Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme clima scenic 3
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Scenic, Scenic RX4, Scenic II, Grand Scenic, Koleos
Pages: 1, 2
ionutmadalinbarbu86
Salutare
Am o problema cu ac la scenic 3 2.0 dCi 160cp
Am constatat ca nu mai pata aer rece ca înainte
Bagă pe reprize când rece când cald nu ajunge niciodată sa răcească
Am mers la service pentru încărcare freon crezând ca nu mai are
Și au constatat ca am presiune mare pe ceasul roșu
Mi-au recomandat sa schimb radiatorul ac după ce l-am schimbat sa remediat ff puțin
Am schimbat și senzorul presiune crezând ca este de la el
Acum am tot presiune mare pe la 18 Bari cu 24 grade afara

Acum momentan am observat ca reprizele sau mărit adică bagă rece la un interval foarte mare
Ginno06
acelasi lucru am si eu la un grand scenic 3 15dci 81kw,
clima nu a mai vrea sa bage rece. am fost cu ea la incarcat de freon si mi-au spus ca am presiunea prea mare (8 bari) ca ea tre sa stea undeva la 4 bari
am mai observat ca imi pornesc ventilatoarele odata cu motorul pe turatie maxima.
Ginno06
QUOTE
Salutare
Am o problema cu ac la scenic 3 2.0 dCi 160cp
Am constatat ca nu mai pata aer rece ca înainte
Bagă pe reprize când rece când cald nu ajunge niciodată sa răcească
Am mers la service pentru încărcare freon crezând ca nu mai are
Și au constatat ca am presiune mare pe ceasul roșu
Mi-au recomandat sa schimb radiatorul ac după ce l-am schimbat sa remediat ff puțin
Am schimbat și senzorul presiune crezând ca este de la el
Acum am tot presiune mare pe la 18 Bari cu 24 grade afara

Acum momentan am observat ca reprizele sau mărit adică bagă rece la un interval foarte mare


ai rezolvat problema sau...tot asa e?

la mine baga rece doar dimineata cand sunt 20-24 de grade afara. cum se incalzeste nu mai baga de nici o culoare.
am facut si o diagnoza si singura eroare a fost
QUOTE
Df029-external temperature sensor, open circuit or short circuit to +12v
Gil26
@ Ginno06, nu ai oferit prea multe detalii despre problema si nu stiu ce tester \program ai folosit, dar tinand cont de eroarea DF029 si faptul ca ”la mine baga rece doar dimineata cand sunt 20-24 de grade afara. cum se incalzeste nu mai baga de nici o culoare” iti sugerez (doar o simpla parere atata tot, neavand alte informatii) sa vezi in diagnoza si parametrul Temperatura Exterioara ex PR009 in calculatorul Usa Conductor si\sau PR002 in AC si sa compari cu cele citite cu un termometru. Senzorul temperatura exterioara se afla in oglinda sofer, mufa acestuia in usa sofer, poti deconecta mufa si masura rezistenta intre pinii 6–BC fir maro si 9-BD fir bej pentru diferite temperaturi, daca este necesar si continuitatea si izolarea cu calculatorul usa sofer pinii 35 respectiv 15, atasat si cateva capturi poate te ajuta. (dar repet neavand alte date este greu de precizat cauza problemei tale).
Ginno06
Am spus de aceasta eroare, pt ca a fost singura eroare gasita in calculator.
Problema mea este, ca masina nu baga ac cand este foarte cald afara si imii merg ventilatoarele pe maxim la pornire motor, indiferent daca motorul este cald sau rece.
Vreau sa stiu daca problema mea este una electrica sau compresorul de ac este dus.
Gil26
Atunci ca sa stii asta, sa elimini variabilele si sa rezolvi problema cred ca trebuie facute verificarile necesare fizic pe masina, nu stiu daca cineva pe forum poate identifica de la distanta exact cauza problemei tale.
kato
scriu si eu aici ca sa nu mai deschid topic nou.... masina mea nu mai baga aer rece. mentionez ca am schimbat radiatorul de la ac, am completat cu freon si a mers ok o perioada...... am dus masina la electrician, a verificat instalatia (are vreo 380g freon) a spus ca lucreaza compresorul pentru 2 secunde si apoi se opreste. nu stie ce ar putea fi, a sugerat verificarea cu soft dedicat. (cam nasol aici la mine) cam ce ar putea fi?
Dadi_T
Păi dacă dupa perioada în care a mers bine, ai constatat că are 380 g freon, atunci ai pierdere. Trebuie verificată instalația cu substanță de contrast, ca să vezi pe unde pierde.
În instalație trebuie să fie 480g freon și 110 ml ulei în compresor.
kato
Ok, urmează să fac și asta, însă e următoarea problema de rezolvat... Mulțumesc de răspuns
Dadi_T
Este foarte probabil ca cele două probleme să fie în legătură. Adică compresorul să nu funcționeze corect pentru că instalația nu are cantitatea corectă de freon
kato
Interesant.... Mulțumesc mult de sugestie. Mâine completez și cu substanță de contrast
ProfiBv
Vezi in brida care tine conducta de A/C (in spatele farului de pe dreapta masinii) si tot pe dreapta in dreptul fuliei de la motor . Sunt doua zone sensibile in care am mai vazut pori .
kato
am fost si am incarcat cu freon + lichid de astupare a porilor...... compresorul merge si nu prea, de la 27 de grade cand m-am dus a scazut la 16 grade...... din ce a spus domnul ce a facut incarcarea sunt sanse mari sa trebuiasca compresor nou.
ProfiBv
QUOTE(kato @ 20 Aug 2022, 09:57)
+ lichid de astupare a porilor......
*


sper ca e vorba de solutie UV , care te ajuta sa vezi pierderile mici de freon .
Poti pune o poza din fata cu radiatorul de A/C?!
kato
din pacate nu e solutie UV ci solutie de astupare a porilor........ radiatorul e nou
kato
am fost azi la un domn cu program dedicat..........din punct de vedere electric totul este ok pe masina, nici un fel de eroare....... urmeaza sa o duc intr-un service sa verifice instalatia, filtrele si supapa de presiune.....
Ginno06
Astept un update. Cred ca si eu am acceiasi problema
kato
promit sa revin cu informatii. acum trebuie sa caut service sa ma programez si cam este perioada concediilor.......
SeZe
Salutare, cam aceeași problemă o am și eu la un grand scenic 2011, presiune pe ceasuri am undeva la 4,5 bari, freon este pe instalație, am fost la cineva pentru completare freon crezând că poate nu e destul, dar surpriza a fost că nu a tras freonul din butelie în instalație. Care ar fi cauza? Domnul care a vrut să îmi completeze a sugerat ca ar putea fii ambreiajul compresorului, ar putea fi și alte cauze? Gen vreo siguranță arsă sau vreun presostat defect?
ProfiBv
QUOTE(SeZe @ 22 Apr 2023, 21:46)
... surpriza a fost că nu a tras freonul din butelie în instalație. Care ar fi cauza? Domnul care a vrut să îmi completeze a sugerat ca ar putea fii ambreiajul compresorului, ar putea fi și alte cauze? Gen vreo siguranță arsă sau vreun presostat defect?
*


Salut , as fi facut prima data o recuperare de freon si in functie de cantitatea recuperata test presiune, vacum si iar incarcare cu freon .
Daca esti in Bv luni si nu ploua afara , pot incerca sa te ajut cu partea electrica
, fara nici o obligatie .Cat despre partea de freon iti pot da doar o recomandare , eu nu ma mai ocup. Da un semn si iti trimit pe PM cum ma gasesti .
Gil26
Am toata stima si admiratia pentru colegii care rapesc din timpul lor pentru a ii ajuta benevol pe ceilalti aplauze.gif , iar @ ProfiBv este un altruist convins. up.gif respekt.gif
Daca tot ajungi la masina sugerez sa pui si testerul (CanClip) pe ea, faptul ca “… surpriza a fost că nu a tras freonul din butelie în instalație…” poate avea cateva potentiale cauze, verifica erori, parametri si mai ales stari din AC si injectie (vezi daca AC este sau nu autorizat), etc. apoi functie de rezultate se pot elimina “variabile” si face daca este cazul si celelalte verificari electrice sau chiar mecanice (iar daca ai nevoie de ajutor \informatii posteaza si mai vedem).

Spor, bafta si sa auzim numai de bine! cheers.gif
kato
revin cu un update.
in urma schimbarii compresorului (valeo) si a unui uscator (asa am primit recomandarea) elsa baga din nou rece. ce-i drept schimbarea a fost acum 2 saptamani, dar abia astazi cand au fost temperaturi mai mari am putut proba cu adevarat eficacitatea. sper sa fi rezolvat problema definitiv
p.s. compresorul a costat 1.300, uscatorul 30 de lei .
SeZe
Salutare, sigur că putem face o verificare electrică, chiar m-aș bucura dacă am putea exclude unele posibile cauze, eu luni și marți sunt schimbul 2, miercuri aș fi liber. Acum cum poți și tu evident!
ProfiBv
QUOTE(SeZe @ 23 Apr 2023, 19:13)
. Acum cum poți și tu evident!
*


Ai PM de citit ! Nu te chinui sa raspunzi de acolo ,ca nu ai suficiente mesaje pe forum.
SeZe
QUOTE(ProfiBv @ 22 Apr 2023, 22:30)
Salut , as fi facut prima data o recuperare de freon si in functie de cantitatea recuperata test presiune, vacum si iar incarcare cu freon .
Daca esti in Bv luni si nu ploua afara , pot incerca sa te ajut cu partea electrica
, fara nici o obligatie .Cat despre partea de freon iti pot da doar o recomandare , eu nu ma mai ocup. Da un semn si iti trimit pe PM cum ma gasesti .
*


Salut, am primit PM-ul tău dar imi spune că nu e bun nr de telefon 👍
Andrew.D
QUOTE(ProfiBv @ 23 Apr 2023, 20:21)
Ai PM  de citit ! Nu te chinui sa raspunzi de acolo  ,ca nu ai suficiente mesaje pe forum.
*



Va salut, va rog mult daca se poate un PM si la mine cu o modalitate de contact direct. Va multumesc !
PS: Tot din BV sunt.
SeZe
QUOTE(Andrew.D @ 24 Apr 2023, 22:18)
Va salut, va rog mult daca se poate un PM si la mine cu o modalitate de contact direct. Va multumesc !
PS: Tot din BV sunt.
*


Contact direct? La ce anume? Poate ne dai un pic mai multe detalii ca să ne putem face o idee
Andrew.D
🙂
ProfiBv
QUOTE(Andrew.D @ 25 Apr 2023, 09:18)
... colegul ProfiBV. Multumesc.
*


Incerc sa ajut dupa ce vad ca un coleg si-a dat silinta sa rezolve ceva , mai ales in regie proprie . Nu sunt service auto si nici nu vreau sa para ca le fac concurenta .Pur si simplu ajut , cat pot , pentru ca stiu cum e sa ai masina defecta si sa-ti depaseasca bugetul costul estimat pe devize.
Daca nu ai gasit rezolvarea problemei , dupa ce ai cautat pe forum , faci o postare si sigur cineva incearca sa te ajute . Nu intamplator e bine (cf si cu regulamentul acestui forum ) sa adaugi in semnatura cat mai multe detalii despre masina .
Oricum si nu in cele din urma , bun venit pe forum !
Ginno06
eu nu am rezolvat problema.
am schimbat compresorul, uscatorul si vaporizatorul si astazi cand a stat masina in soare si au fost 24 de grade, masina nu vrea sa bage rece
Ginno06
ma poate ajuta cineva cu vre-o idee de la ce poate fi?
cum pot sa verific daca este vre-o siguranta arsa, releu prost.
la veriunea mea de facelift, nu am gasit vre-o schema/diagrama
Gil26
Atasat pentru un Scenic \Grand Scenic III JR95 cu AC automat Careg schema electrica, sigurantele si locatiile principalelor componente, poate sunt de folos si altor colegi.
ProfiBv
QUOTE(Gil26 @ 13 May 2023, 19:59)
..., poate sunt de folos si altor colegi.
*


Te rog frumos , ajuta-ne cu o schema de alimentare a ambreajului si a electrovalvei de pe compresor pentru o masina din 2011 cu start/stop . Cu acazia asta ...am remarcat ca si UPC-ul e diferit fata de la mine
Gil26
Da, sunt doua tipuri de UPC:
1. pentru Scenic \Grand Scenic III cu Stop&Start ambreiajul este pe siguranta F9 =20A (LE: am corectat) pinul #10, actuatorul pe F12 =10A pinul #9 si primeste comanda de pe pinul #4.
2. pentru cel fara S&S ambreiajul este pe siguranta F22 =10A pinul #10, actuatorul pe F17 =10A pinul #14 si primeste comanda de pe pinul #12.

Atasat schema electrica, locatiile si mufele pentru ambreiaj si actuator compresor plus UPC-ul.
ProfiBv
Multumesc. Sigurantele sunt bune , am desfacut toate mufele si intors UPC-ul , am verificat toate sigurantele in parte dar nu am fost pregatit sa fie cu totul diferit calculatorul .Acum speram sa ne ajute si vremea sa putem ajunge si la compresor . Suspectez cuplajul ambreajului ca fiind rupt !
Ginno06
am verificat cele 4 sigurante si totate sunt bune.
ce am observat este ca compresorul NU cupleaza.
Mentionez ca am varianta cu Start&Stop.

inca o problema care a aparut odata cu problema ac-ului este ca ventilatoarele (ambele) de la motor, pornesc la viteza maxima, indiferent de temperatura motorului si la oprirea lui se opresc de tot.
am observat la unele modele, daca motorul este cald, ele mai functioneaza cateva minute. la mine nu se intampla acest lucru
ProfiBv
QUOTE(Ginno06 @ 14 May 2023, 20:35)
ventilatoarele (ambele) de la motor,  pornesc la viteza maxima, indiferent de temperatura motorului si la oprirea lui se opresc de tot.
*


Incearca sa pornesti motorul , cu a/c off si vezi daca mai pornesc ventilatoarele ?
Ginno06
ele pornesc la maxim, indiferent daca AC-ul este oprit sau pornit, indiferent de temp.motorului.
ele merg la maxim tot timpul
Gil26
QUOTE(ProfiBv @ 15 May 2023, 20:00)
Incearca sa pornesti motorul , cu a/c off si vezi daca mai pornesc ventilatoarele ?
*


Sunt doua lucruri \probleme diferite si trebuie analizate fiecare dintre ele (iar AC mai si este autorizat din injectie).
Ginno06
problema cu ac-ul a aparut odata cu ventilatoarele.
pe compresorul vechi, ventilatoarele porneau la maxim, doar cand porneam ac-ul.
Gil26
Fara alte comentarii subliniez si data postarilor:
QUOTE(Ginno06 @ 4 Aug 2022, 22:00)
Problema mea este, ca masina nu baga ac cand este foarte cald afara si imii merg ventilatoarele pe maxim la pornire motor, indiferent daca motorul este cald sau rece.
*



QUOTE(Ginno06 @ 1 May 2023, 19:17)
eu nu am rezolvat problema.
am schimbat compresorul, uscatorul si vaporizatorul si astazi cand a stat masina in soare si au fost 24 de grade, masina nu vrea sa bage rece
*

ProfiBv
QUOTE(Ginno06 @ 1 May 2023, 20:17)
eu nu am rezolvat problema.
am schimbat compresorul, uscatorul si vaporizatorul si astazi cand a stat masina in soare si au fost 24 de grade, masina nu vrea sa bage rece
*


Mi-e rau , nu vreau sa stiu cat ai cheltuit cu asta ! Totusi revenind la eroarea Df029 , in tot timpul asta nu ai observat in bord ca-ti afiseaza o temperatura total eronata ? Ai testerul tau sau apelezi la cineva ?

16 May 2023, 01:07:
PS ai avut diferente mari intre temp ext si ce-ti afisa in bord , sau mai rau ai vazut vreodata afisat in bord -39 grade temp ext ?
Gil26
Referitor la DF029 vezi si Postul #4 cu toate detaliile oferite (plus sublinierile facute in atasamente) mai ales:
QUOTE(Gil26 @ 4 Aug 2022, 19:22)
... nu stiu ce tester \program ai folosit, dar tinand cont de eroarea DF029 ... iti sugerez ... sa vezi in diagnoza si parametrul Temperatura Exterioara ex PR009 in calculatorul Usa Conductor si\sau PR002 in AC si sa compari cu cele citite cu un termometru....
*


iar despre:
QUOTE(Ginno06 @ 24 Jul 2022, 13:17)
... clima nu a mai vrea sa bage rece. am fost cu ea la incarcat de freon si mi-au spus ca am presiunea prea mare (8 bari) ca ea tre sa stea undeva la 4 bari
am mai observat ca imi pornesc ventilatoarele odata cu motorul pe turatie maxima.
*


QUOTE(Ginno06 @ 4 Aug 2022, 13:15)
la mine baga rece doar dimineata cand sunt 20-24 de grade afara. cum se incalzeste nu mai baga de nici o culoare.
am facut si o diagnoza si singura eroare a fost Df029-external temperature sensor, open circuit or short circuit to +12v
*


atasat doar ca ex si un grafic:
Ginno06
Deci postarile mai vechi, au fost inaintea schimbarii instalatiei de AC.
Acum 1 luna am schimbat instalatia de ac.
Pana la urma o sa fac o diagnoza la un reprezentant renault,, sa-mi dau seama care este probl.
Gil26
Temperatura exterioara se putea verifica destul de simplu \usor si era bine sa faci o diagnoza conforma inainte de “am schimbat compresorul, uscatorul si vaporizatorul …”, asa s-au schimbat componente fara ca neaparat sa se rezolve cauzele si problemele. sad.gif
Ginno06
Temperatura exterioara, tot timlul a fost corecta. Componentele le-am schimbat dupa ce am facut o verificare la un service. Nu aveam destula presiune in instalatie ( compresorul dus).
Gil26
... iar dupa 10 luni si schimbare compresor, uscator, vaporizator, ... problemele sunt cam aceleasi:
QUOTE(Ginno06 @ 14 May 2023, 19:35)
...
ce am observat este ca compresorul NU cupleaza.
....
inca o problema care a aparut odata cu problema ac-ului este ca ventilatoarele (ambele) de la motor,  pornesc la viteza maxima, indiferent de temperatura motorului si la oprirea lui se opresc de tot.
...
*


Asa cum am scris de nenumarate ori inainte de a schimba componente este bine sa se faca o diagnoza \diagnosticare conforma si apoi verificarile electrice \mecanice etc. necesare, altfel se schimba piese (cu timp, efort, investitie, nervi, "la ghici",...) fara sa se rezolve cauzele si problemele ... sad.gif
PS: iar ceea ce am scris in postul #6 ramane valabil (desigur insa ca procedezi asa cum doresti)
Ginno06
am sa revin cu noutati dupa ce o sa fac o diagnoza la o reprezentanta RENAULT.
Ginno06
Revin cu un update, dupa o verificare la renault.
Nu sunt erori in calculator, nu-si explica fenomenul nici mecanicii.
Au spus ca trebuie verificata instalatia electrica, fir cu fir.
Nu crede sa fie vb de mcu.
Deci dupa o vizita la reprezentanta, tot nu am aflat cauza la mesul ventilatoarelor la maxim si nepornirea ac-ului
Gil26
aidecapulmeu doh.gif mad.gif
Poti spune numele reprezentantei? Deci cei din reprezentanta Renault cu toate “sculele” si toate informatiile la dispozitie dar mai ales cu “pacientul” in fata NU au reusit sa gaseasca cauza \cauzele, "nu-si explica fenomenul nici mecanicii" 053.gif sad.gif si practic ai plecat tot cu problema nerezolvata (asa cum ai venit la ei). Trist dar din pacate adevarat.

Interesant cred ar fi raspunsul la cateva intrebari: Efectele s-au manifestat si in reprezentanta? AC este sau nu autorizat de injectie? Care au fost valorile presiunii fluid refrigerant, temperatura interna si externa dar mai ales temperatura evaporatorului? Care au fost valorile citite in injectie pentru temperatura lichid racire motor? etc….???
Fara a avea detalii, date si mai ales valori concrete cred ca este greu ca cineva pe forum sa identifice exact cauza problemei tale, cel mult se pot face presupuneri.

PS: totusi doar ca info am mai ajutat doi colegi cu efecte asemanatoare (cu cresterea temperaturii exterioare fluxul de aer scade si AC nu mai baga rece iar ventilatoarele pornesc odata cu motorul pe turatie maxima) intr-un caz s-a curatat mufa senzorului temperatura lichid racire in celalalt s-a schimbat senzorul (citea aiurea si avea si eroare in injectie) si s-a rezolvat, apoi a mai fost un (ne)caz asemanator in care au fost lipituri reci in calculatorul de injectie, s-au refacut si rezolvat si cu AC si cu electroventilatorul.
Deci aceleasi efecte pot sa fie generate de cauze diferite si iti sugerez din nou sa faci o diagnoza conforma (subliniez iar asta) la \cu cineva (chiar si intr-un alt service \reprezentanta) care stie sa foloseasca testerul de diagnosticare, astfel se pot elimina variabile apoi face doar verificarile mecanice si mai ales electrice necesare, altfel se tot pot schimba componente fara sa se rezolve problema (plus timp, nervi, bani pierduti) dupa aproape un an de zile.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.