Dupa multi ani, a venit momentul sa mai spamez si eu forumul asta cu o noua masina. Am mai crescut putin bugetul de la ultima rabla prezentata pe aici, desi nu prea mult, din niste motive oarecum obiective care se pot rezuma in cateva cuvinte, gen "nu prea-mi pasa".
Am mai avut intre 2015 si 2020 o Alfa Romeo 146 pe care am luat-o extrem de ieftin, cu care mi-am facut treaba foarte bine, dar efectiv masina aia a mers din 2016 pana prin 2019, apoi am avut un job cu masina si incepuse sa stea cam mult.
Sincer, dupa toate cautarile de acum, chiar incepusem sa o regret pe aia, desi era veche, era o masina care mi-a placut si ma servise ok.
Fast-forward pana anu' trecut prin aprilie, cand am decis sa merg la risc intr-o directie profesionala mai dubioasa, pe niste recomandari facute de o fosta colega de pe vapor, am ajuns sa lucrez remote de aici pentru un importator/distribuitor de alimente/bauturi din UK, eu fiind omul lor de legatura aici, pe achizitii si pe partea de hartii si ce mai e nevoie. In fine, mereu imi doream un job de genul asta, ca sa ma mut dracu' din oras. Sunt satul de ani buni de aglomeratie, galagie, poluare. Cu fostul job aveam cumva posibilitatea sa vin sa stau macar de vineri pana marti pe aici, iar cu actualul am facut pasul complet, acum vreun an. Atunci, eram in forma vietii mele si am venit aici pe bicicleta, dupa ce imi adusesem bagajele mai mari cu masina unui amic. Si am zis ca vara aia gata, merg doar pe bicicleta. Am inceput sa ma duc la Pitesti pe bicicleta cand aveam treaba, cam 45 km ii faceam intr-o ora jumate. De venit inapoi, faceam cam 2 ore, fiind o urcare lina. La cumparaturi in Curtea de Arges, 40-45 minute cam 17-18 km, jumatate fiind de urcat, jumatatea ailalta coborare de voie. Chiar am tinut-o asa pana prin august, cand la un moment dat mi-a adus maica-mea "mortul" in curte, Cielo-ul ala de l-au avut ai mei de nou, ca intre timp ea luase un Albea de la o ruda pe mai nimic, si a inceput sa mearga cu ala. Eu i-am zis ca nu-i mai fac asigurare Cielo-ului, ca n-am nevoie, dar a gasit-o pe ea marinimia si mi l-a adus si asigurat. Vopsit cu bidineaua de un "meserias", cu interiorul vai de el, am mai reusit eu sa il curat asa cat de cat sa nu mor de nervi cand ma urc in el. Am inceput sa mai merg anumite drumuri, ba ca a fost festivalul StoneBird si noaptea cu bicicleta pana acolo nu prea era fun, ba ca sa mai scutesc timp in anumite conditii. Oricum odata ce s-a apropiat iarna s-a simtit din ce in ce mai mult nevoia unei masini. Si Cielo-ul era in cel mai bun caz o caruta mai deosebita.
Ca sa fie treaba, treaba, dupa ce am rupt vara trecuta, ajuns pe la 80Kg, mers la inot, spart carute de lemne, carat, etc. m-am trezit cu 2 zile inainte de anu' nou cu o hernie de disc de toata frumusetea. Efecitv m-a pocnit durerea, faza acuta sa zicem, ca e o chestie clar foarte veche pe care am dus-o pana atunci pe picioare, cand m-am aplecat sa descui poarta. Si am ramas asa. A fost chin, adica mai avusesem simptome de genul in trecut, pentru o saptamana, 10 zile. Asta m-a tinut aproape imobil prima saptamana, si cred ca ramaneam in continuare inca mult timp daca nu mergeam la spital si nu-mi faceau vreo 3 zile dexametazona. RMN, tot ce trebuie, nu arata chiar rau, e mica, dar nasol ca-i direct pe sciatica, lasa ca iti revii. Usor usor, mi-am mai revenit, dar chiar si in prezent ma resimt, daca stau prea mult jos, daca merg prea mult, daca ridic prea mult, orice fac si e prea mult, ori imi mai amorteste piciorul, ori ma doare efectiv spatele. In fine, asta o mai las un an asa, daca chiar nu se mai duce, de operat ma operez atunci.
Pentru ca in Cielo se sta cam ca-n caruta, era clar ca nu mai pot sa merg cu masina aia prea mult. Plus ca venea vara. AC-ul cred ca nu a mai mers de 10-12 ani, au inceput sa pice maruntisuri, frane nu prea a avut masina ca model, dar dupa atatia ani... Plus mereu cand vedeam RARu ma gandeam ca ma lasa fara talon, pe motiv de rugina in principal.
Asa ca acum cateva luni m-am gandit ca mi-ar trebui o masina. Ceva relativ mic si sa fie cat de cat confortabila. Vazusem un Volvo C30 pe la Oradea si am intrebat si pe aici daca era cineva dispus sa il vada. Pana la urma am vrut chiar sa ma duc sa-l iau, dar samsaru' ala era pe stil ilegal si mi-a zis ca nu poate cu numere rosii, sa vin cu platforma, sau imi da el cu 500 euro transport. Am refuzat categoric, oricum era un diesel de care sincer ma temeam, cu DPF "umed", avea bine peste 200k km declarati... Am inceput sa caut prin zone relativ apropiate.
Am mers pana in Brasov intr-o seara cu "caruta" sa vad un Panda 4X4 din 2007, 1.2 benzina. Masina parea ok, voia pe ea 15.000 lei fara negicieri, dar conform raportului de pe RAR masina aia parcursese 2000km in ultimii 9 ani. Fusese a unei femei care o luase sa se urce pe niste foste ulite de la periferia orasului, iar dupa ce i-a asfaltat acolo, n-a mai mers aproape deloc cu ea. Avea in geam rovinietele alea din 2007-2008, lipite inca. Toate plasticele coapte, multe chestii pe la ea duse din cauza ca nu se miscase prea mult. Dar cel mai rau m-a dat inapoi un zgomot ciudat prin spate, am presupus ca pe la grup. Tipul care o avea in prezent chipurile o luase pentru ceva afacere cu ATV-uri pe care nu a mai reusit s-o puna in miscare, si acum voia sa scape de ea. M-am dus putin offroad pe unde stia el o zona, masina urca de n-avea treaba. Era visu' meu sa am un Jimny(dar putin probabil sa gasesc unul din care nu cazi de ruginit ce e) sau un Panda 4x4 sa ma urc pe drumurile din padurea de peste rau, aici la taranoaia. Dar apoi m-am gandit, ca dupa 2-3 saptamani probabil ma plictisesc de plimbari de genu' si raman cu o jucarie pe care nu o mai folosesc.
Am continuat sa ma uit dupa ceva mic, motor cat mai mic, mai usor de gasit unde s-o parchezi, taxe mai mici, etc.
Am ajuns cu cautarile pe la Alba Iulia, unde am fost acum vreo doua weekend-uri, parca, sa vad o Alfa Romeo Mito, suspect de ieftina. Am constat ca am batut drum lung(ca timp, cu lucrarile astea de pe Valea Oltului...) pentru nimic. Masina era lovita si revopsita in general prost, pe cam toate partile. Laterala dreapta-spate era data cu spray negru simplu, masina fiind neagra cu o perla maro, foarte misto in rest. Ok, trecem peste, oricum voia 3500 euro si eu plecasem setat cu 3000, o iau la plimbare dar nici nu plec bine cu ea de pe loc ca se aude caseta de directie pocnind. Apoi pe drum vad cum intr-o parte volanul mergea usor, in alta mult mai greu. Ma invart putin si ma oftic, era 1.3 diesel cu 90 de cai si cutie in 6 trepte. Motorul parea sa mearga cum trebuie iar cutia era chiar ok, frane avea, dar mai departe cu caseta aia si aspectul general praf... Daca tot am batut drumul zic "Ofer 2500 euro si o iau acum". Ala o da cotita ca el se gandea la 3000. Zic, bine, si eu tot asa ma gandeam, dar sa zicem ca era ok tehnic si doar vizual naspa, sau ok vizual si doar caseta belita. Asa cu ambele... nu dau. N-a dorit, inca e pe OLX din ce am vazut eu, sau era mai de dimineata.
Apoi ma apuc sa caut prin zona mea din nou. Din vorba in vorba, mi-am amintit ce mult imi placea Citroen C3 Coupe, ala primul. Caut, gasesc niste epave, nimic care sa arate macar in anunt ok, ca in realitate deja ma obisnuisem sa le gasesc oricum mult mai rau. Las doar cautare cu Citroen si gasesc un C2. Rosu. 2007, 1.4 HDI. Adus "de pe Germania". Il sun pe samsar, si deja duminca seara ma duc sa o vad. O parcase la targ, ca poate musca cineva galusca acolo. Ma invart cu un amic in jurul ei. Deja rugina vizibila pe sub ornamentele de prag de pe echiparea VTR. O masina misto asa, adica m-am urcat in ea si stateam excelent in scaune, modul cum puteai sa te joci cu scaunele din spate, sa le misti pentru spatiu in portbagaj sau la genunchii pasagerilor, faptul ca se deschidea hayonul din doua, faptul ca consuma 3%. L-am dat pe samsar cred 50km in test drive, ca a zis el ca are "motorina de la neamt, mergem cat vreti". Masina era destul de sprintena pentru 70 cai, iar pe drum statea chiar bine, nu batea mai nimic, surprinzator. Daaaar, la 2km inainte sa revenim de unde plecasem, se aprinde "check engine" si da eroare "anti-polution fault". Apoi incepe el sa povesteasca ca a avut-o la un mecanic care i-a anulat EGR-ul cu un dop de bere... In fine, zice ca o duce si il schimba, etc. Ramane oricum masina la el, ca avea programare la RAR iar eu eram venit de la tara cu masina unui unchi pe care trebuia sa o aduc inapoi. Ii las un avans modic, 500 lei, sa mi-o opreasca miercuri dupa ce-i face RAR-ul, daca zice ca schimba EGR-ul. Ii zic sa mai lase la pret, adica la un total de 8500 lei, si ii fac eu ala. El nu, ca 8750 si o repara el. Vine miercuri, ma duc sa ma vad cu el. Asta macar lucra legal, pe firma, cu factura. Intre timp, pentru ca s-a laudat ca e politist local, m-am interesat de el la un var politist, si ce sa vezi, il si stia. L-a sunat ala de marti si i-a zis sa nu imi dea vreo teapa.
Miercuri vine omul dupa RAR, imi da masina si zice "actele oricum ies maine, uite ti-o las pana maine, mergi cu ea, verific-o unde vrei si daca nu vrei s-o iei, mi-o aduci, iti dau inapoi avansul". Plec cu ea la un mecanic, pune ala diagnioza repede, eroare permanenta pe releul care comanda bujiile, acum ca era cald n-am bagat de seama dar sigur pe frig nu pornea. EGR in continuare eroare intermitenta, desi se lauda omul ca l-a curatat si testat un alt mecanic, si ca nu e nevoie sa il schimbe. M-am mai dus la un alt amic care avea un elevator liber sa ne uitam pe sub ea. Cat am oprit-o acolo vreo 10 minute, m-am trezit ca nu mai porneste. Ne uitam si gasim o gramada de aer in motorina. Plus rugina o gramada pe dedesubt, inceputa destul de grav. Reusim s-o amorsam cat de cat cu pompita aia de la motor si viteza cu ea inapoi. M-am intalnit cu localu', i-am dus-o si in centru sa o bage acolo la vanzare cum se cuvine, mi-a dat banii si a zis ca o face el. Eu cand l-am sunat o avea la 1850 euro pe OLX, apoi dupa ce i-am dus-o inapoi 2050 euro, iar azi dimineata, ca inca o aveam la favorite, ajunsese la 2150 euro. Ma rog, mi-a iesit din sistem faza cu diesel-ul. Mai ales unul vechi si cine stie cum intretinut.
Si ajungem aproape de finalul acestei postari pe care n-o s-o citeasca nimeni. Eu am fost mereu fan Fiat 500. Si cand aveam 120 kg imi doream una, si mi se sugera ca trebuie sa merg cu un sac de ciment in dreapta, sa se echilibreze cat de cat. M-am uitat asa si la anunturi cu cateva bucati, dar alea care erau sub 4000 euro aratau mai mereu destul de rau, uzate grav. Iar unul in stare buna parca nu ma lasa sufletul sa il iau cu 4500 euro. Asa ca nu stiu cum naiba am dat zilele trecute peste un Ford Ka, generatia a doua. Care-i doar un Fiat 500, cu suspensia putin modificata de Ford, si caroserie de Fiesta micsorat. Si gasesc vreo doua, ambele prin Sibiu. Una dintre ele s-a dat pana sa am eu azi cum sa-mi fac un drum in directia aia. Cealalta e in poza cu mine. Desi nici asta nu e "perfecta", cam greu sa gasesti probabil asa ceva la o masina SH de peste 10 ani, am lua-o si e a mea. Se vede cat sunt de fericit, da?
[attachmentid=1628149346]
Mai multe poze, detalii si o peripetie la 1 km de locul achizitiei, intr-o alta postare, maine.
Noapte buna!