Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Renault megane 2 cc 1.6 16v - nu pornește
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane II
Zack89
Bună ziua. Al nostru megane 2.1 cc 1.6 16v din 2005 nu mai pornește. Mașina a avut erori pe bobine, am pus alte bobine, am schimbat senzorul de poziție ax came și volanta, curățat bujii, bujiile au scânteie, pe diagnoza delphi nu are în momentul de fata erori. Miroase in spate la eșapament a benzina, bujiile se uda cu benzina, motorul învârte dar nu pornește. Am încercat și cu alta cheie, am scos și băgat la loc mufele la ecu, rezervorul este plin cu benzina. Va rog sa ma ajutați cu un sfat...ce as putea sa ii mai fac?
xmisterx
Pot fi mai multi factori pt care motorul nu porneste, in principiu este nevoie de o diagnoza, urmariti anumiti parametri in timp real cand motorul nu porneste, poate fi de la senzorul MAP, senzorul de temperatura aer aspirat, pompa de benzina, regulator de presiune din rampa, injectoare, probleme legate de cablaj, distributie sarita etc.
Zack89
Va mulțumesc pentru răspuns. Din ce m-am interesat, cu senzor map defect / cu mufa scoasa mașina totuși ar trebui sa pornească. O sa vad pompa de benzina și regulatorul de presiune a benzinei...desi benzina da la greu (se uda bujiile). Acum am scos bujiile, le-am curățat și vreau sa las mașina 2 zile sa se aeriseasca în cilindri (sa se evapore benzina). Ma gândesc ca o fi înecată. Oricum...ciudata rău mașina asta.
balauru_327
Daca bujiile functioneaza, pompa de benzina la fel, poate nu ai aer ?
Zack89
Astăzi am reușit sa pornesc mașina. A stat cu bujiile scoase sa se aeriseasca cilindrii 3 zile, bujiile le-am curățat și pus pe calorifer la uscat. Le-am pus, a pornit ceva mai greu dar a pornit. Acum pornește la sfert. Ce a avut...ea știe. Va atașez primele erori când am pus testerul, a 2-a poza este înainte sa schimb bobinele, a 3-a tot cu bobinele vechi. In momentul de fata cu aceste bobine nu are erori.
xmisterx
Verifica legaturile la masa in special cea de pe cutia de viteze, surubul ala de acolo are prostul obicei de a rugini grav. Ar putea fi o explicatie pt a cest comportament.
Zack89
Am umblat la acel șurub de masa când am schimbat cutia de viteze dar sincer nu mai rețin unde este. Ma gândesc sa îl desfac sa dau cu wd40.
Gil26
Salut,
Vezi atasat pozitia masei motor MHA la un motor 1.6 16V K4M.
Dar tinand cont doar de ceea ce ai scris (si atasat):
QUOTE(Zack89 @ 21 Jan 2023, 18:14)
...Mașina a avut erori pe bobine, am pus alte bobine, am schimbat senzorul de poziție ax came și volanta, curățat bujii, bujiile au scânteie, pe diagnoza delphi nu are în momentul de fata erori....
*


QUOTE(Zack89 @ 23 Jan 2023, 21:42)
... Le-am pus, a pornit ceva mai greu dar a pornit. Acum pornește la sfert. Ce a avut...ea știe. Va atașez primele erori când am pus testerul, a 2-a poza este înainte sa schimb bobinele, a 3-a tot cu bobinele vechi. In momentul de fata cu aceste bobine nu are erori.
*


bobinele vechi trebuie si masurate, ex pentru un motor K4M rezistența primara: 540 ± 27 mΩ; rezistenta secundara: 10,7 ± 1,6 kΩ, apoi vezi atasat doar ca exemplu si cauzele aparitiei (de ce le-ai avut, explicatia acestui comportament) si diagnosticarea a erorilor DTC0300 si DTC0351 (restul fiind asemanatoare), iar daca ai schimbat senzorii atunci senzorul ax cu came trebuia sincronizat cu senzorul volanta care trebuie si ”programat”, am inserat \subliniat in prima captura procedura (poate sunt de folos si altor colegi), etc...
Zack89
Încă nu am ieșit cu masina din curte dar la relanti merge foarte bine. Când am pornit-o am ținut-o turata 10-15 secunde, după am lăsat-o la relanti și m-am mai jucat cu accelerația. Acum rămâne sa vedem ce si cum. O sa verific masele. Mulțumesc mult pentru tot!!! Rămân dator. excl.gif
einstein1984
benzina aia de cand sta in rezervor? Ca daca e de peste 5-6 luni ar fi cazul sa o consumi.
Zack89
Benzina are 3 saptamani.
Gil26
Atasat si schema electrica a injectiei pentru un MeganeII 1.6 16V motor K4M plus cele doua mufe (neagra si maro) cu pinii aferenti si descrierea acestora.
Zack89
Mulțumesc tare mult!! Am facut un drum cu masina pana la munca si înapoi (apriximativ 20 km). Masina a mers normal...mai puțin servodirectia care in momentul cand am pornit-o sa plec la servici mi-a dat mesaj power steering fault. (nu stiu daca are legătură dar spalasem mașina seara). Am sters erorile la munca si a mers servodirectia normal. Am plecat cu masina pana la țară si înapoi (120 km). A mers foarte bine. La întoarcere, am oprit sa alimentez (am facut plinul pana in gura rezervorului). L-am lasat pe tatal meu acasă (am oprit masina si am pornit-o fara probleme două 10 minute). In drum spre casa mea (cam 2,5 km am de mers) mi-a murit motorul cand am scos-o pe liber la semafor (in frânare). A pornit normal. Deasemenea, in turație (cand cresteam viteza) mi-a dat niste șuturi (ca și cum ar avea apa in benzina/nu se alimentează).
Este de vina oare ca am alimentat pana la refuz? Si atunci cand nu mai pornea avea plinul făcut. Ciudat oricum. Sa vad cand mai am timp de ea...mai ales ca a venit frigul si nu am garaj.
sanduman
Zack89, azi am patit la fel, am alimentat full si murea la relantiu. La tine si-a revenit dupa ce ai mai consumat ceva benzina?
cosmin_69
Ati patit asa ceva?
Masina porneste la primul contact dimineata, iar in timpul zilei la al doilea contact.
Sau mai bine spus porneste la prima cheie, cand vrea ea, dar mai des tot cand este mai racoare.
Exclus bateria.
Bateria este schimbata anul trecut, senzorii volanta si admisie schimbati anul asta.Pompa de benzina schimbata anul trecut.
Bobinele inductie bune.
Asta da. Ce poate fi? Unde sa mai caut?
cosmin_69
De data asta nu mai porneste deloc.
Doar clanc si se aprind toti martorii apoi se sting fireste si ramane doar pus contactul.
Bateria are un an de zile.Am scos-o si incarcata complet.Degeaba.
Am pornit-o impinsa.Atunci am crezut ca este electromotorul.Mecanicul a verificat electromotorul.
Electromotorul este bun.Nu este nici de acolo.
Am schimbat si cei doi senzori, de la volanta si galerie aer.Degeaba.
Pun contactul start-stop, se aude acel clanc dar nu invarte nimic, doar ramane pus contactul.
Nici cu pedala ambreiaj si start, nici cu pedala frana si start.
Deci exclus acel senzor de sub pedala frana.
Repet, bateria este noua si incarcata complet, iar electromotorul este bun.
einstein1984
O inregsitrare de parametri cand vrei sa pornesti ar fi utila, sau macar verificat starile si parametri cu contact pus
cj98czh
daca face doar un clanc .. nu cred ca electromotorul este chiar bun .. sau ceva de la el..
cosmin_69
Si eu am indoieli.Am dus mecanicului o data cu masina si un alt alternator refacut complet si verificat, la electrician.
Am sa merg miercuri sa vad daca chiar a fost dat jos de pe masina si inlocuit cu ce i-am dus, sau este doar o constatare verbala a mecanicului.
Gil26
Despre acest alternator este vorba? :
QUOTE(cosmin_69 @ 25 Sep 2020, 14:51)
Gata, astazi a cazut de tot.Am mers pana a iesit fum din alternator si mirosea a curea incinsa plus izolatie de plastic topita pe langa fulia alternatorului.
*


QUOTE(cosmin_69 @ 21 Sep 2020, 20:58)
Probleme cu alternatorul.
Are un miorlait-uruit in mers, relanti tot timpul.Am schimbat carbunii si rulmentul.
Este posibil sa fie din platoul diode cand lucreaza in sarcina?
Am pornit si mers putin si cu mufa de la alternator scoasa, tot asa se aude.
*



Apoi poate tinut cont si de asta (inca de la inceputul lui Septembrie):
QUOTE(cosmin_69 @ 2 Sep 2023, 16:24)
In final am inlocuit cei trei senzori, respectiv senzor ax cu came, senzor volanta si senzor temperatura lichid raicire motor.Intr-adevar, senzorul de la volanta si senzorul de la temperatura, erau de schimbat.
Bateria masinii este noua, cumparata anul trecut.Si pompa de benzina a fost inlocuita, deci exclus si de aici.
Dar, cu toate astea, masina porneste tot greoi, de la a doua cheie.
Repet, senzorii noi, toti de origine, schimbati saptamana asta.
Fie ca apas Start+ Frana fie ca apas Start+Ambreiaj, la fel, porneste, din a doua incercare si greoi.
*


cosmin_69
Scuze Gil26. rolleyes.gif
Vina este a mea.Am incurcat expresiile intre ele.
Am vrut sa scriu electromotor.
M-am incurcat.
Stiu ce spui.Cu alternatorul s-a rezolvat de anul trecut.De atunci cu el nici o problema.Incarca cum trebuie.
Acuma posibil electromotorul, desi cum spuneam i-am dus mecanicului unul de rezerva sa il inlocuiasca.
La care el zice ca tot nu porneste si ca nu este electromotorul.
Impinsa si bagata in viteza, porneste.
Maine verfic la atelier sa vad daca chiar l-a inlocuit.Regret ca m-am lenevit, puteam sa o trag in garajul meu.Am canal de vizitare, puteam sa fac eu.Am mai schimbat bascule, capete de bara, amortizoare, singur.
Ce putea sa fie asa de greu?! mad.gif
Acuma stau cu ea la atelier.
Gil26
Si eu imi cer scuze, ai scris alternator si am facut referire la posturile acelea. sad.gif
Dar asa este, electromotorul puteai sa il inlocuiesti si tu (mai ales daca ai si canal de vizitare in garaj).
Insa daca mecanicul acela “La care el zice ca tot nu porneste si ca nu este electromotorul….” nu a putut sa identifice cauza sugestia mea este sa apelezi la un electrician \mecanic care stie si meserie si care eventual sa faca si o diagnoza sa vada erori, parametri si stari aferente (faptul ca nu porneste decat impinsa si bagata in viteza poate avea cateva potentiale cauze). Bafta!

LE: atasez doar ca info o “lista” cu cateva dintre ele pentru un MeganeII (1.6 16V), desigur ca in (ne)cazul tau o parte din ele se pot elimina, se pot adauga altele, etc. si o diagnoza conforma urmata de cateva verificari ar putea ajuta.
cosmin_69
Multumesc Gil26 pentru sfaturi.
Pana la urma tot la atelier am ajuns, fiindca nu reuseam de unul singur sa dau de cap.
Banal. 053.gif Nici vorba de electromotor.
Fratilor,, cand mai aveti probleme cu pornirea, mai verificati bine si cablurile, mai ales la masa, firul pe circuit injectie si alte fire si cabluri din multele care merg pe la aprindere.Dupa 4 ore jumatate, mecanicul a reusit sa schimbe fire oxidate, cabluri de la masa care mergeau la baterie si abia mai se tineau intr-o lita, fire oxidate si ancrasate de la trecerea timpului.
Acum s-a rezolvat si cu pornirea greoaie.Pleaca la prima cheie.
Si probabil din cauza asta cateodata la atingerea caroseriei mai pisca electrostatic.
Hritcu costel
Bună ziua.....am și eu o problema la un Megan 2 1.6 16V benzina oscilează la relantii......i-am schimbat electrovana....i-am schimbat garniturile la galeria de admisie......i-am schimbat clapeta de acceleratie și tot oscilează nu ii dau de cap.....va rog frumos sa mă ajutați......va mulțumesc!!!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.