Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Opel Astra G Caravan
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3
SiloS
Se pare ca pe masura ce imbatranesc imi cumpar masini din ce in ce mai noi si din ce in ce mai lipsite de personalitate.
De data asta am dat-o-n bara cu o masina din 2004. E absolut cea mai noua masina din parcul meu auto. Momentan.

De ce Opel? De ce inca una?
Am in plan sa vand BMW-ul e46, ba chiar e pe OLX de vreo luna si jumatate, dar nu intreaba nimeni de el. Deh, consuma mult, benzina e scumpa, masina nu atrage atentia printr-o culoare nebuna sau niste jante extravagante....
Daca raman fara BMW, nu o sa am masina de zi cu zi. Inca nu e vremea buna pentru Mazda, plus ca Mazda nu e tocmai practica.
Pretul benzinei a crescut cu ~25% in ultima luna.
Asadar am hotarat sa imi iau o masina care sa consume putin si cu care sa imi pot face treaba.
Criterii de cautare:
- cost de deplasare mic.
- pret de achizitie cat mai mic.
- masina versatila.
- masina comuna, sa gasesc usor piese pentru reparat si mecanici care sa o cunoasca.

Mi-a picat cu tronc sa iau un Astra G si dupa cautari minutioase in judetul Buzau am luat masina in cauza:
- 2004, 288.500 km.
- GPL omologat pana in 2028.
- motor 1.6 16v
- carlig pentru remorcare
- varianta break, sa fie spatiu !!!
- dotari de baza: A/C, inchidere, geamuri electrice.
- 2 chei.
- Mi-a placut ca are interiorul intreg, fara tapiserie rupta, fara plastice rupte, volanul si cu bordul arata bine. Am mai vazut si alte masini, dar aratau ca si cum ar fi fost cotete pentru animale.

Are si defecte, de care e posibil sa ma ocup in perioada urmatoare.
- ceva bucsaraie pe dreapta fata.
- toba sparta
- masina are un "mangealac" facut pe instalatia de racire, ventilatoarele pleaca doar la comanda manuala, exista un buton in bord, ceasul de apa nu indica deloc. Asta ar trebui cumva rezolvat.
- aerul conditionat nu pleaca. Posibil sa nu mearga fix din cauza ventilatoarelor. Nu merg ventilatoarele, nu merge aerul.
- bineinteles, ca la TOATE Opelurile, tapiseria de plafon este desprinsa si va trebui "capsata".
1310CL
Sa o folosesti sanatos,motorizare foarte ok,tanculete de masini,depinde insa de cum sta cu consumul de ulei si cu caroseria.

Mare atentie la : rugina mai ales in zona unde vine prins jugul motor in partea superioara langa telescoapele fata,segmentii de aripi spate,prindere punte spate,mizerie multa sub pragurile de plastic(merge o curatare periodica si acolo) siiiiii la conductele de frana ( eu am avut surprize acolo).

In rest gaz ,talpa....si plafonul se demonteaza relativ usor iar la cat costa o retapitare nu merita capsat...parerea mea.

Bafta si la cat mai multi km !!!! smile.gif


bgdrenault
Are de unde invata Filip cum sa si repare opelul , acum

Multi km.Fara probleme.Cat a costat?
Smartul nu l mai ai?
cj98czh
dintre toate masinile .. cred ca personal de opel ma feream cel mai tare .. pt. ca se stie ca au pb. grave cu rugina si ca motoarele lor nu duc mult .. asta are deja km destui + GPL ... tare m-as mira sa nu haleasca ulei .. dar este parerea mea ..
bgdrenault
Macar o sa l repare.
einstein1984
Pfuai, si ai dat fabia lu bunicu....
DannyY
QUOTE(cj98czh @ 18 Mar 2022, 10:27)
dintre toate masinile .. cred ca personal de opel ma feream cel mai tare .. pt. ca se stie ca au pb. grave cu rugina si ca motoarele lor nu duc mult .. asta are deja km destui + GPL ... tare m-as mira sa nu haleasca ulei .. dar este parerea mea ..
*


Am avut eu Astra G. Singurul lucru cu adevarat bun pe care mi-l amintesc despre ea e vopseaua. In 15 ani nu am avut nici o urma de rugina. La 170.000 km am dus-o la Remat, incepuse sa-mi faca o mie de draci.
bion
Daca e moca e acceptabil si un popel.
stolniceanulucian

Eu cred ca masina e ok.
A avut fratemmiu una la fel. Chiar eu l-am ajutat sa o cumpere. Motor ok ca putere.
La fratemiu caroseria a rezistat foarte foarte bine.

A avut probleme doar cu o flansa de la amortizor si consumul de ulei al motorului.
Masina este printre ultimele G uri fabricate si cred ca s-au rezolvat din problemele initiale ale modelului.

Interiorul era foarte solid.
Scaunele sunt groaznice la drum lung, suportul lombar este slab si scaunele par inguste per total.

Fratemiu a tinut-o vreo 7 ani si masina a fost foarte ok. Mie mi-a lasat o impresie foarte buna, incat dupa aceea am cumparat si eu un Astra H break pe care l-am tinut vreo 4 ani.

SiloS
Nu a fost moca, dar nu a fost nici scumpa. Sub 1000 E a costat toata gramada de fier.

Aveti perfecta dreptate in ceea ce priveste rezistenta in timp a motoarelor. Eu am ales sa iau una cu rulaj mare, atat de mare incat cu siguranta un motor original ar fi fost dat grav pe ulei. Fostul proprietar spune ca motorul a fost segmentat in urma cu cativa ani. O sa vedem cat ulei consuma.

Am mai vazut alte masini, miroasea a ulei ars pe langa ele. Si la plecarea de pe loc lasau fum albastru in spate.

Azi am fost la primarie, am trecut-o "pe rol". I-am facut si asigurare, diseara vreau sa o scot pe strazi si sa ii fac plinul: cu GPL !!!

Smartul l-am vandut/combinat in 2019, cand am lasat in urma Bucurestiul pentru Buzau. Nemaiavand nevoie de o masina din categoria micro-car, am decis sa il vand. Si m-am pricopsit "la schimb plus diferenta" cu Mazda MX5. Distractiva Mazda, dar nu e o masina de zi cu zi.

Fabia am vandut-o in sat; a cumparat-o preotul. La un an dupa ce am vandut-o a sunat-o pe maica-mea cu ocazia sarbatorilor de iarna sa ii transmita ca nu a avut probleme cu masina. Nu mai tin minte cat am luat pe ea, parca 2000 E.

La momentul ala am considerat ca nu are rost sa o pastrez, desi era o masina buna de naveta, raportandu-ne la consum. Dar atunci benzina era 6 lei, impactul consumului de carburant in buzunar era mai mic si rezultatul ecuatiei era "dau cateva sute de lei in plus pe luna, dar ma simt bine la volan". Acum, la 8 lei/litru si dupa ce m-am simtit bine la volan de am ramas fara permis din cauza nerespectarii limitei de viteza, rezultatul ecuatiei e altul.

De BMW o sa ma despart, sper eu, cat de curand. Pe 27 martie o sa imi expire asigurarea, parca nici nu am de gand sa ii fac alta. Am un brat de schimbat pe partea dreapta, 400 de lei, nici nu imi vine sa il schimb. Plus placutele de frana pe spate. Ar mai inghiti inca 250E doar ca sa il tin in miscare in stare tehnica decenta. Ceea ce nu-mi doresc. La o eventuala vanzare, tot banii aia ii iau pe ea. Adica putin, mult mai putin decat ma tine pe mine masina. Dar daca nu imi mai face trebuinta, o dau si ma multumesc cu cat imi ofera piata.

LE: i-am facut plinul. 42 de litri cu 160 de lei. WOW !

Ceea ce credeam eu ca e o bucsa care bate se pare ca e doar o parte din evacuare care loveste in caroserie.
SiloS
QUOTE
Are si defecte, de care e posibil sa ma ocup in perioada urmatoare.
- ceva bucsaraie pe dreapta fata.
- toba sparta
- masina are un "mangealac" facut pe instalatia de racire, ventilatoarele pleaca doar la comanda manuala, exista un buton in bord, ceasul de apa nu indica deloc. Asta ar trebui cumva rezolvat.
- aerul conditionat nu pleaca. Posibil sa nu mearga fix din cauza ventilatoarelor. Nu merg ventilatoarele, nu merge aerul.
- bineinteles, ca la TOATE Opelurile, tapiseria de plafon este desprinsa si va trebui "capsata".


QUOTE
Ceea ce credeam eu ca e o bucsa care bate se pare ca e doar o parte din evacuare care loveste in caroserie.


Am schimbat termostatul. Am inteles de ce nu l-a schimbat nimeni pana acum. A fost ~200 de lei. Cam multi bani pentru o masina atat de ieftina.
Acum baga caldura, se pare ca ceasul din bord arata ce trebuie.
Am verificat si ventilatoarele. Ele pleaca si sunt setate din ECU sa plece pe la 100 si ceva de grade. Daca o tin pe loc, acul de la apa se apleaca usor inspre "zona fierbinte" si cu greu pornesc si ventilatoarele. Asa e ea.

Mi-au mai ramas de facut toba, de schimbat bucsa aia (caci e bucsa cu siguranta) si eventual de facut aerul.

Am vreo 400 de kilometri facuti cu ea. Totul in cuantumul plinului de 160 de lei facut acum cateva zile. Si inca nu sunt "pe rosu".


LE 27.03 : am facut 1000 km cu trascaleta.
b06fcn
200 lei nu e mult, la Corsa din semnatura parca a fost mai mult.
Vezi ca la aer, daca nu pierde freon, e un senzor pe compresor care se duce. Am avut o problema similara cu Corsa, la mine mergea aerul dar senzorul ala comanda si ventilatoarele...si uneori nu porneau, sau plecau mai tarziu decat trebuia.
Atentie ca astea (cel putin dieselele) mai au o problema cu niste furtunele de racire care vin prin spatele motorului si care se coc de la caldura pana pocnesc ...nu sunt scumpe, dar necesita multa manopera sa le schimbi...
Filip
Sper sa nu ai probleme cu noua achizitie. Arata bine exteriorul masinii. Edit - ma bucur ca ai rezolvat cu ELV si ca iti merge ceasul de temp apa.

Legat de vopsea... eu am rascalit vopseaua pe un colt de la haion cu jetul de apa de la karcher *care nici nu e karcher, e marca skill dar asa le zice generic la aparatele astea de spalat cu presiune pt uz casnic.

Mai bun era un renault - motoare pe benzina mai fiabile, bobine care se schimba individual, pompa de apa pe cureaua de distributie nu pe accesorii, si intr-o laguna stai si mai bine decat in opel care nici cotiera nu are. Singurul lucru misto e tabla destul de buna si faptul ca e break. Apropo, ai mai vazut masina cu balamalele sudate de stalpul caroseriei? Daca ai de schimbat o usa e o placere...

In schimb design-ul imi place, dintre golf 4, peugeot 306, fiat brava/stilo, citroen xsara etc tot Astra G mi se pare cea mai aratoasa si cea care a imbatranit cel mai frumos.
SiloS
Opelul mi se pare ca are o mecanica simpla comparativ cu Renault-ul.

Am facut cu ea 1200km pana acum.

Am schimbat in seara asta traseul de evacuare. Acum se aud doar tachetii, cum zangane de nebuni pe sub capota.

Fiind cu masina pe canal, am identificat si bucsa cu probleme. Este vorba despre un suport motor - e rupt .
Laurentziu83
Pentru tapiteria de plafon se gasesc 1000 de tutoriale pe youtube despre cum sa demontezi plafonul, ce tapiterie noua sa cumperi, cum sa cureti resturile vechi de burete si cum sa lipesti noua tapiterie.

Am facut asta de sarbatori: intr-o ora am dat plafonul jos, apoi curatat (se face muulta mizerie), aplicat spray-ul de adeziv (sa nu pui prea mult in vreo zona, altfel se va impregna in tapiterie si se va vedea tapiteria mai lipita), apoi aplici tapiteria pe lipici si dupa ce se usuca decupezi.

Pentru zgomotele de tacheti, verifica sa nu ai vreo parghie rupta la twinport, de acolo mai zdrangane. Daca ai vreuna rupta, dai o gaura cu un burghiul de 2 in parghie si bagi un surub autofiletant scurt si mic. Bonus va trage mai bine masina ulterior.

Astra G e o masina super daca vrei sa surubaresti la ea comparativ cu Reno-ul.
Insa daca voiai consum mic trebuia sa iei 1.4 twinport de la Filip (cum am are si prietena), pe benzina n-am vazut peste 6% extraurban decat in regim de autostrada. Dar, e drept, nu se mai fabrica de peste 10 ani, multe masini sunt hartanite iar la cele in stare buna nu se grabesc proprietarii sa le vanda pentru ca merg bine si n-are rost.
Filip
El are break, pt ca a vrut sa fie versatil. Si la break 1.4 twinport e cam putin. 1.6 e mai potrivit. Nici nu stiu daca au fost break-uri 1.4 astra G. Si daca stau sa ma gandesc, altfel faci un concediu in break. Poti sa si dormi in ea.
SiloS
Eu am luat masina dintr-un sat de pe langa Buzau. Nu merita efortul in timp si bani sa cauti o masina comuna la mare departare de casa.

Nu am vrut neaparat break, dar e un plus. Mai versatil.
Ma bucur ca are carlig - l-am folosit de 2 ori pana acum.

I-am facut consumul.
8.5 % - GPL . Cam 35 de lei pentru suta de kilometri. Fata de 80 de lei, cat ma costa cu BMW-ul, inseamna 45 de lei la suta de kilometri.

450 de lei la 1000 de kilometri.

In 12.ooo de kilometri o sa pot sa zic ca "mi-am scos banii" pe ea.

Pana acum am 1400 de kilometri cu Opelul, inca nu am completat cu ulei.
Filip
Nu puneam eu un auto defect la vanzare, si chiar daca o sa o repar la mine moare. A avut prea multe probleme sa o arunc pe capul altcuiva.
SiloS
In general oamenii tocmai de aceea vand o masina: pentru ca au avut prea multe probleme cu ea si se satura de reparat.
psychoo
Mai putin samsarii smile.gif
Muttley
Am prins una dintr-asta in fata, pe serpentinele de pe Magura, inainte de Bacau. Scotea un fum ingrozitor, si eram pe coborare, putea tot drumul ceva de speriat, consuma mai mult ulei decat benzina.
Mi se pare un model mai reprezentativ pentru roman decat loganul.
SiloS
Ai punctat foarte bine.

Mecanicul din sat stie cu ochii inchisi toate particularitatile modelului - a reparat mai mult de o gramada de Astra G.

Iar eu, de cand sunt posesor de trascaleta nemteasca, am inceput sa observ atat de multe in trafic incat mi se par a fi cele mai comune masini, mai comune decat Loganul.

einstein1984
la tara, da e posibil.
Laurentziu83
E o masina care arata mai bine ca Loganul, totusi, basca e si cu hayon, adica mai versatila. Daca n-as avea masina si as avea nevoie de un second ieftin, fix asta e masina pe care as lua-o. Nici nu mi-as bate capul cu GPL, consuma cat Matizul in extraurban. Sta ok pe drum, e suficient de confortabila, da caldura iarna, frig vara, n-am nevoie de mai mult de la o masina.

Sa-l intrebi pe mecanicul din sat daca stie ca decalajul cu 3 mm a senzorului de la axa cu came de admisie poate sa dea un mers neregulat motorului, eu am avut nevoie de 3 service-uri ca sa aflu asta.
mircea_aq
QUOTE(einstein1984 @ 4 Apr 2022, 09:37)
la tara, da e posibil.
*



Auzi, la tara...intr-un oras ca Brasovul majoritatea-s Golf IV si Astra G/Classic.
Unele piese-s mai ieftine si ca la logan, nu mai vorbesc ca se simte mai masina ca Logan I din toate punctele de vedere.
BN64FLO
Am avut un astra g caravan 2004, 1.6 16v, CNG din fabrica si modificat in GPL de mine, super fiabila masina si foarte rezistent motorul, stia sa mearga si fara apa si fara ulei...am luat-o la 400k km si am dat-o la remat la 450k km, nu am avut nimic de facut la motor, a mers ceas desi prietenul de la itp mi-a zis ca merge pe din doua benzina cu ulei 🤣 e boala lor... am renuntat la ea din cauza ECU, o alta boala de a lor, nu mai da scanteie la cilindrul 4...se repara doar prin inlocuire si trebe sa ai exact acelasi cod de ECU
IRONICK
QUOTE(mircea_aq @ 5 Apr 2022, 18:46)
Auzi, la tara...intr-un oras ca Brasovul majoritatea-s Golf IV si Astra G/Classic.
Unele piese-s mai ieftine si ca la logan, nu mai vorbesc ca se simte mai masina ca Logan I din toate punctele de vedere.
*


mai da-le dreacu de troace, nu exista motor de opel care sa nu dea cu ulei pe afara
psychoo
La z12xe da pe afara cand se intareste cauciucul capacului de culbutori. Se schimba in 10 minute si nu mai plange dup-aia
stolniceanulucian

Am avut Astra H break 1.4 twinport de la 110000 km pana la 180000 de km și nu a avut absolut nici o problema motorul, zero.
Aveam și GPL.

La motoare pe benzina eu am o experienta foarte bună cu Opel.
Gil26
QUOTE(IRONICK @ 5 Apr 2022, 20:00)
mai da-le dreacu de troace, nu exista motor de opel care sa nu dea cu ulei pe afara
*


Printre alte masini am avut si Opel Corsa 2001 Easytronic (evident) motor 1.2 Zxe si nu a dat cu ulei pe afara (si nici nu "papa" ulei), pe la 150k km am facut-o cadou, tin legatura cu persoana respectiva care circula si acum fara probleme (inclusiv motor) cu ea si a ajuns pe la 200k km.
E adevarat insa ca pe forumul monomarca erau colegi care se plangeau de probleme la 1.7 cdti si mancatoare de ulei unele z14xe z16xe z16se dar desigur ca asta mai depinde si cum a fost folosita si intretinuta masina (multe erau "importate" la mana a doua si desigur conduse doar de babute pensionare smile.gif ).
PS: eu am fost multumit de buburuza, doar consumabile schimbate (piesele ieftine), motorasul mic simplu (aveai acces la orice) si eficient daca il urcai in ture (am avut si gioarse de 4500 cmc) isi facea bine treaba ...
einstein1984
era bine sa ai acces ca si aveai nevoie des de acces. Nu astea aveau cutia de sigurante motor pusa cu gura in sus, sa adune apa?
Laurentziu83
Pe parte de electrica la mine n-a fost nevoie de acces pana acum.
Gil26
QUOTE(einstein1984 @ 6 Apr 2022, 07:36)
era bine sa ai acces ca si aveai nevoie des de acces. Nu astea aveau cutia de sigurarnate motor pusa cu gura in sus, sa aduune apa?
*


Geniule al relativitatii, am scris destul de clar ca la masina aia nu am avut nevoie des de acces pentru ca nu a fost necesar sa umblu la motor (unul pe care il consider OK) dar aveam acces foarte usor la orice piesa, acel Opel a fost bine proiectat dezvoltat si implementat spre deosebire de unele modele Renault cu multe probleme (vezi ex si 1.2) la care nici nu prea ai acces iar ca sa schimbi o componenta banala (ex bec, filtru habitaclu, etc) trebuie sa desfaci "jumatate de masina" si\sau sa faci "contorsionism"....iar in peste sase ani nu am avut probleme nici cu cutia aia de sigurante... mai adaug si intretinerea ieftina a masinii, etc.... eu am fost multumit de "popel" si ii doresc si initiatorului la fel si multi km fara probleme.
IRONICK
QUOTE(Gil26 @ 6 Apr 2022, 05:22)
mancatoare de ulei
*

Nu m-am referit la mancator de ulei, ci ca dau pe afara cu ulei.

einstein1984
QUOTE(Gil26 @ 6 Apr 2022, 08:34)
Geniule al relativitatii, am scris destul de clar ca la masina aia nu am avut nevoie des de acces pentru ca nu a fost necesar sa umblu la motor (unul pe care il consider OK) dar aveam acces foarte usor la orice piesa, acel Opel a fost bine proiectat dezvoltat si implementat spre deosebire de unele modele Renault cu multe probleme (vezi ex si 1.2) la care nici nu prea ai acces iar ca sa schimbi o componenta banala (ex bec, filtru habitaclu, etc) trebuie sa desfaci "jumatate de masina" si\sau sa faci "contorsionism"....iar in peste sase ani nu am avut probleme nici cu cutia aia de sigurante... mai adaug si intretinerea ieftina a masinii, etc.... eu am fost multumit de "popel" si ii doresc si initiatorului la fel si multi km fara probleme.
*


ce treaba are locul in jurul motorului (care aparent e spatiu irosit) cu schimbatul unui filtru de habitaclu in 5 minute?
b06fcn
QUOTE(Gil26 @ 6 Apr 2022, 08:34)
acel Opel a fost bine proiectat dezvoltat si implementat spre deosebire de unele modele Renault cu multe probleme (vezi ex si 1.2) la care nici nu prea ai acces iar ca sa schimbi o componenta banala (ex bec, filtru habitaclu, etc) trebuie sa desfaci "jumatate de masina" si\sau sa faci "contorsionism"...
*



Desi sunt de acord cu prima teza, legata de dezvoltarea Corsa C, avand si eu unul in batatura, trebuie sa te contrazic la a doua...cel putin la cea din semnatura, ca sa schimb un bec de far, trebuie dat farul jos. Care se scoate dupa ce dai jos bara fata...pentru care ai niste carenaje si scuturi de desfacut inainte...
Gil26
La Corsa C 2001 z12xe am schimbat de vreo cateva ori becurile destul de usor si fara sa demontez nimic altceva, despre ulei am scris clar ca nici nu il dadea pe afara si nici nu il "papa", iar despre filtrul de habitaclu al geniului si acces (la diferite componente, a fost doar un ex.) cred ca stie si el ca sunt modele Renault la care trebuie sa demontezi mult mai multe ca sa il schimbi (si sunt destul de multi colegi de forum care atunci cand il schimba fac si plinul frigiderelor ingeniosilor enjineri Renault biggrin.gif )
psychoo
Corsa C:
Ca sa schimbi cureaua de accesorii trebuie sa desfaci suportul motor.
Ca sa schimbi distributia trebuie sa dai jos si baia de ulei ca are garnitura comuna cu capacul distributiei
Ca sa dai jos baia de ulei trebuie demontata evacuarea care e gripata.

Are si chestii usor accesibile totusi
Gil26
Si la Opel sunt modele si "modele" inclusiv pentru Corsa C, cea din 2001 motorul Z12XE are distributia pe lant (inainte sa o fac cadou din cate tin minte avea un usor "zornait", chiar ma gandeam sa il schimb, i-am sugerat asta noului proprietar dar nici acum nu l-a schimbat si este OK).
bion
popel
b06fcn
QUOTE(psychoo @ 6 Apr 2022, 10:19)
Corsa C:

Ca sa dai jos baia de ulei trebuie demontata evacuarea care e gripata.


*



Trei luni am stat cu o unghie neagra si dupa aia fara din cauza asta...colierul OEM care asigura imbinarea dintre doua componente ale evacuarii e sudat din fabrica de teava si nu scrie nicaieri asta...am aflat dupa ce mi-a cazut un mox de trei kile pe degetul mijlociu...
Dar, avantajul acestor masini e ca sunt ieftine de intretinut si simple din multe pdv-uri...
Laurentziu83
Nu cred ca are rost sa comparam Astra '98 cu Renault 2015 dpdv al spatiului pe langa motor. Cred ca si la Opel 2015 la fel te chinui.

Problema e ca masinile de generatia actuala nu vin cu prea multe in plus ca sa merite chinuiala cand repari ceva, de asta inca vedem multe Astre G, Golf 4 si VW Passat B5.5 pe strazi.
marksman
Să vezi chinuială la Opel 2019.
Gil26
QUOTE(Laurentziu83 @ 6 Apr 2022, 15:35)
Nu cred ca are rost sa comparam Astra '98 cu Renault 2015 dpdv al spatiului pe langa motor. Cred ca si la Opel 2015 la fel te chinui.
*


Nimeni nu cred ca a comparat Astra '98 cu Renault 2015, in ultimele posturi s-a discutat despre Corsa C (iar si la acest model sunt diferente intre motorizari), dar la Renault se aplica destul de mult si "bine" in ultima vreme principiul: de ce sa fie simplu cand poate sa fie complicat, atasat patru capturi cu motoarele 1.2 de la Opel si Renault pe modele cam din 2015, fara alte comentarii, chiar si initiatorul acestui jurnal (dar nu numai) a scris asta:
QUOTE(SiloS @ 30 Mar 2022, 19:43)
Opelul mi se pare ca are o mecanica simpla comparativ cu Renault-ul.
*


PS: desigur insa ca fiecare marca\masina are avantajele si dezavantajele ei.
Filip
Astra G-urile sunt masini construite ingrijit. Chiar si alea Classic cum am eu, facute cand deja era pe piata Astra H. Dar au chestii ciudate la motoarele pe benzina: de ce Z14XEP are corp clapeta racit/incalzit cu antigel. De ce trebe sa treaca antigel pe acolo? De ce pompa de apa e antrenata de cureaua de accesorii? De ce se rupe asa usor cureaua de accesorii? La ce bun mai e sa ai o distributie pe lantz in conditiile astea? Nu e mai bine ca la renault, cu o curea de distributie in loc de lantz (care oricum nu tine mult ca se duc patinele de plastic ca la motoarele de BMW), dar cu pompa de apa pe cureaua de distributie? Nu e mai bine sa ai balamale prinse in suruburi ca la renault/dacia/aproape orice maisna de pe mapamond, in loc de balamale sudate ca la Opel. Nu stiu... zic si eu. Suna ce zic eu a hatereala? Da, imi place opelul cum arata, cum se simte la interior, dar are chestii... bizare. Renault de bine de rau... nu are nebuniile astea GM.
Gil26
Despre fiecare dintre intrebarile componentele si problemele acestea se poate discuta cred pe cel putin cateva pagini, apoi sunt diferente intre diferite marci auto, in peste 34 de ani am detinut diferite masini marci modele ani de fabricatie motorizari (de la 4500cmc la 1200cmc) si mi-am format o parere\impresie despre fiecare (cu o mica ”feblete” spre japoneze) mai corecta\obiectiva sau mai mai putin, insa nu cred ca este bine sa generalizam fara sa abstractizam, sa comparam mere cu pere, sa ridicam in slavi sau sa aruncam cu pietre inutil, etc...

@ SiloS, despre masina aceasta pe care ai achizitionat-o, defectele pe care le-ai enumerat, probleme si rezolvari, etc... gasesti informatii atat pe aici cat si pe forumul monomarca si pe acolo sunt cativa useri priceputi\altruisti si cu experienta, si cred ca este o masina usor si ieftin de intretinut (cu toate ca "are nebuniile astea GM" )
Sa o volanesti sanatos si fara probleme!
Laurentziu83
@Gil26: pe de o parte este o masina usor si ieftin de intretinut, pe de alta parte la ce mai e acum pe piata, daca aduni toate defectele ieftine, iese o suma deloc de neglijat. In Astra G-ul prietenei cred ca am bagat in ultimii 4 ani mai mult decat as lua pe masina daca as vinde-o, ori reparatii la service, ori in regie proprie, dar asta si pentru ca imi place ca pe o masina sa functioneze totul perfect. Ultima lucrare la EDS auto mi-a mai scos 1000 de lei din buzunar doar ca sa rezolve un senzor de distributie deranjat de altii inainte ce imi dadea un mers neregulat al motorului si o lipsa de vlaga. Au mai fost apoi fulia de la compresorul de AC (stricata de rezistenta GMV ce mai mergea doar pe treapta 2), parghia de la stergatorul pasager, lantul de distributie, una din parghiile de la twinport, clapeta recirculare climatizare, discuri+placute, flexibil esapament, conducte frana, burduf planetara, rulment roata cu senzor viteza, arcuri spate, amortizoare, flanse amortizoare si dracu' mai stie. Dar stiu ca pot sa plec pana in Iran cu ea acum fara griji daca am chef.

QUOTE(Filip @ 7 Apr 2022, 00:41)
De ce se rupe asa usor cureaua de accesorii?
*


Eu n-am rupt nici o curea de accesorii, niciodata. La Clio Symbol, de exemplu, cureaua de accesorii era mai rezistenta decat rolele intinzatoare, adica incepeau alea sa huruie dar cureaua nu avea nici pe dracu'.
einstein1984
a trecut ieri pe langa mine o zafira A din asta buna si fiabila. Scotea un fum de emrgea cu avariile aprinse ca sa o vezi. Ramanea fumu 2 minute in urma.
marksman
Nu bagă toți bani în întreținere.
psychoo
Stii ca daca detinatorul nu o intretine/repara acest lucru e valabil pentru orice marca, nu?
De ex la ford am patit prin 2017 sa mi se sparga un cot de la admisie aer. La inceput nu am avut idee, parea ca fasaie putin mai tare turbina la accelerare dar la o inspectie vizuala nu s-a vazut nimic.
Cand s-a marit gaura am vazut fum in spatele meu cand acceleram (masina de putin peste 3 ani vechime, euro 5). Ajuns acasa am luat-o la pipait peste tot, gasit vinovatul, inlocuit cu silicon de 10 ori mai rezistent.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.