Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Eroare tester OBD II B1520 si consum de ulei
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio IV
Clio4_1-5DCI
Salutare tuturor,

zilele trecute mi s-a aprins becul de Check Engine si am verificat de la e ar putea fi, mai intai personal - si am observat ca nivelul la uleiul de motor era sub minim (acum masina are 112.000 km, iar schimbul de ulei a fost facut la 109.000 km).

Pana in acel moment masina a functionat perfect, fara nicio problema notabila.

Am completat uleiul, am repornit masina si becul s-a stins, apoi dupa alti aproximativ 200 km din nou bec aprins, din nou verificare joja si nevoie de completare cu inca 200-250 ml pana aproape de maxim.

Intre timp am fost mai atent si am observat ca exista o problema si cu sistemul de caldura in interior, in mers baga rece in habitaclu chiar daca temperatura este setata pe cald.

Am dus-o la un tester si imi arata eroare B1520 si nimic altceva.

Vreau sa va spun ca masina este un Renault Clio 4 1.5 dci 90 CP din 2013, are toate reviziile la zi, de la 65.000 km nu mai circula in Romania , iar in zona in care se afla nu exista sezon de iarna sau temperaturi sub 0 grade Celsius.

Daca ma poate ajuta cineva cu vreo informatie, pentru ca service-urile de aici sunt un pic cam limitate din punct de vedere al specialistilor.

Va multumesc

5 Feb 2023, 17:30:
sad.gif
Gil26
Salut,
Atat faptul ca nu baga caldura (doar rece) cat mai ales ca pierde ulei destul de mult (sub minim in 3k km sau 200-250 ml la 250 km) pot avea mai multe cauze iar ca sa primesti ajutor corect \concret cred ca trebuie sa oferi mai multe detalii despre probleme (ex: busonul a fost bine strans, s-au folosit garniturile corespunzatoare, s-a verificat circuitul, masina scoate fum, sub masina sau pe motor ai urme \pete de ulei, etc...) sau poate si ceilati colegi iti vor raspunde.

Legat de erorea B1520 (si B15A0) aceasta este una generica citita cu un tester multimarca si nici macar NU se afla in lista de erori generice Bxxxx Renault, sugestia mea este daca ai posibilitatea sa faci o diagnoza cu un tester dedicat Renault preferabil CLiP sau derivatele sale ori macar cu unele multimarca gen Delphi, WOW cat de cat mai OK pentru Renault, iar daca oferi eroarea \erorile sub forma DTCxxxxx sau DFxxx (sau si mai bine o poza cu tot ecranul din programul de diagnoza sau un log) te pot ajuta cu ”decodarea” lor si mai ales diagnosticarea si verificarile necesare aferente (dar la fel de bine cine face diagnoza poate rezolva si cauza lor).
Bafta!

LE: despre schimbul de ulei vezi atasat doar ca ex cateva capturi referitoare la garnituri, filtru si procedura de golire \umplere pentru un ClioIV 1.5 dCi motor K9K(612), si sper ca cine a facut revizia aceea la 109000 km a procedat in mod conform si mai ales a facut si toate celelalte verificari necesare.
torquemada
Erorile alea sunt pe uch nu pe injecție... atāt s-a putut/știut
cj98czh
pe mine ma duce cu gandul .. la o problema mecanica .. ce zice colegul de mai sus .. garnitura de chiuloasa mai exact ..
Clio4_1-5DCI
Buna dimineata,

Va multumesc mult pentru raspunsuri. La schimbul de ulei totul a fost ok, nu sunt pete de ulei sub masina, nu se vad scurgeri pe scutul de protectie motor, nu exista alte urme de ulei pe motor. Iar uleiul adaugat peste de fiecare data peste uleiul ramas, la verificarea dupa parcurgerea a 100-120 km este curat nu negru. Masina nu scoate fum nici la pornire, nici la rulare (cat se poate vedea in mers in retrovizoare).

Nu cred ca a cedat motorul la 110.000 km, nefiind o masina de uzura si avand toate reviziile efectuate la timp.

Ii voi explica sotiei sa incerce sa ajunga cu masina la un service specializat multimarca (este la o distanta de aprox. 25 km de zona in care locuim).

Va voi tine la curent cu ce gasesc cei din service.

Inca o data va multumesc mult si daca totusi mai exista vreo idee nu ezitati. O saptamana cu spor!



6 Feb 2023, 09:00:
cj98czh - sa stii ca singurul lucru pe care nu l-am verificat a fost vasul de expansiune sa vad daca are ulei in apa. Va fi verificat azi si iti spun.

Multumesc
cj98czh
nu este obligatoriu sa iti bage uleiul in vas .. il poate da si pe esapament .. dar ar trebui sa vezi fum albastruiv ..
Clio4_1-5DCI

cj98czh - nu am vazut la pornire si nici la accelerare de pe loc.

Am programat intr-un final pe data de 9.02 la unul dintre service-urile mai rasarite de aici si va voi tine la curent cu ce are masina (daca ii vor da de cap, bineinteles).

O saptamana usoara tuturor si revin cu noutati

6 Feb 2023, 13:27:
Si o ultima informatie primita de la sotia mea - mecanic de ocazie smile.gif zilele acestea:

A verificat nivelul uleiului din motor si joja arata aproape full (a mers zilele trecute cam 150-160 km - de nevoie). I s-a stins becul cu Check Engine la jumatatea drumului, iar apoi i s-a aprins, fara a mentiona ceva de nivelul uleiului.

Gil26
Totusi cred ca ramane de investigat de ce ti-a "papat" atat de mult ulei, iar martorul Check Engine se poate aprinde din destule potentiale cauze, o diagnoza conforma ar putea sa elimine cateva din ele (destul de probabil sa ai si erori in injectie), ...
Bafta in service! (si iti doresc sa rezolve problema sau problemele)

PS: ar fi bine daca poti sa revii si cu un update, experienta ta ar putea sa fie interesanta \utila si celorlati.
Clio4_1-5DCI
Gil26 - multumesc mult.

Cu siguranta voi reveni cu detalii.

O zi frumoasa tuturor
Clio4_1-5DCI
Buna seara tuturor,

Clio este in service de ieri, iar prima intrebare pe care mi-au pus-o a fost daca masina a fost pornita in ultimul timp impisa, sau fara acumulator sau cu ajutorul cablurilor electrice. Masina neavand parte de aceste tratamente nu am priceput legatura dintre efectul dovedit si cauzele presupuse.

Revin dupa ziua de luni pentru a aduce si noi informatii.

Va urez tuturor un weekend relaxant!
Clio4_1-5DCI
Buna seara, iata ca misterul din jurul pierderilor de ulei pare sa se fi elucidat...din punctul de vedere al mecanicilor insulari.

Raspunsul a fost urmatorul: losing oil is in a clutch tube

Ceea ce intr-o traducere relativ libera ar insemna ca exista un tub/furtun care are legatura cu ambreiajul in directa conexiune cu motorul si prin acel tub se pierde ulei. Ceea ce, au continuat ei, ar fi necesar de inlocuit si, de asemenea nu este recomandat sa circului cu masina pentru ca vei distruge ambreiajul.

Va rog, daca se poate, as vrea si eu o explicatie mai detaliata.

Multumesc mult

13 Feb 2023, 17:01:
TUBO ÓLEO EMBRAIAGEM ** 1,00 UNI 43,44 22 43,44

asa arata denumirea pe nota de plata smile.gif

13 Feb 2023, 17:37:
Am aflat si codul OEM 308512132R

Conducta ambreiaj.
Gil26
Nu stiu cum mecanicii aia insulari au elucidat ”misterul din jurul pierderilor de ulei" motor asa cum ai scris in postul #1 ”ca nivelul la uleiul de motor era sub minim” (in cam 3k km) si ”apoi dupa alti aproximativ 200 km ... si nevoie de completare cu inca 200-250 ml” iar mecanicosii cu ”Raspunsul a fost urmatorul: losing oil is in a clutch tube ... Ceea ce intr-o traducere relativ libera ar insemna ca exista un tub/furtun care are legatura cu ambreiajul in directa conexiune cu motorul si prin acel tub se pierde ulei” cand conducta de ambreiaj nu are absolut nicio legatura cu uleiul motor, lichidul pentru ambreiaj vine din rezervorul lichid de frana (ca aceasta conducta are pierderi poate sa fie alta discutie, dar repet ca nu este cauza pierderilor de ulei motor despre care ai scris), vezi atasat o captura cu vederea explodata a ansamblului ambreiaj doar ca ex pentru un ClioIV 1.5 dCi K9K(612) transmisie JR5 inclusiv codul OE al conductei.
Clio4_1-5DCI
Multumesc,


Erau cu ghilimelele de rigoare. Nu au un raspuns, si au gasit ceva care s-ar putea schimba la ea. Le-am cerut explicatii si iata ce am primit -

Because the oil in the clutch tube is brake fluid, that is, the tube is located in an engine compartment, hence it becomes dirty and looks like engine oil is spilling.

Obrigada


Melhores cumprimentos,


13 Feb 2023, 19:49:
Cum va spuneam acesta este nivelul de cunoastere al mecanicilor de acolo.

Solutia? o sa ridic masina din service - unde sta de joi si voi mai merge cu ea sa vad ce se mai intampla.

Nu vad o rezolvare locala.

Daca va mai pierde ulei voi face un calup de fotografii pe distanta parcursa versus imagine joja ulei cu nivel consumat si o voi trimite la Renault Portugalia pentru a mi se da un raspuns oficial

Sincer nu stiu ce solutie as avea. Au bagat-o din nou pe tester si le-a dat doar o eroare la nivel de acumulator start/stop.
Gil26
In postul #11 nu ai pus ghilimelele de rigoare, plus ca ai rugat si cerut o explicatie mai detaliata:
QUOTE(Clio4_1-5DCI @ 13 Feb 2023, 16:58)
Raspunsul a fost urmatorul: losing oil is in a clutch tube

Ceea ce intr-o traducere relativ libera ar insemna ca exista un tub/furtun care are legatura cu ambreiajul in directa conexiune cu motorul si prin acel tub se pierde ulei. Ceea ce, au continuat ei, ar fi necesar de inlocuit si, de asemenea nu este recomandat sa circului cu masina pentru ca vei distruge ambreiajul.

Va rog, daca se poate, as vrea si eu o explicatie mai detaliata.

Multumesc mult
*


Mecanicilor insulari le-ai cerut si ai primit acest raspuns cu "...that is, the tube is located in an engine compartment, hence it becomes dirty and looks like engine oil is spilling" mad.gif rolleyes.gif inainte sau dupa ceea ce am scris in postul #12 ?
Clio4_1-5DCI
I-am intrebat ce se intampla cu uleiul de motor pe care l-a pierdut, si ce solutie au gasit ei. - vezi raspunsul cu looks like engine oil...

Cand am lasat masina le-am explicat tot ce am explicat si aici. Punct cu punct. Dupa cele doua zile de verificari am primit raspunsurile pe care le-am postat.



<span class='edit'>13 Feb 2023, 20:51:</span>
Asta este factura cu tot ce au gasit ei defect la masina
Gil26
Acum e mai clar, apoi si pe acolo ca si in RO sunt multi mecanicosi cam ”varza”. Dupa ce ridici masina din service poti sa verifici nivelul de ulei si sa vezi daca se mai aprinde martorul Check Engine. Bafta!
(iar doar ca info ai un motor K9K608)
Clio4_1-5DCI
Multumesc.

O sa fac un jurnal de bord si va tin la curent.

Sper sa fie totul ok si sa fi fost doar vreo eroare de moment. Speranta moare ultima.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.