Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Albastrica - Dacia Spring
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2
DanCVA
Am scapat de Megane-uri. Inca le mai regret, dar nu pot sa tin o colectie de masini si nici nu am bani infiniti pentru intretinere, asigurari si locuri de parcare.

Cand am dat comanda de Spring m-am gandit sa scap de o rabla mostenita si am crezut ca e o masina la care valoarea ar putea sa creasca. Ma bazam pe faptul ca cererea va fi mai mare decat numarul de masini rezervate pentru Romania si ca as putea sa fac o mica specula.

Am comandat masina in mai 2021 si a ajuns in 22 octombrie 2021. Cu tot cu asigurarea RCA si diverse mici cheltuieli as putea sa spun ca m-a costat 8000 de euro.

Am ridicat masina de la Rm. Valcea incarcata 100% si am 6-8% mai tarziu la casa de la tara, cam 24km. Am pus-o cateva ore la incarcat cat a durat vizita, nu mai tin minte daca a ajuns la 100% sau doar la 98%. Am plecat spre Bucuresti in conditii ideale de temperatura (17 grade), asa ca inafara de radio si faruri nu am mai folosit alti consumatori. Nu eram increzator ca ajung fara incarcare acasa, dar mi-am propus sa merg cu viteze de camion ca sa fac economie de baterie si sa nu jenez nici traficul mastodontilor. Dupa 187 km am ajuns acasa cu inca 21%, adica o autonomie ramasa de 50km. Mi-a demonstrat ca se poate. Doua zile mai tarziu era sa fac pana prostului, plecat prea increzator am realizat ca bornele de pe DN 5 nu mai tin cu mine si am ajuns la serviciu cu broasca pe bord si cu 1%. Sa fac economie am oprit farurile si radioul.

Inca era la Rompetrol gratis incarcarea rapida si am facut plinul intr-o ora si 5 minute.

Am cerut cuiva 9000 de euro sa ma scape de ea, dar i s-a parut prea fragila si ca este prea expus in caz de accident.

Mie imi vine ca o sapca, deoarece scaunul nu are reglaj pe inaltime si este montat foarte sus. Astfel eu nu vad prea bine orizontul, semafoarele si semnele puse mai sus daca sunt aproape de ele.

Am scris cateceva pe feisbuciuc despre Spring si ma impartasesc si voua mai jos.

Am comparat-o si cu un Matiz bine dotat.
Asa ca tot ziceam ca soferii inalti stau mai bine in Matiz.
Plusuri Matiz echipare de top:
- Pozitia scaunului soferului in comparatie cu parbrizul = vizibilitate mai buna;
- 2 stergatoare la parbriz;
- Oglinzi un pic mai lungi = vizibilitate mai buna;
- 5 locuri;
- Proiectoare de ceata;
- Autonomie mai buna;
- Putere mai mare;
- Viteza de top mai mare.
Plusuri Spring:
- Mai ieftin la "combustibil";
- Lumini automate;
- Portbagaj mai mare;
- Torpedou mai mare;
- Airbag-uri mai multe;
- Capacitate mai buna de trecere peste obstacole;
- Lipsa cutiei de viteze comandata manual = fara pedala de ambreiaj, fara schimbator;
- Limitator de viteza;
- ESP;
- Radar fata;
- Sistem multimedia;
- Computer de bord;
- 4 geamuri electrice;
- localizare GPS.

Dacia pune presuri textile doar pe fata. Asa ca pe spate, din zgarcenie, am pus urmatoarea varianta:
Presulete de mocheta pentru locurile spate - 10 lei.
Se ia un pres de mocheta de pus la usa din Carrefour si se taie in doua, rezultand 2 presulete pentru locurile din spate.
Cine vrea cauciuc, ia pres de cauciuc de 16 lei si il taie in doua.

Masina a fost si cobai pentru primele teste facute pe Youtube. O gasiti pe canalul Silviu despre masini.

Am avut probleme cu procedura de pornire:
La alte masini Renault automate dupa anul 2002 este suficient sa fie in park, sa apesi frana si butonul de start ca sa porneasca.
Spring-ul este "mai deosebit" ca procedura de pornire: sa fii in Neutru (ca nu are Park), apoi pui acccesoriile, astepti sa faca bordul procedura de prezentare si astepti sa iti dea mesajul "Apasa frana", abia dupa "Apasa frana" poti calca frana ca sa pornesti motorul prin ducerea cheii pe pozitia de Start si sa se afiseze OK pe bord.
Daca tii frana apasata de la momentul introducerii cheii in contact masina nu va porni din prima, desi uneori ai putea avea noroc.
Cu ajutorul unui domn numit Radu Popescu am rezolvat problema mea - mi-a sugerat sa tin mai mult cheia in pozitia de start si asa am reusit sa dezleg misterul unei porniri rapide.


Patania cu oglinda:
Pentru cine vrea sa monteze incalziri in oglinzi folosind kituri de pe net, va rog sa aveti mare grija la dezlipirea geamului oglinzii ca se poate sparge extrem de usor.
Spre deosebire de Logan unde geamul de oglinda se desface usor la cald, la Spring exista o margine mai groasa de plastic in jurul geamului si impiedica desfacerea.
Masina chinezeasca, masina chinezeasca, dar nu gasesti oglinzi de K-ZE pe alibaba sau pe aliexpress.
Gasesti doar pe amazon India oglinzi de Kwid.
Acum trebuie sa ma duc spasit la Dacia ca sa imi comand geam de oglinda in locul celui crapat si parca vad ca nu au nicio astfel de piesa in Romania sau chiar in Europa.
Se rezolva daca vreau in 2 saptamani cu 180 lei pentru un geam nou de oglinda.


Am gasit la magazinul care incepe cu L si se termina cu L un incarcator de masina (20 lei) care se monteaza la bricheta si are si cablu de date spiralat cu adaptor si de USB-C. Asa ca merge perfect cu Android Auto.
Acum nu mai merge asa de perfect ca au inceput sa fie afectate mufele si se deconecteaza.

La momentul la care scriu postul asta sau romanul asta, masina are putin peste 2500km si am zis sa scriu si niste concluzii despre 5 luni cu masina:
1. A fost o afacere sa cumperi masina cu 8000 de euro cu tot cu asigurarea RCA - o pot vinde in octombrie cu minim 3000 Euro profit daca nu se sfarseste lumea;
2. Merge peste 220 km cu un plin primavara si toamna chiar si in afara localitatilor;
3. Nu este ultima gaina din gostat, adica nu esti cel mai lent cu ea pe strada, dar daca mergi cu 125km/h termini bateria sub 150km;
4. Merge cam 140-150km cu un plin in noile ierni bucurestene;
5. Este recomandat sa stai la casa daca ai o masina din asta, pentru a o putea incarca usor si ieftin;
6. Daca stai la bloc trebuie sa o incarci la statii publice care costa mimim 1,6 lei/ kWh la curent alternativ si minim 2,2 lei/kWh pe curent continuu. Statiile gratis vor disparea curand sau se aglomereaza si nu merita asteptarea;
7. Masina de firma 1.5dci bate Spring-ul la cheltuieli in contextul in care motorina o platesc din banii mei, iar restul cheltuielilor de asigurari si intretinere le plateste angajatorul. Am incercat sa merg cum as merge cu Spring-ul cu 1.5dci: urban 3,6 l/100km (facand testul plin -plin am scos cam 4,5 l/100km - deci diesel gate a fost adevarat si masina mintea cu nerusinare) si urban 5-5,5l/100km. 1.5dci rupe autonomia electricelor pe genunchi si fata de Spring are si rezerva de putere;
8. In contextul subventiilor de la stat Spring-ul bate toate masinile la pret, indiferent de motorizare (asa era cand costa 7800 Euro);
9. Spring e o masina cam la fel de frumoasa ca Fiat Multipla - bine ca am luat-o albastra si culoarea e misto;
10. Spring e incomoda pentru persoane de talie mare, peste 1,85m si peste 90kg, dar te poti folosi de ea chiar si asa. Am pus pozele 2 si 3 pentru a se intelege de ce este incomda;
11. Am mers cu ea si 4 persoane: 1.90m 95kg, 1.88m 140kg in fata si in spate 1.85m 85kg si 1.80kg 110kg;
12. Cu pasagerii de mai sus Spring-ul la o curba mai stransa a vrut sa mearga drept, rotile fiind virate - am scapat si nu am ajuns in hau. Masina este instabila pe viraje stranse indiferent de incarcatura, dar daca esti prudent te descurci decent;
13. Portbagaj mare pentru clasa ei;
14. Scaunele fata foarte sus si fara reglaj pe inaltime - minus pentru soferii inalti, plus pentru cei foarte scunzi si bonus inca jumatate de portbagaj disponibil sub scaunele fata (intra extintorul, trusa de prim-ajutor, cricul, coarba si cablul de incarcare;
15. Daca pui scaunel de copii cu isofix si ai copil intre 3 si 7 ani, nu poti folosi scaunul din fata pentru ca un copil la varsta asta e nevoit a sta cu picioarele intinse;
16. Iti da senzatia ca esti foarte expus in caz de accident;
17. Lipsa unor lumini utile (plafoniera spate, lumina in portbagaj, lumina in torpedou), lipsa comenzilor de volum in apropierea volanului, lipsa boxe spate;
18. Trece bine peste obstacole de genul bordurilor;
19. Se incarca greu la curent continuu la temperaturi sub 5 grade daca nu vii dupa un drum mai lung;
20. Lipsa oglinzilor cu incalzire;
21. Alarma data de radarul frontal se sesizeaza prea usor si de multe ori nu iti dai seama ce se aude;
22. Sezori de parcare, camera spate si sistemul multimedia de la Duster 1 si Logan 2 cu Android Auto e un plus mare;
23. Daca nu poti incarca acasa si vrei sa incarci mai ieftin pe curent alternativ, trebuie sa duci masina la statia de incarcare, sa o lasi acolo si sa te intorci peste cateva ore. Iti cam strici programul daca nu poti incarca acasa sau la munca.
Daca incarci pe curent continuu platesti pret aproape de benzina si pazesti ceva timp masina.
In concluzie trebuie multa intelegere din partea familiei si multa rabdare din partea partenerului pentru timpul pierdut. Pot aparea discutii de genul "Aveam nevoie de tine acasa si tu pleci sa incarci masina! De asta ai luat-o!"
Filip
Felicitari pentru masina! Nu e urata, am inceput sa le vad peste tot pe sosele si arata ca o masina de oras moderna.
einstein1984
bine ca ai apucat albastra, azi cica daca vrei albastra astepti 3 luni mai mult ca aia care vor gri.
dandobre
Mai există și alte culori?
speedman
Super, sa o stăpânești sănătos!
einstein1984
gri cel putin.

18 Apr 2022, 08:08:
gri cel putin.
DanCVA
Pentru Romania au fost disponibile doar culorile alb, gri si albastru. In alte tari am vazut si rosii.

Accentele de vopsea portocalii sunt pentru ca Orange da sim-urile cu care masina comunica pe GSM.
einstein1984
QUOTE
Am mers cu ea si 4 persoane: 1.90m 95kg, 1.88m 140kg in fata si in spate 1.85m 85kg si 1.80kg 110kg;
12. Cu pasagerii de mai sus Spring-ul la o curba mai stransa a vrut sa mearga drept, rotile fiind virate - am scapat si nu am ajuns in hau. Masina este instabila pe viraje stranse indiferent de incarcatura, dar daca esti prudent te descurci decent;

430 kg la bord minim (asta daca nu avea fiecare si cate o sharoma si 2 beri bagaj) intr-o masina cu 360kg sarcina utila si te miri ca supravireaza? Are anvelope de 165 mm latime.
DanCVA
smile.gif)) Stiam ca suntem peste sarcina, dar soferul era mai increzator, desi l-am avertizat ca nu e o mansina pentru stilul lui de condus si ca trebuie sa fie precaut.
bucatzel
QUOTE(DanCVA @ 18 Apr 2022, 09:02)
soferul era mai increzator
*



Si ? A ramas cineva nepomenit din arborele ginecologic al soferului?
einstein1984
sau al chinezilor care au proiectat masina?
DanCVA
Nu cred ca masina e proiectata de chinezi. Parerea me este ca e proiectata la indemnul unor francezi pentru popoare care nu au pretentii mari de la masini.
De la chinezi au luat motorul, bateria si electronica de putere pentru a gestiona incarcarea si tractiunea.

Dongfeng au castigat si ei o masina in plus in portofoliu.

Sunt multe repere pe masina produse in afara Chinei si asta nu sta in caracter unui produs chinezesc.

Unde mai pui ca piesele masinii nu se gasesc pe site-urile chinezesti, mai repede le gasesti in India pe cele de caroserie, caci acolo se vinde Kwid.
Filip
Kwid-ul cand a aparut pt piata din India in 2015 era cosciug pe roti. In varianta de baza masina nu avea airbaguri iar caroseria se deforma la impact in mod catastrofal. Pe urma au intarit-o si i-au mai pus dotari.
Tin minte ca am ramas socat la vremea respectiva ca asa ceva poate purta emblema renault, un simbol si un garant (cel putin perceput de clienti) al rezultatelor maxime la testele de siguranta.
https://youtu.be/a3Xiw-xP3HA
bmwh548
QUOTE(einstein1984 @ 18 Apr 2022, 09:50)
430 kg la bord  minim (asta daca nu avea fiecare si cate o sharoma si 2 beri bagaj) intr-o masina cu 360kg sarcina utila si te miri ca supravireaza? Are anvelope de 165 mm latime.
*



Cand masina se duce cu botul in santul opus se numeste subvirare. Cand se duce cu fundul se numeste supravirare.
einstein1984
multumesc, asa este. Cel mai probabil a subvirat.
stolniceanulucian

La inceput masinile electrice aveau un consum de curent electric calculat in bani mult mai avantajos decat benzina sau chiar diesel.
Acum vad ca acest lucru nu mai este valabil daca esti nevoit sa folosesti statiile de incarcare.

Pentru cineva care sta la bloc si nu are acces la un punct de incarcare peste noapte mult mai mult sens are un Hyundai i10 sau un Suzuki Ignis luat prin programul rabla.
Si ambele sunt un pic mai masini decat Dacia Spring.



AmunDei
QUOTE(einstein1984 @ 18 Apr 2022, 08:50)
430 kg la bord  minim (asta daca nu avea fiecare si cate o sharoma si 2 beri bagaj) intr-o masina cu 360kg sarcina utila si te miri ca supravireaza? Are anvelope de 165 mm latime.


Sarcina aia utila parca nu includea si soferul, fiindca daca imi amintesc corect era:
- Masa proprie = masa masina + manechin + bagaj (un total de 75kg ca sa simuleze un sofer si o valiza) + combustibil (nu e cazul la asta)
- Sarcina utila = restul de incarcatura.

Dupa calculele astea era fix pe maximul de sarcina utila. Ca subvireaza e altceva, la ce forma si ce pneuri are masina probabil subvireaza si fara incarcatura.
einstein1984
din memorie, parca 95/48/EC zice ca masa la gol pentru categoria M1 e fara sofer. Cu sofer e la utilitare.

Un coleg cu spring zicea ca incarcand acsa are cost per km cam la o cincime fata de sandero 2 de 0,9 raportand dar la carburanti. Daca mai pui si parcare gratis prin centru....
DanCVA
Sunt socat mai departe de curajul aluia care a facut testul elanului cu Spring fara casca pe cap.
Nu sunt sigur ca in situatii reale cineva care nu are asa reflexe are sanse sa scape fara accident.

Pur si simplu cu masina asta trebuie sa iti redefinesti ce inseamna condusul preventiv pentru tine. Te sperie si o pala de vant la 100-110 km/h. Am patit asta. Nu a fost ceva grav, dar a fost neasteptat intr-o zona in care ma asteptam sa nu mai fie turbulente.
einstein1984
https://insideevs.com/news/503371/dacia-spr...se-test-result/ si cu toate astea mai bine ca honda e sau VW Mii si fara sa ridice vreo roata.....
DanCVA
Dupa ce am vazut de la ssilviu cat de usor se incheie contractul de furnizare a energiei electrice cu cei de la Hidroelectrica, am facut si eu trecerea la acest furnizor. Pretul este de 0,66 lei/kWh cu toate taxele.

De curand am schimbat tabloul electric in casa, asezand o priza direct in tablou, de unde sa pot trage mai usor un prelungitor pentru incarcarea masinii.
Stau la etajul 4 si am reusit sa cobor un cablu 3x2.5mm2 de 35 metri liniari pana la parter, la capatul lui punand o priza mobila IP44. In aceasta priza infig un prelungitor de 25 de metri cu cablu 3x1.5mm2 si ajung astfel in vecinatatea masinii, unde pot conecta cablul type2 care permite incarcarea doar cu 10 Amperi.
Caderea de tensiune calculata pe tot traseul este de 8 Volti la o tensiune de plecare din tablou de 230V.Nu apar incalziri pe cabluri si nici in prize.
In felul asta, pratic mai nou incarcarea la bordura pe durata de pana la 10 ore.

Nu am avut plangeri de la vecini pana acum, chiar multi mi-au dat acceptul sa procedez asa. Traseul prelungitorului meu nu trece prin zone pietonale.

Bicicleta galbena
Imi imaginez un viitor in care cablurile atarna random din zeci de apartamente dintr-un bloc, incarcand masinile biggrin.gif

Cam asta e solutia momentan daca stai la bloc.
In jur am si eu cateva Primaveri, dar e zona de case si proprietarii si-au tras o priza langa poarta.

LE
35m de la et 4 pana la parter? huh.gif



Laurentziu83
Ce faci daca nu gasesti loc de parcare langa bloc sau daca cablul se va dovedi prea scurt sau va fi calcat de rotile altor masini?

Eu in Bucuresti nu vad viabila incarcarea daca stai la bloc, nici macar daca se introduce parcarea cu plata.
Aerius
Mai trage un prelungitor...

Mi se pare foarte gresita abordarea.
DanCVA
Beneficiez de niste vecini intelegatori care imi dau voie sa le blochez locul de parcare, iar traseul cablului de la uscatorie pana la respectivul loc de parcare trece prin spatiu verde.

Daca pare mult 35 de metri de la etajul 4 la parter, asta este pentru ca am pozat aparent cablul prin pat de cablu si prin tub flexibil pana la fereastra uscatoriei de la parter .

Masina nu va sta vesnic acolo, ci doar in cazurile in care se incarca, maxim de 2 ori pe saptamana.

Nu este solutia cea mai eleganta, dar este solutia mea momentana cu riscuri minime.
Locul de parcare al vecinilor este cu plata, deci va fi disponibil macar anul acesta.
dizzy
Avand in vedere ingustimea mintii oamenilor de la noi, nu ma mira.
Am propus sa facem la noi la bloc o astfel de statie, urmand ca cel care isi alimenteaza caruta sa plateasca kwh-ii.
Iti dai seama ca nu s-a aprobat.

As face ceva de genul un rand suplimentar de contacti ca sa nu te trezesti ca isi incarca alt gigel masina pe kwh-ii tai

DanCVA
Eu am pus si contor in tablou pe iesirea catre priza de afara. Sunt deschis ii las si pe vecini sa incarce atat timp cat imi platesc curentul si cat timp eu nu am consum mare instantaneu.
Cat timp nu folosesc circuitul respectiv intreruptorul este pe OFF.
bmwh548
Fa-ti de la zero un prelungitor cu cablu de 2.5. Da, cel de 1.5 suporta 10A, nu e asta problema, dar e cam la limita. Si fiind afara riscul sa fie calcat/strivit e mare. Plus ca multe mizerii de cabluri sunt din fier suflat cu cupru si oxideaza pe capete.
DanCVA
Fiind afara de poate fura foarte usor, asa ca mai bine iau un prelungitor gata facut de la Lidl de 80 lei decat sa dau dublu pretul pentru un prelungitor construit custom, plus ca este si mai usor de manuit cand il iau dupa mine la tara sau sa incarc in alte locatii.

Unde incarc eu, nu exista riscul sa calce oameni pe cablu pe cablu... poate doar pisicile.
AmunDei
Fara sa am intentia de a jigni pe cineva, in mintea mea e o fractura logica atunci cand ma gandesc de ce cineva si-ar lua Spring. Cu tot cu reducerile de la rabla aplicate, un Logan sau Sandero cu GPL NOU si cu aceleasi dotari nu e cu mult mai scump ca un Spring si e o masina completa, spatioasa, cu care te poti duce oriunde cu un cost de deplasare inca mic chiar si cu preturile explodate la combustibili.

Daca iei Spring oricum iti mai trebuie si a doua masina ca sa poti face o deplasare in afara orasului intr-un minim de comfort si fara sa ramai in drum ca s-a terminat bateria. In plus, poate e acum avantajos sa platesti curentul sa incarci o electrica (si aici depinde ce misculatii faci cu furnizorul personal de energie electrica), dar pe masura ce va creste numarul de electrice de pe strada, nu vad de ce producatorii ar scade preturile.

Si chiar si daca sa zicem am o masina principala si am nevoie de o a doua strict pentru mers in oras (presupunand mai multi conducatori auto in familie), tot nu as lua Spring, ci un Sandero ceva. Orice altceva decat cutia aia de chibrituri pe care de fapt Renault incaseaza 20+k euro dupa ce isi primeste partea de la statul roman. A nu se intelege ca am ceva cu masina in sine, ci doar cu pretul imens la care este comercializata. La naiba, am mai mult loc in spate la Matiz decat in spate la Spring!
Bicicleta galbena
Am si eu prelungitor de la Lidl. Alimentez cu el telefoane, laptopuri si o imprimanta.

Masina electrica? Niciodata.



dizzy
QUOTE(DanCVA @ 29 Apr 2022, 13:41)
Eu am pus si contor in tablou pe iesirea catre priza de afara. Sunt deschis ii las si pe vecini sa incarce atat timp cat imi platesc curentul si cat timp eu nu am consum mare instantaneu.
Cat timp nu folosesc circuitul respectiv intreruptorul este pe OFF.
*



Pe unde stai? Ca as fi tentat sa incarc la tine, contra cost.

QUOTE(AmunDei @ 29 Apr 2022, 14:09)
Fara sa am intentia de a jigni pe cineva, in mintea mea e o fractura logica atunci cand ma gandesc de ce cineva si-ar lua Spring. Cu tot cu reducerile de la rabla aplicate, un Logan sau Sandero cu GPL NOU si cu aceleasi dotari nu e cu mult mai scump ca un Spring si e o masina completa, spatioasa, cu care te poti duce oriunde cu un cost de deplasare inca mic chiar si cu preturile explodate la combustibili.

Daca iei Spring oricum iti mai trebuie si a doua masina ca sa poti face o deplasare in afara orasului intr-un minim de comfort si fara sa ramai in drum ca s-a terminat bateria. In plus, poate e acum avantajos sa platesti curentul sa incarci o electrica (si aici depinde ce misculatii faci cu furnizorul personal de energie electrica), dar pe masura ce va creste numarul de electrice de pe strada, nu vad de ce producatorii ar scade preturile.

Si chiar si daca sa zicem am o masina principala si am nevoie de o a doua strict pentru mers in oras (presupunand mai multi conducatori auto in familie), tot nu as lua Spring, ci un Sandero ceva. Orice altceva decat cutia aia de chibrituri pe care de fapt Renault incaseaza 20+k euro dupa ce isi primeste partea de la statul roman. A nu se intelege ca am ceva cu masina in sine, ci doar cu pretul imens la care este comercializata. La naiba, am mai mult loc in spate la Matiz decat in spate la Spring!
*



Pentru ca, sa zicem , ca am deja o masina ok de drumuri interurbane, concedii, chestii;
O buleftrica e suficienta de oras, am cum sa o incarc la birou.
In plus, parcare moka in oras pt buleftrica
DanCVA
Personal nu as da banii pe o masina noua cu combstibil conventional pentru ca se devalorizeaza foarte repede, iar pentru familie am mai multa nevoie de Espace dacat de un Megane.
Spring-ul l-am vazut ca o investitie pentru mine.
Daca nu ai ca hobby masinile si nu te deplasezi pe distante lungi cu multi pasageri o masina de genul asta e ok.

@AmunDei iti inteleg punctul de vedere.
AmunDei
QUOTE(dizzy @ 29 Apr 2022, 14:25)
Pe unde stai? Ca as fi tentat sa incarc la tine, contra cost.
Pentru ca, sa zicem , ca am deja o masina ok de drumuri interurbane, concedii, chestii;
O buleftrica e suficienta de oras, am cum sa o incarc la birou.
In plus, parcare moka in oras pt buleftrica
*



Da dar 10k euro pentru buletrica aia? Asta zic...devii "enabler" pt Renault care ofera o cutie de chibrituri la un pret imens. Daca era poate 12-13k pret intreg si 6-7k cu rabla mai ziceam, dar asa nu vad de ce ai arunca 10k pe buletrica aia. Daca ar lua cineva un Matiz nou si in loc de motorul ala de 0.8 ti-ar face o conversie la un motor de 40cp electric si ar zice "ia-l boss, e ieftin, 10k cu rabla" ai zice ca e nebun.

@DanCVA eu iti urez sa o folosesti cu placere si sa nu ai probleme cu ea, ca pana la urma daca masina e luata, faptul e implinit si nu are rost sa dezbatem pe ea.
dizzy
Sa-ti zic cat costa un pemfe i3 electric de ne dam cu el pe la munca?
https://www.autovit.ro/autoturisme/bmw/i3
un Nissan Leaf https://www.olx.ro/d/auto-masini-moto-ambar...float_price:asc
Tesla: https://www.olx.ro/d/auto-masini-moto-ambar...float_price:asc

una peste alta Spring e cam cea mai eftina masina noua pe electric (nu stiu daca o mai fi ceva mai ieftin) si e suficienta pentru orasul Bucuresti cu viteza lui de 10 km/h

DanCVA
Astazi am primit flexichargerul de la Renault. In oferta initiala era mentionat acesta, capabil sa traga 16A din retea, iar la livrare am primit doar un incarcator de 10A.
Dupa o plangere la Vocea Clientului prin ianuarie si un nou telefon inainte de Pasti am reudit sa ridic flexichargerul din Bucuresti, desi dealerul meu este din Valcea.
Am pus magnetul pe stecher si am incarcat masina la serviciu intr-o priza mai zdravana in 5 ore si ceva.

Practic acum nu mai trebuie sa stau cu masina legata la priza 9 ore.
IRONICK
QUOTE(DanCVA @ 4 May 2022, 19:37)
In oferta initiala era mentionat acesta, capabil sa traga 16A din retea, iar la livrare am primit doar un incarcator de 10A. Dupa o plangere la Vocea Clientului ..
*

Mda, nimic nou. sad.gif
einstein1984
vezi sa nu iei foc cu magnetul pe stecher
DanCVA
Iti multumesc pentru grija, priza este oricum de 16A pentru uz industrial, foarte aproape de tabloul de distributie si nu am folosit prelungitoare ca la incarcarea de acasa.
Priza green-up este o gaselnita Legrand pentru a rebrandui o priza schuko pentru uz industrial de 16A. Nu valoreaza nimic daca nu este montata corespunzator.

Pentru istetii care vor zice sa faca precum fac eu, ii rog sa faca macar un curs de electricieni inainte.

NU VA INCREDETI IN INSTALTIILE ELECTRICE CA SUNT BINE DIMENSIONATE!!! VERIFICATI CONSTANT IN TIMPUL INCARCARII BATERIEI DACA PE TRASEUL DE CURENT EXISTA INCALZIRI ALE CABLURILOR, PRIZELOR, STECHERELOR, CLEMELOR DE CONEXIUNE, INTRERUPATOARELOR SI ALE APARATELOR DE PROTECTIE (FIE ELE SIGURANTE FUZIBILE SAU INTRERUPTOARE AUTOMATE)
einstein1984
Nu e vorba de prelungitoare, ci de inclazirea in priza, green up are contacte argintate din ce stiu si cred ca si strangerea e mai serioasa ca rezsitenta de contact e problema. Asa si prizele din casa au 16A scris pe ele, dar nu 8 ore la rand ca se aduna caldura.
Altfel bun avertismentul!
DanCVA
Iti multumesc ca imi porti de grija ca de obicei, dar chiar am expertiza si experienta necesara sa imi evaluez instalatiile electrice pe care le folosesc si mai ales pe care le cunosc.

Cum nu m-am obosit sa imi iau atestat ANRE II A si II B, daca voi avea nevoie iti voi cere si tie oferta de proiectare si executie pe instalatii electrice.
IRONICK
radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
DanCVA
Ieri am intrat in setarile de la medianav si am activat skin-ul de Renault.

Am folosit tutorialul lui Vasile Onofrei: https://youtu.be/Xk6O9pRkWnQ
rue
Un prieten a testat radarul pentru impact frontal cu o cutie mare de la un LED tv si masina a trecut cu precizie lovind cutia fara sa scoata vreun semnal cum ar detecta un obstacol.
Senzorul arata diferit de cel de pe Logan 3, e cumva mai mic.
Ti-a dat vreo alerta in trafic cand ai franat mai tarziu?
wolfin
Nu stiu daca e mai bine..asa....mie mi a franat de la o punga luata de vant falfaita prin fata masini..la 20...25 m.


Naspa senzatie.
DanCVA
La mine se crispeaza masina si tiuie la depasirile facute in scurt si daca franez prea tarziu dupa setarile ei. Nu am simtit sa intervina cu frana, dar tiuitul este enervant si nu iti dai seama de motiv, mai ales ca nu arata mesaje pe bord sau daca le arata nu le mentine suficient sa le vada si soferul.
einstein1984
ideal ar fi sa se uite soferul la masina pe care urmeaza sa o loveasca, nu la bord.... Plus ca bordul de spring si mesajele complicate.... tongue.gif
wolfin
QUOTE(DanCVA @ 18 May 2022, 05:06)
La mine se crispeaza masina si tiuie la depasirile facute in scurt
*



daca semnalizezi ii spui sistemului de franare automat ce vrei sa faci...si nu se mai baga excesiv peste tine.
cj98czh
la Ford am scos treaba asta din meniu ... la tine nu se poate scoate?
wolfin
ai scos semnalizarea? rolleyes.gif

franarea automata se poate dezactiva..dar cred ca la repornire se reactiveaza...cred...n am citit manualul
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.