Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Hyundai I30 2022 1.5T-GDI Highway
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4
zax
Intrucat topicul devine deja aglomerat am decis sa incerc mentinerea unui cuprins cu cele mai importante puncte de discutie. Intrucat nu am aflat cum as putea introduce un post inaintea postului 1, cuprinsul va fi AICI

Salut

Incep acest jurnal de bord desi masina inca nu a ajuns la mine. In urma cu cateva zile se afla pe drum, presupun ca a ajuns sau va ajunge oricum saptamana viitoare insa o voi prelua dupa inceperea celei de-a doua runde din programul Rabla 2022 adica dupa data de 6 mai. Deocamdata trebuie sa mai gasesc un cupon rabla, pe primul l-am obtinut de la un prieten.

Pana cand voi avea poze de postat voi face un istoric al alegerii intrucat a fost un proces decizional destul de complicat, cu multe variabile, situatie cauzata in principal de nebunia crizei semiconductorilor.

Povestea incepe in urma cu aproximativ 1 an, in primavara anului 2021. La acea vreme se cam implinea un an si vreo 4 luni de cand m-am trezit detasat pe un proiect in centrul tarii si dotat cu masina de serviciu (un logan din 2017, 1.5 dci 90cp) iar symbolul, masina cumparata de noua si care in 14 ani n-a prea avut ocazia sa stea nemiscata mai mult de 2-3 zile la rand, a cam ramas pe dreapta in parcarea firmei. N-o fi loganul cine stie ce masina dar cei 10cp si aproximativ 35Nm in plus fata de symbol (1.5dci 80cp 2006) se simteau remarcabil iar impreuna cu varsta de doar o cifra, portul USB care ma ajuta sa nu mai schimb cd-uri precum si timpul petrecut departe de casa au cam dus la racirea relatiei intre mine si symbol iar gandul ca ar trebui sa ne despartim a inceput sa incolteasca. Zarurile s-au aruncat vreo 2 luni mai tarziu cand, plimband symbolul ca sa nu se simta totusi abandonat si uitadu-ma aiurea in parcare la Metro, m-am urcat pe un stapisor din acela ce delimiteaza suprafetele de circulatie si am sifonat usa stanga fata si pragul. Chiar daca mie imi "ramasese mica" masina a fost bine intretinuta asa ca nici nu m-am gandit sa o dau la rabla si a ajuns, la un pret modic zic eu, la o tanti din prahova pe care sper sa o ajute cu deplasarile inca multi ani de acum inainte.
No, de acum nu mai aveam masina personala si nici nevoie de ea avand masina de serviciu. Pe de-o parte era bine, am scapat de-o grija si de niste cheltuieli, pe de alta proiectul pe care lucram se blocase si, desi inca ma mai deplasam acolo, lucrurile nu puteau sa mai dureze mult mai ales ca leasingul operational al loganului expira in decembrie. Firma cam intrase in bucluc si desi se faceau eforturi pentru repornirea proiectului, pe masura ce sfarsitul anului se apropia imaginea de pieton se profila din ce in ce mai puternic la orizont.
Astfel s-a ajuns la problema:
- Se va debloca oare proiectul? Daca da, cand? Cateva luni fara masina nu-i un capat de tara dar putea dura si un an. Daca iau masina si se deblocheaza o iau degeaba, un gand deloc imbucurator;
- Daca iau masina, ce iau? Noua sau sh? Financiar nu a existat o limita a bugetului decat cea a bunului simt dar nu sunt la nivelul la care sa imi prisoseasca cateva mii de euro. Fondurile oarecum existau dar si directii in care sa fie repartizate exista, directii oarecum mai importante decat o masina, mai ales una care sa stea pe dreapta. Plus ca blocarea proiectului insemna si o situatie a firmei incerta asa incat balanta era intre o masina mai noua/mai buna/mai dotata si un fond de siguranta mai mare in caz de somaj;
- Piata sh devenea din ce in ce mai saraca in oferte decente. Nu ma pricep la cumparat masini sh, nu am timp, rabdare si zic eu ca nici bani sa stau cu ele prin service-uri (acesta fiind de altfel un alt motiv al despartirii de symbol) iar tot citind si vizionand filmulete pe net despre verificari de masini m-am ingrozit;
- In piata de masini noi aparusera deja blocaje si acestea se accentuau. Tucson comandat in mai – iunie avea deja intarzieri de cateva luni si, ca sa-mi mai arunce cateva paie pe foc, in octombrie Hyundai a blocat comenzile la i30 pana in decembrie.

Sub toate aceste incertitudini am decis comanda si plata avansului pentru i30 in decembrie 2021, cu data de productie aprilie 2022, gandindu-ma ca pana in aprilie se va lamuri situatia proiectului si voi vedea atunci cum si ce va fi…

Cam atat pentru astazi.
Despre de ce i30, ce motorizare, echipare, culoare precum si alte peripetii voi povesti intr-un episod viitor 😊
zax
in continuare… de ce i30.
Succint, am plecat in primavara lui 2021 cu gandul de a testa ideea de masina sh si cu un buget de 8000 de euro. La ce vroiam eu sa stie masina suma era clar insuficienta asa ca am urcat repede spre 12000. Preturile masinilor sh insa au tot crescut, oferetele, in special de la proprietari, au inceput sa fie din ce in ce mai putine asa ca in toamna deja mi-am dat seama ca sh inseamna doar cu putin mai putin decat nou asa incat incercarea mea de a asculta de sfaturile prietenilor cu masini sh a esuat.
Pentru masina noua am avut urmatoarele cerinte:
- Benzina
- Minim 1.4 litri
- Putere/repriza de acceleratie aproape de sau chiar putin peste medie deci cam maxim 10s 0-100km/h
- Garda la sol mai mare (minim ca cea a symbolului cu care n-am avut probleme pe drumuri mai rele sau prin zapada)
- Neaparat navigatie si android auto
- Neaparat A/C automat
- O masina nu prea mare pentru o strecura si parca usor in oras dar si confortabila la drum lung
Pentru ca avusesem ocazia sa merg cu un i30 si imi placuse m-am uitat la Hyundai si I30 T-GDI cutie manuala a determinat bugetul etalon de 18000 de euro cu o limita a bunului simt la pragul psihologic de 20000 euro

Ford, Opel, Citroen, Peugeot nu au intrat in analiza pe motiv de imagine nu tocmai buna in piata, VAG motoare mici si scumpe la dotari decente, Honda pret cam mare si impreuna cu Toyota mi s-au parut prea joase, astfel ca pentru discutie au ramas Hyundai, Kia si Mazda. Renault nu as mai fi vrut pentru ca vroiam sa vad cum e si la altii desi ca forma, dimensiuni si dotari clio mi s-ar fi potrivit bine. Am cochetat putin cu ideea dar cilindreea mica m-a ajutat sa renunt usor la el.
- De la Hyundai Elantra si Tucson erau oricum mari plus motorul elantrei desi bun de oras fiind aspirat nu era ce imi doream iar Tucson prea scump si cu probleme de productie (comenzi din iunie nu ajunsesera nici in decembrie). Bayon avea doar motor de 1l i20 la fel plus lipsa altor dotari. A ramas doar I30

- Kia. Fiind configurabila mi-ar fi placut mai mult dar pentru ca nu stiam daca voi lua masina faptul ca oferea multe optiuni cuiva posibil interesat sa o preia mi s-a parut un risc… psihologic, este mai greu sa decidem cand avem multe optiuni. N-au ajutat nici cei de la Kia care la intrebarea “ce se intampla daca n-o iau?” au raspuns “pierdeti avansul!” fata de hyundai unde raspunsul a fost “la ce nebunie e o dau fara probleme” iar la vremea aceea razboiul din Ucraina nu exista iar anticiparile asupra crizei semiconductorilor erau ca e pe sfarsite si chiar daca termenele de livrare vor fi tot lungi in 2022, cel putin nu vor mai fi blocaje.
Oricum, peste ceed am trecut repede, si din considerentele de mai sus si pentru ca mi s-a parut si inca mi se pare mai joasa decat i30 (n-am gasit date oficiale referitoare la garda dar vizual asa pare iar ca inaltime totala i30 este cu 8mm mai inalta). La xceed insa m-am gandit ceva, si pentru ca e crossover dar si pentru ca mi se pare foarte frumoasa. Configurata ca si I30-ul iesea pe la vreo 22000 iar in combinatie cu riscul exprimat mai sus m-a facut sa ezit

- Mazda: desigur 3 dar am cochetat si cu gandul la CX30 fiind crossover. CX30 nu e totusi M3, pozitia in scaun este alta, oglinzile mi s-au parut prea in spate si oricum pretul trecea bine de tot de limita de bun simt a bugetului. Pentru M3 m-am uitat la echipare plus, motor 2.0 150cp MT/AT. Cel de 120cp mi s-a parul prea lenes, cu activeX-ul de 186cp am facut test drive si mi s-a parut ca are un sunet demential dar comparand specificatiile de acceleratie si consum cu cel de 150cp nu mi s-a parut ca merita sub nici o forma diferenta de pret. De la ei am obtinut o mica reducere si costurile ieseau undeva la 21000 pentru manuala si 23500 pentru automata. Nu neg, am facut test drive cu mazda si apoi am mers la Hyundai… sentimentul pe care l-am avut cand m-am urcat in i30 dupa M3 a fost asemanator cu cel pe care l-am avut cand m-am urcat in logan dupa Hyundai. Totusi, pretul dar si aceeasi problema privind cedarea in cazul in care nu mai era nevoie sa o iau, plus alte cateva mici inconveniente citite pe forumuri m-au facut sa renunt si la ideea de mazda. Totusi, daca as fi acum, cand am hotarat sa iau masina, in situatia de a alege la aceeasi dferenta de pret, nu sunt convins ca n-as lua M3 AT.
Am comandat i30, la care, desi am sunat prin toata tara, nu am reusit sa obtin nici o reducere… tot ce am reusit sa negociez au fost covorasele de cauciuc de origine pe care sper sa le si primesc 😊
N-am sa va plictisesc cu motivul pentru care am ajuns ca abia acum doua saptamani sa decid ca voi lua masina dar va spun ca de comandat s-a comandat in februarie (atunci a plecat comanda de la dealer catre fabrica) si practic din decembrie pana in februarie am mai avut putin timp sa ma gandesc daca vreau sa mai modific ceva. Optiunile pe care le puteam schimba:
- Caroseria - hatchback sau fastback (+500 euro). Am ramas pe hatchback pentru ca am avut berlina si vroiam o schimbare plus o masina scurta. Hatchback-ul este cu 11.5cm mai scurt decat fastback si la cei 434cm este cu 7mm mai scurta decat loganul vechi si 5.6cm mai scurta decat cel nou, o masina deloc scurta dar macar are forma de hatchback.

- Echiparea: highway, N-line (+1600 euro), exclusive (+3000 euro)
o N-line ofera lumini full led, scaune fata sport si cu reglaj la pulpe, cusaturi rosii inauntru si bodykit de N care arata foarte fain. Mi-ar fi placut dar din nou problema incertitudinii preluarii/cedarii masinii. N-line mai vine si cu jante pe 18” alta belea cu care trebuia sa-mi bat capul si sa gasesc sa le schimb. No, imi pare rau ca n-am luat N-line dar sunt convins ca benzina suplimentara pentru plimbari asigurata de cei 1600 de euro ma va consola
o Exclusive ofera full led, keyless entry/go (dar cu deschidere/incuiere din butonul de pe clanta), cotiera glisanta si frana de mana electrica, jante 17”, senzor de ploaie si ecranul navigatiei de 10,25” fata de 8” pe highway dar care oricum nu ajuta pentru ca inteleg ca navigatia se afiseaza tot pe aceeasi suprafata de 8” si in plus pierde posibilitatea conectarii Andorid Auto prin Bluetooth. Singurele pe care le regret sunt Keyless-ul si senzorul de ploaie dar nu merita 3000 de euro plus pierderea conectivitatii AA pe BT si bataia de cap cu jantele.

- Transmisia: Manuala sau 7DCT. Desi nu-mi place ideea de DCT, am cochetat cu ideea dar inainte de comanda am intrebat dealer-ul ce-mi recomanda si care este mai fiabila. Raspunsul: “daca nu intrebati de fiabilitate poate va raspundeam altceva dar asa: luati manuala, DCT-urile vin multe la garantie pana in 40k de km.” Plus ca la intrebarea “ce se vinde mai mult, manual sau automat” raspunsul a fost “de departe manual” asa ca am economisit 1500 de euro 😊
Ca si idee, din ce am aflat de prin service, o inlocuire ambreiaj MT costa ~2000 lei, DCT ~8000 de lei.
No cam atat cu povestea alegerii, revin si cu descrierea exacta a masinii. Oricum, una peste alta nu imi pare rau si, desi nu am inca masina, am sentimentul ca nu voi regreta alegerea facuta… Desi mi-ar fi placut cutia automata cu convertizor de la mazda sau garda inalta a xceed-ului, cred ca am facut totusi o alegere echilibrata intre nevoi, disponibilitati financiare si ceea ce voi primi…
MoneyTalks
Ai o estimare cind iti vine?



Masina este in tara dar eu o voi lua undeva pe la jumatatea lunii mai, dupa toate procedurile cu rabla.
Comanda (plata avans) a fost in a doua jumatate a lui decembrie cu promisiune, atunci, de productie in martie dar de fapt nu era productia ci comanda catre fabrica. Am avut insa noroc si cineva a renuntat asa incat am intrat pe lista de comanda din februarie si a rezultat productie in aprilie. Daca intra pe lista din martie productia ar fi fost in mai
zax
Masina. Este vorba de un i30, motorizare 1.5 T-GDI (turbo benzina) 160CP/253Nm, cutie manuala, mildhybrid, echipare Highway. Am trecut pe la DAB si aveau una alba in curte asa ca i-am facut cateva poze:

[attachmentid=1628138304] [attachmentid=1628138305] [attachmentid=1628138306] [attachmentid=1628138307]

Specificatii tehnice in poza de mai jos. Mi-e complet neclar de ce N-line are consum declarat mai mare decat celelalte echipari fiind acelasi motor.

[attachmentid=1628138308]

Dotări (cele îngroșate sunt dotări suplimentare fata de varianta anterioară, confort):

[attachmentid=1628138898]

Puteam alege ce culoare doream, la momentul comenzii vopseaua era gratuita, am preferat alb fara s-o vad dar acum, vazand-o in realitate pe cea din poze, imi place. Pe N-line ar trebiui sa arate chiar mai bine pentru ca are mai multe accente de negru. Ca prima alegere mi-ar fi placut mai mult o culoare mai inchisa (nu negru dar un gri petrol) insa symbolul a fost negru iar cu loganul alb am avut o revelatie: albul este mult mai usor de intretinut. Nu se vede praful pe el asa usor (symbolul era gri in maximum 2 zile dupa spalare), nu se vad atat de usor toate zgarieturile si loviturile cu usa in parcare si daca o spal la selfservice nu e neaparata nevoie sa o sterg, nu se vad zoaiele asa cum se vad pe o culoare inchisa. Plus ca mi s-a parut mult mai eficient A/C-ul la logan dar poate tine de diferenta de generatie si nu de culoare

Primele lucruri pe care intentionez sa i le fac destul de rapid dupa achizitie:
- Camera de bord, un xiaomi pe care nu o vreau alimentata prin bricheta asa ca am luat un alimentator ce se leaga in tabloul de sigurante. Ma gandesc sa-i pun pe ei sa-l monteze si sa treaca operatiunea in carte ca sa nu fie probleme pe motiv de garantie. Voi mai studia insa problema garantiei, am intrebat la service la DAB si pe langa faptul ca s-a uitat ciudat la mine, mi-a aruncat un pret de 4-500 de lei pentru infipt doi papuci si legat un fir la masa.
- Anvelope all season. Vine cu anvelope de vara Michelin Primacy 4 S2; le-as pastra insa parca n-am nici un chef de cheltuit bani, timp si spatiu cu inca un set de roti… Momentan ma gandesc sa iau Pirelli Cinturato SF2.
- Cotiera… Pe cutia automata cu care am facut drivetest nu m-a deranjat asa mult dar cred totusi ca scaunul a fost reglat mai in spate, neavand nevoie sa apas ambreiajul. Pe cea manuala mi se pare ca sprijin cam prea putin cotul. Voi vedea insa cum ma obisnuiesc.
- O roata de rezerva slim cu tot kit-ul de cric… din pacate sistemul MHEV vine si cu un minus, spatial rotii de rezerva din portbagaj este ocupat de bateria de 48V. Este adevarat ca 17 ani nu am folosit niciodata roata de rezerva, mereu cand am facut pana am fost in oras si am ajuns la vulcanizare. Totusi pentru o plecare in concediu eu zic ca e mai sanatos sa fie.
- Poate ceva folie de protectie pe faruri si neagra pe stopuri
axabrt
Mă uitam și eu pe vremuri la i30 dar varianta domestica nu m a încântat peste măsură suspensia orientată spre confort.
Da un i30n e altă treabă , suspensia e setata sport.
Bine pe timpul când mă uitam eu la i30 preturile erau chiar decente...

Dar că să spunem și punctele pozitive coreenii au evoluat mult de la Daewoo, iar fata de începuturile Hyundai , accent din 2000 de exemplu, asta de acuma este de vis.

Am pe lângă mine un elantra din asta cu fel de fel de unghiuri, model 2021. Mișto mașina, nu o să mă apuc eu sa comentez alegerea ta, ai făcut o poveste frumoasa in primul post, dar eu in locul tau asta as fi luat...


2 May 2022, 19:32:
Îți spune axa de ce nline are consum mai mare
Din același motiv pentru care mie cu rotile de vara din aliaj pe 18 am un consum mai mare cu 1 litru decât cu rotile de iarna de otel16 .
Și fiindcă dacă iei o roata de 18 și o ridici fara sa te doară spinarea înseamnă că ești tânăr și fericit. Eu de-abia le dau de a dura prin curte
zax
QUOTE(axabrt @ 2 May 2022, 20:28)
Mă uitam și eu pe vremuri la i30 dar varianta domestica nu m a încântat peste măsură suspensia orientată spre confort.
Da un i30n e altă treabă , suspensia e setata sport.
*


Si pe N-line spun ca suspensia si directia sunt setate sport... daca nu afecteaza garda nu cred ca mi-ar fi displacut dar n-avea nici o sansa sa ramana cu rotile de 18". Sunt orientat spre pragmatism si mi-e frica si sila de pene, jante sparte/indoite si pierdut vremea din cauza gropilor. In plus, am alergat cate 800 de km la fiecare sfarsit de saptamana in ultimii 2 ani cu un Logan. Masina asta va fi McLaren pentru mine din punct de vedere al suspensiei, va trebui sa invat din nou sa conduc.

QUOTE(axabrt @ 2 May 2022, 20:28)
Am pe lângă mine un elantra din asta cu fel de fel de unghiuri, model 2021. Mișto mașina, nu o să mă apuc eu sa comentez alegerea ta, ai făcut o poveste frumoasa in primul post, dar eu in locul tau asta as fi luat...
*


Tine de gusturi, pe mine nu ma da pe spate elantra noua, parca e putin cam prea SF... posibil sa ajung sa-mi placa dar momentan n-o consider nici urata dar nici nu ma omor. Insa dincolo de aspect elantra nu este oricum ce-am vrut, nici motorizare nici caroserie.

QUOTE(axabrt @ 2 May 2022, 20:28)
Îți spune axa de ce nline are consum mai mare
Din același motiv pentru care mie cu rotile de vara din aliaj pe 18 am un consum mai mare cu 1 litru decât cu rotile de iarna de  otel16 .
Și fiindcă dacă iei o roata de 18 și o ridici fara sa te doară spinarea înseamnă că ești tânăr și fericit. Eu de-abia le dau de a dura prin curte
*


Este o explicatie.
marksman
Mulți km fără probleme!

QUOTE(zax @ 2 May 2022, 18:05)
- Transmisia: Manuala sau 7DCT. Desi nu-mi place ideea de DCT, am cochetat cu ideea dar inainte de comanda am intrebat dealer-ul ce-mi recomanda si care este mai fiabila. Raspunsul: “daca nu intrebati de fiabilitate poate va raspundeam altceva dar asa: luati manuala, DCT-urile vin multe la garantie pana in 40k de km.” Plus ca la intrebarea “ce se vinde mai mult, manual sau automat” raspunsul a fost “de departe manual” asa ca am economisit 1500 de euro 😊
Ca si idee, din ce am aflat de prin service, o inlocuire ambreiaj MT costa ~2000 lei, DCT ~8000 de lei.


Înainte de a alege Mazda am fost și pe la Hyundai. De fapt între astea două mărci s-a jucat finala. Elantra cu 1.6 aspirat și AT6 cu maximum de dotări ce se puteau pune la noi ieșea sub 20k, dar la maximum de dotări nu aveai nici senzori de parcare față, deși un pic mai la vest configurația era posibilă, dar nem tudom magyarul. Și mai mult, n-am mai vrut berlină, am vrut hatch, dar cu un hayon cât mai vertical.
Mazda a rămas în cărți pentru că a bifat aproape maxim la tot, dar a trebuit să cotizez: de la versiunea de bază cu MT și motor G122 care ajungea sub 20k cu "rabla", la GT Plus cu AT6 și motor X180. Eu îmi doream versiunea de bază cu G122 și AT, care nu există.

DCT/DSG l-am eliminat din start, nu mi-a surâs o cutie cu dublu ambreiaj plimbată 95% în oraș.
axabrt
Așa dacă e macar setata sport suspensia e f bine.
La început e de vis crede mă.

Poate în timp te obișnuiești cu mașina, poate după câteva zeci de mii de km se mai înmoaie amortizoarele cine știe. Contează mult și cauciucurile.
Eu am avut niste Michelin pilot sport 3 cu care mașina se simțea foarte rigida și eram încrezător în curbe luate mai cu viteza, dar erau f uzate.
Le am schimbat cu niste hankooh și mașina pare mai elastica așa😳 in sens negativ, dar macar nu mai intra abs la frânare brusca. Așa că or fi mai. Une cred.
speedman
Să o stăpânești sănătos. Am condus un i30 fastback cu același motor și cutie 7 dct, care mi a plăcut. Motorul este vioi și elastic, trage foarte bine, cutia mi s a părut mai mult decât decentă și eu unul as fi mers pe automată, dar gusturile nu se discută. Configurasem un n line, era 20300 e anul trecut prin februarie.
IRONICK
QUOTE(axabrt @ 3 May 2022, 08:04)
Așa dacă e macar setata sport suspensia e f bine.
La început e de vis crede mă.

Poate în timp te obișnuiești cu mașina, poate după câteva zeci de mii de km se mai înmoaie amortizoarele cine știe. Contează mult și cauciucurile.
Eu am avut niste Michelin pilot sport 3 cu care mașina se simțea foarte rigida și eram încrezător în curbe luate mai cu viteza, dar erau f uzate.
Le am schimbat cu niste hankooh și mașina pare mai elastica așa😳 in sens negativ, dar macar nu mai intra abs la frânare brusca. Așa că or fi mai. Une cred.
*


Plastic vs cauciuc!
Asta-i diferenta.
Michelin sunt renumiti pentru cauciucuri care se intaresc aiurea.
tzavalau
- Poate ceva folie de protectie pe faruri si neagra pe stopuri
Nu te supara pe mine dar faza cu stopurile e de "coka-style" . Nu vrei sa stii cita "carne" isi iau astia cu stopuri infoliate ,mai ales daca nici nu au lichid de semnalizare sau vara cind chiar nu se vede....
Aerius
QUOTE(zax @ 2 May 2022, 18:05)
Ford, Opel, Citroen, Peugeot nu au intrat in analiza pe motiv de imagine nu tocmai buna in piata


Poti dezvolta un pic?
einstein1984
multi kmp fara probleme.
axabrt
QUOTE(IRONICK @ 3 May 2022, 08:57)
Plastic vs cauciuc!
Asta-i diferenta.
Michelin sunt renumiti pentru cauciucuri care se intaresc aiurea.
*


Apăi nu știu Michelin, dar bridgestone turanza erau 100% plastic. Au ținut cam 80 de mii de km cand le am aruncat tocmai din acest motiv, dar profil mai aveau vreo 3 mm
cj98czh
anvelooele se schimba cand sunt uzate sau cand sunt vechi ... eu nu le tin msi mult de 5 ani ...
zax
QUOTE(marksman @ 2 May 2022, 21:49)
Mulți km fără probleme!

[...]

Mazda a rămas în cărți pentru că a bifat aproape maxim la tot, dar a trebuit să cotizez: de la versiunea de bază cu MT și motor G122 care ajungea sub 20k cu "rabla", la GT Plus cu AT6 și motor X180. Eu îmi doream versiunea de bază cu G122 și AT, care nu există.

DCT/DSG l-am eliminat din start, nu mi-a surâs o cutie cu dublu ambreiaj plimbată 95% în oraș.
*


Multumesc
Am scris ca am trecut si eu pe la mazda. CX30-ul mi-ar fi placut cel mai mult pentru garda dar totusi nu m-am simtit in el ca in 3 si oricum era mult prea scump. M3 daca as fi luat as fi luat insa berlina, spatele de hatchback imi pare ca nu i se potriveste, nu e al ei.

De acord cu DCT-ul, nu e un ambreiaj pentru crawling in timp ce exact pentru crawling as fi fost dispous sa platesc diferenta de pret.

QUOTE(axabrt @ 3 May 2022, 08:04)
Așa dacă e macar setata sport suspensia e f bine.
La început e de vis crede mă.
*


E reglata sport la N-line, asa descriu ei. Dar n-am luat N-line smile.gif
Ce incercam sa spun este ca pragmatismul ma impinge catre o masina cu garda si pozitie de condus mai inalta iar faptul ca, obisnuit fiind cu masini lowcost si foarte instabile, in special loganul condus in ultimii 2 ani, voi simti masina asta ca pe o imbunatatire semnificativa atat ca stabilitate cat si ca franare, idiferent de cat de moale este reglata suspensia.

QUOTE(speedman @ 3 May 2022, 09:46)
Să o stăpânești sănătos.
[...] eu unul as fi mers pe automată, dar gusturile nu se discută.
Configurasem un n line, era 20300 e anul trecut prin februarie
*


Multumesc
Aici n-a mai fost vorba de gusturi, a tinut, din nou, de pragmatism. Testdrive-ul pe motorul asa a fost cu o cutie automata si mi-a placut, si cum accelera, si cum schimba treptele, si confortul insa DTC-ul nu este rezistent in traficul bara la bara ori eu pentru asta l-as fi vrut si as fi fost dispus sa platesc suplimentar. Am scris in al doilea post de ce l-am refuzat.
20300 cu sau fara reducerea rabla? Fara reducerea rabla ar fi trebuit, daca imi aduc bine aminte, sa coste cam 21000 fara vopsea deci in jur de 21500 cu vopsea metalizata.


QUOTE(tzavalau @ 3 May 2022, 10:50)
- Poate ceva folie de protectie pe faruri si neagra pe stopuri
Nu te supara pe mine dar faza cu stopurile e de "coka-style" . Nu vrei sa stii cita "carne" isi iau astia cu stopuri infoliate ,mai ales daca nici nu au lichid de semnalizare sau vara cind chiar nu se vede....
*


De acord daca vorbim de genul de folie prin care nu se vede ca exista stopuri dedesubt. Eu vreau sa le fac asa cum apar in vizualizarea 360 de pe site:
[attachmentid=1628138330]

QUOTE(Aerius @ 3 May 2022, 11:00)
Poti dezvolta un pic?
*


Nu sustin ca as fi vreun expert in achizitii auto asa incat parerea este complet subiectiva si bazata foarte mult pe "simtit" si "am auzit de la vecinu" si prea putin pe studii aprofundatate. Totusi, Peugeot si Citroen nu se vad deloc pe strazi, iar impresia personala este ca nu sunt decat niste renault-uri mai lucrate si poate mai dotate dar si mai scumpe si poate cu un nivel de calitate mecanica mai redus, opel sunt ceva mai multe pe strada dar in general modele vechi, sh din vest. Ford = fix and repair daily smile.gif Ma rog, dincolo de asta, cel mai laudat motor al lor este ecoboost-ul de 1l si n-am vrut motor mic iar de curand un prieten a avut o problema cu unul nou (3 luni si cam tot atatea mii de km) de la firma, caruia i s-a stricat alternatorul si a trebuit sa astepte 2 (doua) saptamani cu masina pe dreapta pentru programare in service iar de la ford romania n-a reusit sa obtina nici o reactie, nici la telefon (unde n-au raspuns) nici pe mail

QUOTE(einstein1984 @ 3 May 2022, 13:59)
multi kmp fara probleme.
*

multumesc


Intentionez sa o trec pe anvelope allseason (am scris mai sus) asa ca, daca tot ati inceput discutii despre anvelope, va rog opinii. Momentan m-am oprit asupra modelului Cinturato SF2 de la Pirelli, pe baza acestui test si pornind de la dorinta de a avea niste anvelope cat mai silentioase
Masina vine dotata cu Michelin Primacy 4 s2:

[attachmentid=1628138338]
harby ;))
QUOTE(zax @ 3 May 2022, 19:43)
Intentionez sa o trec pe anvelope allseason (am scris mai sus) asa ca, daca tot ati inceput discutii despre anvelope, va rog opinii. Momentan m-am oprit asupra modelului Cinturato SF2 de la Pirelli, pe baza acestui test si pornind de la dorinta de a avea niste anvelope cat mai silentioase
Masina vine dotata cu Michelin Primacy 4 s2:

[attachmentid=1628138338]
*



Personal as lua alt set de jante + anvelope de iarna. Eu pe duster am niste Goodyear allseason (care sunt mai mult bune pentru vara), iar la prima ploaie cu temperaturi mici (pana in 2 grade) am dat comanda de anvelope de iarna. Asta e valabil daca esti intr-o zona care chiar are macar 3 luni iarna (cu temperaturi scazute, umezeala) biggrin.gif
einstein1984
eu la all season am luat anul trecut Hankook, merita banii in opinia mea/
bmwh548
Am alergat i30-ul prefacelift cu motorul de 1.4 si manuala in diverse scenarii. Mi s-a parut masina. La banii ceruti de Hyundai chiar e o surpriza placuta. Lesinata versiunea de 1.4, a ta s-ar putea sa fie ce trebuie. La capitolul frane, tinuta de drum, nu am ce reprosa. Controlul tractiunii parca e putin cam agresiv uneori, in rest jos palaria. Si vezi ca e joasa rau comparativ cu Dacia. Pe aici trebuie multa atentie la parcare, altfel agati bara fata. Solutia e sa parchezi mereu cu spatele catre bordura.
Sa te bucuri de ea!
axabrt


Ar fi util de urmărit și testul elanului de pe km77 sa și facă idee despre limitele suspensiei spate care reglata spre confort
zax
wink.gif)+3 May 2022, 21:36-->
QUOTE(harby wink.gif) @ 3 May 2022, 21:36)
Personal as lua alt set de jante + anvelope de iarna. Eu pe duster am niste Goodyear allseason (care sunt mai mult bune pentru vara), iar la prima ploaie cu temperaturi mici (pana in 2 grade) am dat comanda de anvelope de iarna. Asta e valabil daca esti intr-o zona care chiar are macar 3 luni iarna (cu temperaturi scazute, umezeala)  biggrin.gif
*


Acum mare iarna in Bucuresti nu prea mai avem dar pe la munte oi mai ajunge... inca sunt in analize, ma mai informez, mai citesc opinii... Ideal asa ar fi, sa iau set de roti de iarna insa, pe langa investitia care nu-i mica, nici cu spatiul de depozitare nu stau prea bine iar la "hotel" nu le duc, le voi schimba eu ca nu suport statul la coada si nici interactiunea cu Dorel.
Apoi mai este si faptul ca nu ma astept sa fac mai mult de 15k de km pe an, cu doua seturi de anvelope le-as arunca fara pic de uzura.

QUOTE(einstein1984 @ 4 May 2022, 10:16)
eu la all season am luat anul trecut Hankook, merita banii in opinia mea/
*


Ce model? Ma intereseaza destul de mult nivelul de zgomot, am mers numai cu berline si nu-s obisnuit sa aud zgomote din portbagaj.

QUOTE(bmwh548 @ 4 May 2022, 10:34)
Am alergat i30-ul prefacelift cu motorul de 1.4 si manuala in diverse scenarii. Mi s-a parut masina. La banii ceruti de Hyundai chiar e o surpriza placuta. Lesinata versiunea de 1.4, a ta s-ar putea sa fie ce trebuie. La capitolul frane, tinuta de drum, nu am ce reprosa. Controlul tractiunii parca e putin cam agresiv uneori, in rest jos palaria. Si vezi ca e joasa rau comparativ cu Dacia. Pe aici trebuie multa atentie la parcare, altfel agati bara fata. Solutia e sa parchezi mereu cu spatele catre bordura.
Sa te bucuri de ea!
*


Daca era lesinata cel mai probabil era motorul aspirat. I30 are doua motoare, cu aceeasi cilindree, un DPI aspirat si T-GDI-ul turbo. Cele de 1.5 de pe actuala versiune sunt obtinute din cele anterioare prin lungirea cursei. Cel aspirat este intradevar lesinat, nu se compara nici pe departe cu 1.6-le de pe Elantra.
Cea pozata la DAB nu mi s-a parut asa joasa (desigur ca nici cat loganul nu este) dar am vazut acum una pe strada si cam era coborata;era insa un fastback care conform specificatiilor de pe site este cu 3mm sub hatchback ca inaltime totala. Ca s-or resimti in garda sau nu, nu stiu si nici cat de mult pot insemna acei 3mm nu sesizez.
N-am gasit specificatie oficiala privind garda dar la cautari pe net a reiestit 140mm; 140mm are si Symbolul si nu am avut probleme. Vizual nu au par a avea aceeasi garda dar la cum am vazut-o eu la DAB parea c-ar fi pe aproape... Desigur ca si dimensiunile masinii si proportiile pot insela usor ochiul. Ma rog, voi vedea si ma voi obisnui. M-am gandit si la a-i pune un scut metalic dar voi vedea, trebuie sa mai studiez si sa ma lamuresc daca poate sau nu avea vreo influenta negativa.

QUOTE(axabrt @ 4 May 2022, 19:04)
Ar fi util de urmărit și testul elanului de pe km77 sa și facă idee despre limitele suspensiei spate care reglata spre confort
*


Hai sa ne intelegem: masina nu e luata pentru alergat pe circuit. Trebuie sa ma ajute in depasiri, sa sara inainte pe niste serpentine unde ma plictisesc de stat in spatele vereunui camion si sa franeze, in caz de nevoie, fara sa puna botul jos si sa sara in toate directiile. In rest, trebuie sa ma duca intreg si cat mai odihnit din punctul A in punctul B. Desigur ca stabilitatea este importanta dar uneori ce e prea mult strica si poate afecta confortul.
einstein1984
https://www.hankooktire.com/fr/passenger-ca...y-4s2-h750.html eu pe astea le am. Fiind tot hatch si a mea , e ok la zgomot de rulare, mai bine ca hankook de iarna anterioare.
zax
N-am luat-o încă, a doua etapă a programului rabla s-a amânat o săptămână și odată cu anunțul de amânare ai aruncat încă o dată în eter zvonul cu privire la programul rabla 2, cel prin care se vor da "cel puțin" 3000 de lei celor ce casează vehicule mai vechi de 15 ani, fara obligația de a cumpăra un autovehicul nou. Spun zvon pentru că nu dau absolut nici o informație cu privire la condiții iar de data asta până și prețul este "din poignet"... In fine, încă n-am luat mașina dar deja mă gândesc s-o vând... Trăim niste vremuri interesante. Cea din anunț are, in plus fata de echiparea highway din Romania, faruri led (posibil și stopuri), senzori de ploaie și ecranul navigației de 10".

[attachmentid=1628138615]

PS: îmi dau seama că am scris cam mult și pentru a menține topicul mai ușor de urmărit mă gândesc să creez un cuprins pe care să-l actualizez cu linkuri către începutul discuțiilor mai importante. Exista posibilitatea de a introduce acum un post la începutul topicului?
cj98czh
QUOTE(zax @ 11 May 2022, 07:51)
N-am luat-o încă,

dar deja mă gândesc s-o vând...
*



Pai si atunci rostul acestui topic este? Vb. despre o masina pe care deocamdata nu o ai si chiar daca nu o ai .. tu te gandesti sa o vinzi inainte de a o avea .... despre ce se povestete?
zax
In post este o poza cu un anunț de vânzare pentru un Hyundai i30 că al meu, sh din germania, cu prețul de 28k de euro. "Mă gândesc să o vând" este o gluma in contextul acelei solicitări aberante de preț.

Recunosc că am un sentiment ciudat fiind pus în situația de a explica astfel un post de câteva rânduri.
bmwh548
O fi aberant, dar intr-o anumita masura se profita de problemele de productie. Au vandut niste prieteni I30-ul de care mentionasem mai sus si s-au dus sa ia un I20 pentru plimbarile prin oras. Termen de livrare la anul prin iulie-august. Exista persoane care chiar nu au timp sa astepte, au nevoie de masina urgent si sunt dispusi sa plateasca mai mult decat ar fi normal pentru un SH aproape nou.



EDIT:
Pentru ca mi se tot baga raspunsul peste postul cu cuprinsul pe care vreau sa-l pastrez doar pentru acel scop, raspund aici:
QUOTE(bmwh548 @ 11 May 2022, 11:27)
O fi aberant, dar intr-o anumita masura se profita de problemele de productie. [...] Exista persoane care chiar nu au timp sa astepte, au nevoie de masina urgent si sunt dispusi sa plateasca mai mult decat ar fi normal pentru un SH aproape nou.
*


De acord ca se incearca un profit de pe urma unei oferte cu sincope suprapusa si peste o teama de inflatie mai ales a celor ce au experienta financiara a inflatiei de la inceputul anilor '90... dar chiar si asa, optimismul vanzatorului este interesant.
Acum, pe mobile.de gasim i30 din 2021 cu mai putin de 20k de km la 20-21k iar pe autovit exista dealer care vinde nou, din stoc. Probabil ca noi nu sunt multe si se dau repede, intr-o lun as-ar putea sa nu mai fie dar daca urcam bugetul spre 30k atunci deja intram in alta clasa unde disponibilitatile sunt altele.
Desigur, sunt convins ca nici cei ce cer 27k nu cred ca o vor da cu atat dar mi se pare interesant, fara nici un fel de ironie, spiritul antreprenorial. Eu, daca as primi acum o oferta de 30k as sta putin pe ganduri desi nu ar trebui... smile.gif Dar de aceea eu sunt angajat iar ei antreprenori... smile.gif

QUOTE(bmwh548 @ 11 May 2022, 11:27)
Au vandut niste prieteni I30-ul de care mentionasem mai sus si s-au dus sa ia un I20 pentru plimbarile prin oras. Termen de livrare la anul prin iulie-august.
*


comenzile pentru I20 sunt blocate acum asa cum au fost si pentru i30 anul trecut in toamna. Presupun ca in cel mult o luna se vor debloca iar acel termen de 1 an este acoperitor. Si eu am in contract livrarea in august dar de ajuns a ajuns in aprilie asa cum au estimat verbal. Desigur ca nici 4-5 luni nu este un termen scurt dar excluzand situatia in care ti-ai facut masina dauna totala nu e nici chiar asa o tragedie.
zax
Am deschis acest cu gandul de a primi pareri atunci cand va fi cazul, pentru a mentine pentru mine un istoric al utilizarii masinii dar si pentru a da informatii celor interesati de marca si model intrucat comunitatea hyundai pare ca si inexistenta. Voi incerca sa fiu pe cat de obiectiv este uman posibil in descrieri si laude iar mai jos voi incerca sa mentin un cuprins al topicului cu link-uri catre inceputul discutiilor pe punctele mai interesante.


1. Decizia asupra oricarei cheltuieli este evident una extrem de subiectiva, mai ales intr-o situatie atat de complexa cum este o masina. In primul post am incercat sa explic conditionarile personale de care m-am lovit la momentul alegerii pentru a fi mai clar de ce am ajuns la acest model ........... postul 1

2. Variantele analizate la acel moment .................. postul 2

3. Descrierea masinii: poze, dotari, caracteristici tehnice .................. postul 4

4. Primele impresii și poze din interior .................. postul 52

5. Milestone-uri ............... postul 81 (1k), Postul 147 (5k), Postul 154 (6k), postul 168 (10k), Postul 193 (15k)

6. Despre anvelope ...................... Postul 129, Postul 154

7. FEATURES: ce are si ce n-are..... Postul 167

8. EVENIMENTE...........................postul 175 si continuare in Postul 188, postul 194

9. Despre consum........................Postul 190

10. Revizii .................................postul 191

MoneyTalks
Pina la urma ai primit masina sau nu? Ca jumatatea lui mai a trecut deja
zax
Inca n-am luat-o. Rabla s-a amânat o săptămână și s-a deschis abia pe 13 mai, pe 16 a venit acceptul (adică luni) dar inca nu au venit cei de la remat cu platforma sa ia rabla și nici eu n-am avut timp să-i presez. In plus nici pe ofertele de asigurare n-am avut timp sa mă uit serios și vin și alea greu din cauza falimentului city insurance.

Sper că până cel târziu la sfârșitul lunii sa am timp sa mă ocup și să o iau.
zax
Am intrat pe ultima sută de metri cu preluarea mașinii, trebuie făcute asigurările. Cel mai ieftin casco se pare că este Omniasig, urmat relativ aproape de Generali
Despre Generali am auzit numai de bine... Dacă aveți ceva experiență cu Omniasig va rog, impartasiti-o.

Mulțumesc
cj98czh
QUOTE(zax @ 7 Jun 2022, 14:18)
Dacă aveți ceva experiență cu Omniasig va rog, impartasiti-o.
*



de peste 10 ani Casco doar la ei, nici o problema nici o data.
zax
Merci.
Totuși, că sa fiu eu sigur, spui că ai avut evenimente cu mașina și n-ai avut probleme cu asiguratorul, nu că n-ai avut vreo problema care sa necesite apelarea la casco, nu? biggrin.gif rolleyes.gif
cj98czh
apelez periodic la ei o data la cativa ani cand se aduna zgarieturi ... evenimente gen accidente nu am avut .. so sper sa nici nu am ..
zax
Super. Merci.
harby ;))
Si la mine e un feedback pozitiv, am avut o mica dauna care pe partea asiguratorului s-a rezolvat super rapid.
zax
@ harby: mulțumesc!

Am mers cu Generali, aduse la același preț Generali are câteva mici avantaje: asigura și jantele nu doar anvelopele și la asistenta rutiera aduce duce mașina oriunde vreau pe teritoriul României și nu la cel mai apropiat service.
cj98czh
pai asa ceva am si la Omniasig + nu am fransiza
zax
Nu știu ce înseamnă "așa ceva", eu înțeleg "ceva asemănător" adică nu exact. Repet, aliniate cu exact aceleași opțiuni au ieșit la 1 euro diferența de preț, cu micile diferente de opțiuni de mai sus. Nu spun că Generali este mai bun, doar că acum, pentru mine, a câștigat la fotografie.. posibil să-mi fi scăpat ceva că n-am citit întregul pomelnic de termeni juridici ci m-am uitat la ce m-a interesat.
Posibil că în relația cu clientul, factor ce nu reiese din hârtii, sa fie mai ok Omniasig, broker-ul mi-a spus că cei de la Omniasig sunt mai flexibili in negociere... No, sper sa n-am deloc nevoie de ei.

No, momentan am scos-o la o tura, am întâlnit pe autostrada un N:
[attachmentid=1628139575]

Și un test de înălțime la bordura, lângă un golf mai vechi (cred că în jur de 2010). E cat golful deci nici prea-prea nici foarte-foarte daca nu luam in considerare cross-overele... Trebuie sa găsesc la fel o Honda și o Toyota sa vad daca am văzut bine că-s mai joase și un symbol sa vad cu cât este mai jos... A, si-o Mazda 3. smile.gif
[attachmentid=1628139576]

Voi reveni cu ceva poze din interior și primele impresii.
MoneyTalks
Se pare ca dupa asteptari seculare care au durat citeva luni, te poti in sfirsit bucura de noua masina, la unul din cele mai prielnice momente, cind combustibilul atinge noi si noi maxime istorice.
zax
radmasa.gif

Cam da... Iar socul e cu atât mai mare cu cât până acum vreo doi ani symbolul, care consuma oricum puțin, nu costa mai mult de 350 de lei pe lună în condițiile în care mergeam cu mașina și la piata... Apoi, doi ani de zile am avut Loganul de serviciu care și ăla arata 7-8% doar daca alimentam și apoi plecam pe autostrada cu 170km/h (nu arata consumul pe "trip"), altfel, la viteze maxime de până la 120 km/h mai mult de 5.5 nu sarea orice i-as fi făcut. In plus, la cat mergeam în interes de serviciu și ce cota aveam, drumurile personale nu contau așa că doi ani am mers gratis biggrin.gif

De-acum a cam înțărcat bălaia dar momentan nu contează, îmi place mașină și restricția vara asta va fi de timp. În oraș n-am chef s-o plimb, din ianuarie n-am mașină și m-am obișnuit să merg pe jos atât încât nu mai suport traficul dar în we voi ieși cu ea din oraș de cate ori prind ocazia

Până ieri am făcut 300km. O țin încă între 2000 și 4000 rpm și fără accelerații bruste până ce trec de 1000km apoi vad cum e pe drumuri de munte. Deocamdată motorul are un sunet foarte fain, n-aș îndrăzni să spun că sună chiar ca un V de 3 litri dar oricum se aude fain, are un sunet gros pentru un benzinar de 1.5 litri.
AlexLuj
Salut, felicitari pentru masina si drumuri bune sa ai cu ea. Am citit cu interes topicul tau pentru ca, believe it or not, am fost in aceeasi situatie, ma rog, inca sunt. M-am hotarat sa schimb masina si la inceputul anului eram pornit pe i30 fastback sau M3, era sa dau comanda la M3 dar a venit razboiul si am zis sa mai stau. Acuma a revenit in actualitate cumva, eram hotarat sa astept si noul civic sa vad ce si cum dar am vazut lista de preturi si l-am lasat in pace. Tot M3 sau i30 sunt cele mai interesante.
Pe mine ma interesa un i30 exclusive manual dar n-am gasit nicaieri varianta asta la test. Am mers doar cu automata care era ok in general sau nu sunt 100% convins ca imi trebuie asa ceva acuma. PE de alta parte cu Mazda m-am plimbat de multe ori...super ok masina. Necesita un pic de obisnuinta motorul aspirat dar fiind de cilindree mai mare e si mai relaxat. Eu vin de pe un focus 2016 1.5 ecoboost de 150cp, dar si inainte sa-l iau am avut Mazda pe lista asa ca era cumva normal sa ma uit din nou si la ei ce am mai facut. Ultimul model e intr-adevar foarte bun si ca echipare si ca design...diferenta de un i30 exclusive e cam 2000 euro, dar in banii astia la M3 primesc packet style cu faruri adaptive si system bose. Inca n-am luat o decizie....datorita situatiei in care e lumea azi...plus ca actuala masina merge de rupe desi a trecut de 100.000 km fara probleme smile.gif.

Cum ti se pare interiorul la i30? La test am fost si eu cu varianta highway si mi se parea ca are cam tot ce e nevoie de principiu. Cum te impaci cu cutia manuala?
zax
Salut

Am sa revin cu poze și impresii zilele acestea sunt tras în 1000 de direcții și nu reușesc să mă așez.
Pe scurt însă la dotări și interior M3 este peste i30 clar și mai câștigi și spațiu pentru roata de rezerva chiar daca e MHEV dar asta trebuie verificat totuși, mi-a spus-o pe vorbe un dealer.
Pe scurt, in lista mea Mazda a primit puncte pt un interior mult mai fain, dotări mai multe, motor aspirat deci mai fiabil în oraș și chestia cu roata de rezerva și a pierdut la preț, plângeri privind vopseaua, plângeri privind eficiența a/c-ului și motor cu repriza de accelerare mai slaba - in testdrive 120cp mi s-a părut f lent, 150 cp mi s-a părut ok deși au același cuplu... No, senzații subiective

La i30 între highway și exclusive am ales repede highway. Exclusive era 3000 de euro în plus nejustificați dpmv: are faruri led dar nu are faza lunga adaptivă (poți lua n-line daca le vrei că e mai ieftina), are are ecranul navigatiei mai mare dar momentan AndroidAuto nu merge wireless, nu știu dacă se va rezolva și oricum Waze sta pe aceeași suprafață, are keyless dar mașina nu se încuie ca la M3 când pleci de langa ea ci trebuie să apeși un buton pe usa, are roti mai mari ceea ce pentru mine a fost cu minus și are cotiera glisanta ceea ce mi-as fi dorit dar cred că sunt interschimbabile și chiar o să incerc sa montez una de exclusive. Mai are și frana de mana electrica, depinde de tine daca e plus sau minus, nu mai țin minte însă daca este cu autohold deși la manuala nu face vreo diferență.

Am sa revin și cu niste link-uri la filmulețe de prezentare i30 interior și motorizare
axabrt
Asta cu motor aspirat mai fiabil in oraș , habar nu am ce temeri ai tu
Motoarele pe benzina turbo nu se strica de la mers in oraș sau cel puțin nu acolo unde crezi tu
Vezi că un ziua de azi și motoarele aspirate au injecție directă și de fapt aia e buba. Cu depunerile pe supape.
Poate găsești ceva motor cu injecție directă în sarcina și port injection mpi in rest. Astea par cel mai bun compromis în ziua de azi, dar bineînțeles îs mai complicate.
As mai fi atent și la dezactivarea cilindrilor, dar a mea n are așa ceva.
Și nici filtru de particule.
zax
Nu este propriu-zis o temere și nici acele plusuri și minusuri nu sunt egale că punctaj, doar că niște elemente in plus cu potențial de defectare și deci costuri exista: o turbina, niste injectoare cu presiune de lucru ceva mai mare, un gpf pe care Mazda nu-l are (sper că nu greșesc)... De acord cu tine că încărcarea supapelor posibil sa fie o problema mai mare și cu sanse semnificativ mai mari de aparitie decât defectarea turbinei din cauza mersului subturat și este bine de discutat pentru că fiecare să poată alege in cunoștință de cauza. Recunosc că la vremea alegerii nu știam de aceasta problema, am aflat târziu, dar nici ea nici turbina, gpf-ul sau injectoarele n-au contat având în vedere toate celelalte condiționări pe care le-am avut și pentru că știu cum voi merge cu ea... Sau poate din contra, au contat prin avantajele pe care le aduc.


Oricum, toate lucrurile astea sunt subiective și depind de fiecare dintre noi și de momentul din viața când facem alegerea și exact asta am incercat sa arat in acele primele posturi lungi, de ce am ales EU aceasta mașină și de ce a fost alegerea potrivită pentru MINE la ACEST moment. Am vrut o achiziție echilibrata, din nou o spun, din punctul MEU de vedere, între sportivitate, confort, preț, fiabilitate recunoscută... I30 highway a picat cel mai bine și nu regret. Oricum, sa visam la o mașină care nu se va defecta e utopic. In ziua de astăzi și o pana de cauciuc este suficientă să-ți strice ziua.
einstein1984
I30ul GD e ceva mai inalt, urca deasupra bordurii aleaia cu bara dar freaca prelungirea aia de cauciuc. Odata sau de 2 ori nu e problema, daca o faci mai des cedeaza ceva si trebuie reatasata/lipita. Nu intreba cum am aflat.
treaba cu motor mai fiabil in oras e poveste....
mircea_aq
QUOTE(zax @ 14 Jun 2022, 13:37)
.... Am vrut o achiziție echilibrata, din nou o spun, din punctul MEU de vedere, între sportivitate, confort, preț, fiabilitate recunoscută...
*




Despre ce masina e vorba, zici de M5 (g30) ?
tr04www
Zice M3 și e vorba de Mazda. BMW G30 e alta liga.
zax
QUOTE(einstein1984 @ 14 Jun 2022, 15:41)
I30ul GD e ceva mai inalt, urca deasupra bordurii aleaia cu bara dar freaca prelungirea aia de cauciuc. Odata sau de 2 ori nu e problema, daca o faci mai des cedeaza ceva si trebuie reatasata/lipita. Nu intreba cum am aflat.
treaba cu motor mai fiabil in oras e poveste....
*


La care bordura te referi, la cea de aici?
Doar cu fusta aia am agatat deocamdata și sper că așa va rămâne smile.gif
Voi incerca sa fiu mai atent și sper sa mă învat înainte de-a o rupe dar dacă s-o intampla, mă gândesc că o dau de tot jos... Presupun că ajută puțin la aerodinamica la viteze de autostrada... Mai are și alt rol?

QUOTE(mircea_aq @ 14 Jun 2022, 16:11)
Despre ce masina e vorba, zici de M5 (g30) ?
*


Nu cred că înțeleg întrebarea.
Nu știu ce este M5 sau g30 dar discuția este despre i30-ul pe al cărui topic suntem.
einstein1984
da, cea din poza aia;
Ajuta la aerodinamica dincolo de 70-80 chiar. Ideal e sa nu avansezi atata de tare cat sa o urci pe bordura, mai ales daca masina e incarcata; Sau bagi cu spatele daca e cazul si nu ai loc.
tr04www
QUOTE(zax @ 14 Jun 2022, 17:04)
La care bordura te referi, la cea de aici?
Nu cred că înțeleg întrebarea.
Nu știu ce este M5 sau g30 dar discuția este despre i30-ul pe al cărui topic suntem.
*



Când spui M3, e logic că toată lumea se gândește la M3-ul de la BMW. Cred că e cea ''inspirata" prescurtare pentru Mazda.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.