Ieri noapte ma aflam eu cu treaba ca orice om normal cu electrica de oras undeva "in the middle of nowhere" in Teleorman pe un drum secundar. Asfaltat, in conditie acceptabila dar pe ici pe colo cu ditamai gropile. Suficient de rare cat sa-mi evadeze din atentie. Evident am reusit performanta sa iau una, am indoit zdravan janta stanga fata. Opresc, ma uit cu led-ul de la telefon la roata, anvelopa are o galma (perceptibila dar nu mare) pe lateral, buza jantei indoita suficient cat sa nu mai tina presiunea. Dar anvelopa nu sta desumflata total, ci partial, ca si cum ar avea undeva la 1,5 bar.
Am luat-o usor inainte, masina merge normal, nu se simte ca ar avea pana, nici macar volanul nu trage. Cu un mare mesaj rosu "Pneu perforat" pe bord. Am mers asa vreo 40 km pana in Alexandria, dar nu gasesc nici o vulcanizare deschisa la ora aceea.
Am venit asa inca 90 km pana in Bucuresti, am incercat sa nu depasesc 80 km/h, in total am facut vreo 130km cu anvelopa in starea asta. Spre sfarsitul drumului volanul incepuse sa traga stanga.
Deci, clar, anvelopele Michelin Primacy 195/55 R16 91T Extra Load cu care vine ZOE (cel putin echiparea Intens ) sunt runflat, desi eu unul nu am vazut pe nicaieri mentionat asta. Din cate inteleg la Michelin sistemul runflat se cheama "ZP" de la zero pression dar nu am vazut un astfel de marcaj pe anvelopa.
Anvelopa mea va trebui schimbata, clar si fara dscutie, si-a facut datoria si a cazut pe front scotandu-ma dintr-o situatie delicata in care m-am bagat singur.
Din cate stiu, pentru cei care nu aveti set complet janta + anvelopa de iarna, si montati de doua ori pe an anvelopele pe jante, nu orice service sau vulcanizare are utilajul corect pentru montat / demontat anvelope runflat, le poate deteriora.
Si in incheiere: credeti ca janta asta se mai repara ? Renault vinde janta asta la bucata sau la set ?