Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Leipzig
Reno.ro - Forum Renault Romania > Alte discutii > Calatorii si Intalniri
gibonu
Hai noroc la toata lumea.

19.09.2019

In continuarea povestii de la Berlin, urmeaza ziua in care am fost la Leipzig. Deplasarea am facut-o cu trenul ICE catre Munchen.

[attachmentid=1628136888]

Corespondenta dintre componenta trenului si zonele de pe peron. Ca sa stii unde te pozitionezi si sa nu alergi, de exemplu cu bicicleta pe peron in cautarea vagonului cu locuri pentru biciclete.

[attachmentid=1628136889]

Apare ICE-ul.

[attachmentid=1628136890]

Locul pentru biciclete.

[attachmentid=1628136891] [attachmentid=1628136892]

Altfel spus, in Germania te poti urca cu bicicleta in ICE [trenul de mare viteza], in RO, in majoritatea cazurilor, nu te poti urca cu bicicleta in trenul Regio [fostul tren personal].
Viteaza, cam subtire [fata de 312 km/h in TGV-ul cu care am mers cu cateva luni inainte intre Paris si Reims].

[attachmentid=1628136893]

Am ajuns la destinatie.

[attachmentid=1628136894]

Gara Leipzig este gara inchisa, adica trenul intra in gara

[attachmentid=1628136895]

apoi iese din gara cu spatele, continuandu-si drumul spre Munchen.

[attachmentid=1628136896]
tatabobu
Dacă e cum spui, este "capăt de linie".
einstein1984
maine o sa ne zica ca aveau si apa calda si hartie igienica la toalete.....
Agrig
QUOTE(tatabobu @ 14 Mar 2022, 17:19)
Dacă e cum spui, este "capăt de linie".
*



Pai nu, este gara, ca la noi, singura gara din Romania este Gara Bucuresti, restul sint statii CFR deoarece trenul doar stationeaza si nu este garat.
radmasa.gif
tatabobu
Eh....mai sunt și gări cu linii de triaj.
gibonu
19.09.2019 - Partea a II-a

Pe fundal se vede partea acoperita a peronului.

[attachmentid=1628136943]

Sub cupola.

[attachmentid=1628136944]

Capatul liniei, dotat cu instalatia pentru oprit trenul in caz de urgenta.

[attachmentid=1628136945] [attachmentid=1628136946]

Acum sper ca este clara treaba pentru cei care s-au aratat foarte interesati de dispunerea liniilor in gara centrala din Leipzig.

Din cate stiu, in RO inca nu avem asa ceva, nici macar in cea mai recenta gara constuita, cea de la aeroportul Henri Coanda. Mai multe detalii: https://www.contributors.ro/tren-la-aeropor...logie-din-1930/

Ca in multe alte locuri din Europa civilizata, gara este un mall pe unde se intampla sa treaca si trenul.

[attachmentid=1628136947]

Interiorul garii.

[attachmentid=1628136948] [attachmentid=1628136949]

Gramada de biciclete in fata garii.

[attachmentid=1628136950]

S-a descurtat nemtu' cum a putut.

[attachmentid=1628136951]

Gara, vazuta mai de la distanta.

[attachmentid=1628136952] [attachmentid=1628136953]
gibonu
19.09.2019 - Partea a III-a

Daca nu ma insel, asta este un tramvai Tatra.

[attachmentid=1628137015]

A crescut pipota-n mine de mandria patriotica cand am vazut acel tramvai, insa mi-a trecut repede, dupa ce am vazut ca exista si tramvaie contemporane, 100% cu podea joasa, asa cum in Bucuresti nu exita.

[attachmentid=1628137016]

Cateva dintre traseele ciclabile care trec prin zona.

[attachmentid=1628137017]

Bicicleta pentru marfa.

[attachmentid=1628137018]

Piata Richard Wagner.

[attachmentid=1628137019] [attachmentid=1628137020]
Agrig
QUOTE(gibonu @ 17 Mar 2022, 23:31)
19.09.2019 - Partea a III-a

Daca nu ma insel, asta este un tramvai Tatra.

[attachmentid=1628137015]




Nu cred nici eu ca va inselati, colegii aradeni va pot confirma mai precis ca mine daca e Tatra.
einstein1984
As of 1 January 2020 there were a total of 245 trams and 43 trailers in regular service, consisting of the following:

84 Tatra T4D-M (Typ 33c/33d/33h/33i)
56 Low floor articulated trams of type NGT8 (Typ 36/36a)
49 Low floor articulated trams of type NGTW6 Leoliner [de; ja] (Typ 37/37a/37b)
33 Low floor articulated trams of type NGT12-LEI classicXXL (Bombardier Flexity Classic) (Typ 38/38a)
23 Low floor articulated trams of type NGT10 Solaris Tramino (Typ 39)
43 Low floor trailers of type NB4 (Typ 68a/68b)
gibonu
@Agrig
Multumesc.

@einstein1984
Am vazut si eu informatiile respective pe Wikipedia. Insa, cum Wikipedia nu este detinatoarea adevarului absolut, asa ca am nuantat putin exprimarea.

----------------------------------------------------------------

19.09.2019 - Partea a IV-a

Cladirea numita "Coltul rotund".

[attachmentid=1628137116] [attachmentid=1628137117]

Din aprilie pana in iunie 1945 in cladirea asta a fost cartierul general al armatei americane care a eliberat Leipzigul [apoi s-a retras conform intelegerii cu Uniunea Sovietica].

[attachmentid=1628137118]

Apoi, intre 1950 si 1989 a fost sediul Stasi din Leipzig.

[attachmentid=1628137119] [attachmentid=1628137120]

Implicare Stasi in toate domeniile vietii fin RDG [Staatssicherheit = Securitatea statului].

Securitatea si tineretul.

[attachmentid=1628137121]

Securitatea si vacanta.

[attachmentid=1628137122]

Securitatea si sportul. A se observa Trabantul cabrio de insotire a plutonului.

[attachmentid=1628137123]

Sigla Stasi.

[attachmentid=1628137124]

Pe jos, a ramas linoleumul original.

[attachmentid=1628137125]

22 Mar 2022, 01:58:
19.09.2019 - Partea a V-a

Parca dulapul asta metalic se numeste fiset si nu difera prea mult de cele care existau in RO.

[attachmentid=1628137148]

Extinctorul nu era cel original, de pe vremea Stasi.

Un birou de securisti

[attachmentid=1628137149]

Asta cred ca-i varianta RDG-ista pentru masina de facut cafea.

[attachmentid=1628137150]

Erich Honecker, presedintele RDG-ului din 1971 pana in octombrie 1989.

[attachmentid=1628137151]

Tabloul de sigurante.

[attachmentid=1628137152]

Uniforma de pionier RDG-ist.

[attachmentid=1628137153]

Gamela, aproape identica cu cea care exista in RO.

[attachmentid=1628137154]

Stie cineva la ce folosesc butoanele de pe lanterna?

[attachmentid=1628137155]

Niste baieti care au schimbat lumea.

[attachmentid=1628137156]

Erich Mielke, seful Stasi din 1957 pana pe 18.11.1989.

[attachmentid=1628137157]

23 Mar 2022, 01:47:
19.09.2019 - Partea a VI-a

Intrerupatorul original de pe vremea Stasi. Nu m-ar mira sa fie in continuare functional.

[attachmentid=1628137193]

ORWO, pentru cei mai batrani.

[attachmentid=1628137194]

Stasi era foarte bine dotata cu stampile postale, din toata lumea.

[attachmentid=1628137195]

indiferent ca era vorba despre Leningrad

[attachmentid=1628137196]

Varsovia

[attachmentid=1628137197]

Bonn

[attachmentid=1628137198]

sau Tokyo

[attachmentid=1628137199]

Tot pentru cei mai batrani, care au prins vremurile in care nu se faceau poze doar cu telefonul.

[attachmentid=1628137200]

Un cap tractor Roman filat de Stasi.

[attachmentid=1628137201]
einstein1984
Li s-a parut dubios ca sta mult oprit, dar soferul doar repara motorul.
stolniceanulucian

Slava Domnului ca am scapat de vremurile cu pionerat la scoala si politie politica peste tot.
Imi aduc aminte ce imi povesteau parintii ca trebuia sa ai grija la servici ce glume faci si cu cine.

In alta ordine de idei in majoritatea oraselor mai mari din Germania gara chiar reprezinta o diferenta colosala fata de Romania.
La noi majoritatea garilor sunt locuri mizere, marginase cu tot felul de personaje.

Cand am fost prima data in Germania am avut o revelatie in legatura cu circulatul cu trenul la ei.
- in statiile mici (sa zic un fel de halta) nu exista nici un fel de functionar, era doar un automat de cumparat bilete
- trenurile veneau foarte precis. Era sa confundam trenul nostru cu unul care a venit cu 2 minute mai inainte, noi fiind obisnuiti cu orarul relativ de la noi
- cel mai ieftin personal era super curat si imbinarea sinelor nu este facuta ca la noi - acel tac, tac omniprezent la noi nu exista acolo (am fost in zona Nurnberg)
- garile principale hauptbahnoff sau cum se scrie sunt in zone centrale ale oraselor si de acolo pornesc toate traseele celorlalte mijloace de transport in comun. Unele au cateva nivele subterane si cateva deasupra. Sunt indicatoare foarte clare catre traseele de lagatura. Mobilierul pentru spatiile publice este intodeauna functional si foarte solid - am fost la o toaleta in gara si toate obiectele erau din inox - usa, toaleta, lavoarul, pana si oglinda era din inox lustruit

O statie subterana a unui tren urban avea o arcada care se deschidea in santul de aparare a unei cladiri istorice. Toate lucrurile erau facute cu cap si foarte foarte durabile.

Cand vezi la noi pasaje subterane renovate cu faianta de bucatarie te doare mintea in cap de lipsa de constiinta a celor care fac lucrari publice.
La capitolul cai ferate si chestiile adiacente chiar ca suntem cu 50 de ani in urma.




gibonu
@stolniceanulucian

Din pacate pentru noi, decidentii din RO din ultimii 20 de ani [nu zic 30] nu au inteles rolul pe care il are trenul in dezvoltarea societatii. Cum ar spune un clasic in viata ''atat s-a putut".

-----------------------------------------

19.09.2019 - Partea a VII-a

Baza de date de ... mirosuri a Stasi.

[attachmentid=1628137242]

Oricat ar parea de ciudat, Stasi avea si o astfel de baza de date. Concret, cand aveau vreo suspiciune ca cineva ar avea o atitudine anti-sociala, de exemplu sa distribuie manifeste, individul era chemat la sectia de militie pentru un motiv banal, cum ar fi sa dea o declaratie fara nicio importanta. Insa era pus sa stea pe un anumit scaun, astfel incat mirosul acelui individ sa fie impregant in carpa care se vede in borcan.

Apoi, cand de exemplu se gaseau acele manifeste, un caine de urma era pus sa le miroasa, apoi acelasi caine era pus sa identifice borcanul care avea acelasi miros cu acele manifeste [pe borcan erau marcate datele celui caruia ii apartinea mirosul].

[attachmentid=1628137243]

Daca n-am fost prea coerent, aici sunt niste detalii despre baza de date din borcan:
https://www.deutsches-spionagemuseum.de/en/...g/odour-capture

Celula din arestul Stasi.

[attachmentid=1628137244] [attachmentid=1628137245]

Kataina Witt, campioana olimplica la patinaj artistic in 1984 si 1988. Si diva RDG-ului anilor '80.

[attachmentid=1628137246]

Proteste in fata sediului Stasi in toamna lui 1989.

[attachmentid=1628137247]

Proteste care s-au finalizat cu ocuparea sediului Stasi, pe 04.12.1989.

[attachmentid=1628137248]

Cam asta a fost muzeul Stasi din Leipzig. Am iesit de acolo incantat de ceea ce am vazut si cu un gust amar, pentru ca noi in RO nici macar nu visam ca putem avea un muzeu al Securitatii.
gibonu
19.09.2019 - Partea a VIII-a

Biserica Sfantul Toma [sper ca am nimerit traducerea].

[attachmentid=1628137328] [attachmentid=1628137329]

Cel mai celebru baiat din corul bisericii a fost Bach.

[attachmentid=1628137330]

Intrarea in biserica.

[attachmentid=1628137331]

Interiorul.

[attachmentid=1628137332]

Tavanul.

[attachmentid=1628137333]

Prima orga

[attachmentid=1628137334]

si a doua orga.

[attachmentid=1628137335]

Mormantul lui Bach [nu se putea ajunge mai aproape, asta era singura pozitie din care il puteam fotografia].

[attachmentid=1628137336]

Si explicatia.

[attachmentid=1628137337]

Lumanare, cu 1 Euro bucata.

[attachmentid=1628137338]

Rugaminte pentru donatii, in vedere acoperirii costului anual de intretinere a bisericii in valoare de peste doua sute de mii de Euro.

[attachmentid=1628137339]
sorin1983
QUOTE(gibonu @ 21 Mar 2022, 00:05)

Stie cineva la ce folosesc butoanele de pe lanterna?

[attachmentid=1628137155]


probabil obturator fascicul luminos... pentru discretie smile.gif ma gandesc ca se putea si semnaliza cu ea.
einstein1984
https://www.willhaben.at/iad/kaufen-und-ver...tage-551083272/ poti cumpara una si aflii, dar cum zice colegul, era si lampa de semnalizare si pe site zice
"Tricolor shutters, green, red and blue" deci puteai sa pui lumina rosie ca sa nu strici vederea pe timp de noapte sau sa semnalizezi cu alta culoare decat alb.
gibonu
@sorin1983 & @einstein1984

Multumesc.

-----------------------------------------------

19.09.2019 - Partea a IX-a

Forumul de istorie contemporana [conform Google translate]

[attachmentid=1628137368] [attachmentid=1628137369]

Sofia Loren, la 32 de ani, probabil facea furori in RFG.

[attachmentid=1628137370] [attachmentid=1628137371]

Ghidul Michelin al RFG-ului si Berlinului de Vest, editia 1966.

[attachmentid=1628137372]

Despre casnicele din RFG, anul 1970.

[attachmentid=1628137373]
gibonu
19.09.2019 - Partea a X-a

Dictatura si democratie dupa 1945.

[attachmentid=1628137789] [attachmentid=1628137790]

SMAD = Soviet Military Administration.

[attachmentid=1628137791]

Ziarul Fortelor Armate Americane din Teatrul European de Operatiuni, din 02.04.1945.

[attachmentid=1628137792] [attachmentid=1628137793]

Karola Frank, pe vremea in care era in "excursie" in Uniunea Sovietica, mai exact in Kazahstan.

[attachmentid=1628137794] [attachmentid=1628137795]

Dupa eliberare, Karola a trait in RFG.

Bilantul, dupa razboi si national socialismului.

[attachmentid=1628137796]
gibonu
19.09.2019 - Partea a XI-a

Un nume de strada, interzis dupa 09.05.1945.

[attachmentid=1628137954]

Membrul partidului nazist numarul 122.157 [02.03.1927].

[attachmentid=1628137955]

Statuia lui Bismarck, demolata de catre comunisti in decembrie 1948.

[attachmentid=1628137956] [attachmentid=1628137957]

Instaurarea comunismului in Germania de Est.

[attachmentid=1628137958]

Parte din biroul lui Wilhelm Pieck, primul presedinte al RDG-ului in perioada 1949 - 1960.

[attachmentid=1628137959] [attachmentid=1628137960] [attachmentid=1628137961]

"Conducatorul si profesorul umanitatii in lupta pentru democratie, pace si socialism".

[attachmentid=1628137962]

Si Lenin.

[attachmentid=1628137963]

22 Apr 2022, 01:02:
19.09.2019 - Partea a XII-a

Evolutia "schemei de personal", cu angajati si colaboratori a Stasi din 1953 pana in 1989.

[attachmentid=1628137971] [attachmentid=1628137972] [attachmentid=1628137973]

Capitalism vs socialism, fara sa fie nevoie de traducere.

[attachmentid=1628137974]

Altfel spus "inca o lovitura data capitalismului".

Wartburg 311

[attachmentid=1628137975]

care, probabil pe langa Trabant, era considerat o masina de lux.

[attachmentid=1628137976]

Situatia exportului in perioada 1956 - 1964.

[attachmentid=1628137977] [attachmentid=1628137978]

A se observa cele 4 bucati exportate in Uniunea Sovietica.

Plus ca nu inteleg ce faceau americanii in anii '50 - '60 cu o masina cu motor de 900 cmc si in doi timpi. Pentru comparatie, in perioada respectiva, masinile americane aveau motoare V8 si 6000 cmc.

Masina propriu-zisa.

[attachmentid=1628137979]

Dotata cu parasolar exterior

[attachmentid=1628137980]

si un fel de trapa.

[attachmentid=1628137981]
einstein1984
pai asa cum si VW broasca de 1200 cmc se exporta bine merci in SUA, erau si americani mai saraci. oricum 1200 de masinie era un lot, dupa ce le-au primit pe alea
rue
Varul sau unchi al tatălui meu, un profesor de sport din București, venea inițial în vizită cu un 313 daca nu greșesc.
Acum câțiva ani buni la AMTS Budapest era una decapotabila expusa și evaluată la 13000 euro, restaurată perfect.
Schimbător la volan, aspect clasic...
Wartburg se producea de IFA.
Și vechile camioane IFA aveau ceva special în design.
Prima meaasina in 94 pe numele meu a fost un 353, dar era doar in acte a mea și a fost înstrăinată chiar în ziua în care am luat examenul B.
Am mai condus o in vreo 2 ocazii: la perfectarea actelor și când am împrumutat o să mi transport PC îl 486 cel scump.
einstein1984
Camioanele IFA erau si bune, nu doar simpatice ca design.
gibonu
Cateva vorbe despre Wartburg 353:
https://piataauto.md/Stiri/2022/03/Ingineri...sfert-de-secol/

si despre IFA W50:
https://piataauto.md/Stiri/2022/03/Ingineri...teau-deconecta/

A se ignora titlurile care duc spre click-bait.

------------------------------------------------------------------------

19.09.2019 - Partea a XIII-a

Economia centralizata si muncitorii care lucrau in aceiasi fabrica, de la ucenicie pana la pensionare.

[attachmentid=1628138185]

Siderurgistii RDG-isti.

[attachmentid=1628138186]

"Colosul" Takraf,

[attachmentid=1628138187]

care producea inclusiv cricuri auto.

[attachmentid=1628138188]

Sala de clasa din RDG. A se observa boxele de pe mese si ecranul pe care se proiectau filme.

[attachmentid=1628138189] [attachmentid=1628138190]

Ernst Thälmann, liderul partidului comunist german [KPD] in perioada 1925 - 1933.

[attachmentid=1628138191]

Altfel spus, a fost marioneta lui Stalin din politica interna germana pana la venire la putere a nazistilor. In 1933 Thälmann a fost arestat si asa a ramas pana in 1944, cand a fost impuscat la ordinul lui Hitler. Bineinteles ca Stalin nu a facut nimic pentru fosta lui marioneta.
einstein1984
Aia de ce aveau voie cu parul lung???
gibonu
@einstein1984

Aveau adeverinta de la teatrul combinatului siderurgic din care rezulta ca sunt actori [in timpul liber] si rolul jucat este al unui personaj cu plete.

gibonu
19.09.2019 - Partea a XIV-a

Alimentara RDG-ista.

[attachmentid=1628140703]

Daca nu ma insel, asta este varianta RDG-ista de "nechezol".

[attachmentid=1628140704] [attachmentid=1628140705]

Partea buna este ca nemtii RDG-isti au renuntat repede la prostia asta.

A se observa coltul din stanga jos.

[attachmentid=1628140706]

Pachetul "de dincolo".

[attachmentid=1628140707] [attachmentid=1628140708] [attachmentid=1628140709]

Cumva ce se vede in poza de mai jos sunt carbuni? Nu de alta, dar sunt cam rotunzi, parca sunt niste pucuri de hochey.

[attachmentid=1628140711]

Si cantarul in original. A se observa si lopata care seamana cu o furca.

[attachmentid=1628140712]

Sufrageria RGD-ista.

[attachmentid=1628140713]

Televizorul asta pare a fi peste Cromatic parca cel mai tare televizor produs in RSR.

[attachmentid=1628140714]
Agrig
iar este ca o furca doar ca are dintii apropiati si cu niste bile in virf.
Am avut una dar cred ca s-a pierdut.
iliuta
Televizorul este o varianta Cromatic. Cromaticul a fost la inceput in intregime RFT, apoi au mai asimilat unele componente.
gibonu
@Agrig
Multumesc pentru clarificare.
Cumva se intampla sa stii daca ceea ce se vede in poze sunt carbuni? Si daca da, de ce sunt rotunzi?

@iliuta
Multumesc pentru completare.

-----------------------------------------------------------

19.09.2019 - Partea a XV-a

Chioscul de ziare

[attachmentid=1628140740]

si presa RDG-ista.

[attachmentid=1628140741] [attachmentid=1628140742]

Masina de tuns iarba facuta cu piese de motoreta.

[attachmentid=1628140743] [attachmentid=1628140744]

Probabil varianta RDG-ista a radioului Gloria.

[attachmentid=1628140745]

Despre turismul din RDG.

[attachmentid=1628140746]

Barkas B100

[attachmentid=1628140747] [attachmentid=1628140748]

care de fapt transporta "dusmani ai poporului".

[attachmentid=1628140749] [attachmentid=1628140750]
GIC
Sunt pastile / brichete de carbuni facuti din presarea prafului / deseului marunt de carbune. Forma lor depinde de tehnologia de fabricare. Tabletele cilindrice sunt probabil extrudati (semi)umed in amestec cu lianti.
gibonu
@GIC

Multumesc.

Cam acelasi lucru l-am aflat prin bunavointa unui coleg de pe alt forum, respectiv:
"Brichete de carbuni erau si noi, le zicea popular ouă, forma lor in RDG cred ca depindea de tipul masinii de brichetat.

Si noi aveam acasa o furcă pentru carbuni, cum zice colegul avea dintii apropiati și vîrful bont ca o bilă mică.

Lucrai mult mai bine la cărbuni cu ea decît cu lopata
."

1 Aug 2022, 01:27:
----------------------------------------------------------

19.09.2019 - Partea a XVI-a

Gorbaciov merita o statuie in fiecare capitala din Estul Europei [la Berlin o are]. Fara el, finalul comunismului in Europa de Est ar fi putut fi altul, mult mai nasol. Bine ca nu am aflat.

[attachmentid=1628140841]

Glasnost si Perestroika.

[attachmentid=1628140842]

A se observa traducerea corecta a perestroika prin restructurare, nu prin reforma. Motivul: principalii adversari ai lui Gorbaciov erau dinozaurii politici din PCUS, nu liderii Lumii Libere. Iar acei dinozauri cu siguranta ca nu ar fi acceptat ideea de reforma.

De asemenea, a se observa ca este amintit anul 1988 cand Gorbaciov le-a spus clar tuturor liderilor din Europa de Est ca vor fi nevoiti sa isi rezolve singuri problemele interne si ca nu se vor mai putea baza pe ajutorul sau implicarea Uniunii Sovietice [renuntarea la doctrina Brejnev a suveranitatii limitate a statelor din Europa de Est].

Sindicatul Solidaritatea din Polonia

[attachmentid=1628140843]

si liderul sindical Lech Walesa [probabil] pe santierul naval Lenin din Gdansk.

[attachmentid=1628140844]

In februarie 1989, Solidaritatea negocia de pe pozitii de egalitate cu guvernul comunist polonez.

[attachmentid=1628140845] [attachmentid=1628140846]

Pentru comparatie, noi in RO, in februarie 1989 ne pregateam de "la al 14-lea congres, Ceausescu reales".

Schimbarile din Est, care nu ar fi fost posibile fara Gorbaciov si echipa sa.

[attachmentid=1628140847] [attachmentid=1628140848]

2 Aug 2022, 01:00:
19.09.2019 - Partea a XVII-a

Gunter Schabowski, cel care a anuntat in seara zilei de 09.11.1989 schimbarea regulilor de calatorie in Vest. Si fara sa realizeze, caderea Zidului.


[attachmentid=1628140869] [attachmentid=1628140870]

Un Lenin dat jos de pe soclu.

[attachmentid=1628140871]

Karl Marx Stadt.

[attachmentid=1628140872]

Adica denumirea din perioada 1953 - 1990 a actualului Chemnitz, cel de-al treilea oras al Saxoniei dupa Leipzig si Dresda.

3 Aug 2022, 00:55:
19.09.2019 - Partea a XVIII-a

Muzica si libertatea, in iunie 1989.

[attachmentid=1628140892] [attachmentid=1628140893]

Prin centrul orasului.

[attachmentid=1628140894] [attachmentid=1628140895] [attachmentid=1628140896] [attachmentid=1628140897]
gibonu
19.09.2019 - Partea a XIX-a

Biserica Sfantul Nicolae, din pacate inchisa pentru renovare.

[attachmentid=1628141376] [attachmentid=1628141377] [attachmentid=1628141378]

Implicare bisericii in lupta impotriva comunismului.

[attachmentid=1628141379]

Alte cladiri din centrul orasului.

[attachmentid=1628141380] [attachmentid=1628141381] [attachmentid=1628141382] [attachmentid=1628141383]

Biserica Universitatii.

[attachmentid=1628141384] [attachmentid=1628141385]

Sfintita in anul 1242, demolata de comunisti in 1968 si reconstruita, in alta forma, dupa Reunificare.

[attachmentid=1628141386]

Macheta bisericii originale.

[attachmentid=1628141387]

Mai multe detalii: https://en.wikipedia.org/wiki/Paulinerkirche,_Leipzig


23 Aug 2022, 01:20:
----------------------------------------

19.09.2019 - Partea a XX-a

Banca turceasca Deniz Bank este prezenta si in Leipzig.

[attachmentid=1628141388]

Alternativa germana la "ori bem bere ori bem bere".

[attachmentid=1628141389]

Sala principala a garii centrale din Leipzig.

[attachmentid=1628141390]

"Decat" 23 de linii, comparativ cu doar 14 linii ale Garii de Nord din Bucuresti, cea mai mare gara din RO.

[attachmentid=1628141391]

Trenurie regionale.

[attachmentid=1628141392] [attachmentid=1628141393]

Peronul 13, unul dintre cele la care "tragea" ICE-ul in intervalul orar 04:39 - 21:16. Plus prezentarea fiecarui tren in parte.

[attachmentid=1628141394]

Cateva dintre revistele despre trenuri dintr-un magazin din gara centrala din Berlin.

[attachmentid=1628141395]

Daca tot am ajuns in Germania, doamna m-a rugat sa cumpar crema de ghete cu ceara de albine. Parea o misiune imposibila, insa in final am reusit sa rezolv problema intr-un magazin REWE [un fel de Kaufland mai dichisit].

[attachmentid=1628141396]

Ocazie cu care am invatat de la Google Translate ca "bienenwachs" inseamna ceara de albine.
Cam asta a fost ziua petrecuta la Leipzig. Daca are cineva vreo intrebare, cu cea mai mare placere.
MuciX
REWE e mai scump decat Kaufland, si in general sunt magazine mai mici. L-as compara mai degraba cu Mega Imaș de la noi, atat ca dimensiuni, cat si ca model de business. Fiecare magazin e franciza, iar unele lanturi de francize REWE au preturi mai mari decat celelalte.

P.S. cosmetice si produse de intretinere in general gasesti mai ok la dm sau la Rossmann. Macar sunt toate gramada, nu doar un raion. smile.gif
einstein1984
Rewe e categoria 1 as zice, kaufland e categoria a 2a. Basca ca ala singurul in care am fost eu parea ca are si marfuri mai de fite (cicolata, cafea am cautat) care nu se gaseau la kaufland. Deci cum zice mucixu, gen mega image.
MuciX
Multumim pentru validarea raspunsului. sleep.gif
gibonu
QUOTE(MuciX @ 23 Aug 2022, 11:16)
REWE e mai scump decat Kaufland, si in general sunt magazine mai mici.


Posibil sa fie cum spui tu.
REWE-ele in care am fost la Berlin era foarte mare, cam cat un Kaufalnd. Mi s-a parut mai dichisit, parca marfa era putin diferit aranjat precum la Kaufland. Si am mai remarcat ca avea pe jos o gresie mai lucioasa comparativ cu cea din Kaufland.
Ampt
Billa face parte din grupul Rewe, la noi au vândut magazinele francezilor de la Carrefour.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.