Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: M-am facut de Ka-cao?
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
Merced
Dupa multi ani, a venit momentul sa mai spamez si eu forumul asta cu o noua masina. Am mai crescut putin bugetul de la ultima rabla prezentata pe aici, desi nu prea mult, din niste motive oarecum obiective care se pot rezuma in cateva cuvinte, gen "nu prea-mi pasa".

Am mai avut intre 2015 si 2020 o Alfa Romeo 146 pe care am luat-o extrem de ieftin, cu care mi-am facut treaba foarte bine, dar efectiv masina aia a mers din 2016 pana prin 2019, apoi am avut un job cu masina si incepuse sa stea cam mult.

Sincer, dupa toate cautarile de acum, chiar incepusem sa o regret pe aia, desi era veche, era o masina care mi-a placut si ma servise ok.

Fast-forward pana anu' trecut prin aprilie, cand am decis sa merg la risc intr-o directie profesionala mai dubioasa, pe niste recomandari facute de o fosta colega de pe vapor, am ajuns sa lucrez remote de aici pentru un importator/distribuitor de alimente/bauturi din UK, eu fiind omul lor de legatura aici, pe achizitii si pe partea de hartii si ce mai e nevoie. In fine, mereu imi doream un job de genul asta, ca sa ma mut dracu' din oras. Sunt satul de ani buni de aglomeratie, galagie, poluare. Cu fostul job aveam cumva posibilitatea sa vin sa stau macar de vineri pana marti pe aici, iar cu actualul am facut pasul complet, acum vreun an. Atunci, eram in forma vietii mele si am venit aici pe bicicleta, dupa ce imi adusesem bagajele mai mari cu masina unui amic. Si am zis ca vara aia gata, merg doar pe bicicleta. Am inceput sa ma duc la Pitesti pe bicicleta cand aveam treaba, cam 45 km ii faceam intr-o ora jumate. De venit inapoi, faceam cam 2 ore, fiind o urcare lina. La cumparaturi in Curtea de Arges, 40-45 minute cam 17-18 km, jumatate fiind de urcat, jumatatea ailalta coborare de voie. Chiar am tinut-o asa pana prin august, cand la un moment dat mi-a adus maica-mea "mortul" in curte, Cielo-ul ala de l-au avut ai mei de nou, ca intre timp ea luase un Albea de la o ruda pe mai nimic, si a inceput sa mearga cu ala. Eu i-am zis ca nu-i mai fac asigurare Cielo-ului, ca n-am nevoie, dar a gasit-o pe ea marinimia si mi l-a adus si asigurat. Vopsit cu bidineaua de un "meserias", cu interiorul vai de el, am mai reusit eu sa il curat asa cat de cat sa nu mor de nervi cand ma urc in el. Am inceput sa mai merg anumite drumuri, ba ca a fost festivalul StoneBird si noaptea cu bicicleta pana acolo nu prea era fun, ba ca sa mai scutesc timp in anumite conditii. Oricum odata ce s-a apropiat iarna s-a simtit din ce in ce mai mult nevoia unei masini. Si Cielo-ul era in cel mai bun caz o caruta mai deosebita.

Ca sa fie treaba, treaba, dupa ce am rupt vara trecuta, ajuns pe la 80Kg, mers la inot, spart carute de lemne, carat, etc. m-am trezit cu 2 zile inainte de anu' nou cu o hernie de disc de toata frumusetea. Efecitv m-a pocnit durerea, faza acuta sa zicem, ca e o chestie clar foarte veche pe care am dus-o pana atunci pe picioare, cand m-am aplecat sa descui poarta. Si am ramas asa. A fost chin, adica mai avusesem simptome de genul in trecut, pentru o saptamana, 10 zile. Asta m-a tinut aproape imobil prima saptamana, si cred ca ramaneam in continuare inca mult timp daca nu mergeam la spital si nu-mi faceau vreo 3 zile dexametazona. RMN, tot ce trebuie, nu arata chiar rau, e mica, dar nasol ca-i direct pe sciatica, lasa ca iti revii. Usor usor, mi-am mai revenit, dar chiar si in prezent ma resimt, daca stau prea mult jos, daca merg prea mult, daca ridic prea mult, orice fac si e prea mult, ori imi mai amorteste piciorul, ori ma doare efectiv spatele. In fine, asta o mai las un an asa, daca chiar nu se mai duce, de operat ma operez atunci.

Pentru ca in Cielo se sta cam ca-n caruta, era clar ca nu mai pot sa merg cu masina aia prea mult. Plus ca venea vara. AC-ul cred ca nu a mai mers de 10-12 ani, au inceput sa pice maruntisuri, frane nu prea a avut masina ca model, dar dupa atatia ani... Plus mereu cand vedeam RARu ma gandeam ca ma lasa fara talon, pe motiv de rugina in principal.

Asa ca acum cateva luni m-am gandit ca mi-ar trebui o masina. Ceva relativ mic si sa fie cat de cat confortabila. Vazusem un Volvo C30 pe la Oradea si am intrebat si pe aici daca era cineva dispus sa il vada. Pana la urma am vrut chiar sa ma duc sa-l iau, dar samsaru' ala era pe stil ilegal si mi-a zis ca nu poate cu numere rosii, sa vin cu platforma, sau imi da el cu 500 euro transport. Am refuzat categoric, oricum era un diesel de care sincer ma temeam, cu DPF "umed", avea bine peste 200k km declarati... Am inceput sa caut prin zone relativ apropiate.

Am mers pana in Brasov intr-o seara cu "caruta" sa vad un Panda 4X4 din 2007, 1.2 benzina. Masina parea ok, voia pe ea 15.000 lei fara negicieri, dar conform raportului de pe RAR masina aia parcursese 2000km in ultimii 9 ani. Fusese a unei femei care o luase sa se urce pe niste foste ulite de la periferia orasului, iar dupa ce i-a asfaltat acolo, n-a mai mers aproape deloc cu ea. Avea in geam rovinietele alea din 2007-2008, lipite inca. Toate plasticele coapte, multe chestii pe la ea duse din cauza ca nu se miscase prea mult. Dar cel mai rau m-a dat inapoi un zgomot ciudat prin spate, am presupus ca pe la grup. Tipul care o avea in prezent chipurile o luase pentru ceva afacere cu ATV-uri pe care nu a mai reusit s-o puna in miscare, si acum voia sa scape de ea. M-am dus putin offroad pe unde stia el o zona, masina urca de n-avea treaba. Era visu' meu sa am un Jimny(dar putin probabil sa gasesc unul din care nu cazi de ruginit ce e) sau un Panda 4x4 sa ma urc pe drumurile din padurea de peste rau, aici la taranoaia. Dar apoi m-am gandit, ca dupa 2-3 saptamani probabil ma plictisesc de plimbari de genu' si raman cu o jucarie pe care nu o mai folosesc.

Am continuat sa ma uit dupa ceva mic, motor cat mai mic, mai usor de gasit unde s-o parchezi, taxe mai mici, etc.

Am ajuns cu cautarile pe la Alba Iulia, unde am fost acum vreo doua weekend-uri, parca, sa vad o Alfa Romeo Mito, suspect de ieftina. Am constat ca am batut drum lung(ca timp, cu lucrarile astea de pe Valea Oltului...) pentru nimic. Masina era lovita si revopsita in general prost, pe cam toate partile. Laterala dreapta-spate era data cu spray negru simplu, masina fiind neagra cu o perla maro, foarte misto in rest. Ok, trecem peste, oricum voia 3500 euro si eu plecasem setat cu 3000, o iau la plimbare dar nici nu plec bine cu ea de pe loc ca se aude caseta de directie pocnind. Apoi pe drum vad cum intr-o parte volanul mergea usor, in alta mult mai greu. Ma invart putin si ma oftic, era 1.3 diesel cu 90 de cai si cutie in 6 trepte. Motorul parea sa mearga cum trebuie iar cutia era chiar ok, frane avea, dar mai departe cu caseta aia si aspectul general praf... Daca tot am batut drumul zic "Ofer 2500 euro si o iau acum". Ala o da cotita ca el se gandea la 3000. Zic, bine, si eu tot asa ma gandeam, dar sa zicem ca era ok tehnic si doar vizual naspa, sau ok vizual si doar caseta belita. Asa cu ambele... nu dau. N-a dorit, inca e pe OLX din ce am vazut eu, sau era mai de dimineata.

Apoi ma apuc sa caut prin zona mea din nou. Din vorba in vorba, mi-am amintit ce mult imi placea Citroen C3 Coupe, ala primul. Caut, gasesc niste epave, nimic care sa arate macar in anunt ok, ca in realitate deja ma obisnuisem sa le gasesc oricum mult mai rau. Las doar cautare cu Citroen si gasesc un C2. Rosu. 2007, 1.4 HDI. Adus "de pe Germania". Il sun pe samsar, si deja duminca seara ma duc sa o vad. O parcase la targ, ca poate musca cineva galusca acolo. Ma invart cu un amic in jurul ei. Deja rugina vizibila pe sub ornamentele de prag de pe echiparea VTR. O masina misto asa, adica m-am urcat in ea si stateam excelent in scaune, modul cum puteai sa te joci cu scaunele din spate, sa le misti pentru spatiu in portbagaj sau la genunchii pasagerilor, faptul ca se deschidea hayonul din doua, faptul ca consuma 3%. L-am dat pe samsar cred 50km in test drive, ca a zis el ca are "motorina de la neamt, mergem cat vreti". Masina era destul de sprintena pentru 70 cai, iar pe drum statea chiar bine, nu batea mai nimic, surprinzator. Daaaar, la 2km inainte sa revenim de unde plecasem, se aprinde "check engine" si da eroare "anti-polution fault". Apoi incepe el sa povesteasca ca a avut-o la un mecanic care i-a anulat EGR-ul cu un dop de bere... In fine, zice ca o duce si il schimba, etc. Ramane oricum masina la el, ca avea programare la RAR iar eu eram venit de la tara cu masina unui unchi pe care trebuia sa o aduc inapoi. Ii las un avans modic, 500 lei, sa mi-o opreasca miercuri dupa ce-i face RAR-ul, daca zice ca schimba EGR-ul. Ii zic sa mai lase la pret, adica la un total de 8500 lei, si ii fac eu ala. El nu, ca 8750 si o repara el. Vine miercuri, ma duc sa ma vad cu el. Asta macar lucra legal, pe firma, cu factura. Intre timp, pentru ca s-a laudat ca e politist local, m-am interesat de el la un var politist, si ce sa vezi, il si stia. L-a sunat ala de marti si i-a zis sa nu imi dea vreo teapa.
Miercuri vine omul dupa RAR, imi da masina si zice "actele oricum ies maine, uite ti-o las pana maine, mergi cu ea, verific-o unde vrei si daca nu vrei s-o iei, mi-o aduci, iti dau inapoi avansul". Plec cu ea la un mecanic, pune ala diagnioza repede, eroare permanenta pe releul care comanda bujiile, acum ca era cald n-am bagat de seama dar sigur pe frig nu pornea. EGR in continuare eroare intermitenta, desi se lauda omul ca l-a curatat si testat un alt mecanic, si ca nu e nevoie sa il schimbe. M-am mai dus la un alt amic care avea un elevator liber sa ne uitam pe sub ea. Cat am oprit-o acolo vreo 10 minute, m-am trezit ca nu mai porneste. Ne uitam si gasim o gramada de aer in motorina. Plus rugina o gramada pe dedesubt, inceputa destul de grav. Reusim s-o amorsam cat de cat cu pompita aia de la motor si viteza cu ea inapoi. M-am intalnit cu localu', i-am dus-o si in centru sa o bage acolo la vanzare cum se cuvine, mi-a dat banii si a zis ca o face el. Eu cand l-am sunat o avea la 1850 euro pe OLX, apoi dupa ce i-am dus-o inapoi 2050 euro, iar azi dimineata, ca inca o aveam la favorite, ajunsese la 2150 euro. Ma rog, mi-a iesit din sistem faza cu diesel-ul. Mai ales unul vechi si cine stie cum intretinut.

Si ajungem aproape de finalul acestei postari pe care n-o s-o citeasca nimeni. Eu am fost mereu fan Fiat 500. Si cand aveam 120 kg imi doream una, si mi se sugera ca trebuie sa merg cu un sac de ciment in dreapta, sa se echilibreze cat de cat. M-am uitat asa si la anunturi cu cateva bucati, dar alea care erau sub 4000 euro aratau mai mereu destul de rau, uzate grav. Iar unul in stare buna parca nu ma lasa sufletul sa il iau cu 4500 euro. Asa ca nu stiu cum naiba am dat zilele trecute peste un Ford Ka, generatia a doua. Care-i doar un Fiat 500, cu suspensia putin modificata de Ford, si caroserie de Fiesta micsorat. Si gasesc vreo doua, ambele prin Sibiu. Una dintre ele s-a dat pana sa am eu azi cum sa-mi fac un drum in directia aia. Cealalta e in poza cu mine. Desi nici asta nu e "perfecta", cam greu sa gasesti probabil asa ceva la o masina SH de peste 10 ani, am lua-o si e a mea. Se vede cat sunt de fericit, da?

[attachmentid=1628149346]

Mai multe poze, detalii si o peripetie la 1 km de locul achizitiei, intr-o alta postare, maine.

Noapte buna!
Muttley
Ce-ai slabit, bai pufi! huh.gif
Cauta sa scrii mai scurt. Poza si atat, un buga-buga si aia e.

Si nu-nteleg cum se-mpaca probleme mari la coloana + ficat panda...
Bicicleta galbena
Fiecare scrie cum si ce doreste pe jurnalul lui.
Mie imi place cum scrie, e viu si coerent, experientele sunt evidente.

Bafta cu jucaria, asteptam continuarea smile.gif
psychoo
Adica eu sunt nimeni? mad.gif
Sa o folosesti sanatos si fara evenimente!
sorin1983
bine ca n-ai luat diesel vechi... mai slabeai un pic.
tomageorgian
Inainte de operatie incearca Infiltratii sub ghidaj ct
rue
Păcat că aici nu este și buton de laic!
traffictours
Poza e geniala! Zici ca ai castigat la loto! Da-ne detalii de pret, kilometraj, carnet service, facturi intretinere/reparatii. Mie imi plac ambele generatii de Ford Ka.
Merced
Ok, am promis ca revin cu povestea "principala". O sa fie probabil inca un carnat de postare in care incerc sa dau mai multe detalii.

Ma mir ca mai citeste cineva postari din astea lungi, cum mai bagam doar pe vremurile de glorie, va multumesc pentru atentie! blush.gif

Sa incerc sa iau pe rand comentariile voastre si apoi revin la subiect:

@Muttley: Am slabit, eram si mai slab acum vreun an si ceva, ajunsesem pe la 79kg, numai oase, fibra si piele ramasa de cand eram gras si frumos. Acum am vreo 85kg, nu m-a ajutat perioada in care ajunsesem aproape invalid, dar lasa ca deja am inceput iar sa merg pe doua roti si nu ma jeneaza asa de tare cum credeam, o sa mai insist. Apoi legatura este ca nu prea e, adevarul e ca in Fiat Panda stai extrem de rau, mai bine se sta in Cielo dupa ce am pus o husa cu "masaj" lombar. Desi nu e departe de Panda/500, in Fordu' asta cumva pare ca stau totusi cat de cat ok. N-am avut dureri de spate dupa ce am stat ieri in ea cam 3 ore jumate, poate mai mult. In schimb mi-a cam amortit piciorul, dar na, nu le poti avea pe toate in viata. In realitate drumuri de 3-4 ore cu ea o sa fac probabil extrem de rar. Daca am treaba inspre Bucuresti, obiceiul meu format deja de vreun an e sa iau trenul, ori de la Pitesti, ori mai nou chiar din Curtea de Arges. Duce drumul oricum mai ieftin decat cu masina(poate cu C2-ul ala daca consumam 3%, era cam pe acolo), dureaza un pic mai mult dar merge de citit, ascultat un podcast, plus ca te lasa in buricul capitalei, de unde poti sa ajungi relativ usor cu metrou cam peste tot. Un bonus cand eram rau de tot cu spatele, ca o data la 15 minute ma ridicam, ma intindeam, faceam cativa pasi. Acum pot sa stau cu orele jos si nu ma mai resimt atat de rau. Dar de revelion si daca stateam 2 minute jos, abia ma mai ridicam, deci e un progres.

Pentru ca stiu ca am scris prea mult pentru tine, imi cer scuze: nu pot sa scriu mai scurt!

@Bicicleta galbena: Mersi de aprecieri! Mai jos continuarea.

@ceilalti: Multumesc pentru urari, recomandari. Cu spatele inca nu m-as baga nici la infiltratii, nu e chiar asa rau, adica nu am dureri nasoale, mai nasoala e mobilitatea limitata si amorteala data pe sciatic. Dar sa zicem ca parca usor usor e mai ok, oricum nu am mai luat pastile de durere, iau glucozamina, condroitina, MSM, dracii din astea, Alanerv, Urimil. Usor-usor, parca-mi revin. Am reusit eu sa dau cu coasa. Dar de alte lucruri o sa incerc sa ma feresc. In iarna pana sa-mi bubuie de tot, caram un cos mare de lemne care avea minim 25 de kg, de lene sa mai ies sa fac mai multe drumuri. Si in general am evitat drumurile multe si am preferat sa car cat mai mult din prima, si daca era vorba de bagaje, chestii de gen.


[attachmentid=1628149373]


Cat despre evenimente, pai dupa ce am vazut jucaria, am dat niste ture cu ea prin cartierul acela de case pe unde locuia proprietarul, cu niste emotii ca asigurare nu mai avea valabila de vreo 3 zile, am zis, hai facem actele. Pretul cerut era de 3250 euro, fix... I-am dat 15.500 lei. I-am facut asigurare pe un an pe numele meu la Groupamma cu 780 lei. Aparent am inca B6, desi eu n-am mai avut masina pe numele meu de vreo doi ani cred. In fine, cam scumpa, posibil sa fi fost mai ieftina putin la Grawe, nu dadea pretul pe aplicatia tipei de la acte auto si n-am mai stat sa-mi bat capul. De ITP n-am grija o perioada, l-a facut la finalul lui 2022 si l-a prins inca cu 2 ani, deci mai are pana prin decembrie 2024.

Masina are nevoie de o baterie corespunzatoare AGM, pentru ca are start/stop, si el avea pusa o saracie de 45Ah, obisnuita. Mi-a zis omul dinainte, bine el insista ca n-are rost sa ii pun una scumpa, ca oricum nu prea folosesc acel start/stop. Adevarul e ca este enervant cateodata, dar chiar si asa, prefer pt 200 lei in plus sa ii iau ce trebuie. Urmeaza cat de curand si asta, alaturi de un schimb de ulei, filtre, pentru inceput.

Sincer, pe cartea service din Germania nici nu m-am uitat. Masina e in Ro de prin 2020, singurul proprietar fiind cel de la care am luat-o. Nu avea facturi pentru ce a facut pe la ea, omul lucrase prin reprezentante auto, acum in asigurari, mi-a zis ca el ce a mai facut pe la ea, a facut cu mecanici in timpul liber. Dar se vedea umblat la ambreiaj recent, si zicea ca i-a facut kit-ul anul trecut, iar distributia aparent in 2021. Dupa cum arata cureaua de accesorii, foarte ok, ma gandesc ca daca s-a deranjat sa o puna noua pe aia, nu minte nici cu distributia. Dar asta o pot reface eu pentru linistea mea, piesele nefiind prea scumpe. Pe de alta parte cu Alfa aia am mers cu distributia ei mult si bine, n-am avut chef sa umblu fiind Twin Spark si costisitoare inlocuirea, am zis ca la cat costase masina aia, mai repede ii pun alt motor din dezmembrari daca pica, decat sa ma apuc de mesterit la ea(doar variatorul la aia era vreo 1000 lei, acum cativa ani buni).

Masina pare destul de ok intretinuta. Nu stiu ce sa zic, bara fata nu prea sta cum ar trebui, dar vopseaua de pe ea pare foarte aproape de restul masinii, nuanta e aceeasi si la fel si textura, "stropul". Daca a fost revopsita, a fost destul de bine. Sau a fost doar data jos si pusa prost la loc,
dar si farurile alea sunt suspect de lucioase, si originale Ford. Ma asteptam sa fie mai matuite, asa ca poate candva a fost botita.

Are aprope 190.000km. In interior merg aproape toate draciile. Mai putin reglajul oglinzii pe dreapta(si probabil nici incalzirea ei), care se vede ca a fost lovita, sau data peste cap de cineva. Momentan tinand cont ca are oglinzi destul de mari, am gasit un reglaj ok "manual"(ca nu prea poti sa o misti manual cu multa precizie) si sa zicem ca nu ma deranjeaza prea mult.
Scaunul soferului pare sa nu aiba functionala incalzirea. La pasager butonul original e schimbat cu un buton ON/OFF mai din topor, dar culmea ca ala chiar merge. Posibil sa fie din buton si la asta, dar pana la iarna am eu timp sa-i dau de cap.
Important este ca ii merge clima ok. Rece baga ca la balamuc, nu pute urat. Ce am observat insa dimineata, cand erau cam 5 grade, se cam auzea urat primele minute aeroterma. Mi-a amintit de Dacie cand eram copil, cand trebuia sa o porneasca si sa o opreasca taica-meu de mai multe ori pana cand inceta cu zdranganitul. Am incercat si eu manevra azi, dar n-a vrut. S-a potolit singura dupa ce s-a mai incalzit putin. E de verificat pe acolo, in functie de cat de usor de accesat este.
Jucaria are pana si parbriz incalzit, la fel, aici greu sa spun daca si merge. Ce test mi-a facut fostul proprietar, cand pornesti din buton creste ralantiul de zici ca a pornit clima, teoretic cred ca are un consum destul de mare si se justifica o crestere de genu'. Pana nu ingheata iar nu prea cred ca o sa-mi dau seama daca functioneaza ok.
Mai are si panoramic fix, trei sferturi din plafon e geam, dar cu asta pe de-o parte e misto, pe de alta parte nasol. Nu ai vreo metoda sa-l acoperi, e mereu asa. Ieri cand batea soarele mai puternic ma cam enerva, A/C-ul facea rece dar parca simteam ca ma bronzez pe scafarlie. Vedem cum o fi mai pe vara, si poate-i mai pun vreo folie peste, daca nu suport. El este oricum din fabrica destul de inchis, dar poate mai merge suplimentar.

Masina are semne clasice de uzura. Mi-a iesit din cap ca gasesc masina de 10 ani sa nu aiba mici urme de rugina. De exemplu nu stiu de ce n-au montat tampiteii astia niste protectii la capetele pragurilor, sa nu arunce rotile toate mizeriile in pasaj si captatul de prag, ca pe stanga, deja are putina rugina. Poate gasesc cumva aftermarket ceva sa-i montez, o sa caut. Oricum nu am in plan sa o tin 10 ani, daca tine 2-3 ani, ma declar multumit.

[attachmentid=1628149381]


Muzica nu se aude cine stie ce, are patru boxe si doua tweetere dar e foarte basic. Are si un AUX, dar cum nu mai am jack la actualul telefon si nici un adaptor din ala la indemana acum, n-am testat.

Din nefericire pe partea de locuri de depozitare sta foarte rau. Efectiv n-ai unde tine prin bord un telefon sau ceva de genul. O sa ii pun un suport, ar trebui sa am la oras unul magnetic pe care il folosisem in trecut la Skoda Rapid, pana sa ne upgradeze la Octavia cu Android Auto. Ieri m-a chinuit ca efectiv tineam telefonul pe scaunul din dreapta si sarea dintr-o parte in alta in curbe.

Si ce sa va zic... Fac cu omul actele, il las acasa, iar la el in parcare amicul cu care venisem avea masina. Noi, plecati de dimineata, am zis sa mancam si ceva inainte de drum, sa bem o cafea. Cum o mai "ardeam" in Sibiu cu fostul job, am mers la Piata Habermann sa mancam un sandvis cinstit cu vita de la Sandwich Pub(recomand pentru ceva rapid si bun, in Sibiu) si apoi la o cafea buna la Stravagantte. Am zis ca n-are sens sa luam doua masini, am mers cu Ka-ul si apoi ne-am intors la parcarea omului sa plecam impreuna spre casa. Ajunsi acolo, el a ramas cumva in urma mea, ca nu mai avea baterie la telefon si eu eram cu Waze-ul pus.


Nu cred ca am facut un kilometru de la om de acolo, cand inainte de o intersectie cu STOP, am trecut cu partea dreapta peste un canal si s-a auzit un zgomot dubios, metalic. Fac stanga si incep sa aud o bataie dubioasa si sa simt si masina ca nu mai sta bine. Eram convins ca s-a rupt ceva pe undeva. Cand ma dau jos, ma uit la dreapta spate si gasesc un ditamai plumbul de roti de 35 de grame, infipt in roata dreapta spate. Gaura era catastrofala, intra degetul prin ea. N-aveai ce petic sa pui, rezerva masina nu are, are kit de pana, dar am zis ca n-are rost incercarea cu o asemenea gaura...


[attachmentid=1628149374]


[attachmentid=1628149375]

A venit fostul proprietar in ajutor cu un Logan. in ideea ca scoatem roata si poate gasim un cauciuc SH la vreo vulcanizare. Dar roata sa o mai scoti, zero sanse. Saream pe coarba si nici nu se clintea. Masina avea puse anvelope all season de vreo doi ani, nu umblase pe la roti, si probabil vreun destept le-a strans la pistol, nu la dinamometrica... In fine, 3 ore si 300 de lei mai tarziu, a venit un smecheras cu o vulcanizare mobila, care ne-a dat un cauciuc SH la suprapret, ca la ora aia deja n-aveai ce naiba sa mai gasesti. N-am mai zis nimic, asta e, macar sa fi fost ala tot ghinionul. Asa ceva am patit si acum multi ani cand am fost dupa Pejo la Timisoara, si a venit @marian-j salvator sa ducem roata la vulcanizare, dar atunci am patit-o si mai rau ulterior pe drum, cand am ramas fara servofrana...

In fine, am plecat pe seara spre Arges, dar am mai petrecut si 45 minute la Boita unde se repara 20 de metri de drum in stilul romanesc. O bataie de joc. Dimineata ni se paruse mult ca am stat 20 de minute, acum a fost mai rau.


Una peste alta, dupa ce am iesit la drum intins am inceput sa vad plusuri si minusuri in achizitia asta. Nu ma deranjeaza dimensiunea. E ok, loc in ea ai suficient, se sta ok-ish, nu e ca C2-ul dar n-ai ce sa faci, e cumva alta clasa. Portbagaj are chiar ok pentru marimea ei, locurile din spate sunt cam degeaba dar, in caz ca e nevoie macar un adult poti sa bagi in spatele pasagerului, iar acesta sa se dea mai in fata cu scaunul, ca bordul e decupat si e loc. In spatele meu, poate doar un copil ceva.

Motorul este fix ce stiam. Suna ca un Fiat, se misca ca un Fiat. E destul de lesinat, de la 70km/h in sus, dar pana acolo sa zicem ca e ok. Am resetat trip A cand am alimentat cu 200 lei la Calimanesti si pana la tara la mine, mergand pe Ramnicu Valcea-Curtea de Arges intr-un ritm mai alert, mi-a dat consum pe computer 5.3l/100km. Probabil in realitate e mai mare putin. Rezervorul e mic, aproape ca i-am facut plinul cu 200 lei, eram cu becul aprins si s-a dus aproape pana la maxim. Apoi am vazut ca 35 litri ar fi capacitatea si eu am pus aproape 31.

De condus, nu prea se mai simte ca un Fiat, ci bate spre Ford Fiesta. Si asta, daca traiam intr-o tara civilizata, era de bine. Dar in Ro... Dupa ce am iesit spre Curtea de Arges pe DN73C am inceput sa inteleg ca nu prea e de alergat pe drumuri rele. Si nu ma refer neaparat la gropi, chiar pot spune ca nu am dat in nimic, am mers foarte atent, dar efectiv locurile unde asflatul este denivelat se simt nasol in ea. E foarte rigida, daca mai e si curba si asfalt valurit, cam topiai pe acolo si e aiurea. Deci trebuie mers cu atentie. Nu cred ca ajuta nici rotile astea cu profil destul de mic, poate ca R14 cu balon mare ar fi mai indicat, dar arata asa de frumos incat nu ma indur.

Cauciucurile erau(pana sa ajunga ala spart ghiveci de flori...) niste Khumo all season. Cele de pe fata cu "carne" mai multe, cred ca le inversase la un moment da. Urmeaza sa iau doua, probabil tot acelasi model(am vazut ca-s cam 280 lei bucata), sa le montez pe fata si le mut pe cele existente pe spate. Nu prea vreau sa-mi bat capul cu schimbat roti iarna, nu cred ca o sa fac kilometri prea multi ca sa regret decizia. Ce-i drept sunt destul de zgomotoase, cumva zgomotul de rulare in aceasta masina e cel mai mare, apoi cel de la vant, mai ales cand am mers putin pe autostrada, iar motorul ala abia se aude la viteze mari.
Directia trebuie facuta. Zice fostul proprietar ca a mai schimbat pe la ea recent, flanse amortizoare, nu stiu ce elemente pe la directie si ca nu a mai facut directia apoi. O sa mai verific si eu daca mai e ceva de inlocuit inainte de combinatia asta. De tras lateral nu trage, par destul de ok uzate cauciucurile(dar pe de alta parte nu stiu cand le-a inversat, ca cele de pe spate pareau putin mancate neuniform), dar volanul sta putin de tot deplasat de la punctul lui de mijloc. La Alfa am avut problema asta mult mai pronuntata, statea cu multe grade spre stanga, dar asa am mers cu ea. Nu tocea aiurea rotile, nu tragea lateral, nu stiu cine ce facuse pe la ea, dar cum n-am atins nimic de genul pe la directie in cei 3 ani si 50k km facuti cu ea, nici nu mi-a pasat.

Jucaria pare ca are si niste airbag-uri laterale. Deasupra centurii de siguranta scrie "airbag", dar si pe scaune... Ca o avea sau nu, nu stiu exact. Dar mai sigura decat Cielo cu siguranta este. Dimineata parca auzeam un mic scartait la franare, nu stiu exact daca din fata sau spate. Spate are tamburi. Placute pe fata, din ce am vazut asa, ar mai avea. O sa mai investighez. Poate e scartait specific de placute "eco", cum am mai vazut pe la alte Ford-uri.

Din nefericire e destul de jdrelita prin anumite parti, mai ales bara spate, dar nu cred ca se justifica o revopsire pentru asa ceva. Oricum probabil o sa mai primeasca, nu neaparat de la mine, desi nu-s lipsit nici eu de pacat, am mai facut din neatentie boacane in trecut(cu Alfa am agatat sub aripa stanga-fata un T de parcare, fiind cu gandul in alta parte...). Si e plina de rahat de insecte. La spalarea cu fise de dimineata n-am reusit sa fac mare lucru. Poate niste meseriasi ar putea sa o curete mai bine. Dar culoarea asta, si faptul ca o sa o tin la tara unde e plin de toate tipurile de insecte... Nu o vad prea bine. Asta vara am agatat la uscat un tricou culoarea asta, si efectiv l-au cenzurat mustele incat nu s-a mai curatat nici cu Vanish in vreo doua locuri.

Dar na, e o buburuza simpatica.

Ca side-story, aveam ocaza sa cumpar un Spring de la amicul care a venit cu mine sa o iau pe asta. Ideea era sa ii dau 2000 euro si sa platesc eu ratele in continuare inca 4 ani, cam 950 de lei lunar parca. Acum, as fi zis ca suma aia mi-o permit fara sa ma gandesc prea mult, poate la un moment dat puneam si panouri aici, desi situatia e putin aiurea ca am casa "bransata" din casa mai veche care se vede in poze, casa unde titularul contractului a decedat, aiureli din astea. Dar m-am gandit ca de 950 lei nu merg eu lunar cu masina aia. Sincer, in Spring se sta si mai rau, si nu se stie unde te mai duce viata. Poate intr-o luna, intr-un an, ajung sa lucrez pe 3000 lei si atunci, 950 lei sunt totusi o parte importanta. Asa ca am decis ca mai bine iau ceva micut, dau niste bani la inceput, eventual mai bag(sper, cat mai putini) ce mai trebuie sa o aduc la un nivel ok si apoi imi vad de treaba fara sa am grija unei rate.

Ca idee, macar este si Euro 5, daca ajuta cu ceva, in caz ca se mai gandesc astia la taxe suplimentare, ca e foame de bani. Am pus si mai multe poze dupa ce am curatat-o putin azi dimineata la o spalatorie self si am sters putin prin interior cu niste produse W5 din Lidl.

[attachmentid=1628149377]

[attachmentid=1628149378]

[attachmentid=1628149379]

[attachmentid=1628149380]
axabrt
Ha Ford. Și încă unul verde
Văzusem unu că asta cică ST
Merced
Nu există Ka ST. Probabil era Fiesta. Cum nu prea poți să îi zici nici Ford, mai degrabă Fiat.
axabrt
Exista, că doar am văzut cu ochii mei.
Uite un articol
https://www.topspeed.com/cars/car-news/ford...coming-in-2010/
Merced
Exact. Un articol ca o sa apara. De aparut, n-a mai aparut niciodata. Era practic un Fiat 500 Abarth, dar la cat de rau s-a vandut Ka in comparatie cu Fiat-ul, nu s-a mai complicat nimeni cu asa ceva.
O fi fost vizual, dar in afara de fiorosul 1.2 pe benzina de 69 cai, mai exista un si mai al naiba diesel de 1.3, 75 cai. Mai mult ca sigur era unul cu design din gama asta.
axabrt
Avea niste dungi pe el doua, tot două țevi de eșapament.
Știu ezact numărul de țevi că am eu o problema cu țevile.
Și bineînțeles sigla St la spate. Aia m a făcut să fiu curios drept să zic

Sa fie vreo 7 ani se când l am văzut, eram pe niște serpentine și nu am apucat să-i fac poze,va dați seama.
Poate daca nu existe în realitate, sa fi fost ceva tuning. Tot ce se poate.
Dar mergea destul de repede , și tuningul părea de fabrica...
Eu eram cu un Seat Leon 2.0 diesel automat 150 cp și ăla parca fugea mai repede.

Și totuși ai dreptate, am căutat tot internetul și n am găsit ka st.
sorin1983
asa mica si are dublu climatronic? smile.gif nu e rea... sigur atrage atentia biggrin.gif
Filip
Frumoasa masina, sa o stapanesti sanatos, eu ma orientam spre un Safrane, pentru comfort.
Bwwlan
Pentru suport de telefon poti opta pentru asa ceva:

[attachmentid=1628149389]

in combinatie cu o husa transparenta de silicon e brici. Tine si telefoane mai grele si nu tremura in timpul mersului si pana acum nu am nimic sa le reprosez.

Felicitari pentru buburuza.
Merced
Am un suport de genul asta pe undeva pe la Pitești. Ținusem fostul iPhone de muncă pe el. Era un SE dar parcă am avut și un telefon mai mare și a fost ok. îl voi căuta când mă duc să mă apuc de acte cu ea.

Climă are dar nu dublă, temperatură pe o parte și ventilatorul în cealaltă. Dar se reglează in funcție de temperatura ok. Însă când îi oprești A/Cu, devine cam manuală.

Pentru confort îmi luam un autobuz, dar n-a fost să fie.
cristic1982
Să o stăpânești sănătos!
Mașinuța este simpatică (poate o văd și prin Pitești), iar casa bătrânească este foarte frumoasă - felicitări pentru cum a fost întreținută
Merced
Pentru casa bătrânească, întreținerea a fost făcută de o mătușă care între timp a plecat dintre noi, nu merit eu felicitări.

Eu stau lângă ea, într-o casă din anii '90, de întreținerea și modernizarea ei m-am ocupat eu in ultimii aproape 10 ani. Modernizare pe interior, că nu vreau sa o stric cu polistiren și termopane. blush.gif
traffictours
Eu zic ca la 3100 de euro si daca nu mergi mult cu ea e o treaba buna, convenabila. La km astia e important sa nu mergi foarte mult zilnic ca sa nu cada cate ceva frecvent si daca te incadrezi ai facut o treaba chiar foarte buna deoarece masina ca stare generala arata foarte bine.
Merced
Eu in general fac maxim 15.000 km pe an. Uite plec acum sa fac niste cumpărături , cam 35 km, sau poimâine până la Pitești, încă 100, apoi poate până vineri nici nu o mai mișc.
Mă uitam pe odometrul Cielo-ului in niste poze și văd că de anu' trecut din august am făcut 8000km, cu pauză de aproape 2 luni când eram foarte rău cu spatele. Și ăștia cu drumuri de genul celor descrise mai sus.

Piesele nu sunt chiar scumpe la asta dar oricum, as prefera sa nu mă apuc sa torn bani in direcția aia.
traffictours
Nu e vorba de turnat bani, ca le poti rezolva la diversi mecanici, e o masina simpla, insa e sacaitor sa tot cada cate ceva si kilometrajul inspre 200.000 spre asta duce. Insa nici sa iei ceva nou si sa mergi putin nu e rentabil.
einstein1984
Sa o folosesti sanatos! Ma inseala pe mine memoria sau asta e facuta prin india?
LE, asta e poloneza, urmatoarea Ka+ a fost indiana, am gresit
marksman
QUOTE(Filip @ 14 May 2023, 22:31)
Frumoasa masina, sa o stapanesti sanatos, eu ma orientam spre un Safrane, pentru comfort.
*


Bine că nu i-ai recomandat un Lexus LS 400. Fix de asta are el nevoie, de o tigaie pentru care se găsesc piese în cel mai fericit caz prin dezmembrări. Eventual o parchează în curte alături de Cielo, așteptând vremuri mai bune.

@Merced: Mulți kmp fără reparații, tradiționala urare de la jurnal.
axabrt
Mașinile mici sunt întotdeauna placut de condus la viteze de oraș și pentru distante de sa zicem până n 10 km as aprecia eu.
Pe zona periurbana s ar merita o compacta pe benzina la distante parcurse între 10 și 30 km zilnic.
Peste 40 -60 km merge ceva gen passat, insignia, Mondeo diesel . Benzina nu prea mai merita. Ba chiar și ceva gen suv compact, Tiguan, kuga...
einstein1984
pentru drumurile argesene trebuie ceva cu roti mai mari in diametru si tamon mare la anevlope, dar alea nu sunt ieftine.
bucatzel
QUOTE(Merced @ 14 May 2023, 11:39)
Jucaria are pana si parbriz incalzit, la fel, aici greu sa spun daca si merge. Ce test mi-a facut fostul proprietar, cand pornesti din buton creste ralantiul de zici ca a pornit clima, teoretic cred ca are un consum destul de mare si se justifica o crestere de genu'. Pana nu ingheata iar nu prea cred ca o sa-mi dau seama daca functioneaza ok.
*


Pedalam la un moment dat o Octavia cu parbriz incalzit. Imi murea instant semnalul la GPS in secunda in care-l porneam.
psychoo
La ford nu pateste nimic GPS-ul cand folosesc incalzirea in parbriz...
Ford foloseste firicele subtiri, la VAG nu am vazut fire, ma gandesc ca e metal film pe toata suprafata, posibil sa fie diferente din cauza asta
axabrt
QUOTE(einstein1984 @ 15 May 2023, 09:34)
pentru drumurile argesene trebuie ceva cu roti mai mari in diametru si tamon mare la anevlope, dar alea nu sunt ieftine.
*


Aici mare dreptate ai.
Deși sunt offtopix cele mai mari roti pe o mașină de serie am văzut la polo parca ceva 165 70 r 14. Cred că puteai sa mergi pe drumuri rele linistit
bucatzel
Apropo, faina jucareaua, mai ales culoarea.

Avand in vedere ca va sta mult si merge putin, poate ar fi o idee buna sa-i faci o verificare mai atenta la protectia anti-rugina, si s-o corectezi pe unde-i nevoie.
Merced
Cam asta e planul, deja are rugina pe la capetele de praguri, putina sus la coltul dreapta al parbrizului. Aia de sus nu cred ca o sa fie o problema prea curand, e doar putin umflata vopseaua si cred ca-i prea mare bataia de cap sa ii mai faci ceva, trebuie scos parbrizul, etc., suna cam complicat.

Pentru pasaj/prag, in fata acolo, o sa caut odata sa "neutralizez" ce a aparut, daca am cu ce cat mai minim invaziv(parca sunt diverse substante pe piata, voi va pricepeti mai bine si apreciez niste recomandari) si apoi sa vedem daca gasesc niste "mud flaps" sa mearga puse acolo, acoperim zona, lucru care o sa fie poate ok dpdv vizual(probabil ca mai rau face ruginii deja aparute), dar macar nu mai arunca direct acolo cu pierte, nisip, in continuare.

Nu as zice totusi ca "sta mult", doar ca na, nu o sa merg cu ea 30.000km pe an, eu zic ca estimarea mea de ~15.000km anual e destul de corecta, si cu Alfa am facut tot asa in perioada in care a fost folosita exclusiv, apoi ajunsese masina de weekend cand mi-era sila sa stau sa dau "kilometri personali" cu cea de munca de atunci. Momentan sta pe pamant dar pe viitor o sa-i fac un loc sa stea cu niste ciment sub ea, si un fel de acoperis. N-o sa fie garaj, mai degraba o "aplecatoare", dar am in cap unde o fac, cum o fac, iar jumatate va fi pentru masina(mai ales cand vor fi perioade in care ies cu ea mai rar, poate), jumatatea celalalta sa tin lemne la uscat. laugh.gif

Eu in general rar bagam masina in curte aici, dar de anu' trecut a adus mostenitorul unei foste vecine, decedate de vreo 30 de ani asa, o familie de rromi de prin Brasov, care se chinuie sa supravietuiasca pe aici, cu o droaie de copii. Copiii aia au facut grafitii cu pietre pe Skoda Superb a verisoarei mele, si prefer sa nu le mai dau o noua "plansa" de lucru. Nici n-ai ce sa te intelegi cu ei, taica-sau stie doar ideea cu bataia si cam atat, care a dovedit ca nu functioneaza, situatie naspa, ii mai ajutam cu ce putem, mai vine taica-su si imi mai lucreaza maruntisuri prin curte contra cost, dar oricum e o increngatura ciudata, pare-se ca el o arde si cu fata mare a nevestei, care are 18 ani, aparent d-aia au si fugit de la Brasov, ca voia primul sot si tatal acelei fete sa il linseze. In fine, ce sa mai zici, telenovele, pentru cine mai e interesat de asa ceva.
Altfel, cand nu erau astia, deja noi eram cam ultimii la capul ulitei. N-aveam motive sa stau sa descui porti, sa intru cu masina in curte(e si intrarea cam aiurea, e o diferenta de nivel, ma mir ca nu atinge asta cu nimic fiind mai joasa).

Am tras azi o fuga cu ea pana la Curtea de Arges. Nu stiu cat m-ar ajuta de mult niste gume cu talon mai mare. Mai scumpe decat astea de le are ea nu prea cred ca ar fi, dar ar costa niste jante, etc. Ea are o tinuta ciudata din cum este ea conceputa, e cumva mai "sport" asa suspensia, are si bara antirului pe spate. Dupa cum spuneam, nu ii place asfaltul denivelat, daca mai intri si tare intr-o curba care are un asfalt de genul asta, pe langa faptul ca te zdruncina, pare si ca nu prea mai ai control in acele momente. Parca pe drumul asta pana la Arges si inapoi m-am invatat sa il parcurg mai bine cu "barca", cum e Cielo, care oscileaza precum vaporul pe valuri in situatiile astea, nu te scutura cu aceeasi frecventa. Dar na, avantaje si dezavantaje. Oricum aseara cand am fost sa recuperez Cielo-ul din Curtea de Arges si am venit cu el aici, mi-am dat seama repede ca am facut o treaba buna cu masina asta. La Cielo cand te urci in ea, mai ales dupa ce ai condus masini mai moderne(tin minte ca m-am urcat din Octavia 2021 in aia si nu-mi venea sa cred) zici ca esti in alta era. Frane, nu prea. Directia foarte imprecisa, ai o senzatie de nesiguranta. Insa cand intri in "transa", parca condusul devine cumva amuzant. Cam aceeasi senzatie aveam si cand alergam saracia de Dacie ruginita prin 2009 asa. Zici ca esti cu un rooler coaster, ai senzatia aia ca poate o sa se termine rau, probabil si pentru ca daca se intampla ceva esti cam belit oricum. Gata, am parcat-o si nu intentionez sa o mai misc in perioada urmatoare.
einstein1984
Posibil sa ai nevoie de niste amortizoare totusi.
marksman
Nasol cu ăia, ți-au mâncat liniștea.
Merced
Nu sunt rasist, inteleg ca sunt vremuri grele. Doar as vrea sa isi tina copiii mai aproape de ei. La un moment dat, cand avea si el un baiat mai mare din prima casatorie pe aici, ala se apucase sa intre inclusiv prin curte pe la mine, cand am fost eu vreo doua luni cu spatele mai rau si ma dusesem inapoi in Pitesti, ca nu prea puteam sa stau sa car la lemne/peleti... Mi-au rupt uluci de la gard. Nu zic ca era gardul ala tipla, ca sunt batrane ulucile si se rup daca tragi mai tare de ele, dar chiar si asa, eu nu am tras si stateau in continuare bine mersi. Cand i-am zis lu' taica-su, ala repede ca ii bate. Lasa bataia bos, tine-i langa tine. Ieri efectic unul din prunci, care are vreun an si un pic era cu un ditamai ciobul de oglinda in mana si maica-sa, ii zicea "vino repede la mine!". A luat-o ala la fuga cu ciobul in brate. Vorba verisoarei mele, "Dumnezeul copiiilor...", ea cand l-a vazut i se facuse rau.

In fine, tot ii aud ca vor sa se duca inapoi la Brasov, dar momentan sunt tot aici. Erau gata sa ii lase sa stea in casa unii tot de-ai lor, in capatul satului unde sunt mai multe familii, dar ce sa vezi, s-au pus contra cei "localnici", ca au auzit povestea ca ala traieste cu ambele si aia a fost. Au ramas aici. N-au curent, insa rupe in doua un generator. Aseara iesisem si eu pe amurg sa ascult mierlele, la 2 minute am inceput sa aud generatorul. Banii lor se duc pe tigari si benzina pentru generator. Anul trecut le luasem impreuna cu un var un panou din ala mic cu USB-uri, doua becuri pe 12 volti, macar pentru incarcat telefonul. Ca cica ei pornesc generatorul sa incarce telefoanele.
In iarna cand eu eram iar la oras i-a lovit napasta, au avut o butelie din aia mica de voiaj care a pierdut gaz si le-a explodat aia... Copiii n-au patit mare lucru, cel putin nu astia care se misca, iar cele doua fete micute de cateva luni(una a seniorei, cealalta a fiicei) au ajuns direct la proctectia copilului dupa externare. Presupun ca a ars in incendiul care a urmat panoul, ca nu l-am mai vazut.


Revenind la masina si amortizoare, poate ca am nevoie, la Cielo am sigur ca e barca pe valuri. La asta poate sa fie blocate, desi nu pare din ce am verificat eu. Pe spate au inca stickere de la Monroe, asa ca ma gandesc ca au fost schimbate candva in trecut, ca nu stiu daca au rezistat stickerele originale atat de mult. Azi o sa ma bag mai cu atentie pe sub ea cu un vecin mai tinerel care isi facuse un service langa mine aici. Nu prea i-a mers si pana la urma s-a apucat de munca, dar mai face dupa program maruntisuri. Norocu' meu ca e fan Fiat, are un Punto 1.2 pe care-l alearga sotia, sora-sa a avut si el un Fiat, se mai pricepe pe la ele si vreau sa ne uitam daca mai e ceva urgent de facut la ea in afara de ulei/filtre. Eu unul i-as schimba si antigelul(desi ar fi trebuit sa fie schimbat la distributie daca i-a facut-o bine), si lichidul de frana. Ah, si cel mai probabil si uleiul de cutie.

Maine e posibil sa ies si la un drum putin mai lung cu ea, astept niste confirmari daca are rost sau mai astept.
cj98czh
sa te poarte sanatos pe unde doresti tu si fara evenimente!
einstein1984
*Zic ca ama mers si eu cu un VW lupo vechi (ca varsta, nu neaparat km dar sigur cu ele originaleà si fix aceiasi senzatie ca scutura am avut, cica amortizoarele batrane pot si mai intepenite.
AndreiMR
Să o stăpânești sănătos!

Legat de ținuta de drum, nu cred ca ai o problema, cam așa se întâmplă la Fiat 500, cel puțin cu jante pe 15 și anvelope 185/55....și asta e aceeași mașină până la urmă. Mașina e în același timp rigidă, dar și "bouncy". Ampatament scurt, suspensie setată ciudatel. Pe drumuri ca în palmă e chiar distractivă la condus, dar pe drumuri proaste confortul nu e extraordinar.
Merced
Mersi! Si inca o data multumesc ca m-ai sfatuit de bine si cu Mazda 2-ul ala!

De asta am uitat sa mentionez, vazusem una prin Pitesti, ceva mai scumpa decat asta, dar nu cu mult, motor 1.5 pe benzina, 103 cai, se statea bine de tot in ea sincer, dar clantanea motorul ala, ceva de speriat. M-a dat mult inapoi faptul ca na, Mazda, pe lant, cine mi-o face, pe la noi prin urbe nu e vreun "meserias" pe Mazda, sa imi spuna daca sunt doar tachetii sau zdranganea lantul, asa ca am zis pas. Ca idee, masina aia cred ca am vazut-o acum vreo 3 saptamani si inca e la vanzare, deci ceva e putred cu ea clar... Ii mai facuse si schimbul cu 10W40... laugh.gif

Revenind la Ka, asa zice si mecanicu' din sat de aici, l-am dat si pe el o tura si a tras si el putin de roti sa vada daca sunt jocuri ceva. A zis ca m-am invatat eu cu Cielo care-i barca, nu sunt obisnuit cu masinute cu ampatament scurt. Asa chiar zicea ca am facut o treaba ok, ca la pret nu e rea si se prezinta destul de bine pentru varsta ei.

Asa ca momentan o sa urmeze o revizie clasica de ulei cu filtre, cauciucurile noi pe fata si sa merg sa fac directia. A zis si el ca dupa inlocuirea flanselor de catre fostul proprietar, e clar ca se cere. Sper cu ocazia aia sa se aduca si volanul la punctul de mijloc complet.

Intr-adevar e distractiva, dar iti spun sincer ca era mai distractiv acel C2 pe care aproape l-am luat. Am ramas surprins si in acelasi timp pasionat sa iau candva unul VTS cu 1.6 16v. biggrin.gif Dupa Safrane! radmasa.gif
bion
Ka e al ce aveau gimnastele? Deci Mercedes e campionul nostru.Ca sa fie in ton nu era un A klass mai rasarit?
einstein1984
gimanstele aveau ala mai vechi, modelu din 2000
axabrt
Fiindcă trebuie sa fii gimnasta că să încapi pe locurile din spate?
Merced
Găsisem un A mai răsărit, dar motor de 1995cmc și 85 de cai, diesel ceva "blue something". Prea mare motor pentru taxele din ziua de azi. Mașina prea scump de întreținut, iar când trebuie sa faci anumite chestii te apuci să scoți motorul, nu prea se justifică. Într-adevăr gimnastele au avut Ka-uri de prima generație. Uitasem de faza aia, a fost o reclamă bine gândită de Ford.

Semnat, Campionu
marksman
Au mai primit și un Mondeo, parcă cele care au luat medalie de aur. În fine, nu au primit toate Mondeo, Ka au primit fiecare, dar bun PR pentru Ford.
bion
Atunci sa fie Fix Or Repair Daily smile.gif
axabrt
Nenea bion și eu tot Ford am și a rezistat 5 ani la mine.
Fără reparații suplimentare
bion
Tu zici de 5 ani. Renumele de 100 de ani
tatabobu
QUOTE(marksman @ 16 May 2023, 13:56)
Au mai primit și un Mondeo, parcă cele care au luat medalie de aur. În fine, nu au primit toate Mondeo, Ka au primit fiecare, dar bun PR pentru Ford.
*



Toți olimpicii din 2000 care au luat medalii au primit. Mondeo pentru aur, Ka pentru bronz. Pentru argint habar n-am daca Focus sau Fiesta.
einstein1984
"Conform contractului dintre Comitetul Olimpic Roman si firma Romcar, fiecare medaliat cu aur, intr-o proba individuala, la JO de la Sydney a fost recompensat cu un autoturism Ford Mondeo, in timp ce campionii olimpici in probele pe echipe au primit cite un autoturism Ford Ka. Astfel, firma Romcar a acordat 21 de automobile Ford Ka si 7 automobile Ford Mondeo."
tatabobu
Deci țineam minte greșit.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.