Cand referitor la "
Am măsurat sa vad dacă are curent pe.mufa de la actuator im arata 10.6v." s-a scris ca "
Nu-mi place tensiunea gasita" era bine sa se explice si de ce ...
In postul #5 am scris ca trebuie sa fie (conform procedurii) ex pentru ambreiaj 1 tensiunea de alimentare 5V ± 0.25V pe pinul #1 5AHE si pinul #5 5AHF, vezi si diagnosticarea erorii DTC17431C plus schema electrica pe care le-am atasat, dar trebuie facute mai multe verificari inclusiv din diagnoza, iar tot ceea ce am scris ramane valabil.
LE: iar referitor la asta:
QUOTE(ProfiBv @ 9 Feb 2023, 19:42)
... Nu ar trebui sa fie diferenta mai mare de
2mm intre ele !!!
Noteaza valorile si apoi mergi la adaptari in pagina atasata (ultima imagine ) si incearca sa reprogramezi punctele de "scurgere" si uzura .
Nu sterge auto adaptarile in prima faza(punctul 1) , decat dupa ce vezi cum decurg programarile . Daca le poti face , stergi adaptarile si faci iar RZ003 si Rz012 ....
Cred ca era bine sa se precizeze si de ce neaparat 2mm si nu ex 1 sau 3mm. Renault ofera limitele (desigur ca ”generoase”) pentru actuatorul #1 intre 5 si 15mm iar pentru #2 intre 6 si 16mm si mentioneaza ca daca valoarea este ridicata sau medie este OK, daca este joasa atunci este NOK, apoi aceste valori sunt si functie de uzurile componentelor.
Iar despre recalibrari si adaptari acestea asa cum am scris trebuie facute in mod conform respectand toti pasii si toate conditiile, altfel poate rezulta si o functionare neconforma a acestora, e adevarat insa ca in captura ”cutie.jpg” valorile arata bine, dar sunt si cazuri cand ex valorile au fost 10-11mm apoi 9.2-10mm, 7.7-12mm, sau alt ex cu 10.2-10.4mm apoi 7.9-12.2mm, 8.7 respectiv 11.7mm , etc...
Si nu in ultimul rand un lucru pe care multi dintre cei care fac ”recalibrari” il ignora (sau nu stiu) sunt parametri
PR250 \251 = Pozitie tambur selector de viteze 1 \2 iar pentru selectorul #1 care ”se ocupa” de treptele 1, 3, 5 si doua neutre (rotindu-se de la 0 la 195 grade)
doar ca ex pentru treapta1 are 5-15 grade iar treapta3 are intre 95 si 105 grade.
PS: tot doar ca ex alte tensiuni ce se pot masura si valori limita (iar prea largi date),vezi schema electrica:
Între BP4A și MHB Tensiune baterie a calculatorului cutiei de viteze 7 < X < 16V
Între BP42 și MHB Tensiune baterie a calculatorului cutiei de viteze 7 < X < 16V
Între AP4 și MHB Tensiune scăzută baterie a calculatorului cutiei de viteze 7 < X < 16V
Între 5HX și 5DK Tensiune de alimentare a contactorului multifuncțional al calculatorului cutiei de viteze 5 ± 0,25V
Între 5AHE și 5AHF Tensiune alimentare ambreiaj 1 5 ± 0,25V
Între 5AHP și 5AHQ Tensiune alimentare ambreiaj 2 5 ± 0,25V
Între 5NS și 5NT Tensiune de alimentare senzor de intrare viteză 1 6,5 < X < 12,5V
Între 5NV și 5NW Tensiune de alimentare senzor de intrare viteză 2 6,5 < X < 12,5V