adrianrpk
20 Jun 2017, 22:12
salut,
am de la munca un clio4 1.5 dci 75 cai de 2 ani si 96k km in prezent. faza este ca de pe la 60 000 km a inceput sa cam trepiteze ambreiaju in treapta 1 si cateodata in a 2 insa acum s-a cam intetit mai ales dupa ce se incalzeste motorul. la service mi-au zis ca este consumabil si ca nu face obiectul garantiei discul de ambreiaj ca poate fi de la stilul de condus "sportiv". intradevar e alergata masina dar nu fac liniute sau chestii extreme.
sa merg la reprezentanta sa ma cert cu ei sau au dreptate?
QUOTE(adrianrpk @ 20 Jun 2017, 22:12)
la service mi-au zis ca este consumabil si ca nu face obiectul garantiei discul de ambreiaj ca poate fi de la stilul de condus "sportiv".
Da, au dreptate.
adrianrpk
21 Jun 2017, 07:41
dar totusi nu mi se pare normal ca la 60k sa patineze ambreiajul. la acelasi stil d condus masinile precedente un logan 1.5 dci si sandero 1.4 au aparut problemele cu ambreiajul pe la 200 000 km, masinile fiind de noi in custodia mea ca si clio. pe cand ceilalti colegi care mai au clio cu un still poate mai agresiv si cu 140k km nu au problema asta....
Ambreiajul este consumabil. Se schimba pe garantie foarte greu daca masina are rulaj mic - 10k km.
Functie de cum se conduce (mai sportiv/smucit) si mai ales pe unde (urban/extraurban) un ambreiaj poate tine 60k - 80k - 150k km
Dci-ul precedent la ~85k km incepuse sa patineze condus ~50-50 urban/extraurban
papa_mulo
24 Jun 2017, 08:57
QUOTE(adrianrpk @ 21 Jun 2017, 08:41)
dar totusi nu mi se pare normal ca la 60k sa patineze ambreiajul.
Pai tie nu iti patineaza, iti dardaie. Este din placa de presiune nu din disc. Posibil ca discul sa mai tina multe zeci de mii de km pana sa patineze...
Daca te consoleaza, nevasta-mea are 1.2 75 cai cu vreo 13 mii km la bord si a inceput sa ii trepideze usor de pe la 6000 km.
stefandinescu70
24 Jun 2017, 09:24
QUOTE(adrianrpk @ 20 Jun 2017, 22:12)
salut,
am de la munca un clio4 1.5 dci 75 cai de 2 ani si 96k km in prezent. faza este ca de pe la 60 000 km a inceput sa cam trepiteze ambreiaju in treapta 1 si cateodata in a 2 insa acum s-a cam intetit mai ales dupa ce se incalzeste motorul. la service mi-au zis ca este consumabil si ca nu face obiectul garantiei discul de ambreiaj ca poate fi de la stilul de condus "sportiv". intradevar e alergata masina dar nu fac liniute sau chestii extreme.
sa merg la reprezentanta sa ma cert cu ei sau au dreptate?
Trebuie sa schmbi placa de presiune si discul de ambreiaj( impreuna ) si sa curete mecanicul care face aceasta operatie si fata de contact de pe volanta , sigur si aia este nitel deteriorata( daca nu albastrita in anumite zone ) . Materialul prost de antifrictiune al discului s-a ars superficial/neuniform si are zone care aluneca + zone care agata ( frictiune mare ) , de aceea iti apar acele trepidatii la plecatul de pe loc .
Plecatul de la viteza mica( aproape de pe loc )cu trepta 2 , nesincronizarea pedala acceleratie apasata si pedala ambreiaj neridicata total ( adica ambreiaj patinat nitel ) produce aceste supraincalziri superficiale ale materialului discului de ambreiaj. Cuplul dieselui nu iarta discul patinat. Sau mai poate fi .. ulei ajuns pe disc de pe la un semering care plange la motor sau cutie
Nu ai nici o sansa sa schimbi asa ceva pe GARANTIE la Renault . Eu la KIA Sportage ( masina sotiei ) am schimbat acum doua luni asa ceva pe garantie (la 68 000 km fara comentarii ) dar KIA nu este RENAULT si nici Renault nu este KIA
espacern
24 Jun 2017, 10:48
QUOTE(adrianrpk @ 20 Jun 2017, 22:12)
sa merg la reprezentanta sa ma cert cu ei sau au dreptate?
Se schimba pe garantie orice piesa......daca se constata ca este defect de fabricatie nu de uzura.
Adica daca se rupe placa/discul/volanta.....nu daca se uzeaza mecanismul.
ciprianR25TS
31 Jan 2018, 12:42
Salut !
Am un Clio 4 0.9 Tce din 2016 are 12500 Km.
De la un timp a inceput sa scartaie pedala de ambreiaj atât cand e apăsată cât și când e eliberata. Iarna in special.
Aveți idee care ar fi problema ?
Trebuie gresata pedala - "balamaua", arcul.
Nu e neaparat o problema... decat auditiv
Ieri mi-a fost schimbat, pe garantie, kit-ul de ambreiaj la 1.5 dci, 90 cp si 49200 km. Masina mai are 1 an de garantie si cauza a fost trepidatiile ambreiajului la plecarea de pe loc.
Initial, Renault Romania (RR) a zis ca suporta doar 80% din costul interventiei si 20% sa suport eu, dar dupa un telefon la "Vocea Clientului" s-au hotarat sa suporte 100% costul.
Interventia a durat 8 ore, din care mai mult de 3 ore s-a asteptat aprobarea departamentului tehnic de la RR, si asta cu interventii repetate din partea mea la Vocea Clientului pt. a se hotari cei de la RR mai repede.
Cei de la service din Timisoara au fost foarte ok in toate privintele, de data asta!
Felicitari pt ca ti s-a aprobat schimbarea pe garantie.
De cele mai multe ori discul de ambreiaj se schimba pe garantie in primii max 10k km, fiind considerat consumabil
eagleking95
8 Mar 2018, 12:20
Ti s-a comunicat si care ar fi cauza trepidatiilor? discul/placa de presiune, etc.
QUOTE(eagleking95 @ 8 Mar 2018, 13:20)
Ti s-a comunicat si care ar fi cauza trepidatiilor? discul/placa de presiune, etc.
Nu mi s-a comunicat si nici eu nu am mai stat sa intreb. Am plecat imediat ce a fost gata masina, dupa 8 ore de asteptare, dar merg din nou saptamana viitoare pe la ei, tot pt o problema de garantie, si o sa intreb atunci.
eagleking95
8 Mar 2018, 14:16
Multumesc mult, ar fi de mult ajutor.
Si eu experimentez trepidatii incepand de iarna asta, mi s-a intamplat de cateva ori la plecare la temperaturi foarte scazute. Nu mai pleca asa usor doar din ambreiaj ca de obicei si la accelerare trepidatiile se intensificau, de asemenea mi s-a intamplat o data la fel si dupa mult timp in trafic.
La tine cum se manifestau?
Multumesc!
QUOTE(eagleking95 @ 8 Mar 2018, 15:16)
Multumesc mult, ar fi de mult ajutor.
Si eu experimentez trepidatii incepand de iarna asta, mi s-a intamplat de cateva ori la plecare la temperaturi foarte scazute. Nu mai pleca asa usor doar din ambreiaj ca de obicei si la accelerare trepidatiile se intensificau, de asemenea mi s-a intamplat o data la fel si dupa mult timp in trafic.
La tine cum se manifestau?
Multumesc!
La fel s-a manifestat si la mine. Iarna trecuta mai rar si iarna asta mai des.
Vara mai rar si mai ales cand circulam mult in trafic aglomerat.
BestROC
14 Mar 2018, 21:14
Dupa aproape un 1 de ultilizare au inceput sa apara zgomote urate de la usa de la portbagaj. Problema a aparut la cele doua masini din dotare, deci inclin sa cred ca este o problema generala.
Am incercat o rezolvare la service cu tampoane de protectie reglabile de la Fluence si partial este rezolvata problema.
Alta rezolvare mai are cineva?
cj98czh
14 Mar 2018, 23:48
si legatura cu problemele de ambreiaj este ???
razvan511
15 Mar 2018, 21:20
Am si eu o curiozitate... Am aceeasi problema cu vibratia ambreiajului la plecarea de pe loc.
A fost masina in service (la recomandarea Vocea Clientului) si nu au reusit sa reproduca, am mers si eu cu ei si nu am reusit sa reproducem - apoi - dupa ~6 ore de cand am luat masina si mers constant a inceput sa faca iar dar era inchis la ei sa ma duc cu ea "calda".
La voi au reusit sa reproduca trepidatia ambreiajului in service? Se manifesta constant sau doar in anumite momente?
Am ~12.000 km in bord si a inceput sa faca de pe la 10.000
papa_mulo
20 Mar 2018, 09:08
Nu se manifesta constant, se manifesta doar la rece si la foarte cald. Adica dimineata la plecare si apoi iar dupa frecus in trafic cu schimbari multe de viteza.
eagleking95
20 Mar 2018, 11:36
Confirm ce a spus papa_mulo, doar ca nici la rece nu se manifesta de fiecare data la mine, si la fel si la foarte cald dupa frecus mult in trafic.
Ce-i drept doar in aceste conditii se manifesta dar nu de fiecare data. Se pare ca sunt conditii necesare dar nu si suficiente
Vibratia, care seamana oarecum cu trepidatia resimtita cand treci peste delimitatoarele alea acustice de pe DN-uri, intradevar se manifesta cand e rece / frig afara sau cand ambreiajul e cald/fierbinte - de la mersul in coloana (stop & go frecvent). Ar trebui sa se manifeste doar la plecarile de pe loc.
La precedenta masina (o Astra din 2006 pe benzina) aceste trepidatii au inceput sa se manifeste pe la 15-20k km. Acum masina are 120k km cu acelasi ambreiaj.
Din ce am cautat atunci, aceasta trepidatie se datoreaza materialului din care e facuta zona de frictiune si arcurilor de pe disc.
Hope it helps
papa_mulo
20 Mar 2018, 17:23
Pai doar la plecarile de pe loc se manifesta. Si cand am zis "la rece" nu ma refeream la vremea de afara, nu conteaza anotimpul. Ma refeream la faptul ca atunci cand pleci dupa o stationare mai lunga, ambreiajul e la temperatura mediului inconjurator, adica sub temperatura lui de lucru.
Si confirm si eu ca se pote merge multe zeci de mii de km cu problema asta...mai ales daca nu esti axat doar pe mers urban in trafic aglomerat. Si eu am schimbat ambreiajul la o masina tot la vreo 100 mii km supa ce a inceput sa faca asa.
baban sergiu
21 Mar 2018, 07:21
La a mea am simtit pprima data cand masina avea cateva sute de mile. acuma sa mai amplificat trepidatul in special la rece dar masina a ajuns la 55K mile (88.000 km) sii folosesc masina in scoala de soferi.. adica tr1 si tr2 cel mai mult cu o gramada de ambreaj patinat ... si alte moduri de a conduce masina cand inveti
raducri
31 Jan 2019, 10:24
De 3 ori am fost la service (Meridian Nord si Serus bd. Timisoara) si nu a putut fi reprodus trepidatul respectiv, deci concluzia lor a fost ca daca nu se manifesta nu au ce sa faca.
Masina este Clio 1.5 DCI90.
Cateva plecari de pe loc cu ambreiajul patinat mai mult in treapta 2 "rezolva" trepidatul pentru o saptamana doua insa cu riscul uzurii premature.
Ma gandesc sa ma adresez OPC sa vad daca gasesc vreo rezolvare.
baban sergiu
1 Feb 2019, 13:14
pana la urma am schimbat discul de amreaj in septembrie la 72.000mile - adica 120.000km toti in scoala de soferi - nu pot sa ma plang ca a tinut destul de bine - l-am schimbat intr-un alt service nu renault unde am platit 320lire si nu 1400 cum au cerut la renault - si dupa legea din Uk masina ramane in garantioe atata timp cat toate reparatile au fost executate intr-un service autorizat MOT (RAR in uk) - nu trebue sa fie necesar autorizat renault
MONT404
18 Nov 2021, 09:57
Salutare.
Luna trecută am fost la service pentru inlocuire kit ambreiaj. Nu aveam nicio problema, masina avea 190k si l-am schimbat preventiv. (nu patina, nu tremura, nu nimic).
Vin cu o intrebare catre voi.
Când am plecat din service, pedala ambreiajului era super moale, mergea bine, foarte incantat ca se simptea o diferenta uriasa. Dupa app o saptamana pedala a inceput sa se mai intareasca (acum este cum era inainte de al schimba) si dupa ce se incalzeste motorul, in habitaclu se simpte o mica vibratie.
Simpt vibratia si cand stau la semafor cu piciorul pe fana, se simpte la picior... ma uit la lamela stergătorului de pe parbriz si el vibreaza usor, vibratia o simpt si in scaun. Dar este o vibratie usoara,
ce inainte de inlocuirea ambreiajului nu o aveam.
edit. si altceva - masina nu mai demareaza, daca vreau sa plec mai agresiv, "parcă dă în nas" si se aprinde in bord martorul acela rosu cu masina care alunecă...
Am lasat masina in service si am plecat, m-au sunat ca suportul motor este praf si ca trebuie schimbat.
l-am schimbat si pe acela, deci este nou (teoretic..).
Ce ar putea fi? voi ati avut aceasta problema? e normal ?
cj98czh
18 Nov 2021, 13:28
despre ce motorizare vorbesti ... in primul rand ?
MONT404
18 Nov 2021, 15:53
QUOTE(cj98czh @ 18 Nov 2021, 13:28)
despre ce motorizare vorbesti ... in primul rand ?
1.5, 75cp, 55kw, 2013
ioan.eth
3 Oct 2023, 15:51
salut. am un clio 4 cu motorul diesel de 75 de cai, 178000 de km. ambreiajul meu are cam 30% din cursa inactiva, partea de sus, atat cand calc pedala cat si atunci cand o eliberez. la eliberare prinde de jos, si nu mi a patinat deloc niciodata. intra greu in marsarier, chiar din a 3 4 a incercare, mai agata in treapta 1, si uneori am trepidatii la plecarea de pe loc. ar fi cazul sa schimb ambreiajul si rulmentul de presiune? e oare necesar sa schimb si volantul?
nicuval
4 Oct 2023, 16:02
Salut. Din simptomele pe care le-ai prezentat se pare ca nu mai debreiaza cum trebuie. Tinanad cont si de numarul de km parcursi sigur masina trebuie dusa la doctor. Iar volanta trebuie sau nu inlocuita doar dupa ce demontezi tot ambreiajul si faci o inspectie amanuntita. Spor la treaba si drumuri bune in continuare.
cj98czh
4 Oct 2023, 16:14
daca volanta este cu masa dubla, eu as schimba-o .. nu merita riscul de a umbla in scurt timp din nou acolo .. alata manopera alta distractie ..
ioan.eth
4 Nov 2023, 12:49
vreau sa schimb ambreiajul cu unul din aceste doua kituri:
https://automobilus.ro/piese-auto/renault/c...oductId=1175164https://automobilus.ro/aisin-kere18rdar inclin mai mult spre acel AISIN. cel rymec are si rulmentul de presiune inclus, celalalt nu. se poate adauga orice rulment de presiune compatibil cu masina mea la kitul AISIN sau rulmentul trebuie sa fie compatibil cu restul kitului? va multumesc!
Mihai91
13 Nov 2023, 16:01
Buna ziua detin un Clio 4 1.5 dci 90 cp 2016
Am mașina de 4 luni și nu gasesc cei de la service ce ar putea sa aiba .
Mașina intra greu (agața)in vitezele 1 , 2 și R la cald in general eu conduc doar in oraș , pedala de ambreaj este cand este mai tare și rareori se aude un scarțait . Pe tester arata ca și cum sonda lamda sar supraincalĽi
Prima data am schimbat tot kitul de ambreaj ( original) cu volanta și rulment de presiune. Mașina tot asa mergea , am schimbat conducta ambreaj și pompa ambreaj , tot asa la cand agața in viteze , ultima data au gasit ceva scurgere la cutie au dat jos cutia au inlocuit un semering un rulment și au verificat cutia ( cutia au spus ca e ok ) .
Mentionez ca daca fac undeva la 15 20 km aprox unde nu e aglomerat masina intra in viteze perfect
Problema e atunci cand stau in aglomerație .
Menționez ca daca afara ploua sau e umed sau e frig sau ii dau un jeet la mașinta intra mult mai bine in viteze ( stiu ca pare absurd dar asta e adevarul ) .
Multumesc
grig1960
13 Nov 2023, 17:14
Timoneria a verificat-o cineva? Nivelul uleiului din cutie este la nivel?
Mihai91
13 Nov 2023, 17:57
Uleiul din cutie a fost schimbat de 2 ori , timoneria nu au verificato pentru ca au spus că , ca sa fie timoneria nu ar trebui sa gaseasca vitezele
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.