Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Temperatura apa
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane III
kornelus2011
Buna seara,am un Renault Megane 3 1.6 dci si apa nu urca mai mult de 73 de grade numai daca stau cu ea la relanti si o tin la 2000 ture sau peste,dupa ce ajunge la 80 de grade nu mai trebuie accelerata pentru ca urca singura temperatura pana la 90,dupa ce plec cu ea de pe loc scade din nou la 71-73 de grade si oscileaza la temperatura aceea.
Sa fie termostatul blocat pe deschis?
Multumesc!!
costas78
Nu vad nimic in neregula la temperaturile tale. Eu am 1.5 dci si se comporta la fel, acum ca s-a racit afara. Eu am schimbat termostatul ca se blocase intradevar si nu depaseam nici vara 65 de grade. Acum sta cam ca la tine, daca merg batraneste. Daca schimb treptele pe la minim 2500 in oras, temperatura sta pe 75-77 de grade. Cu ce verifici temperatura?
kornelus2011
Verific temperatura cu un obd,daca urc apa pe loc la 90 de grade si pornesc caldura scade la 70,in vara cand erau afara 35 de grade rar urca la 80 sa imi arate in bord jumate,plus ca imi pierde si antigel.Nu este o temperatura prea mica?Si inca ceva dubios,cand are apa 70 de grade radiatorul deja este cald,nu ar trebui sa fie cald numai cand deschide termostatul la 80 ca sa treaca apa prin el?
costas78
Curios este ca temperatura iti urca la 90, dar tu ai 1.6 dci si probabil motorul asta urca la 90 in mod normal. Tuturor ne scade temperatura daca pornim caldura in habitaclu. Caloriferul din interior este si el element de racire.
La 1.5 dci termostatul deschide pe la 72 de grade si este deschis complet la 83, parca, deci daca si la tine este la fel, este absolut normal. Masina mea, cea din semnatura nici vara nici iarna, nu depasteate 83 de garde si 83 atinge destul de greu. Pe autostrada si vara si iarna sta pe la 74-77 de grade. In coloana, pe Valea Prahovei, vara la 30 de grade afara, a urcat pe la 96 de grade(nu aveam clima pornita) si fix la 96 a intrat GMV-ul si a coborat brusc la 85 de grade. Dupa ce m-am pus in miscare a coborat pe la 78 de grade.
Verifica online functie de VIN, termostatul si vezi in caracteristici temperatura la care este deschis complet. La 1.5dci daca scrie pe el 83 de grade, asta este temperatura la care este deschis complet si nu punctul la care incepe sa deschida cum cred, eronat unii.
lupukel
Salut, 1.5 dci ar trebui sa stea la 80.

Atasez niste recordings de acu 2 saptamani, poiana largului - timisesti, traseu montan, drum drept, urban (targu neamt) si iar drum drept.

Cele 3 inregistrari sunt consecutive, le-am atasat in ordinea inregistrarii.
costas78
Ai dreptate @lupukel, dar cu cat maresti viteza cu atat scade temperatura apei. De exemplu la mine, la 140km/h, treapta 6, afara cam 18 grade, sta la 74-76 de grade. Vara, in absolut aceleasi conditii, statea la 79-80 de grade. daca retrogradez in treapta 5 si scad si viteza la 130, temperatura crestea cu 2 grade.

Offtopic: Observ din inregistarile tale ca ai corectiile la injectoare exact ca la mine. Pe 3, urca si la mine pe la 1.06 (daca o las la ralanti, urca si la 1.1) si celelatle sunt apropiate de 1.
lupukel
QUOTE
Ai dreptate @lupukel, dar cu cat maresti viteza cu atat scade temperatura apei. De exemplu la mine, la 140km/h, treapta 6, afara cam 18 grade, sta la 74-76 de grade. Vara, in absolut aceleasi conditii, statea la 79-80 de grade. daca retrogradez in treapta 5 si scad si viteza la 130, temperatura crestea cu 2 grade.


O sa testez pe metrul de autostrada al lui Mandachi smile.gif)


O sa fac si un recording urban candva, sa vedem diferenta.
costas78
Trebuie ca dupa ce ai incalzit-o bine, pe la 80 de grade sa o lasi cam 5-7 minute la ralanti, si sa observi atunci corectiile pe 3 daca urca si alt injector care il compenseaza (la mine este 2 care coboara pe la 0.92). La mers pe autostrada, la mine, se apropie de 1 cam toate, ralanti-ul nu le place), dar motorul merge foarte bine, cu porniri la rece bune si turatie fixa pe ralanti, fara oscilatii sau trepidatii, deocamdata cand afara a fost minim 6 grade.
lupukel
Nu-mi mai bat capul cu corectiile, eu ma refeream la treaba cu monitorizat evolutia temperaturii antigelului la viteze mai mari.
kornelus2011
Multumesc de raspunsuri,da am observat si eu azi ca imi deschide termostatul la 72 dar

in mers indiferent cat o turez sau cu ce viteza merg peste 73 nu urca,posibil sa fie asa la 1.6dci,credeam ca este prea mica temperatura,eu stiam ca trebuie sa fie peste 80 nu sa stea in mers la 70.
lupukel
Nu e in regula deloc, verifica traseul cald de la egr. (Egr bypass)

Nu stiu exact cum e implementat la 1.6 dci, dar ai un traseu care duce gazele fierbinti direct in admisie, si unul care le raceste inainte sa le recircule. La mine era defecta electrovana care imi comanda deschiderea traseului cald, si dupa ce am inlocuit-o s-a rezolvat problema temperaturii antigelului.

Printre altele, ansamblul egr e unul din mecanismele prin care se regleaza temperatura motorului.

kornelus2011
Pai pe tester nu da nici o eroare si egr-ul se aude inca cateva secunde dupa ce opresc masina ca functioneaza.Am curatat de cateva luni clapeta de acceleratie si egr-ul dupa aceea se simteau niste vibratii enervante cate o data in pedala de acceleratie,i-am facut adaptare la clapeta fara tester(varianta cu bornele jos si consumatorii opriti)dupa au disparut vibratiile.
lupukel
Eu nu vorbesc de valva egr de pe traseul rece (pe care probabil ca ai curatat-o tu).

Mai exista o valva / un bypass - in functie de motor, care deschide traseul cald (la K9K636 de exemplu sunt 2 valve egr comandate electronic, la K9K836 e o valva egr comandata electronic si un egr bypass comandat de un actuator cu vacuum similar cu cel de la turbina)

N-am timp sa studiez sa vad ce sistem e la 1.6 dci, dar trebuie verificat traseul cald, nu doar cel racit.
kornelus2011
Pai eu stiu ca mai are un egr sub masina pe teava de esapament pe la jumatatea masinii,daca este alta piesa chiar nu stiu unde este la ce inghesuita este masina.Oricum daca mai tin bine minte cred ca am avut o eroare cu air bypass valve.
costas78
Si tu ai 2 egr-uri la fel ca noi cu 636. Aia de sub masina este cea de a doua si trebuie verificata functionarea pe tester, daca urmareste referinta atunci problema este in alta parte.
kornelus2011
Am inteles dar ce legatura are egr de joasa presiune de sub masina daca eu pe loc turez masina si o duc la 90°C si daca pornesc clima pe auto scade temp si sub 70,chiar astazi am tot facut teste,daca merg cu masina cu 60km/h sau peste de la 90°C la 70°C scade in maxim 1minut indiferent ce turatie am la motor.Termostatul sub 72°C ar trebui sa inchida maxim si sa nu scada mai jos temperatura dar daca o las pe auto scade si sub 69°C pe loc la relanti.
lupukel
Da-mi te rog primele 7 caractere din seria de sasiu sa vad exact ce model ai si cum arata tot ansamblul egr.

Legat de intrebarea ta, cata vreme ai clima pornita, masina face transfer de caldura catre radiatorul de la clima si e normal sa scada temperatura antigelului chiar daca termostatul e inchis.

Problema la tine probabil ca este faptul ca nu ajung destule gaze fierbinti inapoi in cilindri ca sa ajute motorul sa ramana cald.

Cand o turezi in gol e normal sa iti creasca pentru ca ii dai mult mai multa motorina decat are nevoie sa sustina sarcina si atunci diferenta de energie produsa se disipeaza in energie termica, si ti se incalzeste motorul.
costas78
Clar este ceva in neregula atunci daca temperatura scade atat de rapid chiar sub 70 de grade. Am discutat cu cineva cu motor 1.6 130CP si imi spune ca el are in permanenta si vara si iarna temperatura in bord afista pana la nivelul de 50%, adica liniuta mica si cea lunga, pana la jumatate, aprinse mereu. Masina are termoplonjoane pe circuitul de racire...chiar a schimbat 2 anul trecut si incalzirea motorului se face extrem de rapid si are caldura in habitaclu in maxim 8-7 minute de la pornire daca motorul a fost in sarcina.
kornelus2011
Astea sunt primele 7 :VF1KZNA.Pai caldura imi da si mie repede nu e problema,am deconectat bornele la baterie si acum iarasi am trepidatiile alea urate dar nu tot timpul doar atunci cand accelerez mai tare,cred ca se leaga una de alta.

Dupa mai multe cautari pe net am gasit o schema cu managementul termic si pana la urma are o supapa comandata electric care tine apa in motor pana la 80°C.Ai avut dreptate Lupukel ca are o supapa,banuiesc ca este dusa,trebuie sa o verific.
lupukel
Nu e neaparat sa fie dusa supapa, la mine a fost dusa electrovana care o comanda.
kornelus2011
Si aia pe unde mai e sau este pe supapa?Gasesc cumva pe unde se afla piesa si dau de alta care nu stiu unde e:))si cum se verifica?
lupukel
De aia ti-am cerut primele 7 din seria de sasiu, ca sa vad ce model ai (KZNA) si sa ma uit in Dialogys la scheme, doar ca n-am avut timp azi, si nici maine nu o sa am ca o sa fiu pe drumuri.

Cauta aplicatia dialogys, ia ultima versiune pe care o gasesti si poti sa te uiti si singur. Cred ca am vazut si prin unul din forumurile de aici topicuri cu dialogys dar nu mai stiu pe unde.

Sau iti bagi toata seria de sasiu pe partsouk si gasesti schemele pentru tot.
kornelus2011
Supapa este in fata radiatorului in partea stanga a termostatului,destul de greu de ajuns acolo,urmeaza sa verific care este problema.

16 Oct 2021, 09:13:
Gil26 iti multumesc pentru acele documente,pm nu pot sa iti dau pentru ca nu ma lasa,Vn:VF1KZNA0650942686
lupukel
In principiu, pe traseul de aer valvele sunt actionate fie electronic cu motorase pas cu pas, cum e cazul valvelor egr mai noi, fie pneumatic, cu vacuum.

Daca e actionata cu vacuum cel mai simplu e sa urmaresti furtunasele de vacuum si ajungi la electrovana care cel mai probabil e defecta. De obicei e jntr-un loc accesibil, aproape de pompa de vacuum. N-ar trebui sa fie scumpa, a mea a fost in jur de 100 lei.

Daca e actionata cu motoras pas cu pas e mai complicat, fie cauti motorasul la dezmembrari fie inlocuiesti supapa/valva cu totul.
kornelus2011
O sa ma apuc sa verific da ceva tot nu da bine,daca supapa aceea deschide la 80°C(cum scrie pe schema motorului),termostatul meu ar trebui sa deschida minim la 80,atunci ar trebui sa deschida maxim la 87,dar mie imi deschide acuma la 72 si aia ar insemna ca maxim ii 80,atunci imi deschide si supapa la 80 si termostatul?Imi e ca vechiul proprietar sa fi schimbat termostatul si in loc de 87 sa fi pus de 80°C.
lupukel
Dupa capul meu, supapa respectiva ar trebui sa fie normal inchisa, adica sa nu treaca in admisie gaze fierbinti, iar la pornire sa se deschida la maxim, dupa care sa inchida gradual pana ajunge la 80. Adica exact invers, sa se inchida complet la 80 si sa nu mai treaca gazele fierbinti in admisie.

Dar na, imi dau si eu cu presupusul.
kornelus2011
Inteleg dar noi doi vorbim de doua lucruri diferite:)))tu spui de o supapa pe gazele arse,dar eu vorbesc despre o supapa electrica care tine apa in motor pana ajunge la 80°C ca sa o incalzeasca repede si numai apoi intra rolul termostatului,(asa arata in schema la motor 1.6 dci),nu ma lasa sa atasez poza ca sa vezi exact despre ce vorbesc,nu stiu daca am voie sa pun link cu acel site.
lupukel
Eu cred ca nu cauti problema unde trebuie. Din ce imi descrii tu, piesa pe care o cauti pare sa fie exact termostatul.
kornelus2011
Nu stiu daca am voie sa pun linkul (scuzati daca este greseala) https://www.e-automobile.ro/categorie-motor...75-130-dci.html ,aici este exact motorul meu 1.6dci,dai scroll pana l-a schema cu lichidul de racire si vezi ca mai este o supapa electrica ce deschide la 80°C,la mine la 72°C imi deschide termostatul si se incalzeste radiatorul,in mers dupa ce ajunge la 72 si deschide termostatul imi scade la 71 sau si mai jos in functie de ce viteza am si de cat este de scazuta temperatura afara,daca merg cu maxim 100km/h imi sta la 72 si de acolo nu urca nu scade,exact la valoarea aia deschide termostatul,dar daca ar functiona supapa ar trebui sa urce la 80 si mai apoi sa deschida termostatul,de aici cred ca a fost schimbat termostatul si s-a pus 1 cu deschidere la 80 in loc de 87(care deschide la 80 de inceput),daca am inteles bn daca ar fi sa scada apa sub 80°C ar trebui supapa sa inchida iara.
xmisterx
kornelus2011 electrovalva aia nu are treaba cu racirea motorului, ea este actionata o singura data atunci cand motorul este rece, dupa ce motorul a ajuns la temperatura optima acea valva nu mai este alimentata si ramane deschisa pana la urmatoarea pornire la rece, faptul ca la tine oscileaza temperatura atat de mult mai ales in mers este semn ca termostatul sa decalibrat sau a ramas blocat pe dechis. Daca motorul nu ar avea acea electrovalva, cu termostatul defect, motorul s-ar incalzi mult mai greu, asa cum se intampla la 1.5 dci care nu are acea electrovalva. Eu cerd ca la tine problema este termostatul.
kornelus2011
Sa zicem ca este asa,trebuie sa fac undeva la 15km ca sa imi ajunga apa la 72°C,ii foarte mult pentru un sistem care are o piesa ce are rolul sa ajute la incalzire rapida,in 15 km orice masina ajunge la 72°C poate chiar la 90,schema arata ca supapa trebuie sa tina apa pana ajunge la 80°C si debea apoi da drumul la apa spre termostat,mie imi deschide termostatul direct la 72,uita-te atent pe schema A si B in acelasi timp,tu spui ca supapa functioneaza la prima pornire,ar trebui la prima pornire sa ajunga apa la 80 pana deschide termostatul.Inca ceva,daca ar fi termostatul blocat pe deschis la 50-60°C radiatorul trebuia sa fie cald,se incalzeste la fix 72.
xmisterx
Sa zicem ca este asa,trebuie sa fac undeva la 15km ca sa imi ajunga apa la 72°C


Pai zi asa, in cazul asta cred ca electrovalva aia este defecta sau comanda ei iar termostatul este decalibrat sau defect.
kornelus2011
Asta este piesa 71654301001 care pierde apa.
kornelus2011
Pentru cei ce mai au probleme sau o sa se mai intalneasca cu ceva asemanator,am schimbat termostat + acea supapa,iar acuma in bord arata mereu jumate,iar temperatura sta la 90°C.
lupukel
Bravo, si mersi. Eu unul am mai invatat ceva cu ocazia asta.
xmisterx
Deci nu doar valva aia era buba, a fost si termostatul, bine ca ai rezolvat.
Lyvache
QUOTE(kornelus2011 @ 25 Oct 2021, 08:20)
Pentru cei ce mai au probleme sau o sa se mai intalneasca cu ceva asemanator,am schimbat termostat + acea supapa,iar acuma in bord arata mereu jumate,iar temperatura sta la 90°C.
*


salut, este greu de schimbat aceea supapa? Pe unde este pozitionata?
Criy89
Am si eu un renault megane 3 cu probleme la temperatura apei... in general am o line la apa si cand urca la 3 linii din nou scade la o line .. apoi urca la 3 si iar scade. Am schimbat flansa cu termostat si senzor .. dar tot asa se comporta
Axe
Si la mine se comporta asa, sunt curios ce inseamna liniile alea in grade!?
Criy89
Am vorbit la service din nou ..imi spune ca ar fii instrumentul de bord
silvanu96
Ei na ...
Eu zic ca ai aer acolo in instalatie , de aceea variaza indicatia.
Mai lasa sa vezi daca isi revine, daca nu , trebuie sa te duci la un service care are scula aia desteapta de vid ...
swimm3r
Si la mine se comporta la fel, cand indica mijlocu scalei, cand o linie. Am schimbat termostatu si un timp statea la mijloc.

De cand a venit frigu, urca mai greu la jumatea scalei.

O fii de la histereza, cine stie?! Nu imi mai bat capu...
Voi cu ce program cititi dtc-urile? Ddt4all? Clip?
Ryokua
QUOTE(Axe @ 25 Jan 2022, 10:45)
Si la mine se comporta asa, sunt curios ce inseamna liniile alea in grade!?
*



Am gasit video-ul acesta care arata functionarea indicatorului de temperatura. Din pacate nu are subtitrare, dar poti vedea ca la 50° se aprinde prima liniuta si la 75° cea dea doua, mai lunga. Din auzite, nu stiu daca e si adevarat, termostatul se deschide treptat, iar cand ajunge la temperatura optima e deschis complet si de asta ar fluctua temperatura. Eventual, ce poti sa faci e sa verifici bujiile de la antigel si sa le inlocuiesti in caz ca sunt arse. Ale mele erau arse, le-am schimbat, tot scade la o linie cand e frig si daca stau mult pe loc, dar urca inapoi destul de repede.
https://www.youtube.com/watch?v=vVsTm_VhslI&ab_channel=Bugra
ProfiBv
Una dintre conditii , pentru cuplarea " termoplonjoanelor " este sarcina de pe alternator.
Prioritate are reincarcarea bateriei dupa ultima pornire , apoi daca mai ai si alti consumatori electrici porniti mai consuma si ei ceva putere din alternator.....
Cu cat bateria e mai buna ( si/sau mai incarcata ) cu atat mai repede ECU va da unda verde altor consumatori .
swimm3r
Termostatut se deschide mecanic... sau despre ce termoplonjon vrei sa zici?
ProfiBv
Pe langa bujiile de incandescenta normale de diesel , sumt unele suplimentare si foarte asemanatoare care incalzesc antigelul .Practic este un bloc(piesa) din aluminiu in care sunt infiletate tot 4 buji controlate de un alt releu .Se gasesc sub capitonajul rotii inspre farul stanga fata .
swimm3r
Nu am auzit inca de asa ceva. Posibil ca sambata sa merg sa schimb uleiu, si cu ocazia asta ma pun sa caut si termoplonjoanele.

Toate diesel-le au aceasta componenta, sau e feature pt tarile nordice?

Mersi.
Gil26
Despre aceste bujii aditionale este vorba, vezi atasat pentru MeganeIII K9K (iar discutii\detalii despre ele se gasesc mai ales pe forumurile rusesti).
ProfiBv
QUOTE(swimm3r @ 17 Feb 2022, 23:29)
...Toate diesel-le au aceasta componenta, sau e feature pt tarile nordice?...
*


Masina din semnatura e de Franta (nu e o configuratie de tari nordice) , cred ca dotarea tine mai ales de norma de poluare Euro 5 .
Ryokua
QUOTE(swimm3r @ 17 Feb 2022, 22:29)
Nu am auzit inca de asa ceva. Posibil ca sambata sa merg sa schimb uleiu, si cu ocazia asta ma pun sa caut si termoplonjoanele.

Toate diesel-le au aceasta componenta, sau e feature pt tarile nordice?

Mersi.
*



E o teava bombata practic, in care is infipte 4 bujii incandescente. Ca sa ajungi la el, dai jos carenajul de la roata fata stanga, si e chiar acolo, in spatele proiectorului de ceata. Cele originale sunt hidria, dar singurele pe care le-am putut gasi sunt acestea iskra, pe care le folosesc majoritatea rusilor care au facut tutoriale despre inlocuirea lor. Atentie totusi, blocul incalzitor e din aluminiu, si eu am reusit sa il sparg pe al meu cand am incercat sa schimb bujiile. S-ar putea sa fi fost un incident izolat, intrucat ale mele erau efectiv sudate, una dintre ele iesind fara filet.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.