Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Renault Scenic 2 1.9 Diesel 2005 nu pornește
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Scenic, Scenic RX4, Scenic II, Grand Scenic, Koleos
MariusComan10
Salutare tuturor,

Am și eu o problema la un Renault Scenic 2 1.9 Diesel , sa o iau de la început, acum 2 săptămâni am alimentat de la Petrom 20 L motorina de la pompa de tir-uri, după alimentare la vreo 2 km mașină a trepidat foarte tare și s-a oprit.(din momentul acela până în prezent nu a mai pornit), am dus mașină la un service autorizat unde mi-a făcut constatarea că ar fi defecta pompa inalta presiune. Am dus pompa la verificat deoarece la ei nu se putea verifica, + verificare injectoare (toate 4 ok),aveam o supapa blocată(a fost reparată și repusă pe mașină). Prima constatare la service a fost pinion distribuție sărit/rupt dar când au desfăcut au văzut că este totul intact. Am scos toată motorina din rezervor și sa dovedit a fi foarte rea. După toate aceste operațiuni mașină tot nu pornește, in momentul pornirii învârte , dă să pornească și se oprește. Oamenii din service nu mai știu ce să îi facă. În bord nu apar erori(singura eroare care am avut-o a fost injection defailure dar a fost rezolvată) presiunea este ok. Aveți vreo idee? Vă mulțumesc
xmisterx
Salut, am patit ceva similar la o laguna 2 1.9 dci 88kw,( nu cea din semnatura), avea aceleasi simptome ca si la tine. Dupa toate verificarile pe care le-am facut, am constatat 2 probleme majore
din care doar una influenta pornirea, am gasit valva egr blocata pe deschis, din cauza acestui surplus de aer/gaze false trase pe admisie motorul nu porneste. In plus la acesta problema am mai gasit si geometria la turbina blocata. Dupa ce am curatat si deblocat valva egr motorul a pornit la sfert.
Gil26
Daca la ScenicII 1.9 dCi motor F9Q800\808\812 (injectie EDC16 Vdiag No. 44, 48 si 4C) sau motor F9Q758\759\803\804 (injectie EDC16 Vdiag No: 18, 1C, 20,50, 58, 5C) valva EGR este blocata pe deschis atunci ar fi erori gen DF619 =EGR valve jammed open, DF620=EGR valve fouled, DF621 =EGR valve is jammed open(OBD fault), DF622 =EGR valve jammed open (la unele si martor aprins) sau chiar DF114, DF118, DF209, DF272, etc., iar colegul a scris ca ”...În bord nu apar erori(singura eroare care am avut-o a fost injection defailure dar a fost rezolvată)...”, pot sa fie mai multe cauze pentru care ” mașina tot nu pornește, in momentul pornirii învârte , dă să pornească și se oprește”, trist si regretabil este ca cei de ”la un service autorizat unde mi-a făcut constatarea că ar fi defecta pompa inalta presiune...053.gif nu au reusit sa rezolve problema colegului si mai ales ca ”Oamenii din service nu mai știu ce să îi facămad.gif
MariusComan10
Mâine ii pun sa verifice și egr-ul. Și au mai spus că verifică și senzorul de la volanta că sunt șanse să nu funcționeze deloc , deși nu apare pe tester. Revin mâine cu update.
Mulțumesc frumos de răspunsuri.
Gil26
Si senzorul volanta poate sa fie o potentiala cauza (sau chiar corelarea celor doi senzori), inclusiv valva EGR deschisa, circuitul de inalta presiune si etanseitate, filtrul de motorina (chiar si plin de apa), para, regulatorul de presiune, injectoare, unitatea de pre\postincalzire, semnalul de la senzorul temperatura apa, verificat distributia si sincronizarea mai ales a pinionului pompei de inalta presiune, daca dupa ce se actioneaza starterul presiunea creste (presiunea in rampa este aprox 170 bar la cam 250 RPM), etc...
MariusComan10
O să ii pun sa controleze senzor egr și senzor volanta. Distribuția a fost verificata cu cale originale de renault.pompa de înaltă presiune a fost verificata și reparată(supapa), împreună cu regulatorul de presiune( sunt ok ambele). Mai spunea cineva , ceva de o mufa sub scaunul la șofer care se corodează in timp și sunt șanse să nu pornească mașină din cauza acelei mufe.
Gil26
Vezi atasat si o ”lista” cu probleme la pornire pentru un motor 1.9 dCi F9Qxxx, iar in (ne)cazul tau cred ca trebuie tinut cont si ca ”după alimentare la vreo 2 km mașină a trepidat foarte tare și s-a oprit.(din momentul acela până în prezent nu a mai pornit)... După toate aceste operațiuni mașină tot nu pornește, in momentul pornirii învârte , dă să pornească și se oprește...
MariusComan10
A verificat senzor volanta este ok, acum desface egr-ul sa vadă dacă e pe deschis blocat, pe tester nu apare eroare. In schimb după ce a curățat senzorul de la volanta învârte mult mai bine motorul dar tot nu pornește. Au mai spus că dacă nu este nici egr-ul blocat se gândesc să nu fie de la axul cu came... Sau este o tija care intra în axul cu came sa nu fie deplasată(după pinionul de la distribuție se afla aceasta tija).

15 Dec 2022, 14:02:
Nu îi dau de capăt...posibil nu sunt la service-ul potrivit. O să caut alt service... Mulțumesc de sfaturi
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.