Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Coduri eroare megane scenic
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Scenic, Scenic RX4, Scenic II, Grand Scenic, Koleos
gini79
Salut,sunt proaspat proprietar al unui megane scenic cu motor de 1.5 dci cod motor k9k-77-34,euro 4 si 103 cp iar din cand in cand mi se aprinde servisul si am observat ca ii creste consumul de motorina.Tin sa mentionez ca nu se vad diferente mari la mers dar am observat ca iese ceva fum pe la motor.Daca opresc motorul eroarea dispare dar pt perioade diferite de timp.La un tester obisnuit nu cel dedicat renault am gasit urmatoarele coduri de eroare:DF 1005 comunicare controler bujie de preincalzire si ECU;DF 301 inlet air flap circuit;circuit failure;DF 1009 reglare lambda amonte catalizator.Mentionez ca porneste bine si la rece si la cald.Astept un raspuns daca s-a mai lovit cineva de problema asta si a si rezolvato.Multumesc si imi cer scuze daca am gresit ceva,sunt nou pe forum.
ProfiBv
Am vazut ca ai scris pe mai multe arii ale forumului .
1.Am sa incerc sa te ajut , dar mai trebuie un detaliu (pentru DF1005) ai filtu de particule pe masina ? Daca da , ai si buji de preincalzire antigel , nu doar bujiile de preincalzire pe blocul motor ?
2. "am observat ca iese ceva fum pe la motor" pierderi de ulei pe la furtunele de supraalimentare/ turbo nu ai ? Ar fi o explicatie pentru DF 301. Tot pentru asta vezi furtune de vacum , pompa de vacum - valva comanda turbo - actuator turbo . Ar trebui tester sa vezi presiunea ceruta fata de presiunea reala facuta de turbina . Babeste , daca sti ce faci totusi, poti face punte punand pe direct furtunurile de pe electrovalva de comanda turbo , sa o elimini pe ea din calcul .Asta daca furtunurile sunt in toate mintile pana aici .Bineinteles ca nu te apuci , in proba de drum , sa treci de 3000 ture !Poti sa incerci sa vezi cum functioneaza tija actuatorului de la turbina si doar pornind si turand pe loc motorul , inainte si dupa strapul facut pe valva de comanda .
Daca te pricepi , poti verifica si electrovalva sa aiba ~ 17 ohmi /deconectata si intre 3-13volti in lucru...

gini79
Mulțumesc pt promptitudine,da am filtru de particule dar mai multe nu știu să îți spun.O să încerc să îi arăt mesajul tău unui amic care se pricepe și poate reușesc ceva.Seara frumoasă.
Gil26
@ gini79 era foarte clar ca la ”megane scenic cu motor de 1.5 dci cod motor k9k-77-34,euro 4 si 103 cp” ai filtru de particule, plus eroarea DF1009, evident ca DF1005 se referea la unitate si termoplugere si ai si asa ceva pe masina, iar DF301 nu asa se verifica\rezolva plus ca nici tensiunea si nici rezistenta nu sunt corecte, ex aceasta trebuie sa fie intre 19-23 ohm la aprox 23C.
Tinand cont ca toate cele trei erori sunt destul de ”delicate” sugestia mea este sa apelezi la cineva cu un tester dedicat CLiP care sa stie ce sa faca cu el si sa aplice procedurile si\sau la un electrician bun care sa faca verificarile necesare.
Iti atasez totusi cateva capturi referitoare la cele trei erori (despre DF301 poate sa fie o discutie mai lunga), schemele electrice ale unitatii de incalzire suplimentara si a injectiei motorului tau K9K734 plus locatiile componentelor, in capturi am facut si unele sublinieri, poate te ajuta, iar daca ai nevoie si de alte informatii sau ajutor spune si atunci mai vedem.

LE: am editat postul, sters capturile (sunt destul de multe) si ti-am trimis un PM cu o arhiva care contine cam tot ce este nevoie pentru\despre cele trei erori, verificarile si rezolvarea lor se fac fizic pe masina. Bafta!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.