Salutare!
Recent am schimbat capacul termostat cu tot cu garnitura, montajul a fost facut conform instructiunilor primite de la producator.
In motor a fost o amestecatura de antigel cu apa si ulei.
De cateva zile masina scoate fum albastru. (Dupa ce am schimbat capacul termostat + ulei si filtru)
Cand stau pe loc cu motorul pornit incepe sa scoata fum dupa cateva minute (doar cand e calda)
Plecarea de pe loc (1-2) scoate mult fum (doar cand e calda)
Cateodata scoate si la prima pornire (cand e rece) cu un miros usor de benzina.
Astazi mi s-a aprins martorul motor + cheita service + mesajul check emission.
Consumul de ulei este destul de mare avand in vedere ca dupa aproximativ 200km apare mesajul “top-up oil level”.
Masina are montata instalatie GPL de 2 ani, revizia a fost facuta recent, cei de la GPL mi-au marit amestecul din tester ca ar fi fost sarac (din spusele lor)
Am incercat sa vad daca scoate fum si pe gpl si pe benzina, intr-adevar pe gpl observ ca fumul este intr-o cantitate considerabila de mare fata de fumul ce il scoate cand merg pe benzina.
Am facut 2 diagnoze inainte sa imi apara mesajul “check emission” si rezultatele au fost cele afisate in pozele atasate.
Tin sa mentionez ca la prima diagnoza mi-a dat bobinele 1-4, le-am schimbat iar apoi mi-a dat 2-3 cum puteti observa in poza si le-am schimbat si pe acelea.
Bujiile au fost schimbate si ele.
Senzor axa cu came schimbat (original) si tot apare la diagnoza. (Mecanicul mi-a spus ca din cauza fuliei e posibil sa imi persiste eroarea pe senzor)
Problema cu fulia defazoare o stiu, la pornire face zgomot.
Am dat jos clapeta, am curatat-o (fara sa fortez) si eroarea tot persista.
La prima diagnoza nu mi-a dat eroare pe ECU.
Imi intra apa pe undeva la calculator si cand ploua sau dupa ce spal masina cateva minute se tureaza singura iar apoi isi revine la normal. La a doua diagnoza mi-a dat eroare pe ECU (am facut diagnoza dupa ce am spalat masina).
Cand o trec de pe gaz pe benzina moare motorul instant.
Daca stau la relanti pe benzina simt o usoara oscilatie a turatiei dar acul nu se misca.
Dupa ce o turez pe liber cand revine da sa moara si se balbaie pana urca in turatiile normale de relanti.
Motorizare 1.6 16v !
Am folosit functia search si nu am gasit nimic care sa ma indrume spre rezolvarea acestei probleme, de aceea am deschis un nou topic.
Later edit: martorul + mesajul au disparut dupa 50km. Din pacate doar martorul, problema cu fumul inca persista )