Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Nu porneste, a doua zi porneste, DF195
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Scenic, Scenic RX4, Scenic II, Grand Scenic, Koleos
frx
Am o intrebare pentru cine s-a mai lovit de problema. E un Grand Scenic 2 automat 2.0 benzina. Problema e DF195 citiri incoerente la sondele Hall. Masina desfacuta, ajuns si la sonda de la arborele cotit, desfacut curatat, pus la loc, nu porneste. Acelasi lucru ziua urmatoare, masina porneste. Banuiala ar fi ca nu la contactele de la sonde sa fie problema, ci undeva pe parcurs, din moment ce o data merge o data nu. Nu e primul incident de acest tip. Aveti cumva idei unde sa caut conectorii cu probleme? Masina in prezent merge. Multumesc in avans pentru sugestii.
Gil26
Salut,
Pentru Grand ScenicII 2.0 16V motor F4R771 cutie automata DP0 nu am gasit eroarea DF195 (cu ce program a fost citita?) dar tinand cont de ceea ce ai scris iti atasez cateva capturi cu alte doua erori pentru senzorul ax cu came si de viteza motor (PMS), cei doi senzori ”lucreaza” impreuna (si sugestia mea este sa ii verifici pe amandoi), mufele acestora, schema electrica a injectiei si locatiile, mufa injectiei si pinul din UPC, am facut si sublinierile \adnotarile necesare in capturi, poate te ajuta.
xmisterx
Mai poate fi o problema de immo, nu recunoaste cheia.
Gil26
Pot sa fie mai multe cauze pentru care masina nu porneste (si aleator), cred ca o diagnoza conforma preferabil cu un tester dedicat Renault (tangential si la eroarea DF195) ar putea ajuta.
frx
QUOTE(Gil26 @ 12 Jan 2023, 06:11)
Salut,
Pentru Grand ScenicII 2.0 16V motor F4R771 cutie automata DP0 nu am gasit eroarea DF195 (cu ce program a fost citita?)

can clip.
Am o usoara ezitare pe tema motorului, eu as fi putut jura ca e 770, motorul fara turbo.

QUOTE
Mai poate fi o problema de immo, nu recunoaste cheia.

Cand e bateria slaba la cheie, imi spune "Carte non detectée" si nu invarte deloc.

Am comandat amandoi senzorii Hall.

La inceputul lui ianuarie cand nu a pornit, am pus-o pe platforma si am dat-o la facut. Erau si alte lucruri de facut. Mecanicul mi-a dat-o inapoi si m-a avertizat ca el n-a facut nimic cu pornirea pentru ca n-a gasit niciun defect. Nici macar DF195 nu mai aparea. Ca, pur si simplu, a doua zi a pornit.

Dupa ce am luat masina inapoi, a doua zi iar n-a mai pornit. Am schimbat si bateria, care intr-adevar avea 11 ani. Tot n-a pornit.

Azi am zis sa mai incerc, ca e soare afara si a pornit.

Pare ceva intermitent. Dar tot trebuie sa ii fac ceva, impredictibilitatea face masina total neutilizabila dincolo de drumuri in jurul casei.

Gil26
QUOTE
Am o usoara ezitare pe tema motorului, eu as fi putut jura ca e 770, motorul fara turbo

Din cate stiu pe GrandScenic motorul F4R770 are o cutie manuala, F4R771 a fost "imperecheat" cu una automata DP0, colegii cu mai multa experienta pot confirma \infirma.
Daca ai si daca doresti poti atasa o poza din CanClip cu eroarea \erorile (preferabil sa se vada tot ecranul), oricum problemele astea "intermitente" pot da destule "batai de cap" din pacate sad.gif ...
frx
Multa lume mi-a zis ca e senzorul de la volant, ca au patit-o si ei, etc. Dar toti spun ca scoti mufa, pui mufa, masina pleaca. Ori eu, din cauza cutiei automate, desfac jumatate de masina sa ajung la nenorocita aia de mufa, ceea ce ma dispera, pentru ca nu am nicio solutie tzac-pac la indemana si trebuie cumva sa ii dau de cap in mod durabil.
Oare as putea gasi vreundeva informatii despre cablaj, ca sa verific conectorii de pe drum daca sunt oxidati?
Gil26
QUOTE(frx @ 20 Jan 2023, 00:04)
Multa lume mi-a zis ca e senzorul de la volant, ca au patit-o si ei, etc.....
Oare as putea gasi vreundeva informatii despre cablaj, ca sa verific conectorii de pe drum daca sunt oxidati?
*


In postul #2 ai schema electrica a injectiei F4R741 (componente, pini, culori fire, cablaj, circuit electric, etc.), locatiile componentelor, mufa din injectie (cu toti pinii si descrierea acestora) si UPC....
frx
Asta am inregistrat cu clip-ul. Calculatorul de injectie nu e detectat, n-am folosit de multe ori clip-ul, dar au fost dati in care il citea. Calculatorul de la cutia de viteze nu l-am vazut vreodata detectat.
https://drive.google.com/file/d/1jBodhtCN3J...iew?usp=sharing
O sa incerc, de curiozitate, sa capturez si portul usb zilele urmatoare. Am bagat-o, cu sprijinul vecinilor in curte si o sa incerc sa vad daca ii dau de cap.
myhay1208
Ai verificat daca ai continuitate de la PIN-ul 7 al interfetei de diagnoza la PIN-ul 18 al computerului cutiei de viteze ?
Vezi ca trece printr-o mufa si ar trebui sa fie ok, in primul rand pentru diagnoza. Daca nu e continuitate acolo, nici vorba de comunicatie cu cu interfata CLIP.

Si daca e continuitate, probabil e defect computerul respectiv. Eu am avut ceva similar la computerul de parcare. Primea tensiune, facea galagie dar nu il vedeam in diagnoza.
Gil26
In cazul colegului nu cred ca ”buba” este continuitatea cu pinul #18 al computerului cutiei de viteze, CLiP-ul nu detecteaza 4 calculatoare ale masinii, pe langa transmisie automata este si injectia, directia asistata si airbag. Trebuie verificata comunicarea intre masina interfata si laptop plus instalarea si rularea programului in masina virtuala mai ales ca el foloseste CanClipV206 iar versiunile mai noi au add-on care nu sunt necesare pentru masinile mai vechi, baze NOK, etc. (cred ca ar putea sa foloseasca versiuni mai vechi CanClip ex V195, 190, 183 sau chiar mai mici care sunt mai adecvate pentru masina sa).
Apoi asa cum am scris anterior acum este clar ca are un motor F4R771 si o cutie DP0088 (nu inteleg de ce s-a mai ”jucat” si cu ND0), dar mult mai interesant este ca in UPC ET010 are Starea2 =calculatorul injectie interzice pornirea si fara o analiza a injectiei inclusiv erorile probabile sau chiar transmisie cred ca este greu de spus cauza problemei sau problemelor (doar simple pareri atata tot pt. ca nu am urmarit cu atentie tot "filmuletul") ...
frx
Am facut o greseala si mi-e rusine de mine. N-am apasat 10s pe start. Toate computerele sunt in ordine, toate defectele din film sunt ricoseuri din cauza celor 10s. E un singur defect, sonda hall, pe care am schimbat-o azi, dar n-am apucat sa mai pun la loc piesele.

Am desfacut bateria, cutia bateriei cu tot cu computerul de injectie, desi vad la francezi ca se putea scoate fara computerul de injectie, le-am scos prin rotatie, am gasit tutorial cu unde sa apesi la mufele de la computer, apoi o scamatorie incredibila cu bagat mana pana la umar printre furtune pana jos la senzor si culmea, n-am scapat nici cheia, nici surubul.
Maine o sa pot face proba.
Mai desfacusem o data acolo, acum ceva timp, dar data trecuta am scos scutul si o contraaripa si am verificat senzorul pe jos.

Edit: asa e, jm0 cu dp0, dar nu mai stiam ce sa fac, ca nu aparea injectia pe ecran si tineam minte ca acum un an si ceva cand am luat testerul, o vazusem.

Later edit. Schimbat sonda, porneste.

Cand am scos bateria, mi s-a rupt in mana un papuc de la masa. L-am schimbat (pus papuc de cupru mare), dar poate ca mi s-a rupt in mana pentru ca statea sa se rupa. Firele de la calculatorul de injectie.

Cum m-am incapatanat sa nu ma bag sub masina, si am desfacut calculatorul de injectie, ieri seara am vazut ca mufa din mijloc are blocajul rupt. Atunci am crezut ca doar pe o parte, dar acum am lucrat pe lumina si am vazut ca si in spate e rupt blocajul. Mufa din mijloc sta la locul ei, dar nu e blocata. Oare mufa in cauza se poate schimba sau as va fi pana merge masina la fier vechi?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.