Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Scenic 2 - frana de mana automata
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Scenic, Scenic RX4, Scenic II, Grand Scenic, Koleos
cosmin b
Buna tuturor.
De cateva zile ma confrunt cu o problema, sa-i zic, ciudata. Masina este un Scenic 2 facelift cu frana de mana automata. Momentan este setata pe modul Extreme Cold, in sensul ca frana de mana nu se cupleaza la fiecare oprire a motorului, ci doar cand actionez eu clapeta franei de mana. Ideea este ca, atunci cand porneam motorul - frana de mana fiind cuplata - bagam in treapta 1 de viteza, dadeam drumul ambreiajului si apasam usor pe acceleratie, deci erau indeplinite aceste conditii, frana de mana se decupla automat si imi puteam continua drumul. De ceva timp, nu pot spune cu exactitate cat, eu nefolosind frana de mana decat atunci cand este neaparata nevoie, am observat ca desi conditiile de mai sus sint indeplinite, frana de mana nu se mai decupleaza automat, trebuind sa o decuplez eu manual. In bord - nici o eroare, pe tester - nici o eroare in nici un modul din cele 10 pe care le are masina. Am cautat sa vad daca a mai avut careva vreo problema asemanatoare cu a mea, insa nu am gasit. Cei care aveau probleme cu frana de mana automata aveau si mesajul in bord cu Parking Brake Fault.
Are cineva vreo idee la ce as putea sa ma uit, daca trebuie schimbat vreun parametru in vreun modul al masinii? Ce imi vine in minte prima data ar fi ca poate senzorii de la pedalele de ambreiaj si frana sa nu mai functioneze cum trebuie si atunci calculatorul sa nu decupleze frana. Insa, atunci ar trebui ca pilotul automat si limitatorul de viteza sa nu functioneze de asemenea si ar trebui sa primesc eroare in bord.
Orice idee este binevenita. Nu este o chestie urgenta, frana de mana se poate cupla / decupla manual. Setata pe modul Normal la oprirea motorului se cupleaza, insa la pornirea motorului si incercarea de a porni de pe loc nu se mai decupleaza.
Multumesc anticipat celor care vor incerca sa imi dea solutii pentru individualizarea / rezolvarea problemei.
grig1960
Salut, microcontactul de la pedala de ambreiaj. Cred ca sunt doua, verifica-le pe amandoua.
cosmin b
Ok. Mulțam de informație. Voi verifica.
Ca fapt divers. Astăzi am făcut o tură și am activat pilotul automat. A mers ce a mers pe pilot, apoi l-a dezactivat singură, fără să fi apăsat pe nimic. A făcut doar prima dată, deși pilotul l-am mai activat ulterior. Deci e foarte posibil să fie ceva pe la vreun contact.
Mulțam fain încă o dată. Te țin la curent dacă reușesc sa-i dau de cap.
Gil26
Poate te ajuta (sau pe alti colegi), pentru un Scenic \Grand Scenic II:
cosmin b
Mulțumesc pentru informații.
Am avut azi un pic de timp și am reușit să desfac pe sub bord panourile acelea ca să am acces la pedala de ambreiaj. Pe pedală sînt 2 senzori și un actuator. La senzori am verificat continuitatea, sînt ok ambii. Actuatorul se pare totuși că ar avea ceva probleme. Dacă la o primă privire pare în regulă, căutând informații în manualul de service de la Scenic 2 am dat peste ce valoare a rezistenței ar trebui să aibă între pinii 1 și 3, și anume 5200 de ohmi +- 520. Al meu, în schimb, are 5900, deci sare din limita superioară. O să caut un alt actuator să îl schimb pe acesta, sa văd dacă îmi rezolvă problema. Codul actuatorului este 8200666173 și a fost montat și pe Laguna 3, Megane 2 și probabil și alte Renault-uri din anii respectivi.

17 Jan 2023, 11:53:
Revin cu rezolvarea problemei, in caz ca altcineva se confrunta cu aceasta problema sau eventual cu una asemanatoare. Pun si un link cu poze pas cu pas pentru cum se ajunge la senzorii pedalei de ambreiaj.

http://wojtek-n.blogspot.com/2013/07/clutc...emerror-in.html

Intr-un final pot spune ca problema nu a fost de la nici unul dintre senzori, cu toate ca, daca tot am desfacut panourile de sub volan pentru a ajunge la ei, i-am desfacut, dat cu spray de contacte, curatat atat cat s-a putut si tensionat arcurile din ei.
Am uitat sa spun ca ieri tot incercand sa gasesc problema, am primit pana la urma eroarea DF015 DTC516628 Clutch Position Sensor Circuit, dar problema mea initiala nu a fost de la acest senzor si nici de la actuator, cu toate ca, asa cum am precizat mai sus, valoarea rezistentei sale este in afara limitelor.
Rezolvarea a fost astfel. Punand Renolink si luand la rand ecranele corespunzatoare APB(Automatic Parking Brake) mi-a atras atentia la meniul deblocarii automate, primul tab si anume TAKE OFF STATE era Disable. Exista meniu separat pentru acest TakeOFF State, asa ca am intrat pe el, i-am dat Enable si cam asta a fost. Am incercat sa atasez si niste poze ca sa vedeti ce si cum, insa se pare ca nu vrea sa le incarce.
Cam asta a fost tot. Multumesc celor care au incercat sa ma ghideze catre rezolvarea problemei.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.