Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Garnitura de chiuloasa sau radiator infundat?
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane III
GeorgeA16
Salutare, am un Megane 3 din 2014 1.5 dCi de 110 cai cu o mica mare problema careia nu-i dau de capat. De ceva timp am observat ca imi "dispare" apa din vasul de expansiune, daca e sa completez pana la un anumit nivel, dupa ce pornesc si merg cu ea in asa fel in cat temperatura sa se ridice la 90 de grade, mai raman cu foarte putina apa in vas iar dupa ce se raceste motorul si desfac capacul
presiunea din vas este destul de mare insa apa nu revine la nivelul initial, tot cu foarte putina raman. Dupa ce intr-o seara mi s-a supraincalzit motorul am facut o vizita pe la mai multi mecani care mai mult sau mai putin nu prea m-au ajutat pentru ca unii mi-au spus ca e garnitura de chiuloasa, altii mi-au spus sa schimb busonul de la vas iar altii au spus ca ar fi radiatorul infundat. Tin sa mentionez ca uleiul este ok, masina nu scoate fum alb, iar in urma cu 1500 de km am schimbat termostatul. Motivul pentru care am decis sa scriu aici este pentru a obtine un sfat din partea dumneavoastra, poate cineva a mai avut aceasta problema pentru ca eu unul nu stiu pe cine sa cred si nu stiu de unde sa ma apuc pentru reparatie.
xmisterx
Trebuie completat lichidul de racire pana la nivel, motorul trebuie sa fie rece, pornesti motorul cu busonul scos de la vasul de expansiune si urmarit lichidul din vas sa nu apara bule de gaze scapate pe la garnitura de chiulasa, daca nu face bule si lichidul ramane curat fara urme de ulei atunci nu este garnitura de chiulasa.

Este posibil sa fie si pompa de apa busita, lichidul de racire nu circula prin circuit si apare fenomenul de supra-presiune iar lichidul este aruncat afara pe la buson.
valioglu
Cred ca e garnitura de chiulasa arsa. Mai ales daca nu ai pierderi de antigel. Pe teava de esapament nu da antigel?
Laurentziu83
Daca iti dispare antigelul din vas, atunci ai probleme la chiulasa. Pune pe cineva sa accelereze si verifica antigelul in vas daca nu bolboroseste (ignora antigelul care intra prin partea de sus, e normal). Daca da, atunci pregateste-te de dat chiulasa jos (cu inlocuire distributie) si verificare planare. Daca e deformata chiulasa (nu se mai incadreaza in limita maxima de deformare), cauta alta la dezmembrari, chiulasa de 1.5 dci nu se poate rectifica.

Ar fi de preferat sa nu mai folosesti masina pana la reparatie.
cj98czh
sa ii spui socrului meu care a rectificat zeci de chiuloase de 1.5 dci .... ca nu se poate rectifica ...
Laurentziu83
Si cat au tinut chiulasele dupa rectificare?

Ca unde am lucrat eu, am trimis 3 chiulase la rectificat si toate au crapat dupa ceva km.
cj98czh
probabil ca merg bine merci si in ziua de astazi daca nu au ajuns cu totul masinile la remat ... ideea ca nu este prima data cand dai info de-a tranta ..
Laurentziu83
Ok, garantezi ca unde si-ar rectifica colegul chiulasa se va face treaba buna si nu va crapa chiulasa, eventual undeva la Cucuieti, sa plateasca si o platforma pana acasa? Eventual sa fie si duminica seara, sa aiba batai de cap ca unde e, ce face, cum ajunge, etc?

Merita sa iti asumi rectificarea chiulasei daca alta din dezmembrari costa 1000 de lei? In conditiile in care la inlocuirea chiulasei trebuie sa schimbi distributie, ulei, antigel, plus manopera care nu e deloc ieftina? Cat de ieftina este o rectificare ca sa merite riscul?
Agrig
"Rectificarea" unei chiulase este ceva banal si se practica fara probleme sau ma rog, se practica.
Problema insa este alta, frezorul/rectificatorul o indreapta insa datoria mecanicului este sa o verifice de fisuri inainte de a o pune pe masina.
Fisurile nu se vad totdeauna cu ochiul liber, dupa ce o frezezi sau rectifici plan cu atit mai putin.

P.S. Si riscul ca sa fie chiulasa din dezmembrari fisurata ?
Laurentziu83
Orice este posibil, daca o luam asa. Insa o chiulasa din dezmembrari are mici sanse sa fi fost rectificata la viata ei.
Agrig
Nu rectificare este problema, problema e daca e si aia fisurata sau nu, n-are treaba rectificarea cu faptul ca a cazut chiulasa dupa citiva zeci de km, acolo alta problema a fost.
cj98czh
si laurica ... pe aia din dezmembrari .. nu o duci la un planst, la schimbat semeringuri de supspa si curatat scaune?

vb. si tu fara tine ... la alea de zici tu a exolicat f. bine Agrig unde a fost buba ..
Laurentziu83
Anyway, nu putem vorbi in numele unui atelier de rectificari, asta vreau sa zic.

La cele de care ziceam eu s-a lasat cu ax cu came rupt.
PMS
QUOTE(GeorgeA16 @ 17 Jun 2022, 16:49)
Salutare, am un Megane 3 din 2014 1.5 dCi de 110 cai cu o mica mare problema careia nu-i dau de capat. De ceva timp am observat ca imi "dispare" apa din vasul de expansiune, daca e sa completez pana la un anumit nivel, dupa ce pornesc si merg cu ea in asa fel in cat temperatura sa se ridice la 90 de grade, mai raman cu foarte putina apa in vas iar dupa ce se raceste motorul si desfac capacul
  presiunea din vas este destul de mare insa apa nu revine la nivelul initial, tot cu foarte putina raman. Dupa ce intr-o seara mi s-a supraincalzit motorul am facut o vizita pe la mai multi mecani care mai mult sau mai putin nu prea m-au ajutat pentru ca unii mi-au spus ca e garnitura de chiuloasa, altii mi-au spus sa schimb busonul de la vas iar altii au spus ca ar fi radiatorul infundat. Tin sa mentionez ca uleiul este ok, masina nu scoate fum alb, iar in urma cu 1500 de km am schimbat termostatul. Motivul pentru care am  decis sa scriu aici este pentru a obtine un sfat din partea dumneavoastra, poate cineva a mai avut aceasta problema pentru ca eu unul nu stiu pe cine sa cred si nu stiu de unde sa ma apuc pentru reparatie.
*


Cum ai rezolvat pana la urma? Am si eu o problema asemănătoare.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.