Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Clio 5
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio IV
Horia2008
Am primit in aplicatia de android MyRenault notificare de campanie de service, "risc de functionare necorespunzatoare a motorului electric, insotit de aprinderea martorului STOP in tabloul de bord si a mesajului "Avarie electrica PERICOL", lucru care ar putea duce la imoblizarea vehiculului dumneavoastra"

A mai primit cineva ? stie cineva despre ce este vorba ?


killerul
Acum am verificat si eu aplicatia si am acelasi mesaj. O sa sun la service sa vad daca stiu mai multe detalii.
mannick
M-am programat pentru saptamana viitoare, se verifica niste date in calculatorul motorului si se modifica, daca este cazul.
edward_zone
Este un update de soft pe partea electronica/electrica.
edward_zone
Salut,
Am o problema dupa update-ul de service (rechemare).
La pornirea motorului, intra pentru o secunda motorul termic apoi se opreste si trece pe electic EV. Sau da sa porneasca motorul termic.
Inainte nu se intampla acest lucru, doar se auzea sunetul pornirii motorului EV, acum parca smuceste (trepideaza) si se aude cum se porneste motorul termic.
Mai are cineva acest simptom dupa resoftarea de service?
Multumesc.
Horia2008
Am avut azi programare la prima oră, la 8, m-au luat frumos, elegant, a durat vreo oră și ceva... Un update la 4 calculatoare, la fel și la mine la pornire, nu smucește, doar un mic impuls... totul ok...
mannick
De cand am luat masina, la pornirile la rece, motorul termic porneste imediat dupa ce apas butonul si sta pornit pana cand apa ajunge la o anumita temperatura. Niciodata nu a pornit dimineata direct pe electric, indiferent cat de incarcata era bateria. Sau poate nu am fost eu atent, o conduc doar in weekend.
edward_zone
QUOTE(Horia2008 @ 19 May 2023, 11:42)
Am avut azi programare la prima oră, la 8, m-au luat frumos, elegant, a durat vreo oră și ceva... Un update la 4 calculatoare, la fel și la mine la pornire, nu smucește, doar un mic impuls... totul ok...
*



Din punctul meu de vedere nu este ok.

QUOTE(mannick @ 20 May 2023, 07:38)
De cand am luat masina, la pornirile la rece, motorul termic porneste imediat dupa ce apas butonul si sta pornit pana cand apa ajunge la o anumita temperatura. Niciodata nu a pornit dimineata direct pe electric, indiferent cat de incarcata era bateria. Sau poate nu am fost eu atent, o conduc doar in weekend.
*



Motorul termic porneste dar nu este folosit la tractiune. Termicul este folosit pentru incalzirea habitaclului si incalzirea sistemului electric, plecarea de pe loc a masinii este intotdeauna electrica.
Horia2008

QUOTE(edward_zone @ 22 May 2023, 08:41)
Din punctul meu de vedere nu este ok.
*



Din punctul meu de vedere e ok, vorba cuiva de pe celălalt grup or ști mai bine ăștia de la Renault; sunt mai puțin de acord spre deloc cu acel indicator orientativ de schimbare a treptelor de viteză după care nu mă iau, ar însemna să merg subturat ceea ce nu mi se pare prea ok...

edward_zone
Horia, sunt sigur ca cei de la Renault stiu mai bine dar masina se comporta altfel fata de inaintea update-ului care, conform specificatiilor, este pentru altceva.
Pornirea motorului termic chiar si pentru putin timp duce la uzura acestuia mai ales ca nu foloseste la nimic.
Sunt sigur ca nu stii despre ce vorbesc pentru ca se intampla doar in cazul E-tech.
Cat despre indicatorul de schimbare viteza sigur s-au facut teste inainte de implementarea acestuia la anumite turatii. Sigur se mentine fiabilitatea motorului dar este orientat mai ales catre consum.
Horia2008

scuze daca te-am confuzat, aici avem doua subiecte: campania de software update la Clio E-Tech si indicatorul de gear shift la masinile clasice cu motor termic
QUOTE(edward_zone @ 22 May 2023, 12:24)
Sunt sigur ca nu stii despre ce vorbesc pentru ca se intampla doar in cazul E-tech.
*

In principiu si in general, si chiar in particular, ca in cazul de fata, nu prea vorbesc in necunostinta de cauza si nici nu ma hazardez cu certitudini categorice; am mentionat ca am primit notificarea, m-am programat si am fost in service pentru aceasta campanie care desigur se adreseaza doar Clio E-Tech, deci vorbesc in cunostinta de cauza; am mers un pic cu masina dupa update, chiar si un drum afara de vreo 350 km (din care mers electric 144km, deci cam 40%, chiar si la viteza de croaziera, si nu am sesizat nicio modificare in comportament sau consum, in afara acelui mic impuls la pornire (pana acum in afara de acest impuls nu a pornit efectiv motorul termic) (pentru cine intereseaza consumul am avut 4.8 medie pe drum preponderent autostrada mers cu cruise control la 116km/h cu mici variatii functie de trafic, si o mica portiune de drum national, vreo 50-60km cred); acel impuls sau pornire initiala cred ca nu duce la niciun fel de uzura sau chiar ajuta/previne, decat sa intre motorul termic direct in sarcina cand e solicitat; deci pe acest caz punctual merg pe mana Renault

Pe celalalt caz, indicator de gear shift la masinile clasice cu motor termic, ma refer la o Laguna 3 1.5 dci din 2012 pe care o am din 2015
QUOTE(edward_zone @ 22 May 2023, 12:24)
Cat despre indicatorul de schimbare viteza sigur s-au facut teste inainte de implementarea acestuia la anumite turatii. Sigur se mentine fiabilitatea motorului dar este orientat mai ales catre consum.
*
probabil, dar da-mi voie sa nu fiu de acord cu asta (e o optiune personala a fiecaruia care depinde de stilul de condus)
aici nu merg pe indicatia generala Renault de gear shift, prefer sa nu o las sub 2000-2200 (in cazul diesel nu cred ca mersul subturat ajuta la consum), si dupa aproape 8 ani de exploatare nu am avut probleme si sunt multumit de functionare si chiar de consum (8-8.5 urban, 10-10.5 urban iarna si 5.2-5.8 extraurban)

e ok sa fii sigur, dar cateodata poate e bine sau ajuta sa ai si dubii smile.gif

edward_zone
Astazi update pe bord.
Dureaza de vreo 30 min.
LOT37_5000_VINs__UCD_...
Oare ce o fi?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.