Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: 2017 Golf Sportsvan 1.4 TSI 150CP DSG7
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4
Bwwlan
...ca tot s-a dat Citroama, am zis ca poate n-ar fi rau sa continui aici relatarea despre noua masina (nu masina "cea noua", ca nu e "noua", e doar "alta" smile.gif )

E un Golf Sportsvan cu cea mai puternica motorizare pe benzina de pe caroseria asta (mai exista una de putere similara pe diesel). Cum am ajuns la decizia de a schimba o masina mare si comfortabila pe una mai mica?

Pai, Citroenul in esenta, nu avea probleme, parca totusi batea ceva la roata dreapta fata si asta putea fi orice numar de chestii, de la o bucsa la un brat de suspensie. N-am avut chef sa aflu si am profitat de faptul ca mai avea TUV inca un an jumate, asa ca am cerut pe ea 15K si exact cu atata am si dat-o (ce teapa a vrut unul sa-mi dea, o sa relatez dincolo...) Revenind la Golf.

Inlocuitoarea trebuia sa aiba asa: motor pe benzina, minim 2016, cutie automata, prim proprietar, plafon panoramic, scaune incalzite, minim 150 CP si neaparat de la dealer cu 4+ stele la evaluarile de pe mobile.de, ca sa am garantie macar un an de zile. Bugetul a fost maxim 20.000 Euro. De fapt 15, cat luasem pe Citroen, dar cu un efort de imaginatie, l-am rotunjit la 20 smile.gif

Am gasit bijuteria asta la 16.920 si am sunat sa vad care e treaba.

[attachmentid=1628142904] [attachmentid=1628142905] [attachmentid=1628142906] [attachmentid=1628142907]
[attachmentid=1628142908] [attachmentid=1628142909] [attachmentid=1628142910] [attachmentid=1628142911]
[attachmentid=1628142912] [attachmentid=1628142913] [attachmentid=1628142914] [attachmentid=1628142916]
[attachmentid=1628142917] [attachmentid=1628142918] [attachmentid=1628142919] [attachmentid=1628142920]

Reducere nimic, (cu toata sinceritatea, era cel mai bun pret gasit pe mobile), in schimb i-au facut TUV nou si un mini service, cu schimbul fluidelor si al filtrelor si cam asta a fost toata "reducerea" dry.gif vremuri grele, csf. Ncsf...

Actele masinii mi le-au trimis prin posta la biroul de inmatriculari, am fost vinerea trecuta sa scot numerele iar miercurea asta merg sa iau masina.
Mai multe impresii, cand revin de la Fulda, in 4 ore jumate ar trebui sa-mi pot face o idee destul de buna despre masina.

Are volan incalzit, camera spate, sistem de mentinere a benzii de rulare, sistem de parcare automat, DCC (suspensie adaptiva in functie de suprafata de rulare), ACC (cruise control adaptiv), faza lunga automata (ceva care cica merge noaptea cu faza lunga da' nu-i orbeste pe aia care vin din fata), carlig de remorcare rabatabil si o sumedenie de alte chestii.
Cum zice romanu', "full fara piele" radmasa.gif
SandelBS
S-o conduci cu placere. Interiorul e pretentios ca la Renault?

Pan' la urma si schimbul de ulei e ceva, intentia conteaza. TUV ul cat costa, 200 EUR?
bgdrenault
Faza lunga automata ar trebui sa comute automat intre lunga si scurta
Bwwlan
Nu stiu, inca nu mi-am pus fundul in masina. Miercuri.
Un schimb de filtre si fluide cu manopera e undeva la 350 Euro, un TUV inca 120-150, depinde unde-l faci.

Am uitat: 79.820 km.
andreig1982
QUOTE(Bwwlan @ 10 Oct 2022, 10:57)
faza lungabautomata (ceva care cica merge noaptea cu faza lunga da' nu-i orbeste pe aia care vin din fata,,
*


Dupa faruri si camera din parbriz s-ar putea sa ai AFS ( Adaptive Front Light System).
cj98czh
sa o volanesti cu placere!

nu ai avut emotii sa cumperi 1.4 tsi .. motor stiu cu probleme .. ?
bgdrenault
Probabil ca e cel pe curea, fara probleme
Bwwlan
E ala post-lant. Asta e safe.

Cel mai probabil ca sistemul ala cu Adaptive Light e comutarea automata faza lunga - faza scurta. Conul de umbra nu vad cum poate sa-l faca un xenon clasic nici macar cu lupe, din cate stiu aia e doar pe IQ Light, farurile cu led.
cj98czh
cel pe lant era EA111 asta ce il are el este EA211 .. asta sufera da incalzire greoaie .. cam ca si un diesel .. cica ii ia 10-15 min sa ajunga la temp. de functionare iarna .. deci utilizat pe distante scurte clar nu ii face bine .. si este f. sensibil la carburant ..

sunt unii care se plang de consum de ulei si altii (mai raruti) de piston spart ..
andreig1982
QUOTE(Bwwlan @ 10 Oct 2022, 12:10)
Cel mai probabil ca sistemul ala cu Adaptive Light e comutarea automata faza lunga - faza scurta. Conul de umbra nu vad cum poate sa-l faca un xenon clasic nici macar cu lupe, din cate stiu aia e doar pe IQ Light, farurile cu led.
*



Il face, am eu pe cazanul din 2012. Pe IQ Light e mai jmecher pentru ca ai vreo 130 de surse de lumina.
Daca face secventa asta la pornirea motorului ai si tu. Si ai si bending light - lumina in viraj.
Bwwlan
Inca nu am atins masina nici macar cu un deget, miercuri dimineata merg cu trenul la Fulda sa o (pre)iau.
Azi au ajuns si gumele all season, am luat ceva Vredestein Quatrac fiindca am vazut evaluari bune si foarte bune. Peste ar fi doar Michelinurile, insa nu am vrut sa dau 500 euro pe 4 cauciucuri, cand astea au fost 349. Pur si simplu m-am saturat sa tot schimb rotile vara/iarna si la cat conduc in ultima vreme, nu merita bataia de cap.
sobolan
frumos golful up.gif ,sa il folosesti sanatos.
Avani
Să o stăpânești sănătos.
Am trecut și eu pe VW. Am înlocuit Lexusul cu un Passat B7, din 2014, generația anterioară. Motorul e 1.4 tsi de 125cp tot cu DSG7. Cel mai slab motor care s-a pus pe caroseria asta. Am deja vreo 15k km și nu mi-a consumat ulei și nici chestii dubioase nu am observat la mașină. Ulei am pus Motul 5w30.

Le: pe de altă parte, m-am pregătit sufletește dar și material, pentru când o pica mecatronicul din cutie.
andreig1982
de ce zici ca te pregatesti pentru cand o pica mecathronicul?
ai ceva indicatii in acest sens?
Avani
Am văzut problema asta la destui utilizatori, poate prea mulți ca să nu-mi ridic și eu semne de întrebare legate de fiabilitate, de fel problemele au apărut între 150k - 200k km.
andreig1982
Am inteles.
Mie mi-au zis niste "specialisti" ca o sa crape pentru ca am niste ulei in mufa.
Au trecut vreo 60k km de atunci si n-am nici o pb.
Ce au uitat ei sa specifice este ca ulei poate ajunge acolo si la cate o manevra mai brusca.
Bwwlan
Ca idee de upgrade-uri, as vrea in timp sa o duc la cineva care sa ii monteze hayon electric, cu senzor de miscare al piciorului pentru inchidere/deschidere si sa ii montez eu incalzire in scaunele spate.
Plus, daca ma dau banii afara din casa, sa gasesc un set de stopuri spate led de la modelul face-lift, 500 Euro pret de raft nu dau pe ele.

In rest, nu prea am un wish list la masina, ca din descrierea promita de la dealer, la achizitie s-a bifat cam tot ce se putea bifa din lista de optionale, mai putin pielea. Inclusiv sistem Dynaudio are smile.gif
M-am interesat la Bucuresti la ceva atelier care pune piele pe scaunele masinilor, un interior de piele crem e 2000 euro blink.gif
cj98czh
piela integrala pe scaune .. mi se pare naspa ... vara sfaraie oula si iarna este rece ..
Solon
Mori fara piele? La mine e conditie, orice masina luata sa nu aiba piele. Imi da senzatia de frig. Dar culoarea aia la interior e belea curata avand in vedere copilul mic. Am un prieten care are in spatele unei tetiere din spate un mic lighean. Fi'sa e arteziana la primul viraj.
Portbagajul se gaseste pe aliexpress. Atentie la vama si la montaj.
In rest, smechera. Sa va bucurati de ea!
marksman
Pe lângă motivul financiar, când am luat Mazda am zis "fără tapiserie din piele", fix pe motivul "te frigi vara și îngheți iarna".
SandelBS
pt iarna - scaune incalzite, pt vara- ventilate, bn asta cu ventilate mai rar pt <30K de nou.

+ daca masina sta-n garaj e alta treaba.

La spalatorii mai rasarite au si serviciul de curatare tapiterie si iese ok, eu asa am facut cel putin o data pe an, cand am avut timp si de 2 ori si a fost ok.
Bwwlan
Ce-i drept, pielea era doar o fandoseala, n-as da decat schingiuit doomii de coco pe piele...

Kitul de portbagaj electric, cu tot cu senzor, l-am gasit pe aliexpress la 450. Inca 150 e montajul pe care o sa-l fac la un nene la Dej, cand oi ajunge... La nivel de idee, am cerut cateva oferte de pe meleagurile astea de la firme care fac modificari pentru oameni cu handicap, cel mai ieftin a fost 1650 Euro, cel mai scump 2400 blink.gif blink.gif blink.gif bun, cred ca persoanele cu handicap primesc ceva voucher de subventie pentru modificari constructive la masini, care sa le permita sa-si foloseasca masina. La mine nu e cazul, eu sunt doar handicapat financiar.
tatabobu
Chestia asta cu punem piele, și că sa fie bine le încălzim și le ventilăm îmi sună a casti de telefon pe dinte albastru, și că sa nu le pierdem cumpărăm și un șnur care sa le tina la un loc.
Bwwlan
Yes
Bibanu
QUOTE(cj98czh @ 10 Oct 2022, 13:47)
piela integrala pe scaune .. mi se pare naspa ... vara sfaraie oula si iarna este rece ..
*



Da' ce, esti in curu' gol sau cu tanga? Parca lumea se imbraca in functie de sezon....
Solon
Nu, frige vara prin boxeri si sort. Iarna ingheata bucile prin boxeri si blugi. Daca mai avea si acoperis panoramic, parca nu are, era gata.
Been there, done that.
Bwwlan
Asta are si plafon de sticla.
Dupa cum ziceam, "full fara piele". As fi curios cat o fi costat de noua, presupun ca mult.
dizzy
Chelea integrala in masina , sa fie la cine ii place!
Iarna parca stai pe sloi de gheata. Vara parca te asezi pe cuptor.
La astea de carpa, poti sa pui si set de huse sau pe sarakie, te duci si cumperi doua tricouri XXXL si le tragi peste.
Le speli saptamanal si aia e.
Pentru kit de porcbagajj si stopuri, vezi la dezmembrari.
Dar cu ce e diferit de UN Golf, ca nu pare?

PS. Sa o volanesti cu placere multi kmp.
Bwwlan
Haimulțam.
Cica ampartamentul e mai lung si e mai umflățel. Asta, B Klasse si Active Tourer is considerate la Jermaniea masini de pensionari. Dunno, oi fi...
Bicicleta galbena
QUOTE(dizzy @ 10 Oct 2022, 19:28)
Dar cu ce e diferit de UN Golf, ca nu pare?
*


E fostul Golf Plus.

Frumoasa, multi kmp fara probleme!

andreig1982
Pentru trapa as avea in vedere si o revizie: verificat, curatat, lubrifiat culisele si verificat scurgerile sa nu fie infundate.
Bwwlan
Mersi de pont, o sa intreb.
stolniceanulucian
Sa conduci masina cu placere !

Masina este foarte faina, parerea mea.
Am mers cu fostul Golf plus si diferenta fata de un Golf normal se simte !

Motorul de 1.4 e foarte reusit si consuma foarte putin.
Unele versiuni dezactiveaza 2 cilindri in anumite regimuri de condus ca sa economiseasca benzina.

Cam asa trebuie sa arate o masina SH care sa merite: 5-6 ani vechime, maxim 100k de km si versiuni de motor care sunt mai putin problematice.
Eu cred ca ai mari sanse sa folosesti masina 5-7 ani de acum incolo fara probleme majore.

Un Sandero Stepway cu cutie automata si aceleasi optiuni costa 18200 de euro !
Si nu se compara la putere, tehnologie, spatiu si siguranta !
Si in plus trebuie sa astepti cateva luni bune livrarea ...

Pune deoparte 1000 eur pentru probleme neprevazute si SH ul este o achizitie safe.
Unde mai pui ca prinde suta in 8.8 secunde, Vmax 212 km/h, cuplu 250 Nm la 1500 rpm ! Mie mi se pare genial motorul acesta
bgdrenault
care aceleasi optiuni la sandero?
Bwwlan
Multumesc smile.gif
Asta nu e cu ACT. Ar fi fost o optiune interesanta, insa la cat de putin merg eu pe autobahn mai nou, ar fi fost degeaba. Foarte multe reviewuri de pe net am vazut ca lauda confortul la deplasare chiar si fara DCC, cu setarea de Confort activa ar trebui sa fie chiar smooth sailing. Vad eu pe autostrada, cand vin spre casa, cum e...
dizzy
QUOTE(andreig1982 @ 10 Oct 2022, 20:37)
Pentru trapa as avea in vedere si o revizie: verificat, curatat, lubrifiat culisele si verificat scurgerile sa nu fie infundate.
*



Dac atot vorbim de trapa, pe langa ce zice colegul, verifica la intervale regulate cum se prezinta scurgerile: Torni apa pe sus pe la surgere si trebuie sa iasa repede pe jos si cam toata; cu o sticla de 2 litrii de apa si un dop cu furtun, o verifici usor ; Cateva frunze iti vor face viata un cosmar;
Ungerea se face cu produs specializat gen Krytox ( sau cum naiba se scrie)
andreig1982
Codul pentru lubrifiantul original este G 060 751 A2.
Dar pretul este absurd.
MyKe89
Liqui Moly 3312 ce are?
Bwwlan
Ala e "unguentul" original, stiu ca il aveam la Webasto pe lista produselor ultra-scumpe unde se cauta optimizare de pret la a treia cifra dupa virgula...
Tin minte ca se livra in butoaie de 50 litri conice in partea de jos, ca sa se scurga si ultimul gram.
ajaccio83
QUOTE(stolniceanulucian @ 10 Oct 2022, 20:26)

Un Sandero Stepway cu cutie automata si aceleasi optiuni costa 18200 de euro !
Si nu se compara la putere, tehnologie, spatiu si siguranta !
Si in plus trebuie sa astepti cateva luni bune livrarea ...



Ei nici chiar asa cu pretul. In realitate in jur de 13.500 - 14.000 cu rabla inclusa varianta automata. Sunt in jur de 25 de masini disponibile pe stoc in tara si vreo 300 in varianta manuala. S-a interesat cineva recent din familie.
dandobre
Chiar mă minunam la cat a sărit prețul. Oricum e mult, dar parcă mai digerabil
MyKe89
Omul n-a mințit, o poză face cât o mie de cuvinte.
Bwwlan
Cica viteza maxima constructiva ar fi 212 km/h.
Asta inseamna ca la 222 km/h cat are trenul in clipa de fata, Golful ar pierde vizibil teren smile.gif
bgdrenault
Spuneai ceva de o teapa. Ai scris undeva?
axabrt
QUOTE(stolniceanulucian @ 10 Oct 2022, 20:26)
Sa conduci masina cu placere !

Masina este foarte faina, parerea mea.
Am mers cu fostul Golf plus si diferenta fata de un Golf normal se simte !

Motorul de 1.4 e foarte reusit si consuma foarte putin.
Unele versiuni dezactiveaza 2 cilindri in anumite regimuri de condus ca sa economiseasca benzina.

Cam asa trebuie sa arate o masina SH care sa merite: 5-6 ani vechime, maxim 100k de km si versiuni de motor care sunt mai putin problematice.
Eu cred ca ai mari sanse sa folosesti masina 5-7 ani de acum incolo fara probleme majore.

Un Sandero Stepway cu cutie automata si aceleasi optiuni costa 18200 de euro !
Si nu se compara la putere, tehnologie, spatiu si siguranta !
Si in plus trebuie sa astepti cateva luni bune livrarea ...

Pune deoparte 1000 eur pentru probleme neprevazute si SH ul este o achizitie safe.
Unde mai pui ca prinde suta in 8.8 secunde, Vmax 212 km/h, cuplu 250 Nm la 1500 rpm ! Mie mi se pare genial motorul acesta
*



Mai lasă o că măcăne....
De ce crezi că a aparut 1.5 tsi ? De reușit ce era 1.4...

Oricum un motor bun de la ei este 1.0 tsi. N am auzit sa aibă probleme
Bicicleta galbena
Minim 150cp era una din cerinte.

bgdrenault
QUOTE(axabrt @ 12 Oct 2022, 09:21)
Mai lasă o că măcăne....
De ce crezi că a aparut 1.5 tsi ? De reușit ce era 1.4...


Si din cauza de norme de poluare, care nu mai puteau fi actualizate pe 1,4

12 Oct 2022, 09:50:
Ca idee, in 2019, cand am luat megane ul, skoda vw mi au dat atunci 7 luni termen pentru 1,5 tsi la comanda, din cauza ca nu indeplinea normele de poluare cerute si era in teste, etc, etc wlpt...
Stocuri de 1,5 nu era nimic, 1.0 tsi nu mi a placut
solidconvert
@Bwwlan s o stapaniti sanatosi si sa va poarte fara reparatii majore! wink.gif
Bwwlan
Mulțumesc, Tuamneajută.

Am primit bonus un an de garantie bara in bara care costa 300 euro, platit de dealer si mi-a zis tipul de la vanzari ca daca vreau, imi mai poate da maxim inca un an, tot asa, din bara in bara, contra a 250 Euro. Nush ce conventie au dealerii cu VW ca eu stiam ca Fauve ofera maxim 2 ani gratis plus 3 contra cost, insa mno, sa fie primiti.

Am mai primit o sricla de sampanie, o husa din piele pentru talon, un breloc cu VW, doua veste reflectorizante, o trusa sanitara si un triunghi reflectorizant. Si voie sa plec smile.gif
Masina e senzatie, nu atat prin puterea motorului, care-i onorabila fara sa rupă numănui fâșu', cat mai ales prin sistemele de asistenta.

- tine banda de rulare foarte frumos singurica. Dupa cam 15-20 sec,piuie ca "sa preiau comanda volanului". Daca nu fac nimic, mai piuie inca o data , ceva mai insistent. Aici am luat volanul in mana fiindca stiam ce face a treia oara: piuie mai tare si pisca frana scurt, dar destul de tare, si n-aveam chef.

- are blind spot monitor cu avertizare vizuala in coltul oglinzii si daca totusi semnalizezi ca vrei sa depasesti, te avertizeaza si acustic

- ACC in combinatie cu DSG e porno. Am prins un stau, masina a incetinit de la 170 la stop complet fara interventia mea la franare iar cand masina din fata a inceput sa se miste, a luat-o si a mea din loc, incetinel incetinel.

- plafonul panoramic care se deschide e wow. Apropo, am intrebat, mi s-a spus ca au fost gresate cablurile de ghidaj si au fost curatate si scurgerile cand au pregatit masina de livrare. Which is good.

Ce nu ma incanta, e camera de marsarier. Se vede ca paula. Spre comparatie, aia de pe Citroen era 4K, asta e undeva intre 360 si 720. Fara exagerare.

Ce m-a dezamagit, a fost sistemul Dynaudio. Ma asteptam la o sala de concerte si in schimb am primit nejte muzica tare si cam atata. Nu stiu cum sunt Fender, Bose, JBL, Harman Kardon sau Burmester, insa Dynaudio e cam, mno... Daca as fi dat 970 Euro pe asa ceva ca optional, m-as fi simtit furat.

Antifonarea e buna fara a fi wow, in sensul ca sunetele de la aer si trafic sunt filtrate bine, zgomotul de la anvelope nu prea. Consumul pe 480 km., unde am mers si cu 80 dar si cu 190 (media pana la intrare in Berlin a fost 109 km/h), a fost de 6,7% care nu e nici grozav, nici teribil, e in limitele la care ma asteptam.

Confortul la deplasare si amortizarea, insa, cu DCC setat pe Confort e foarte-foarte aproape de ce oferea Citroenul, si spun asta cat se poate de obiectiv.

Ce e la fel de spectacol e cantitatea de spatiu dintre bancheta spate si spatarul scaunului soferului. Eu la 175 sunt de statura medie iar cu scaunul meu in pozitie confortabila de condus, estimez un 40 (50? poate e prea mult...) de centimetri intre scaune. E surprinzator de mare.

Calitatea asamblarii materialelor e peste Citroen. Pur si simplu nu se vede pe nimic ca masina are 5 ani si 90K km. Bun, daca ar fi sa iau masina la bani marunti, pe uzura pielii volanului se vede putin, insa nu in sensul ca ar fi roasa ci mai degraba tocita.

Cam atat pentru moment, revin
Victorine
Să vă ducă cu voie bună pe unde aveți drumuri!
Consumul mi se se pare chiar bun la o medie "nemțească" de 109.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.