Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Auto-accelerare
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio IV
Clionian
Salut tuturor, dețin un Clio 4 1.5dci din 2014, automobil achiziționat în 2020,am o problemă ce se întâmplă aleator în treapta 1, după eliberarea completă a pedalei de ambreiaj, se întâmplă uneori ca motorul să accelereze subit pentru circa 3 secunde fără să schimb poziția pedalei de accelerație în sensul apăsării acesteia, mașina are 86000 km, și da în timpul verii sau după drumuri lungi ambreiajul mai tremură la plecare, însă șocul apare în anumite condiții când de exemplu mașina nu este pe un plan complet orizontal și când am apăsat deja pedala de accelerație pentru a menține o turație ușor peste cea de ralanti.
Am realizat că problema asta mă poate costa un accident și dacă se întâmplă ca în preajmă să fie persoane poate degenera într-un accident cu victime, variația de viteză fiind destul de mare în sensul accelerării.
Pot bănuii placa de presiune?
Vă salut pe toți cu respect, și aș aprecia un răspuns pertinent și profesionist.
xmisterx
Pt accelerarea aia necontrolata eu banui o problema la comutatorul de la pedala ambreiajului iar pt tremuratul ala aproape sigur este placa de presiune si discul.
vvede
@Clionian sa inteleg ca daca esti in treapta 1 pe 2000 rpm - sa zic - fara sa misti deloc piciorul turatia creste spre 2200rpm - sa zic - si implicit viteza?
Asta se intampla si in alte trepte?
Cat despre plecarea de pe loc si trepidatul discul de ambreiaj cel mai probabil
xmisterx
Eu am inteles ca la calcarea ambreiajului creste in turatie.
ProfiBv
Se poate incerca si citirea cursei potentiometrelor din pedala de acceleratie .Chiar daca nu-i permanenta problema , dar din 10-12 incarcari poti vedea pe tester o anomalie . Tot la pedala de acceleratie as verifica si mufa .
Clionian

Salutare și multumesc pentru sfaturile voastre,
@vvede : Nu . Trebuie îndeplinite anumite condiții .
Mașina trebuie sa fie la ralanti dar în viteza 1, imediat după debraiere, și ușor înclinată.
In timp ce accelerez ușor apare uneori,nu întotdeauna această accelerare subită,care durează 2 secunde.
În ce privește partea cu scuturatul la plecarea de pe loc apare după ce se încălzește bine ambreiajul.
Mașina are 88000 de km, și am încercat să o conduc astfel încât să nu poată apărea astfel de probleme.
Dar..se pare că nu am reușit. Probabil o sa înlocuiesc placa de presiune respectiv rulmentul la momentul efectuării schimbului curelei de distribuție,ar fi mai simplu nu?
Voi cum ați proceda? Nu face probleme decât după ce se încălzește la un drum lung,zic lung circa 350 km.
vvede
QUOTE(Clionian @ 30 Jan 2022, 11:42)
Mașina trebuie sa fie la ralanti dar în viteza 1, imediat după debraiere, și ușor înclinată.
In timp ce accelerez ușor apare uneori,nu întotdeauna această accelerare subită,care durează 2 secunde.
*


Din cele descrise as zice sa nu-ti face griji. Este sistemul de alimentare/injectie care incearca sa creasca turatia pt a nu se opri motorul

QUOTE(Clionian @ 30 Jan 2022, 11:42)
În ce privește partea cu scuturatul la plecarea de pe loc apare după ce se încălzește bine ambreiajul.
Voi cum ați proceda? Nu face probleme decât după ce se încălzește la un drum lung,zic lung circa 350 km.
*


Si posibil ca scuturatul sa il observi si cand e foarte rece afara.
Dupa un drum de 350km (daca nu-l faci in oras si aglomeratie unde freci ambreiajul) cam greu sa-l incingi (presupunand ca nu participi la VTM - viteza pe traseu montan). Ambreiajul se incalzeste la patinari repetate. (Patinari = plecari repetate de pe loc/urcari de borduri foarte incet/debraieri usoare pt a iesi din noroi/zapada)
Cand se desface ambreiajul de regula se schimba placa de presiune, rulment de presiune, disc ambreiaj. Nu stiu daca dpdv financiar se recomanda legarea cu distributia
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.