Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Clio 2 RS, inca functional
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Jurnal de Bord
radugns
Salut,

Asa am prins putin chef de scris si am zis sa postez in continuare aici despre masina mea. E vorba de un clio 2 rs, cumparat din romania, de nou tot din romania.
Sa fiu mai exact, e vorba de masina de aici https://www.reno.ro/Clio-2-RS-t250483.html .
Prin 2016 a ajuns la mine, dornit de a avea un RS dupa ce modelul bicorp 1.2 mi-a placut enorm, am cautat ceva fara sa ma deplasez prin tara, fiindca aveam o oarecare paranoia. Am ajuns la petrosani si am luat modelul (vandut de un baiat care a luat-o de la cel din topicul de mai sus).
Am ajuns la destinatie, el ne astepta intr-un peco. Prima impresie, masina a fost putin neingrijita, era evidenta o lovitura in dreapta fata de unde si farul nou pe partea respectiva (dar original si de europa), injectoarele schimbate si bobina de inductie la fel, cu tot cu mufa. La acel moment nu stiam foarte multe despre model, si fiindca mai mult a fost entuziasmul, am cumparat masina.
Am ajuns cu ea la Cluj si am inceput sa fac kilometri cu masina, am folosit-o zilnic, de la -20 grade la +40 grade si rareori m-a lasat la greu. E drept ca in decursul a 150mii km, am spart cateva cutii, cateva seturi de planetare, am schimbat toate accesoriile, insa mereu imi aduce zambetul pe fata cand o conduc. Masina este in plan pentru a fi reconditionata total si pastrata in conditii optime, intrucat pentru mine si-a facut treaba.
Bineinteles, ii este pregatit un motor nou care sa dezvolte 200cp, o cutie cu rapoarte usor modificate, pentru ca partea de franare si suspensie este deja facuta.
Voi incerca sa mai postez detalii din cei 6 ani de chin smile.gif). Acuma familia s-a marit si am luat un megane 4 gt benzina ca masina de familie, insa f4r aspirat are farmecul lui.
einstein1984
A ajuns la 300k km???Cu motorul nedesfacut?
Fain!
radugns
QUOTE(einstein1984 @ 7 Nov 2022, 14:16)
A ajuns la 300k km???Cu motorul nedesfacut?
Fain!
*


Nu chiar nedesfacut, intrucat am schimbat pompa de ulei cand am desfacut baia sa schimb garnitura, si am etansat din nou arborii cu came.
Uleiul il schimb la fiecare 6000km, sau anual caci acuma cam sta, insa la cei 6000km consuma in jur la 300ml.
einstein1984
Aia e bine, daca cuzinetii au ramas originali
eviltuning
QUOTE(einstein1984 @ 7 Nov 2022, 14:25)
Aia e bine, daca cuzinetii au ramas originali
*



Ai ramane suprins cat de bine merge la km care ii are. Desi am motor refacut de la zero la megane, tot m-a facut cu o masina. Diferenta este doar de 20kg intre ele.
radugns
QUOTE(einstein1984 @ 7 Nov 2022, 14:25)
Aia e bine, daca cuzinetii au ramas originali
*


Da, sunt cei originali, suruburile la biele cele stoc, nici macar ARP desi voiam sa le schimb cand am desfacut, insa din cauza uzurii marite in chiulasa, am preferat sa il las tot stoc. S-a vazut urma a peste 10 proprietari a masinii:))
Si da, diferenta de compresie este de sub 0.5 bari intre toti cilindri.
radugns
Masina asa a ajuns acasa, prin 2016, moment in care am inceput sa circul cu ea, zi de zi. [attachmentid=1628144301]


Si a urmat un set de faruri noi, Depo

[attachmentid=1628144303]
Am facut si niste pedale noi, sa mai ne bucuram de condus, urmate de ideea de a pune bara de 182...
La un moment am avut frane cu 2 pistonase, discuri de 300mm si jante de opel de tabla, cel mai interesant setup. Acum dupa 4 ani toate s-au schimbat...
[attachmentid=1628144304]
radugns
Salut,

Am ajuns sa scot iarasi Clio-ul de la naftalina, pana prin primavara voi mai circula cu el, dupa care vine reconditionat si cel mai probabil pastrat. Nu sunt mare fan in a il aduce fix la forma standard, caci nu are 30 ani sa fie retro, asa ca il voi aduce in starea in care imi place mie, cu Recaro Trendline, cu Bilstein b14, cu kit de corectie a geometriei, cu 200+cp samd.

Insa pana acolo, am tot avut tentative de a il face turbo, ceva modest la 280cp, apoi compresor dar trebuia sa renunt la aerul conditionat, si in cele din urma am decis sa il mai las o perioada aspirat, dar cu un 200-205cp si cu o tinuta la drum imbunatatita.

Am totusi si chiulasa pregatita pentru turbo, adaptata pentru blocul motor cu carter mic, sanse mici sa mai fie ceva vreodata...
[attachmentid=1628144433]
[attachmentid=1628144434]
[attachmentid=1628144435]

Pentru ambreiaj am pregatit un disc Helix, sau un kit complet Sachs performance. Probabil il voi folosi pe cel din urma, fiind cu un comportament mai apropiat de stock.

[attachmentid=1628144436]

Am adaptat si un retur pentru rampa de injectoare, pentru ca nu aveam alta varianta la modelul de admisie si chiulasa ales.

[attachmentid=1628144437]

Overall proiectul cu turbo trebuia sa fie interesant, insa pentru o fiabilitate ridicata, trebuia sa aleg o cutie de carter mare, alt bloc motor, alte planetare, timonerie pe cabluri, lucru care m-a facut sa renunt deocamdata la setup.

Asadar, pentru setupul actual de 200+cp, am folosit un motor de clio 2, dar cu interne de clio 3, incluzand chiulasa, distributie cu role custom, decalaj mecanic la admisie pentru a rezolva lipsa defazorului de clio 3 samd.

[attachmentid=1628144438] [attachmentid=1628144439] [attachmentid=1628144440]

28 Nov 2022, 15:40:
[attachmentid=1628144441] [attachmentid=1628144442]

Cu putin noroc, sper sa ajung la cei 205cp pe care ii cred realizabili cu un soft corect.
einstein1984
Clioul de coasta al lui tutuian cam pe acolo scoate, admisia mai sus de colector ar contribui si ea destul la asta. Pompa de ulei demegane 3 RS cu presiune marta e iarasi o mdoificare frecventa.
radugns
QUOTE(einstein1984 @ 28 Nov 2022, 15:50)
Clioul de coasta al lui tutuian cam pe acolo scoate, admisia mai sus de colector ar contribui si ea destul la asta. Pompa de ulei demegane 3 RS cu presiune marta e iarasi o mdoificare frecventa.
*


Da, normal motorul este ca si pe clio 3, doar ca implicarea sa aduc si defazorul era mult prea mare, astfel am ajustat mecanic distributia, dar nu am cum sa obtin acelasi lucru.
Totusi, cu portari si toate sper sa ajung la pragul dorit.
Pompa de megane 3 a fost pusa, plus arc de grupa N, nu va fi mare efect, problema de lubrifiere va fi mereu la f4r fara a avea baie uscata.
eviltuning
QUOTE(radugns @ 28 Nov 2022, 15:38)

Cu putin noroc, sper sa ajung la cei 205cp pe care ii cred realizabili cu un soft corect.
*


Traiasca EFI
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.