Salutare!
Menționez că am citit cam toate discuțiile pe eventuale subiecte similare mai vechi, dar nu am găsit concluzii clare.
De când s-a răcit vremea, mai exact la temperaturi de sub 10 grade, până pe la 1 grad, 2 grade, pornirea la motorul meu K9K 836 este foarte grea, la rece. Foarte grea, învârte de vreo 2,3 ori anemic.
Prima pornire din zi, ca sa zic așa. Doar prima, niciodată altfel.
Apoi, motorul se încălzește destul de greu, nu cum îl știam din ceilalți ani. Mai mult, chiar dacă lichidul de răcire este la temperatura optimă, dacă stau la ralanti vreo 5 minute, temperatura lichidului scade drastic, ca la diesel urile vechi, lucru care nu se întâmpla.
Am presuspus că am probleme cu cele două tipuri de bujii: motor și termoplonjon. Pe tester Clip nu am avut decât o eroare de bujie arsă și le am schimbat pe toate 4 bujii incandescente motor. Nici o schimbare.
Dar, surpriză odată cu prima pornire la rece din anul ăsta pe temperaturi negative (-2 grade). A pornit instantaneu, într-o fracțiune de secundă, iar temperatura lichidului de răcire a urcat și ea rapid. Mai mult, temperatura nu mai scade când stau la ralanti.
Deci toate bujiile funcționează.
Prin urmare este vreun senzor de temperatură ceva, care să nu apară pe tester, să aibă eroare de câteva grade și care să facă să nu funcționeze bujiile în intervalul ăsta 1-10 grade?