Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: OBDII cod P0130(09) Heated oxygen sensor
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane III
silviumc
M-a cuprins o frenezie sa repar tot ce se poate pe la masina si am ajuns la asta. Am o chestie care se conecteaza la OBDII si se leaga cu bluetooth la telefon unde aplicatia CarScanner citeste mesajele.

Asta raporteaza:
P0130(09)
Heated oxygen sensor (HO3S) 1, bank1, circuit malfunction

La prima vedere am zis ca nu e mare lucru, dar dupa ce am citit pe internet s-ar parea ca fie e o fisura pe undeva pe la sistemul de evacuare, fie trebuie inlocuit senzorul acela.

Imi puteti confirma ca am identificat bine? Sonda Lambda fata, inainte de catalizator. Asta e?

Din pacate nu pare a fi ceva care sa pot inlocui singur, e cu umblat pe sub masina. Intai o sa incerc sa mai scot mufa si s-o bag la loc. Oricum, trebuie verificat si daca nu scapa gaze pe undeva pe dedesubt.
xmisterx
Da este vorba de prima sonda lambda, eroarea face referire la circuitul electric, verifica cablajul si daca e ok inlocuieste sonda.
silviumc
Sensorul 1 bank 1 nu este sub masina, este sub capacul de plastic de pe motor. M-am chinuit o multime sa scot mufa si n-am reusit, in ruptul capului. Am plecat cu masina sa rezolv o treaba, apoi am incercat iar cand m-am intors acasa. Mufa a iesit usor, dupa ce s-a incalzit... Nu pare nimic in neregula sau oxidat pe acolo.

In fine, am bagat iar cititorul in OBD si am observat acum un lucru foarte important. Acele erori sunt in stare Archive/Inactive. Deci nu e o problema in acest moment. A dat candva un rateu, cine stie cand.

Atasez o poza cu sonda, este aceea cu izolatia rosiatica
costas78
Eroarea asta am avut-o si eu, la fel arhivata, de cand am decuplat bateria sa montez subwooferul. Am sters tot atunci, absolut tot si de vreo 10 luni nu a mai aparut nimic.
Dar ce observ eu la tine, este ca ai avut eroarea asta de 9 ori. Va trebuii sa urmaresti totusi fenomenul. Poate fi doar un contact. Recomand sprayul de contacte WD40, la un Ford am scapat de o groaza de erori pe parte electrica cu ajutorul sau.
silviumc
Nu m-am gandit ca (09) este numarul de cate ori a aparut. Aplicatia CarScanner pastreaza inregistrari de la toate citirile. M-am uitat in urma si am vazut ca si in luna mai era tot cu (09). Toate inregistrarile sunt cu (09). Daca timp de 6 luni n-a aparut alta, cred ca e totul ok. Cine stie de cand e. Ai zis ca la tine a aparut cand ai decuplat bateria. Si eu am decuplat-o, ca am pus una noua. O fi de atunci.
ct_71_ccl
salut

am gasit sie eu cu obd II erorile astea in urma aprinderii check engine si cheia de service portocalie.la mine exista si o "gituire de demaraj,la fiecare pornire de motor si punere in circulatie.dar numai dupa ce pornesc motorul.daca ma opresc din mers si nu opresc motorul,merge normal.alte erori nu am gasit....parca are si un zgomot mai gros in demaraj,fata de dinaintea schimbarii distributiei....ma gindesc sa nu fie decalata distributia,dar nu exista bilbiieli sau tremurat...demareaza cursiv...sau poate fisuri in esapament si de aia sa revina erorile?
imi da un mesaj"abgas system uberpruffen" parca...
am sters erorile ,dar apar din nou dupa o perioada scurta de mers.sondele le-am dat jos,curatat cu wd40 ,suflate,uscate ,vrf conexiunile electrice,totul ok,vizual...dar faptic,nu!
ca si consum la motorul asta k4m -862,1,6 16v 128cp am mediu 7,4 la suta...de constructor e dat 6,6 la suta....consumul e scos la drum zilnic de 30 dus si 30 intors cu trafic urban si extern in proportie de 50-50.masina e clio 3 gt facelift 2009 nov,km 198000.
astept patrerile voastre!multumesc!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.