Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: 0.9 TCe versus 1.0 TCe
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2
Cuslea_FM
Vă salut cu drag și bine v-am găsit.

De curând sunt posesorul unui automobil “Dacia Logan MCV Stepway Celebration TCe 90” echipată cu motorul în 3 cilindri 0.9 TCe cod H4Bt 408 Euro 6. (Și aici, ca o glumă, aș putea spune că are de fapt 4 cilindrii, dacă luăm în calcul și cilindrul telescopic de susținere a capotei motorului radmasa.gif )

Per ansamblu, deocamdată sunt mulțumit de mașină, însă apelez la ajutorul dvs. rugându-vă ca, prin prisma experienței mai vaste a domniilor voastre, să mă luminați și pe mine dacă am făcut sau nu o prostie optând pentru acest motor 0.9 TCe de generație mai veche dar cu o fiabilitate dovedită, în detrimentul motorului 1.0 TCe de nouă generație dar care nu se știe deocamdată cum se va comporta în ceea ce privește fiabilitatea.

Din ce m-am mai informat eu și de pe acest forum și de pe unde am mai putut, înțeleg că motorul 0.9 TCe e varianta cu 3 cilindri a motorului 1.2 TCe.

Dar nu am găsit încă informații concrete despre motorul 1.0 TCe. Unii susțin că e varianta optimizată a motorului 0.9 TCe prin modificarea ansamblului arbore/biela și mărirea cursei pistonului. Alții susțin că e varianta cu 3 cilindri a motorului 1.3 TCe.

Oricum, cert e că ambele sunt motoare cu injecție indirectă (versiuni cu injecție directă și putere mai mare regăsindu-se pe Nissan Juke și pe Renault) și că motorul 1.0 TCe e îmbunătățit comparativ 0.9 TCe, în sensul că e mai rafinat, e mai silențios, mai puternic și mai agil, livreaza puterea mai liniar datorită optimizărilor la galeria de evacuare și controlului mai eficient al turbinei folosindu-se un boost controller electronic, e mai bine echilibrat și nu mai vibrează la pornire când e încă rece și la relanti.

Dar e oare 1.0 TCe superior și ca fiabilitate, sau doar ca performanță ?

Cu mici excepții, singurele probleme majore semnalate până în prezent la 0.9 TCe au fost cele cu zornaitul lantului pe la aprox. 100.000 km, probleme care se rezolvă prin schimbarea lui. În schimb, la 1.0 TCe sunt voci care susțin că ar exista ceva probleme cu consumul de ulei și vibrația tijei de la wastegate atunci când motorul e în decelerare.

Am găsit aceste videoclipuri în care sunt specificate câteva detalii tehnice și de proiectare ale motoarelor în cauză :

0.9 TCe :

https://youtu.be/XNvRhWL1stQ

https://youtu.be/VQNPhjP5F1c

1.0 TCe

https://youtu.be/5P9D_9Wdhrc

https://youtu.be/FqnQxp-I6eA

Voi ce părere aveți ???
Bogladen
Nu știu dacă te ajuta dar am condus logan model 2018 cu 0.9 tce si jogger cu 1.0 tce cu gpl. Cel puțin ca performanță 1.0 tce e superior. Știu ca e vb de 10 cp în plus și vreo 20 de Nm dar dar de simte foarte ok 1.0. Mie mi-a plăcut mult.
Cuslea_FM
QUOTE(Bogladen @ 21 Aug 2022, 19:48)
Nu știu dacă te ajuta dar am condus logan model 2018 cu 0.9 tce si jogger cu 1.0 tce cu gpl. Cel puțin ca performanță 1.0 tce e superior. Știu ca e vb de 10 cp în plus și vreo 20 de Nm dar dar de simte foarte ok 1.0. Mie mi-a plăcut mult.
*


Păi tocmai de asta sunt cu sufletul neîmpăcat dacă am făcut o alegere bună sau nu, fiindcă zilele trecute am condus și un 1.0 TCe, și, ca performanță, 1.0 TCe e într-adevăr un pic superior comparativ cu 0.9 TCe. Dar nu știu ce să cred despre el ca și fiabilitate, fiindcă părerile sunt împărțite.
mircea_aq
Vinde-o si ia 1.0 tce cu gpl.
torquemada
QUOTE(Cuslea_FM @ 21 Aug 2022, 20:29)
...
“Dacia Logan MCV Stepway Celebration TCe 90” echipată cu motorul în 3 cilindri 0.9 TCe cod H4Bt 400

Din ce m-am mai informat eu și de pe acest forum și de pe unde am mai putut, înțeleg că motorul 0.9 TCe e varianta cu 3 cilindri a motorului 1.2 TCe.

Dar nu am găsit încă informații concrete despre motorul 1.0 TCe. Unii susțin că e varianta optimizată a motorului 0.9 TCe prin modificarea ansamblului arbore/biela și mărirea cursei pistonului. Alții susțin că e varianta cu 3 cilindri a motorului 1.3 TCe.

*




0,9TCe 898cm3 (H4B 400/408/410/412) e înrudit cu 1,2 TCe 1197cm3 (H5F 4xx)

1,0TCe 999cm3 (H4D 4xx) e înrudit cu 1,3TCe 1333cm3 (H5H 4xx)
Cuslea_FM
QUOTE(mircea_aq @ 21 Aug 2022, 20:32)
Vinde-o si ia 1.0 tce cu gpl.
*


N-am eu atâția bani să țin pasul cu tehnologia, cu normele de poluare, și cu politica de marketing a producătorilor auto. E foame mare de bani și fiecare brand scoate modele noi de automobile în fiecare sezon, mai ceva decât colecțiile creatorilor de modă, Primăvară-Vară, Vară-Toamnă, Toamnă-Iarnă radmasa.gif Dacă nu se potolesc dracu odată ăștia cu normele lor de poluare, sezonul următor mai taie producătorii auto un cilindru din motorizări radmasa.gif Și uite așa, în următoarele două-trei sezoane, “Flintstone’s Propulsion” o să scrie pe noi radmasa.gif

QUOTE(torquemada @ 21 Aug 2022, 21:14)
0,9TCe 898cm3 (H4B 400/408/410/412) e înrudit cu 1,2 TCe 1197cm3 (H5F 4xx)

1,0TCe 999cm3 (H4D 4xx) e înrudit cu 1,3TCe 1333cm3 (H5H 4xx)
*


Mulțumesc pentru aceste informații prețioase. Poți te rog să explici pe scurt diferențele dintre motoarele din seria H4B enumărate de tine, 400 vs 408 vs 410 vs 412, și eventual modelele care au fost echipate cu respectivele motoare. Oricum o să caut și eu informații despre fiecare în parte, dar mi-ai fi de mare ajutor dacă mi-ai spune câte ceva despre ele. Mulțumesc anticipat !
tribunul
Tu poti sa pui niste poze cu ce masina ti-ai luat?
cj98czh
ce rost mai au aceste intrebari cand decizia a fost deja luata mai mult ai deja masina ?

aceasta dilema trebuia rezolvata inainte de achizitie, dupa ... este deja tardiv ..

nici una ...
einstein1984
vrea sa scape de buyer's remorse, sa isi valideze alegerea.
torquemada
QUOTE(Cuslea_FM @ 21 Aug 2022, 23:27)
... diferențele dintre motoarele din seria H4B enumărate de tine, 400 vs 408 vs 410 vs 412...

*



400 euro 5R
408 euro 6R
410 euro 6 cu gpl
412 euro 6T, din martie 2019+

Euro6 implică prezența S&S
MyKe89
1.0 e mai bun decât 0.9, dar ambele sunt mediocre.
dandobre
Tu ai vandut Capturul?
axabrt
QUOTE(Cuslea_FM @ 21 Aug 2022, 20:02)
Păi tocmai de asta sunt cu sufletul neîmpăcat dacă am făcut o alegere bună sau nu, fiindcă zilele trecute am condus și un 1.0 TCe, și, ca performanță, 1.0 TCe e într-adevăr un pic superior comparativ cu 0.9 TCe. Dar nu știu ce să cred despre el ca și fiabilitate, fiindcă părerile sunt împărțite.
*


Un pic superior egal cu zero în utilizarea zilnica.
Din punctul asta de vedere poți lua lejer mașini cu putere dubla la un anumit număr de ani de exemplu 100 cp actuala mașina, 200 cp următoarea, 300 de cai următoarea.
Vei vedea că aia 300 de cai ți se vor părea normali, nimic exagerat.
cj98czh
omul aici vb. de turbodrujbe .. tu ii spui de 300 de cai ... in cazul tau totali inutili ... decat sa mori .. nu stii sa ii stapanesti nici pe aia pe care ii ai ..
axabrt
Ok, ok turbo drujbe.
Sa i zicem atunci că dintre 0.9 tce și 1.0 tce cel mai bun este 1.0 ecoboost.
einstein1984
Da, pacat ca masina e de 2 ori mai scumpa.
Eu ajung sa recunosc ca si prea multi cai putere sunt in plus. pentru tarat prin drumurile patriei ajung si 120-130 lao masina de segment B.
madhorsefuzzy
Si la segment C? 170-180 cp?

Ca eu am una submotorizata in segment B (88cp) si una supra motorizata in segment C (200 cp).
einstein1984
Nu stiu sa zic, nu conduc asa des diferite masini segment C si in mod evident trebuie sa si iesi din oras pe un drum national ca sa evaluezi asta (preferabil si la munte), pe autostrada si in oras se descurca si versiunile entry level.
Daca o luam altfel, orice face suta in aprox 10 secunde ar trebui sa fie suficient pt marea majoritate a soferilor. la 120 de cai un segment B ar trebui sa faca suta in vreo 9 secunde.
mircea_aq
In cat timp face suta ? nu ma asteptam sa aud asta de la matale.
Poate un 80-180kmh, care e mult mai relevant pentru puterea motorului sau 100-200kmh.

On topic, pentru o compacta cred ca 140-150 de cai sunt suficienti.
Pentru o limuzina de clasa medie merg 150 de cai, dar sa fie dublati de macar 300nm. Ideal ar fi sa ai 180-200 de cai.

Asta pentru mers civilizat, daca vrei sa salti tirul cu 2-3 masini in coada lui pe un drum cu o banda pe sens, mai esti si in rampa, probabil ca vorbim de la 250 de cai in sus, atat pentru o compacta cat si o masina de clasa medie.

einstein1984
Adevarul ca e si amabil din partea ta sa ii tii pe aia in spatele tirului in loc sa ii lasi pe ei sa depaseasca tirul....
180 sau 200 sunt cifre care pentru mine unul sunt irelevante, si daca ajung in germania nu merg mai mult de 10 minute la vitezele alea. 80-120 poate ar fi, dar trebuie sa cauti teste la AMS sa vezi asta, 0-100 ramane la indemana.
Cuslea_FM
Replica mea pentru comunitatea daciaclub.ro :

https://youtu.be/S5SAnXMWa98
cj98czh
mare noroc ca eu nu intru decat pe reno.ro smile.gif

oricum sa stii ca aici se mai face si misto si lumea mai stie si de gluma .. smile.gif
wolfin
QUOTE(Cuslea_FM @ 22 Aug 2022, 14:45)
Replica mea

*



cool bababa_rock.gif

einstein1984
"aici in Germania".... M-am lamurit, nu e in Muenchen.
https://fr.wikipedia.org/wiki/Moteur_H_Renault-Nissan ca sa vb pe fapte, si unul si altele sunt motoare H, doar in diferite declinari
aici sunt si cateva info despre defectiunile recurente.
MyKe89
Care n-ai, mă, bani de un plin? Să facem o chetă.
wolfin
eu am primit vineri un card de benzina de la rompetrol de 150 lei gratis...prin DAB.

sa nu uit sa sun la ei sa intreb ce inseamna gratis inainte sa il folosesc/donez.

am uitat:

@Cuslea_FM Sa o folosesti sanatos si multi km placuti cu ea.

cred ca sunt primul care o zice 04.gif 017.gif
Bicicleta galbena
QUOTE(Cuslea_FM @ 22 Aug 2022, 15:45)
Replica mea pentru comunitatea daciaclub.ro :

https://youtu.be/S5SAnXMWa98
*


Haaa, cred ca e prima replica in formatul asta biggrin.gif

Pe-aici e o traditie sa intrebi de fasole si sa ti se raspunda de gutui, deci nu te consuma prea tare, jurnalul e abia la inceput smile.gif

Multi km fara probleme smile.gif




Cuslea_FM
QUOTE(Bicicleta galbena @ 22 Aug 2022, 17:43)
Haaa, cred ca e prima replica in formatul asta  biggrin.gif

Pe-aici e o traditie sa intrebi de fasole si sa ti se raspunda de gutui, deci nu te consuma prea tare, jurnalul e abia la inceput   smile.gif

Multi km fara probleme  smile.gif
*


Stai liniștit, sunt un om cu destulă experiență de viață, care ține la “tăvăleală”.

Mulțumesc tuturor pentru răspunsurile la subiect și pentru urări !

QUOTE(torquemada @ 22 Aug 2022, 08:39)
Euro6 implică prezența S&S
*


Poți fi te rog un pic mai explicit ?! Ce este S&S ?

QUOTE(torquemada @ 22 Aug 2022, 08:39)
400 euro 5R
408 euro 6R
410 euro 6 cu gpl
412 euro 6T, din martie 2019+
*


Mulțumesc ! Atunci, motorul Loganului meu e H4Bt 408 Euro 6R, fiindcă în talon mașina e înregistrată ca fiind euro 6.

Atașez câteva fișe tehnice în care sunt specificate aceste informații:
wolfin
Start & stop

https://ro.m.wikipedia.org/wiki/Sistem_start-stop
Cuslea_FM
QUOTE(wolfin @ 23 Aug 2022, 00:08)

Mulțumesc !
einstein1984
QUOTE(wolfin @ 23 Aug 2022, 00:08)

stop &start de fapt tongue.gif
wolfin
pai ca sa se opreasca nu trebuie mai intai sa porneasca 10561582.gif
einstein1984
pornirea o faci din cheie, nu o face el. El stie sa faca intai stop cand opresti si apooi restart. Deci nu.
wolfin
Conteaza din ce faci pornirea(cheie buton telefon etc)?...mai intai e start.

sleep.gif

fara start nu ar fi stop

moarte fara viata nu ar fi posibila. asa si S&S
einstein1984
Conteaza ca nu o face el, daca nu ar fi motorul pornit nu ar fi activ sistemul.
https://www.youtube.com/watch?v=d_N0hzUBig4...el=DaciaRomania
wolfin
nu e prima oara cand gresesc cei de la DAcia.
axabrt
Mă bucur că totuși cineva de pe aicea a recunoscut că 250 de cai pe o mașină compacta este decent.
cj98czh
ca sa sari borduri ... ai nevoie de maxim 10 cai frumosi ...
wolfin
QUOTE(einstein1984 @ 23 Aug 2022, 08:01)
daca nu ar fi motorul pornit nu ar fi activ sistemul.
https://www.youtube.com/watch?v=d_N0hzUBig4...el=DaciaRomania
*



si multe altele..deci nu exclusiv pornirea motorului....

de exemplu lipsa centurii...inactiveaza S&S.

azi trolez icon_mrgreen.gif


einstein1984
Nu tot ceea ce nu intelegi de ce e facut e o greseala...
wolfin
bine spus.

dar, daca faci un exitpoll ....90% din soferi urasc S&S.

si da nu intelegem..ce rahat de economie la combustibil faci daca opresti/pornesi din 10 in 10 m

einstein1984
la mine fac vreun 1l la 100km cu el activ. Si daca avansezi doar 10m, putin probabil sa depasesti viteza ca sa-l activezi.
wolfin
faci 1 litru ca iti omoara AC ul ... nu altceva.

la mine pe setare AC inhib S&S.

deci despre ce vorbim....a sa iasa normele sleep.gif


asa pot umfla anvelopele de 2.6 si scot acel litru...dar rinichii ... sad.gif


LE. la mine intra repede. plus ca e deranjant..putin prea puternica pornirea
cj98czh
al doilea buton apasat dupa cel de START ... lasa ca sa aiba altii grija de pinguini ..
einstein1984
E prost implementat la tine, ACul functioneaza bine merci (la mine ii zice auto stop, nu ECO). SI nu e pus pentru placerea conduslui ci ca sa fie masina ieftina evitand niste taxe/malusuri si amenzi pentru emisiile de cO2.
psychoo
QUOTE(cj98czh @ 23 Aug 2022, 09:37)
al doilea buton apasat dupa cel de START ... lasa ca sa aiba altii grija de pinguini ..
*


La Focus se poate dezactiva din diagnoza (Central Configuration in Forscan), ar trebui sa se poata si la Mondeo.
Singurul "dezavantaj" e ca nu mai functioneaza nici butonul, deci nu il poti activa daca ai chef
wolfin
ac ul are 3 setari....eco..standard sau confort.

pe confort S&S intra rar spre deloc.


acum asta cu implementarea e de cacao...

S&S e legat de atatea rahaturi.. ~ baterie..ac...temp exterioara...timpi opriri...


QUOTE(cj98czh @ 23 Aug 2022, 08:37)
al doilea buton apasat dupa cel de START ... lasa ca sa aiba altii grija de pinguini ..
*



la mine e primul rolleyes.gif
dandobre
Nu mi se pare implementarea proastă la Suzi, dimpotrivă. Eu mă înțeleg bine cu el, mai ales în perioada asta când e traficul lejer și poți anticipa cât de cât perioada staționării la semafor, în coloană samd.
Când începe nebunia în toamnă îl dezactivez pentru că traficul devine haotic și devine obositor datorită opririlor dese și scurte...
cj98czh
QUOTE(psychoo @ 23 Aug 2022, 09:45)
La Focus se poate dezactiva din diagnoza (Central Configuration in Forscan), ar trebui sa se poata si la Mondeo.
Singurul "dezavantaj" e ca nu mai functioneaza nici butonul, deci nu il poti activa daca ai chef
*



eu ma refeream la Clio .. la Mondeo este implementat si mai de-a tranta decat la Clio ... pornesc masina, inauntru 50 de grade, daca opresc dupa 10 m .. ghici ce? .... SS intra ... deci nu tine cont de nimic .. nu imi bat capul cu scos de tot, este buton .. este ok asa cum este ..
MuciX
QUOTE(Cuslea_FM @ 22 Aug 2022, 14:45)
Replica mea pentru comunitatea daciaclub.ro :
*


Bine ai venit. In functie de cata experienta de viata zici ca ai, s-ar putea, sau nu, sa faci ceva paduchi pe aici prin comunitatea DC/Reno. Om trai si om vedea.

Acum ca am trecut de formalitati, te-ai luat fix degeaba de tribunul, fiind jurnal de bord, se pun si poze, ca na, sa vedem si noi ce mai conduc altii.

Bani, sunt in functie de posibilitati si aici pe forum; inca n-ai pus nicio poza cu tabloul de bord sa ne dam seama daca avem mai multi sau mai putini decat tine. nedumerire.gif Asteptam cu interes.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.