Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Scenic 3
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Scenic, Scenic RX4, Scenic II, Grand Scenic, Koleos
Victord91
Salutare,

Am o problema cu care ma confrunt de aproximativ 1 an la un Scenic 3 1.6 16v tip motor (K4M) Euro5.

Dimineata la rece daca incerc sa o pornesc, porneste foarte greu (incepe sa o ia in 2 / 3 pistoane) dupa care se tureaza pana la 1200rpm sta cateva secunde si scade la 500rpm unde merge destul de balbait.Din ce am inteles la modelul acesta s-a scos motorasul pas cu pas, deci nu de la el ar fi problema
De plecat de pe loc nu se pune problema pentru ca cea mai mica apasare a pedalei de acceleratie duce la innecarea motorului. Trebuie sa o turez foarte usor si sa iau piciorul de pe ambreiaj la fel de usor, altfel nu am nicio sansa. Masina efectiv nu are putere sa plece de pe loc
Toata treaba asta tine pana intra GPL-ul (aprox 35 grade / antigel) dupa ce a intrat GPL masina merge perfect.
Iar daca o opresc sa spun 4h si o pornesc, porneste la fel foarte bine. Problema este doar cand sta peste noapte.
Vara am incercat sa o pornesc direct pe GPL (sistem de avarie) si masina a pornit la sfert, raspuns bun la acceleratie, plecat de pe loc instantaneu fara dificultati.

La masina am schimbat:
-pompa benzina + regulator presiune
-bujii
-bobine
-verificat injectoare (sunt bune)
-verificat presiunea in rampa (4bari)

S-a mai confruntat cineva cu aceasta problema?
Diagnoza s-a facut cu CLIP de la Renault, singura eroare a fost pe Sonda Lambda 1(amonte) dar mecanicul mi-a zis ca nu este arsa, doar nu lucreaza in parametrii optimi de vina ar fi GPL-ul.
sebiang2001
fulie defazoare
Victord91
Pai nu scoate niciun sunet fulia si pornirea directa pe gaz este impecabila.

Acum iarna nu o pot porni direct pe gaz, dar vara porneste chiar si *la rece* la sfert de cheie, problema este la benzina, indiferent de temperatura de afara.
clau166
GPL-ul e de vina. Du-te sa-l regleze.

La functionare pe gpl masina zapaceste calculatorul de injectie al masinii si invata alti parametri. In timp iti porneste din ce in ce mai greu si te miri de ce. Nu mai merge pe gpl pana nu il reglezi corect si mergi doar pe benzina. Vei vedea ca dupa 200-300km de mers pe benzina masina isi revine singura cu conditia sa-i pui benzina proaspata. O varianta mai rapida este o resetare calculator benzina a tuturor adaptivilor de injectie.

Am avut masina pe gpl si am intampinat probleme asemanatoare dar eu n-am stat pana n-a pornit masina pe benzina ci am mers la reglaj gpl si problemele au disparut. Concecinta reglajului gpl a fost ca masina a devenit mai lenesa mai ales la ralanti.
Victord91
Salut,

Nu a fost niciuna, nici alta

Problema defapt a fost din cauza desteptilor care au umblat ultima data la calculatorul de benzina (aici ma refer la mufe) si cand au bagat inapoi au indoit vreo 7 pini si nu au intrat complet mufa.

Masina porneste acum la sfert pe benzina si la -5 grade, ciudat este ca s-au pus atatea diagnoze pe ea pana si cea originiala si nu a dat niciodata eroare, sau sa se aprinda martori in bord.

Nu i-as fi dat niciodata de cap daca nu dadeam calculatorul jos sa vad ca are pinii indoiti, pacat ca am schimbat pompa de benzina, bujii, bobine si alti senzori degeaba.


This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.