Vă salut,
În ideea de a-mi justifica prezența/contul și altfel decât “vreau să pot vedea pozele lui @Muttley", am zis să-i fac jurnal cazanului.
La ultima schimbare de domiciliu am fost nevoit să apelez la câțiva amici și colegi, moment în care a încolțit și ideea că ar trebui să am o mașină; după vreo 2 ani m-am decis să o și pun în aplicare.
Pe repede-înainte (în Iași): 22 iunie 2021 sunat instructorul, 28 septembrie sala, 19 ianuarie examenul, 21 ianuarie permisul.
În tot acest timp am urmărit Daciile noi - m-ar fi interesat un Sandero pe gaz, Stepway pentru simplul motiv că are bare longitudinale. Descurajat de scumpirile de la începutul anului, de termenele lungi de livrare și de oarece probleme raportate de posesorii noilor modele, am decis că nu voi cumpăra o mașină nouă.
Am cochetat pentru scurt timp cu ideea de a aduce un Subaru XV din Germania - generația GP nu are bare în standard, GT sunt momentan prea scumpe, plus cutie automată.
Opțiunile de pe piața din România nu erau chiar așa variate (îmi impusesem o limită de 10k €, în ideea că voi avea de reparat). Parametrii de căutare destul de flexibili, zic eu: benzină până în 2000cmc, sub 200k km, ~100CP , CV manuală, bare longitudinale - m-am oprit la Kia Ceed și Ford Focus. I-am cerut părerea unui prieten vis-a-vis de un anunț, ocazie cu care am aflat că ar căuta un cumpărător pentru al său Ford. Așa am ajuns, duminică 23 ianuarie, să conduc mașina “mea”; Red Candy Tint CC, dar asta să fie cea mai mare problemă a ei.
Venind de la Golf Plus diesel cu volanta defectă, Focusul e cum nu se poate mai “altfel”; încă mă obișnuiesc cu el, din toate punctele de vedere.
Cam astea-s datele problemei:
Ford Focus Mk3 2011 hatchback, 159330km
Motor: Benzină 1.6 EcoBoost, 134KW
Transmisie: Manuală 6 trepte
Dotări: o să fac o listă dacă interesează pe cineva, pare să aibă cam toate prostiile electrice, cu excepția senzorilor și a camerei de parcare; tapițerie din stofă, fără trapă.
Istoric cunoscut:
- O proprietară în Germania, un proprietar în România
- Motor schimbat pe garanție în 2019 (are senzor de nivel pentru lichidul de răcire)
Operații/îmbunătățiri/peticeli efectuate în toamnă, la înmatricularea în România (29 septembrie 2021, ~6000km înainte să o cumpăr):
- Distribuție, pompă apă, lichid răcire
- Revizie frâne
- Ulei motor, filtru ulei, filtru benzină
- Tobă finală sudată
- Senzor presiune combustibil
- Roți de iarnă cu senzori de presiune (și anvelope greșite - 205/55R16)
- Bare transversale Thule
Din momentul achiziției am mai schimbat (în service, la 159557km):
- Brațe, capete de bară, bielete direcție, bielete antiruliu
- Ulei CV
- Curea accesorii + role
Probleme cunoscute, listă de cumpărături, lucruri de investigat:
- Buton lumini avarie mofturos [rezolvat]
- B1083 activ - Recirculation damper motor - clapeta de recirculare AC blocată, posibil servomotorul
- U2101 activ - Instrument panel control module, Control module configuration incompatible (?)
- P0480 inactiv - Fan 1 control circuit - ventilatorul pornește la relanti…
- Apă în consolele spate?
- Cheder rupt ușă șofer
- Bară atinsă dreapta spate
- Anvelope de vară
- Anvelope de iarnă
- Recondiționare jante de iarnă