Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme pornire 1.4 16v K4J 780
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio III
Renault.S
Salutare!

Am rascolit internetul asta pe toate partile si in toate limbile si nu gasesc vreo rezolvare asa ca am decis sa incerc sa vad daca exista cineva aici care ma poate ajuta.

Am o problema destul de ciudata cu al meu Clio 3 1.4 16v K4J 780 de o perioada incoace, mai exact de cand a inceput sa fie mai multa umezeala in atmosfera (nu sunt sigur daca poate afecta sau nu, dar mai bine mentionez si asta).

M-am trezit intr-o zi ca nu mai porneste deloc. Am pus contactul si de obicei cand se aprind becurile martorilor in bord apare si cel de motor din ceasul tahometruli, ei bine acum nu a mai aparut. Imediat dupa, becul imobilizatorului a ramas aprins constant alaturi de becul de service (cel cu cheia). Pe langa astea am observat ca a pornit si ventilatorul de la radiator. De invartit nu invarte, bateria am masurat-o si este ok, am si pus-o pe redresor pentru orice eventualitate. Am masurat si alternatorul si incarca. Presupun ca nu ar fi o problema de aici.

Chestia este ca dupa ce am incarcat bateria si am pus-o inapoi pe masina, eroarea disparuse si motorul a pornit (s-a resetat ecu?). Totul cat de cat bun si frumos, nu mergea la fel de rotund, dar am dat o tura de proba si m-a lasat in mijlocul drumului intr-o intersectie.. Aceeasi problema. Am parcat-o unde am gasit in zona aia si m-am dus sa termin ce treaba aveam. Cand m-am intors a pornit fara probleme. Am reusit cu greu sa o aduc aproape de casa, la un momentdat a dat un rateu + check engine aprins pentru 2 secunde. Coduri la scanarea cu OBD-ul nu a dat nimic relevant..

Am cautat pe internet, am schimbat senzorul de pozitie vibrochen. Am pornit-o, iar a mers ok putin, am mai luat-o la o tura si iar m-a lasat in mijlocul drumului. Foarte ciudat a fost ca am impins-o in spate cativa metri ca sa nu incurc circulatia si cumva se resetase si am putut sa o pornesc si sa o duc iar aproape de casa.

Am presupus ca e un senzor de temperatura defect avand in vedere ca porneste ventilatorul de la radiator imediat dupa ce se opreste motorul. Am incercat sa citesc cu OBD-ul temperaturile cu motorul pornit si cald, doar ca atunci cand imi setam in aplicatie ce temperaturi sa citeasca s-a oprit brusc cu aceeasi problema. Am schimbat si senzorul acela de temperatura din admisie, am lasat bateria deconectata sa incerc sa resetez incat sa porneasca macar, sa conectez OBD-ul pentru ca altfel nu am conexiune la ECU, doar ca nu mai reusesc deloc sa o fac sa porneasca.

Orice idee este binevenita. Merci!
alc2
Daca erori nu sunt stocate si face asta doar cand este umezeala, posibil un contact "rebel" deja oxidat ..poate ajuta o "inspectie vizuala" a mufelor/conectoarelor care sunt vizibile... poate insistat in zona ecu. Sau incearca sa o lasi macar o zi intr-o parcare subterana si vezi daca mai face apoi.
Renault.S
Salut! Merci!
Am reusit sa rezolv cumva. Am schimbat 2 sigurante (cea de bobine si cea de ECU) care erau cam prajite si desi nu erau intrerupte am inteles ca era posibil sa nu mai aiba aceleasi capacitati.

Am curatat cu spray de contacte zona de sigurante/relee/mufe de langa baterie si am reusit sa o pornesc.

Desi dadea aceeasi eroare dupa toata operatiuniea, am invartit cheia in contact de la off la pornire intr-un ciclu foarte rapid de 4-5 ori si a luat-o radmasa.gif

Astazi am mers in jur de 30 de km, dupa ce aseara am lasat-o sa mearga in jur de 40 de minute.
A sughitat doar la prima pornire probabil reinvata ECU parametrii.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.