Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Vibrare volan
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Latitude
Alexiacob69
Salutare. Am o problema foarte ciudata de vreo 6 luni, vibreaza volanul intre 85-105kmh ( vibratia e mai mult ca o bataie in volan cand fac viraje la viteza aia, sau cand trag stanga-dreapta de volan), caroseria nu tremura sau vibreaza deloc. Azi sunt la al 5 lea set de cauciucuri pe fata, am cumparat cauciucuri noi de iarna, Taurus (400lei/buc) vibra la fel, cauciucuri vechi de acum 2 ani, vibra, cauciucuri Michelin mai vechi cei drept, vibra, caucuri puse zilele trecute Matador 2019, vibra, cauciucuri 2021 ceva mai ieftin Greenlander puse azi, vibreaza. Toate de la 85kmh pana la 105 kmh. De la 105kmh in sus (am ajuns pana la 170kmh) nu se simte pic de vibratie in volan si in caroserie, merge perfect. Am fost la 2 service uri (cei drept nu cele mai profi) au tras de articulatii, s au uitat, si mi au recomandat sa schimb bratele. Am schimbat bratele nimic schimbat, tot vibreaza. Amortizoarele fata sunt un pic uzate din spusele lor, dar eu nu simt deloc efectul ala de caruta atunci cand sunt amortizoarele foarte uzate. Masina nu are nici o bataie, nici la gropi sau la denivelari, se simte ft inchegata. Mereu cand am schimbat cauciucurile le am echilbrat de 2 ori, in locuri diferite ca sa fiu sigur. Jantele sunt pe 18, le am indreptat chiar daca mi s a spus ca nu este necesar, am vrut sa elimin o varianta. Le am si schimbat intre ele, cele de pe spate le am pus pe fata, ca sa incerc tot. Tot ce tine de anvelope am incercat, cauciucurile nu au fost premium, dar totusi din 5 seturi macar unul in nimeream bun. Imi vine sa o las in parcare, mi se face greata sa o conduc stiind ca imi face asa, am dat pana acum peste 3000 lei pe tot ce am spus mai sus si nu am rezolvat nimic. Am observat ca in ultima saptamana, volanul parca se intoarce sacadat la pozitia initiala (drept) atunci cand sunt in viraj. Va rog, daca a mai patit cineva, o idee sa mi dati, ca sunt sigur ca o sa ajung la mecanici, daca ii mai poti numi asa, eu le zic schimbatori de piese, ca nu mi s a zis niciodata cauza ci doar “hai intai sa schimbam asta si dupa vedem”. Va multumesc frumos, orice sfat e apreciat, am mare nevoie.

P.s: discurile cred ca sunt ok, atunci cand pun frana nu mi vibreaza nimic si unghiul l am facut de vreo 3 ori ori in locuri diferite.
cj98czh
rulmentul planetarei lungi? ala de la mijlocul ei .. de verificat ..
Alexiacob69
Cum se poate verifica, eventual daca primesc vreun raspuns “ca planetara pocneste daca e uzata” de la mecanic sa stiu ce sa i spun, cum se poate verifica. Multumesc!
cj98czh
o ridici pe elevator (nu dim ala la care sta masina pe roti) si bagi viteza ... mecanicul sta sub ea si constata ..
Alexiacob69
Am fost la mecanic si a tras de toate articulatiile, a zis ca am jos la planetara stanga, inclusiv in partea care vine din cutie (tripoda parca zicea) si de aici o o posibila cauza pt vibratii. Am incercat la 90kmh (cand am cele mai mari vibratii) s o bag in N(neutru) sa vad daca mai vibreaza, si tot vibreaza, din cate am inteles cand o bagi pe netru cumva rotile nu mai au treaba cu planetarele. Ce parere aveti?
Alexiacob69
UPDATE: Am schimbat planetara din partea stanga (aia mica) care avea putin joc din cutie, aceeasi vibratie, nimic schimbat. Probabil o sa ma duc sa verific caseta de directie, mai aveti alte pareri?
AdR!@N
Salut, Eu am avut problema la rulmentul fuzetei dreapta fata la un moment dat, se simtea o vibratie cand balansam usor stanga dreapta. Am schimbat subansamblul rulmentului si totul a fost ok.

Numai bine!
Adrian
Alexiacob69
asa e si la mine...cand tin volanul drept in mana nu vibreaza, cand fac stanga dreapta (intre 85kmh-105kmh) de volan simt bataile in volan...ce alte simptome ati mai avut cand ati schimbat rulmentul la fuzeta respectiva? Multumesc!
AdR!@N
Tin minte ca vibratia se simtea mai mult in podul pedalier decat in volan.
Se simtea mai tare in momentul in care se schimba centrul de greutate, daca ramaneam in viraj se simtea mult mai putin.
Din pacate, daca ridicam masina pe cric/elevator si miscam de roata nu se simtea nimic la mana.

Cu vreo 3 ani inainte de asta am mai avut problema cu fuzeta cealalta (stanga), dar atunci sotia a atins o bordura cu roata virata. Dupa lovitura a inceput exact aceeleasi simptome, astfel ca la a doua manifestare am stiut direct de unde se trage.

LE: rulmentul (de fapt subansamblul) potriveste si cel de Laguna 3 cu motor similar. Daca schimbi subansamblul, este mai scump dar nu ai nevoie de presa, totul este cu suruburi. Trebuie atentie la pozitia de montaj sa alinieze gaura pentru senzorul ABS.
Alexiacob69
Update: Problema rezolvata. Bielete de directie si capetele de bara schimbate si e ok acum. Interesant faptul ca toti mecanicii la care am fost sa-mi faca constatari au spus ca "n au treaba bieletele de directie si capetele de bara cu vibratul". Am identificat problema luand la mana impreuna cu fratele meu toate articulatiile ce "interactioneaza" cu rotile. Mentionez ca nu aveam nici o bataie metalica sau de pivoti in timpul deplasarilor cu masina.
Va multumesc mult pentru ajutor.
grig1960
Si noi multumim pentru feedback final. Majoritatea uita sa o faca. O zi buna.
Alexiacob69
Update: Fericirea a tinut o luna si un pic, iar face la fel. Probabil schimband cu bielete de directie si capete de bara noi, s a intarit directia un pic pana ce a inceput sa capete uzura normala. Tin sa cred ca e caseta de directie defecta, am vazut ca pe la burdufurile de la bieletele de directie era ceva ulei sau lichid pe acolo. Ce recomandati sa reconditionez caseta sau sa pun alta (SH). Multumesc!
Alexiacob69
Update 2: chiar daca n a mai fost activitate pe acest topic, vin cu un alt update, poate totusi mai aveti o parere. Am mai schimbat caseta de directie (se comporta exact la fel, nici 1% schimbare), am schimbat si cealalta planetara de pe deeapta (acum ambele planetare sunt noi), am schimbat discurile(noi), placute frana(noi). Problema e exact la fel. Ce mai ramane de schimbat sunt amortizoaree cu flansele (inclusiv rulmentul). Am dat amortizoaree jos (dureaza 10min demontarea) si am incercat sa misch de flanse de sus, caraia si se misca ft greu (dar am inteles de la un mecanic ca e normal la flansele de genu). Mai mentionez niste “simptome” pe care poate nu le am mentionat mai sus. Cand virez maxim stanga si accelerez volanul ramane cumva blocat (s ar invarti in cerc, nu se intoarce la pozitia initiala, unghiul e facut de 2 ori in doua service uri diferite, masina e dreapta. Si cat am mai mers cu masina imi dau seama ca vibratia apare in balansare spre dreapta (cand fac dreapta de volan in viteza, se misca mai greu volanul fata de cand fac stanga ca si cum ar fi un blocaj acolo). Cateodata in viraje spre stanga (la viteza mica si rareori), la rotirea rotilor spre pozitia initiala se aude un clonc clonc ba la roata din stanga, ba la cea din dreapta, si am un blocaj in volan pt juma de secunda, bataia s ar auzi de la amortizoare de sus. Masina imi da impresia ca are cumva o piedica in a face dreapta, parca o tine ceva blocata cand sunt in viraje pe stanga. E foarte greu de explicat in scris, si e foarte ciudat si comportamentul masinii, totusi, pot flansele si rulmentii de sus de la amortizor sa produca astfel de simptome? Multumesc!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.