Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Pornire grea la rece
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Latitude
MirceaM4R
Bună, dețin un Renault Latitude din 2011, motor 2.0 16v eco2 flexfuel benzina, cod motor m4r și la temperaturi sub zero grade pornește greu, adică la pornire turometrul se duce la 1000 rpm după care pică imediat la 500 rpm și mai apoi își revine. S-a întâmplat de vreo două ori că turația a picat așa de mult până s-a oprit motorul. Îmi puteți spune vă rog ce ar putea fi ? Vă mulțumesc !
daniellu
In principiu, la noi in RO, cu masina asta mergi doar pe benzina sau ai alimentat si ai circulat si pe methanol ?
MirceaM4R
Am alimentat și am circulat numai cu benzină.
daniellu
https://www.reno.ro/Motor-Laguna-3-benzina-M4R-t321264.html

In principiu incepi cu bujiile (de schimbat, recomand NGK), verifici pompa de benzina (dupa cate-mi dau seama regulatorul de presiune carburant este in pompa). Incearca sa pui contactul de 2-3 ori si apoi sa dai la cheie.
Daca ai clapeta de acceleratie se curata si acareturile de pe acolo gen motoras pas cu pas. Apoi pe tester verifici senzorul temperatura lichid racire (verificare efectiva - temperatura de afara sa coincida cu cea a lichidului la prima pornire).
Si senzori arbore cotit si axe cu came daca se pot curata nu strica.

Un tester original Renault si un mester de Renault pot rezolva in mod sigur problema.
MirceaM4R
Ok, mulțumesc mult !

MirceaM4R
Cred că trebuie să încep un nou topic.
Marius3322
Salut,ai rezolvat?
MirceaM4R
Nu, nu am rezolvat nimic. Bujiile sunt schimbate, sunt noi, Denso Iridium.
Clapeta de accelerație am schimbat-o, este nouă.
Senzor temperatură lichid răcire l-am schimbat.
Cu toate acestea, problema a rămas. Nimeni nu-i dă de capăt, pe tester totul este bine.
Rămâne de văzut restul.
Aștept să vină iarna să merg cu ea la service.
Locuiesc în Germania.
MirceaM4R
În sfârșit cred că am descoperit cauza problemei. Cică ar fi fulia defazoare.
Dacă se va dovedi a fi adevărat este de neconceput.
Am citit pe acest forum nenumărate cazuri la modele Renault cu motoare 1.6 din 2005, care au această problemă.
Masina mea este produsă în 2011 și are motor de 2000 cmc. După atâția ani încă s-a produs cu defect din fabrică ?
cj98czh
pai dupa atatia ani devla fabricatie .. adica 13 .. tu ii spui defect de fabrica? nu vb. de o masina de 3-5 ani ci de una de 12 si ceva ..
MirceaM4R
Eu îl numesc defect de fabricație pentru că :
1. https://www.reno.ro/-t41838.html ( aici veți vedea câte cazuri sunt cu problema asta, mașini în garanție și km puțini, iar colegii l-au numit defect de fabricație - mașini fabricate în 2005 )
2. Eu am cumpărat mașina în 2020 cu 57.000 km și avea această problemă, deci cred că s-a montat aceeași fulie defazoare problematică. ( mașină fabricată în 2011 )
mircea_aq
Problemele au fost la 1.6 16v de pe Megane 2 Phase I, K4M, bloc de reno.
Odata cu Phase II (06/07->) s-a rezolvat si problema fuliei.

Tu ai o masina din 2011, contemporana cu Megane-ul 3, care nu a mai avut probleme cu fulia defazoare la motoarele de 1.6.

In plus, tare ma indoiesc ca M4R-ul care e motor nissan, are aceeasi fulie ca K4M-ul.
MirceaM4R
mircea_aq : mulțumesc mult pentru precizări, mi-ai diminuat frustrarea.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.