti din fata ( monitor) , dar mai ales de pe genunchi.

Nu ma intereseaza ce iti face placere si ce nu , sau ce te face pe tine sa te uzi .

Daca nu sti sa te exprimi politicos ar fi cazul sa te controlezi.

In legatura cu CC cred ca tu esti mai apropiat de el prin faptul ca nimeni nu are voie sa aiba o parere diferita de a ta .

Nu cred ca esti in masura sa vorbesti de comunism cand tu ca moderator

stergi ce nu iti convine , si mai pretinzi ca toti sa fim tratati cum se cuvine prin service si alte locuri. Imposibil din moment ce pe un forum daca nu esti de acord cu moderatorul ti-se sterg posturile.

Cred ca chestia asta e deja deplasata si oameni ar trebuii lasati sa se exprime atat cat stiu ei si nu ar trebuii jigniti daca stiu mai mult sau mai putin.

Daca le stiai tu pe toate poate nu mai stateai de vorba cu noi si erai vreun politician ceva si votai legi acum , nu te chinuiai sa mai nascocesti vreo insulta.

Daca atat poti tu sa gandesti asta e si nu te condamn pentru asta , dar cred ca pentru binele acestui forum ar trebuii sa incetezi.

Cer scuze colegilor de forum pentru aceasta neplacere.
RCS
OFF TOPIC: pai voi si in ziua de Craciun va certati ?? No comment !!!
demisonat
Rcs eu nu vreau dar cred ca cuvintele de genul : ma , vrajeala , CC...., nu mi se cuvin si cu riscul de a imi sterge iar alex posturile imi revendic dreptul de a fi respectat exact cum si eu respect lumea de pe forum .

Si cred ca alex v ar trebuii sa introduca la diverse o rubrica in care lumea sa isi exprime parerea nu numai moderatorii.

-Imi place sa fiu jignit

-NU imi place sa fiu jignit
claus
hmm.. deja nu se mai vorbeste de chip tuning aici...

de regula.. ce era prea off-topic.. se stergea
reno-toto
la masina ta ...nu cred ca mai e oportun sa mai umbli la motor...si asa e cam "dopat"....presupunand ca ai putea sa scoti 125 cp dintr-un 1.5 dci ...nu cred ca va tina mai mult de 100 k km (cifra asa fiind chiar optimista)[/quote]



Sincer nici nu vreau sa fac asta, doar ma uitam de curiozitate, si am postat pentru cei care vor.



Si eu cred ca motorul este deja "dopat", insa cred ca rezerve de putere ar fi suficiente. Pornind de la ideea ca un motor de 2 l HDI ajunge la 200 CP si asta pe modelul de serie (ma refer aici la prototipurile de la Peugeot, nu mai stiu cum se numesc ceva cu As-ul de Pica si cel de Cupa, desi cred ca aberez) , nu cred totusi ca la un 1,5 de la Renault 125 CP termina asa repede motorul.



Sa ne spuna insa cei care vor face tunnning-u', nu?



Cam atat.
demisonat
Asa e dar este tentanta ideea si nu cred ca sunt multi aceia care se multumesc cu putin cand au posibilitatea de a avea mai mult.
George
de ce un chip tuning de 450 E fara TVA dupa , cand poti lua motorul urmator direct ? :shock:
strumfuadi
:shock: prea dopat??

pejo are un hdi de 1.6 de 110cp la momentul actual.. deci se poate..

nu shtiu daca e asha de mare diferentza intre maximul doparii la un turbo diesel shi la un turbo pe benzina.. bunaoara, francezii au scos demult pe reno5 300cp din motorul de 1.4turbo (care la vremea aia nu era cu injectzie..)

se poate scoate MULT la un motor turbo, problema care intervine este uzura avansata shi scaderea timpului de exploatare..
George
si materialele scumpe ce trebuie "introduse" in motoreatza wink.gif
SorinV
http://www.holset.co.uk/files/2_5_1_5-vari...%20geometry.php



pt expertul nostru in microtehnologie aka demisonat ! si daca nu e cu suparare vreau si eu sa vad o turbina care modifica pasul palelor rotorului !
Canadianu
Eu am pus un chip (cumparat/montat in Lyon). baietii m-au asigurat ca o sa-mi aduca cel putin 15 caluti in plus...

Oricum, masina se comporta mult mai bine. Parca am cuplul mai bun la turatii joase(sau e doar o impresie). De altfel tot cu aceeasi ocazie i-am pus si un kit complet de evacuare Sebring...Inainte aveam doar toba finala, acum i-am schimbat inclusiv serpisorii...

la testul pe dyno facut after rezultatele arata cam asa:

CP = 156/5600

Nm = 215/3800

Acuma na, cate dyno atatea rezultate, dar... eu sunt multumit de cum se comporta acum. Daca e cuminte in primavara primeste un turbo...poate urcam undeva spre 180... :roll:
ess1902
@SorinV

ti-am mai spus...www.planeterenault.com vezi ca pe mijlocul paginii scrie "les autres etudes"...si e o sageata...dai clik si selectezi" la technologie de turbo", acum e clar?
SorinV
ess io zic sa stai jos sa fumezi o tigara ( asta daca fumezi ) si sa cetesti cu atentie ! cele doua posturi de mai sus nu iti erau adresate ( decat daca ai nickul demisonat si io zic ca nu il ai ) ! asta ar fi una !

partea a doua este ca la adresa aia de pe planete renault unde este explicat turboul nu este decat inca un caz de geometrie variabila de care zic eu ! adica cu pasul paletelor turbinei fix ! pt tine : partea verde se cheama rotor si io de ala zic ca are pas fix ! paletele alea portocalii sunt pe melcul turbinei , nu se invart odata cu rotorul dar isi schimba pozitia pt a varia cantitatea de aer in trubina !

si pana la urma : dumnezeule e chiar asa de greu sa intelegeti ca varierea pasului palelor rotorului ( uf am si obosit) este momentan imposibila !
demisonat
Daca vorbesti frumos discutam.

Tu vrei sa spui ca inelul ala lasa la intre mai mult sau mai putin gaz de esapament , si cu asta se variaza viteza palelor actionate de gazul de esapament la fel si in acelasi timp se mareste si debitul aspirat pe partea opusa prin cresterea turatiei.

AI PERFECTA DRETATE.

Eu spuneam altceva si sti prea bine ce.

O sa ma documnetez si o sa iti raspund fie ca am sau nu dreptate.

ok ?



ma bucur ca in sfarsit ti-ai dat seama ca am dreptate ! ce zici tu sunt momentan vise ! la dimensiunile unui elicopter se face asa ceva dar la o turbina e microtehnologie ! poate peste vreo 20 de ani ! sper..
Doc
La pejo s-a ajuns din 1.6 la 110CP prin punerea unei turbine mai mari decat la Renault. Dar aici intervine altceva: turbo lagul mai mare.
George
pentru un montaj de turbina pe o benzinara aspirata trebuie multe modificari . DAR puterea va creste cu pana la 90% :shock:
cri123
Intrebare: daca se face chip tuning la un 1.9dci 120CP, am inteles ca ajunge pe la 140-150CP si pe la 340 NM.

Insa la acest cuplu, mai rezista cutia de viteze si ambreajul?
Marinescu Dragos
am o laguna II 1.9 dci 120 CP si vreau sa-i pun chip...a mai pus cineva? cum se comporta?
voinea
@Marinescu Dragos> in luna decembrie TCM Turbo colaboreaza cu mos craciun. pret mult mai bun la modificare smile.gif
eminescu0
masinile astea cu chip tuning mai trec de RAR atunci cand le cumperi sh ? ca stiu cazuri in care au intors omul pentru inaltatoare la arcurile spate.
Gedai
Sal.
Am un Megane Classic Break 1,9 dTi (98cp). Se poate face cip-tuning si daca da cine (in afara de aspad)? Cat costa si cam la ce performante sa ma astept? A mai facut cineva tuning la motorul asta? Cum se comporta?
sandman_
din ce stiu eu, se poate si ai un plus de vreo 25-30 CP si vreo 40-50 Nm.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.