Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Clio 2, 1.4, pornire greoaie, zgomot in mers
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Clio
Timosel
Am cumparat un Clio 2, din 2001. Masina a fost exploatata fara mila si are multe probleme, este neintretinuta. Nici nu stiu cat km are, insa deocamdata nu am alte posibilitati.

1. Zgomot in mers, incepe la 40km/h si creste semnificativ odata cu viteza. Se aude vajait, din zona fata. E mai puternic cand e in sarcina. Cand relaxez putin pedala de acceleratie, fara sa scada turatia motorului, doar cat sa reduc putin forta asupra rotilor, zgomotul isi reduce intensitatea. La 110km/h vajaitul e atat de puternic incat nu prea te mai intelegi om cu om in masina.
Vajaitul nu este de la motor. Cand masina are sub 40km/h, oricat as tura de tare motorul, vajaitul nu apare. Deasemenea, daca tin ambreiajul apasat si turez in gol motorul, vajaitul nu apare.

2. Dimineata, porneste mai greu. La prima cheie invarte putin, incearca dar nu porneste. La a doua cheie porneste. Cand e calda porneste mereu din prima.

3. Dupa pornire, la rece, cu masina in parcare, se aud batai din zona motorului (probabil sub motor). Ca si cum ar atinge ceva. Zgomotul dispare daca tin ambreiajul apasat si revine imediat ce ridic piciorul de pe ambreiaj, desi masina nu e in viteza. Dupa ce se incalzeste, aceste batai dispar.

4. Cand introduc in treapta 1 de viteza (de obicei la semafor), maneteta se agata in ceva, cateodata se simte ca si cum "mi-ar da peste mana". Toate celelalte trepte intra usor. Stiu ca treapta 1 nu este sincronizata, dar daca masina nu e in miscare iar motorul e la ralanti, treapta 1 ar trebui sa intre usor, nu?

5. In mers, la fiecare cateva minute, masina "incuie usile" si se aude tacanitul acela. Din cate stiu la peste 10km/h ar trebui sa blocheze usile, dar in cazul meu incearca in mod repetat. La un drum lung incearca de zeci de ori sa incuie usile, aleator aud "tzac", dupa cateva minute iar "tzac - sigurantele de la usi". Am incercat sa dezactivez functia de inchidere automata tinand butonul de deblocare 5 sec apasat insa problema persista.


Multumesc celor care vor avea rabdare sa citeasca si sa-mi dea sfaturi.
alexgeogabriel
1. Pare a fi rulment roti, vezi pe ce parte, poate ambii. Vajait sau huruit? Huruit rulmenti, vajait poate fi profilul anvelopei sau e ea zgomotoasa, m-as mira sa fie atat de tare totusi.
2. E cunoscuta blocajul in treapta 1, vezi cateva topice mai in spate.
3. Nu stiu, nu pare o problema izolata, vezi fix de pe unde se aude dar sa nu fie din kit ambreiaj, ar putea cauza 2.
4. Incearca intr-una sa inchida, probabil o portiera nu se inchide, poate, vezi care nu e inchisa si poate e senzorul negru de la acea usa.
Timosel
@alexgeogabriel multumesc

Am cautat pe youtube zgomot specific rulmentului si este asemanator cu ce aud eu. Nu este de la anvelope deoarece se diminueaza cand nu e in sarcina. In viraje nu se modifica, pare a veni "din toate partile, de undeva din fata".
Cati km tin rulmentii originali de fabrica?


Am ridicat masina pe cric si am miscat de roata stanga-dreapta, sus-jos, dar nu am gasit joc. Deasemenea, cu masina suspendata rotile se invart cu mana relativ usor, fara rontait. Daca ar fi rulmentul s-ar simti la mana? Ce alti rulmenti ar putea cauza acest zgomot, rulment in zona transmisiei?
cristianmarin2212
Salut.

1. Cel mai probabil rulment.. sau ceva cap de planetara.. ridici masina si vezi daca se aude cand invarti de roata fata, spate.. Vezi si in mers daca face asa si cand o scoti din viteza.. O poti suspenda pe toata puntea fata si sa o pornesti, vezi daca se aude ceva in rulaj, dar cu rotile ridicate de pe asfalt. Nu e vorba ca tin un numar de KM, eu acum 5 zile am schimbat ambii rulmenti pe fata, pentru ca se auzea cam de la amandoi.. dupa nu s-a mai auzit nimic. Intra apa acolo, si in timp ruginesc si se sparg.. cred ca pot sa tina si mult si putin, in functie de cate balti a luat

2. Aici cel mai probabil e senzor management motor (de turatie).. Se afla pe cutia de viteze, si il poti desface si curata. Cauta pe forum ca sunt multe topic-uri, si chiar iti zice cum sa il cureti (cu alcool izopropilic si o periuta de dinti). Eu am facut asta acum 2 ani si a mers brici de atunci.

3. Aici cred ca o poti rezolva tot pe o rampa / suspendata de fata.. 2 iepuri dintr-o lovitura. Chiar nu stiu ce sa zic.

4. ?? Nu am patit

5. Din ce tin eu minte, si eu aveam problema asta la inceput.. si am dezactivat inchiderea automata a usilor. (sper sa nu ma insel, si sa fi fost la masina asta, si nu la cea veche). Din ce tin minte, dar sa nu vorbesc prostii, tii apasat cateva secunde pe butonul de incuiat usile si se dezactiveaza. Vezi daca gasesti pe forum ceva.
Timosel
Am fost la service si zgomotele provin din cutie, probabil rulmenti in cutie.
As putea cumpara o cutie second-hand insa mi-e teama sa nu fie la fel. Stiti pe cineva care poate schimba rulmentii din cutie?

5. Era de la incuietoarea usii spate. Am reparat-o si s-a rezolvat, nu mai inchide usile aleator.
Timosel
A inlocuit cineva cutia de viteze la Clio II?

Este fezabila operatia sau costurile sunt prea mari si prea complicat avand in vedere ca masina are peste 15 ani?
alexgeogabriel
Bai lasa-ma cu rulmentul din cutie! Eu ma duceam cu zgomot de rulment roata si ei ziceau ca e din cutie, desfa rotile fata, departeaza placutele de disc si invarte discul, daca ai scartait, e rulmentul din fuzeta respectiva.
Dupa ce montezi totul, ai grija sa apesi de cateva ori frana ca sa se apropie placutele de disc!
Rulmentul din cutie nu creste direct proportional cu viteza!
Si ca idee, daca nu poti impinge usor de placute cu o surupelnita mai groasa, ai culisantele negresate si se blocheaza usor, impingand placuta pe o parte mereu in disc. Asa ai uzura inegala pe placuta respectiva si iti incinge mai mult decat e cazul rulmentul, uscandu-se vaselina din el si scotand zgomot, chiar daca el are inca bilele la locul lor.
Crede-ma ca asa am schimbat eu rulment la 20.000 km si apoi l-am schimbat iar pe la 80.000 dar intre timp schimband placutele si umblandu-se doar putin in zona etrierului.
In vara, o culisanta din 2 de pe dreapta era blocata, rulmentul fiind blocat in fuzeta, abia a iesit, bucati bucatele, s-a curatat culisanta, s-a uns si acum se misca totul usor.
Un rulment original(SNR) duce cam 80-90.000 km fara pb. Eu am pus doar original si acum am luat SNR sa vedem daca e alta calitate data Reno-ului. Altii se plangeau pe aici cu rulmenti de 40-50 lei ca le picau dupa 10-20.000km dar erau praf.
Timosel
Cred ca ai dreptate, am s-o ridic pe cric si voi testa singur.

Cand am fost cu ea la mecanic, a suspendat-o pe elevator si a miscat de roti. Se auzea un zgomot dar a spus ca e normal acel zgomot.

Neavand cum sa schimb cutia, deocamdata am folosit-o asa, fara sa depasesc 90km/h. Merg incet in speranta s-o folosesc asa cat se va putea.

M-ar ajuta mult daca cineva din Bucuresti sau chiar din oras apropiat ar fi dispus sa faca o tura cu masina si sa-mi spuna parerea (contra cost, desigur). La service, mecanicul n-a fost dispus sa se urce la volan si sa mearga cu ea, a urcat-o pe elevator, a miscat de roata satanga dreapta, a invartit putin de ea, a pornit motorul in gol si s-au invartit putin rotile in aer. A spus ca e din cutie si cu asta vizita s-a incheiat.

Deasemenea, m-ar ajuta mult daca as merge undeva s-o puna pe tester sa citeasca erorile pe partea electrica/aprindere etc. Nu stiu unde pot s-o duc pentru aceasta operatie.
Am incercat sa-i schimb uleiul la un service din apropiere insa am fost refuzat pe motiv ca masina e veche si nu schimba la "clio". Am schimbat singur in curte si la motor si la cutie.




alexgeogabriel
Se achimba uleiul din cutie dar foarte rar si daca sunt motive, majoritatea mecanicilor au ramas cu chestia asta cave pe viata dar nu. Cand l-ai scos, te-ai uitat sa vezi daca ai pilitura pe fund dupa crva timp? Daca nu aveai, nu sunt probleme in cutie. Crede-ma ca uneori din graba cand uitam sa opresc complet masina cand eram in marsalier si schimbam viteza auzeam acel car, asta la inceput. Cand am schimbat uleiul era curat.
rs09
Timosel
2. Verifica tensiunea bateriei daca bateria e ok vezi in ce stare sunt bujiile poate nu au fost inlocuite niciodata.
3. E probabil rulmentul de presiune. Cu 400 de lei iei un kit nou de ambreiaj.
4. Schimba uleiul din cutia de viteze.
5. Ca sa dezactivezi functia, tine apasat butonul de unlock timp de 5 minute si ai scapat de inchisul automat al usilor
Timosel
Ramane actuala doar problema 1 cu zgomotul care se aude DOAR IN SARCINA. Problema de pornire a disparut singura si n-a mai aparut (cred ca era de la baterie).

Exemplu la 70km/h

apas ambreiajul => se face liniste imediat, masina merge din inertie

ridic ambreiajul => masina ruleaza din inertie, e bagata in viteza a 5-a, motor cuplat, aprox 3000rpm, masina merge oarecum in foarte usoara frana de motor, aluneca din inertie - zgomot 0

incep sa apas acceleratia usor => masina e oarecum in echilibru, 70km/h, 3000rpm, motorul cuplat, nici nu infraneaza masina (nu face frana de motor), dar nici nu trage, mentin apasat pe acceleratie doar atat cat sa tin motorul "in pas" cu viteza masinii => zgomot 0

apas putin mai tare pe acceleratie ca si cum as vrea sa urc viteza la 74km/h => motorul exercita forta asupra intregului ansamblu, zgomotul se aude imediat si destul de puternic, vajaie/huruie

ridic piciorul din acceleratie => imediat liniste

apas pe acceleratie un pic, cat sa exercit putina forta de tractiune in roti = imediat incepe sa se auda

Daca e panta si cobor usor la vale 1-2 grade, desi masina e in viteza, desi motorul e turat, zgomotul aproape dispare, cand insa urca chiar si cu 1-2 grade si motorul e nevoit sa traga putin, zgomotul este prezent.
Daca scot din viteza si turez motorul in gol oricat de mult, nu se aude zgomot.


Din asta deduc ca zgomotul se aude de undeva dintr-un rulment care fluiera/vajaie doar atunci cand e forta/presiune pe el.


Nu cred ca este rulmentul de presiune, deoarece zgomotul s-ar auzi atunci cand e ambreiaul apasat, dar la mine e invers. Nu stiu daca e rulment de roata deoarece chiar la 100km/h daca apas ambreiajul la fund nu se aude nimic, liniste totala. Am oarecare rezerve si vis-a-vis de rulment de cutie deoarece chiar in viteza cuplata fiind, daca merge la vale nu se aude.
xmisterx
Verifica jocurile la rotile din fata, si jocurile la planetare, deasemenea si bieleta/tamponul antirasturnare.
ionbumbu1
QUOTE(Timosel @ 8 Dec 2021, 02:58)
Ramane actuala doar problema 1 cu zgomotul care se aude DOAR IN SARCINA. Problema de pornire a disparut singura si n-a mai aparut (cred ca era de la baterie).

Exemplu la 70km/h

apas ambreiajul =>  se face liniste imediat, masina merge din inertie

ridic ambreiajul => masina ruleaza din inertie, e bagata in viteza a 5-a, motor cuplat, aprox 3000rpm, masina merge oarecum in foarte usoara frana de motor, aluneca din inertie - zgomot 0

incep sa apas acceleratia usor => masina e oarecum in echilibru,  70km/h, 3000rpm, motorul cuplat, nici nu infraneaza masina (nu face frana de motor), dar nici nu trage,  mentin apasat pe acceleratie doar atat cat sa tin motorul "in pas" cu viteza masinii => zgomot 0

apas putin mai tare pe acceleratie ca si cum as vrea sa urc viteza la 74km/h => motorul exercita forta asupra intregului ansamblu,  zgomotul se aude imediat si destul de puternic, vajaie/huruie

ridic piciorul din acceleratie => imediat liniste

apas pe acceleratie un pic, cat sa exercit putina forta de tractiune in roti = imediat incepe sa se auda

Daca e panta si cobor usor la vale 1-2 grade, desi masina e in viteza, desi motorul e turat, zgomotul aproape dispare, cand insa urca chiar si cu 1-2 grade si motorul e nevoit sa traga putin, zgomotul este prezent.
Daca scot din viteza si turez motorul in gol oricat de mult, nu se aude zgomot.
Din asta deduc ca zgomotul se aude de undeva dintr-un rulment care fluiera/vajaie doar atunci cand e forta/presiune pe el.
Nu cred ca este rulmentul de presiune, deoarece zgomotul s-ar auzi atunci cand e ambreiaul apasat, dar la mine e invers. Nu stiu daca e rulment de roata deoarece chiar la 100km/h daca apas ambreiajul la fund nu se aude nimic, liniste totala. Am oarecare rezerve si vis-a-vis de rulment de cutie deoarece chiar in viteza cuplata fiind, daca merge la vale nu se aude.
*


La dumneavoastră este problema rulmentul de la priza din cv care intra in kitul de ambreiaj și in bucsa de bronz din vibrochen.
Am pățit asa cu Oltcit club 11R franta, la care am pus eu după revoluția din 1989, cutie frantuzeasca 5tr de Citroen Axel 12 Trs (versiunea de Oltcit Club 12trs Franța), care avea joc foarte mare la rulmentul din cutia de viteze de la priza care facea legătura cu trenul fix cu pinioane din cutia de viteze.
Orice mecanic isi da seama imediat după ce misca cu mana priza din cv (axul cu caneluri care intra in discul de ambreiaj). Pentru asta se da jos motorul de pe mașină sau se scoate cutia de viteze de pe mașină.
alexgeogabriel
Mai fa o singura treaba inainte de a face ce a zis @ionutbumbu1(o parere destul de argumentata de altfel), du-te frumos si vireaza, o data la dreapta, o data la stanga.
Daca zgomotul se aude cand virezi la dreapta, e rulmentul de pe stanga ca se duce greutatea pe el si invers. In general cand e un rulment doar pe o parte, tace cand se muta centrul de greutate pe partea opusa.
ionbumbu1
in afara de ce zice alexgeogabriel (toată stima și respect ul - a argumentat foarte bine problema din fuzeta cu rulmentul unde intra capul de planetara) , la acel Oltcit la care pusesem cutia de viteze cu problema joc la priza
zgomotul era in sarcina parca și la relanti (au trecut foarte multi ani sunt pensionar nu mai țin minte exact) , cu pedala de ambreiaj neapasat
cum apasam pedala de ambreiaj tacea, nu mai aveam nici un fel de zgomot.

Imi zisese mecanicul la care m-am dus sa imi monteze cutia pe mașină, ca am joc mare la priza (rulmentul cu ace trebuie înlocuit) și o sa am zgomot cand e cuplata cutia într-o treapta . Pentru asta se desfacea doar carcasa de ambreiaj,se scotea o siguranță de pe trenul fix si tragea priza cu mana afara. După care cu o presa scotea rulmentul. Noul rulment il batea la loc cu un cap de tubulara
Asa era și la daciile 1300, 1310 si Aro 244

nu e ca la Clio unde desfaci toată cutia de viteze, ca să ai acces la priza

9 Dec 2021, 16:04:
uite aici piesa pentru clio2 1,4 mpi motor e7j 780 75cp 55kw smile.gif
https://www.rexbo.ro/luk/rulment-priza-dire...reiaj-414013010
150lei noua
alexgeogabriel
Eu auzeam zgomotul si la relanti de la rulmentul rotii dar eu cand l-am inlocuit...puteam sa mai merg lejer cu el 20.000 km, nu joc, nu nimic. Noroc cu @espacern care mi-a zis sa departez placutele de disc si sa invart discul.
Cu scartaitul de aici si cu testul stanga dreapta am izolat pe ce parte e rulmentul, bineinteles, un singur mecanic de la Dacoserv l-a izolat dupa o proba cu masina, restul mecanicilor de la atatea service-uri nu aveau habar, ba mai mult m-am ales cu o desprafuire a tamburilor desi le-am mentionat ca fusesera curatati cu 2 ani inainte. Ce cearta am avut cu directorul de sucursala Nesti Berceni.

In vara i-am schimbat pe ambele parti, avea un usor joc pe stanga dar aveau ambii zgomot, se uscase vaselina din interior din cauza a doua culisante de la etrieri ce tineau placutele apropiate de disc intr-un colt. Asta in timp, dupa mai bine de 90-100.000km. Au iesit baietii din fuzete la ciocane multe, ce-i drept i-am zis mecanicului sa le scoata cu presa dar a zis ca nu ies decat la bataie. Nu stiu ce sa zic, mi-a mai fost scos unul in urma cu mult timp dar cu presa.
ionbumbu1
domnule, la mine la clio symbol a ieșit ușor culisantele de la etrieri (avea vaselina siliconica liqui moly pusa de mine cu ani în urma)
pe spate in vara, făcusem inlocuirea la platourile de frânare complete asamblate. Făcusem o presa la mine în atelier in curte in garaj, intre 2 gauri pentru tambur, cu surub mare gros si lung 10 cm in centru. A ieșit imediat.
Presa aia am folosit-o cu succes sa scot planetara dreapta din fuzeta la logan și tamburii de pe spate sa schimb sabotii cu cilindri și arcurile de la saboti.
Mi-a luat 2 zile, ca am fost la Timișoara sa imi iau acel surub M20x1,5 lungime 10cm, si sa sudez piulita surubului de presa (grosime 25mm platbanda smile.gif )
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.