Acum 2 zile am facut inca un pas catre a-mi atinge un vis din tineretile liceului si facultatii, de pe vremea cand aveam Dacia 1310 cu rollcage si scaune din fibra de sticla.
Drumul e lung, inca nu am ajuns unde imi doresc, dar am mai facut un pas in directia asta. Se pare ca firele de par alb aparute intre timp nu m-au descurajat sa imi urmez pasiunea.
Platforma pe care am luat-o in 2020 am luat-o pentru a transporta viitoarea mea masina de curse. Dupa care am avut problemele cu dosarele penale, am stat "pe dreapta" o perioada destul de lunga. Am luat permisul pentru B+E abia in vara lui 2021. Acum, in 2022, am luat masina. Sper ca de aici sa ma misc "mai cu talent" si sa o si folosesc anul asta.
Am urmat cursurile de pilotaj la Sfantu Gheorghe, saptamana trecuta, la scoala AUTOCRONO.
Urmatorul pas a fost sa-mi iau masina de curse.
Urmeaza sa ma inscriu intr-un club auto, sa-mi iau licenta de pilot si sa ma duc "in coasta".
Sa revenim la masina. Prima mea masina "de curse", un modest Renault Clio din 2000 cu motor de 1.6 16v.
Masina are pasaport tehnic FRAS, a participat in trecut la diverse competitii. Ceea ce inseamna ca Cliutzul respecta normele de securitate impuse de FIA.
Cu alte cuvinte si pe scurt:
- roll cage
- scaune ( cu omologare 2023 )
- centuri ( cu omologare 2023 )
- stingator automat cu duze sub capota si in masina
- stingator pe locul din dreapta
- contact general
- actionare din afara autoturismului pentru contactul general si pentru extinctor.
Ca modificari, masina beneficiaza de:
- o suspensie sport reglabila. Nu m-a impresionat deloc, am mers cu masina prin sat cateva sute metri. Este mai moale decat ma asteptam.
- cutie cu rapoarte scurte. Se simte, masina trage bine.
- cliutzul este incaltat cu roti de macadam, nu am ce face cu ele. Nici nu am licenta pentru macadam...
Defecte.... ca orice masina are defecte:
- ABS nu merge
- turometrul nu merge
- vitezometrul nu merge
- de mentionat ca masina a fost data peste cap, reparata, apoi colantata.
Ce imi place la ea:
- e putin de munca la ea pentru a o aduce la linia de start
- motorul merge bine
- cutia e ok.
- trenul de rulare pare ok, nu trage stanga-dreapta.
- franele par ok.
Planuri de viitor, in viitorul apropiat, caci am de gand ca in iunie sa fiu pe linia de start cu ea:
- vopsit
- verificat rulmenti, frane.
- jante + anvelope de asfalt
- mici modificari pentru a fi "gata de start": de "acoperit" plusul de la baterie, de reglat scanul pe dimensiunea mea, etc....
PS: am fost de am luat-o cu Opelul. Buna masina! Ca sa nu zic ca am tractat ieftin. Traiasca GPL-ul !