Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Megane 3 nu mai pornește
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane III
Pages: 1, 2
obroceacosmin
Am un megane 3 euro 5, motorina. motor 1870cmc si vreo 131 cp. De la un timp face probleme la pornire, dar aleator. Pun cartela in contact imi da OK si cand apas pe butonul de start/stop scoate un zgomot ciudat si nu porneste. Apas inca o data ca si cum as opri motorul, dupa care apas inca o data si porneste. Aceasta problema a aparut din ce in ce mai des de ceva vreme. Am citit putin pe forum dar am zis totusi sa postez, cred ca un topic ar rezolva si problema mea si problema altora. Mentionez ca pana acum nu am fost la nici un service cu ea. Problema care a mai aparut dar nu la megane 3 ci la megane 2 au fost cu alternatorul.

Multumesc anticipat ! excl.gif

8 Dec 2014, 12:47:
Nu s-a mai lovit nimeni de aceasta problema ?
loganmpi16
Nu o sa-ti raspunda nimeni pana nu ne dai ne dai mai multe detalii: cati km are masina (reali); ce fel de zgomot se aude cand nu porneste, de unde se aude acel zgomot. Eventual, sa faci o inregistrare audio sau video si sa o postezi. Si poate nici asa nu te putem ajuta pentru ca nu suntem laga masina si nu ne-am confruntat cu situatia ta. Cel mai bine ar fi sa faci o vizita la o reprezentanta Reno.
obroceacosmin
Masina are 180 000 km. Nu cred ca se va auzi nici la inregistrare audio si nici la video nu cred ca isi poate cineva da seama. Zgomotul este ca un harait si nu se opreste pana nu apas pe butonul on/off din nou. De reprezentanta Reno sunt mai mult decat satul - profesionalism , preturi, seriozitate blink.gif .
loganmpi16
Se aude ca un carait de electromotor (bendix?) Acesta cupleaza, sau se invarte in gol?
obroceacosmin
Cred ca e un sunet de invartit in gol. Ca si cum ar da un rateu (ceva de genu).
Catalinmodena
Electromotorul
loganmpi16
Clar, electromotorul!
Se invarte in gol ca in videoclipul asta https://www.youtube.com/watch?v=xVaouexYI40 ???
obroceacosmin
La mine se sting toti marotii din bord imi da OK si dupa ce apas e ca si cum ar fii pornita, nu ramane nimic aprins, nici baterie nici bujie, nimic nimic, dar simtomul pare a fi ca acesta, dai la automat si nu face nimic. huh.gif
loganmpi16
Daca electromotorul invarte iar bendixul nu cupleaza, este bendixul de vina. Daca nu se invarte, este electromotorul
obroceacosmin
OK. Multumesc. Cand am timp voi merge cu ea la service si va voi anunta care a fost problema ce am inlocuit si costurile reparatiei !

Multumesc inca o data pentru ajutor ! coolspeak.gif
m3st_tce
Si la mine se mai intampla, cam la 20% din cazuri. Zgomotul e de la pompa.
Probabil isi face un check si nu e inca pregatita sa porneasca. La a doua apasare porneste intotdeauna.
Chiar daca e o chestie suparatoare, nu m-a preocupat.
catalinEco
Apropo de pornirea la rece am o nelamurire si eu:
- daca e mai frig, la apasarea butonului Start/Stop mai intai apare simbolul de "bujii incandescente" (asa cum e si normal), dar care se stinge dupa doar aproximativ 2 sec, iar apoi electromotorul porneste motorul.

Am observat ca intervalul de ~2 sec nu creste atunci cand se face mai frig.

La temperaturi pana in aprox. -5*C e ok, dar cand e si mai frig de atat, cele 2 sec. mi se pare insuficiente pentru incalzirea camerei de ardere.

Astfel, in jurul Revelionului la temperaturi de -17/-20*C am avut surpriza neplacuta ca masina sa porneasca abia din a 5-a sau a 6-a incercare.
De atunci insa, la temperaturi mai "blande" a pornit mereu din prima.

Exista vreo metoda de prelungire atunci cand e cazul a perioadei cat functioneaza bujiile incandescente inainte de pornirea motorului?
marius80_eugen
Eu am impresia ca bujiile raman aprinse poate la o capacitate mai mica si DUPA pornirea motorului. La mine dupa prima pornire la rece , dimineata , se aude un zgomot intens , ca de generator electric , desi am toti consumatorii opriti , adica fara multimedia , fara sunet , fara lumini , fara clima. Zgomotul acela de electric se diminueaza incet cam dupa 1 minut de la pornire si cam dispare de tot dupa 2-3 minute.
M-am obisnuit sa opresc totul inainte de a opri motorul seara si chiar sa mai stau 2 minute cu motorul pornit , dupa ce ajung sa se raceasca turbina , sa se mai incarce bateria ... si vad ca rau nu fac.
Pornirile acelea nereusite poate le-ai avut din cazua carburantului slab calitativ sau invechit in rezervor sau chiar a curentului slab din baterie.
Eu am observat ca la pornirea dupa 3-4 ore de nefolosire , se aprinde pentru jumatate de secunda doar acea rezistenta si apoi porneste (fara acel sunet intens de generator), dar dimineata cateodata mi s-a parut sa sta cam 2 secunde , cateodata 3 , dar nu am avut parte de geruri mari , asa ca nu stiu daca sta vreodata mai mult de 3 sec. Poate nu e bine sa stea nici prea mult , consumand mult din baterie cu incalzitul , te trezesti ca nu mai are apoi putere sa porneasca motorul din cauza demarorului slab alimentat ...
catalinEco
Merci pentru raspuns.

Asa am auzit si eu ca bujiile incandescente mai raman aprinse si dupa pornire cateva secunde/minute; depinde de temperatura exterioara.
Curiozitatea mea era daca ar putea ramane mai mult si inainte, dar cum ziceai si tu e posibil sa afecteze bateria daca ar sta mai mult.
Daca cei de la Renault au gandit asa sistemul trebuie sa stie ei de ce.

Oricum, avand in vedere ca am avut acel "rateu" doar atunci pe ger extrem (rezervor plin in proportie de 25%, motorina OMV), iar de atunci merge totul ceas nu are rost sa-mi mai bat capul pe tema asta. smile.gif

Oricum e cam clar ca motoarelor si mai ales celor diesel nu prea le place iarna.
b76bgaarh
bujiile sunt toate bune? ca la temperaturi de astea normale poate porni si cu ele arse.

bafta.

ps daca bujiile sunt bune vezi la megan 2 ce probleme mai pot aparea.
catalinEco
O sa testez si bujiile la urmatoarea revizie. Inca nu stiu daca mai sunt bune sau nu, dar o sa vad.
La temperaturi "umane" chiar porneste nomal.

Merci.
catalinEco
Azi-dimineata la -6*C a pornit asa frumos ca si cum era motorul cald deja. wub.gif
b76bgaarh
ai una sau doua bujii, duse.
catalinEco
O sa verific la revizie.
Dar de ce esti asa sigur? smile.gif

Apropo, daca trebuie schimbate se recomanda sa le schimb pe toate ca la benzina sau nu-i musai?
nevro21
ce se intampla cu bujiile dupa ce pornesc motorul :

https://www.youtube.com/watch?v=Mv8uVVE6dtI
catalinEco
Foarte util filmuletul, chiar il vazusem si eu cu vreo luna in urma.

Urmaresc de ceva timp turorialele lui Cristi si il admir.
L-am si vazut intr-o zi asta toamna prin Timisoara cu loganul lui la fel de faimos. smile.gif
marius80_eugen
Eu acum m-am prins ca tot tu spuneai si de caldura la motor , deci VERIFICA bujiile ca astea au un mare rol si la pornire la rece , dar si la incalzire in general. Se verifica la testul CLIP destul de usor , vezi ca valorile trebuie sa fie cat mai apropiate una de alta . Bine ar fi sa fie verificate si la rece dar si la cald.
Iarna incearca sa ai motorina si combustibil cat mai mult in rezervor , nu se mai creeaza condens, cristale de gheata si altele, ca sa nu mai spun de stabilitate la drum ! icon_mrgreen.gif Vezi ca masina incearca sa faca si regenerari din cand in cand si nu cred ca le face cu rezervorul aproape gol.
nevro21
daca nu ai clip merge cu aparatul de masura ( vezi pe site la cristi, nu are rost sa despic eu firul in 4 ) , si schimba ca il fortezi un pic la pornire , si cine stie ce probleme apar pe termen lung . Totusi nu sunt o avere ( parca vreo 100 150 lei toate , sper sa nu vb prostii) .
@marius80 : chiar crezi ca nu ai preincalzitor de motorina ??? si app de asta eu am motorina de lukoil ieftina ( cea mai prosta posibila ) , si inafara de zgomotul de tractor de 15-20 sec la pornire nu am avut alte probleme la -12,-15 grade .

Offtopic : vezi ca multe tutoriale ale lui cristi , se aplica si la noi .
marius80_eugen
Daca tu vb. de bujii si spui ca sunt 100-150 lei toate , da , vb. prostii. Atat este doar manopera din cate stiu eu. Motorina "cea mai proasta" nu cred ca poate fi definita , pentru ca poti sa o cumperi si de la tractoristi , dar asta nu inseamna ca este neaparat proasta. Poate tu bagi de la un Lukoil mai nou sau poate ca la tine nu s-au manifestat efectele negative.
Eu nu stiu de preincalzitor , asa ca nu te contrazic , dar pot sa spuna altii ce are si ce nu. Zgomotul de tractor se pare ca majoritatea il avem , nu doar tu , dar motorina proasta dauneaza in timp la MULTE componente foarte scumpe. Aduna doar injectoarele si pompa de motorina , ca nu mai vb de FAP si te iau ametelile. De asta personal incerc sa folosesc motorina buna si ceva aditvi de calitate testati de multi ani de multe persoane.
catalinEco
QUOTE(marius80_eugen @ 12 Feb 2015, 21:03)
Vezi ca masina incearca sa faca si regenerari din cand in cand si nu cred ca le face cu rezervorul aproape gol.
*


Din fericire eu am scapat de bataia asta de cap pentru ca nu am FAP.
obroceacosmin
Revin cu raspunsul la problema pentru care am deschis topicul. S-a agravat problema si am mers la service. Dupa desfacere s-a constatat ca problema apare de la bendix si carbuni. I-am schimbat astazi si nu am apucat inca sa testez foarte mult dar pare OK. Toata distractia m-a costat undeva la 350 ron la un service ACC (auto check center ) local. Au muncit un pic baietii pentru ca este bagat putin mai rau, cu demontarea bateriei si multe alte plastice.

Multumesc celor care au luat in calcul acest post si au considerat ca 5 minute pot aloca din timpul lor pentru a posta.
sonido
Se pare ca am o problema dupa ce am citit pe aici.
La mine nu se sting toti martorii.
Interesant este ca masina este abia luata. Cei de la Meridian mi-au facut testele si au zis ca nu are nici o eroare sau defectiune motorul.
Totusi mie imi ramane un martor aprins. Dispare dupa ce porneste masina.
Am atasat si o fotografie.
IancuMIC
Asa trebuie. biggrin.gif
Nu e nicio anomalie.
sonido
pfuai și ce i-am dat în gura motorului pana acum. Am zis ca poate se mai 'curăță'. N-am lasat-o de 3500-4500 ture. Acum revin liniștit la stilul meu de condus. ☺Mulțumesc de intervenție.
John A.
Megane 3 2011, face la fel, si e normal. Check-engine dispare dupa ce pornesti motorul. La fel face si la opel (vectra, asta si frontera pot confirma.
bebitza_cbs
Pregatirea masinii pentru iarna a necesitat si schimbarea a doua bujii (1 si 3 erau arse). Bujia BERU GE 110 se gaseste in magazine cu preturi cuprinse intre 106 - 120 lei. Pentru inlocuire va trebuie o cheie tubulara lunga de 10, un prelungitor, o cheie cu clichet si un brat flexibil cu magnet. Capacul are doua suruburi spre spate si doua cleme in fata langa joja, teava de la turbo vreo 3 suruburi, timp circa 15 min.**atentie la filetul din chiulasa. Bafta!
madluk
Salut. Bujiile BERU GE 110 sunt compatibile pentru Megane 3 - 1.5dci ,78 kw(an 2010)?
I.Neagu
Salut,

Cum iti dai seama care bujii sunt arse? Un prieten a fost la reprezentanta si i-au spus care o problema cu o bujie dar nu i-au spus cu care. Poate sa ne ajute vreun coleg in bucuresti (preferabil sector 6) cu clip sau o metoda de masurare pentru a ne da seama care sunt defecte pentru a le inlocui?
madluk
Salut. La mine porneste mai greu la temperaturi scazute (scoate si fum la pornire). Cred ca indicat este sa le schimbi pe toate.
petree
Bujie recomandata Megane 3 110cp 81kw


Azi 03.12.2017 costa:

BERU GE110 87 lei bucata

Bujie Renault 8200682592 costa 70 lei
madluk
Am dat si eu comanda ieri pentru Bujie Renault 8200682592, dar agentul de la epiesa mi-a transmis ca nu mai au pe stoc si cand vor primi va fi alt pret( peste 80 lei). Asa ca am comandat in alta parte cu 81 lei bucata si transport gratuit.

3 Dec 2017, 16:53:
Am dat si eu comanda ieri pentru Bujie Renault 8200682592, dar agentul de la epiesa mi-a transmis ca nu mai au pe stoc si cand vor primi va fi alt pret( peste 80 lei). Asa ca am comandat in alta parte cu 81 lei bucata si transport gratuit.
silvanu96
Nu-ti arata care e arsa. Trebuie sa le iei la rand cu un ohmetru.
In nici un caz sa nu puneti + pe ele ,pentru ca sunt de 4,4v.
Masina de noua vine cu Beru, dar daca comanzi bujii originale vei primi BorgWarner.
Faza cu schimbat toate 4 ,personal mi se pare chestie de marketing. Urmariti testele pe youtube.
Diferentele intre ele (intre producatori) sunt nesemnificative pentru un motor ca 1.5dci.
Eu momentan pe masina mai am 2 Beru originale, un Borg si un MagnetiMarelli.
madluk
Salut. Am schimbat bujiile, dar tot greu porneste la rece. Invarte de cel putin 8-9 ori pana sa porneasca( si fum la pornire). Dupa prima pornire dimineata, porneste bine toata ziua. Am observat ca pe furtunul de tur de la para de amorsare am bule de aer.
Am urmatoarele intrebari:
1. Este normal sa am bule de aer pe instalatia de alimentare si care ar putea fi cauza?
2.Testul la injectoare se poate face cu injectoarele pe masina sau este recomandat sa le scot si sa le fac pe stand?
chivereanumarian
Bule de aer asa sunt la toate, ție îți trebuie un tester bun pus pe mașină!
espacern
QUOTE(madluk @ 10 Dec 2017, 15:37)
1. Este normal sa am bule de aer pe instalatia de alimentare si care ar putea fi cauza?
2.Testul la injectoare se poate face cu injectoarele pe masina sau este recomandat sa le scot si sa le fac pe stand?

NU...instalatia este bine sa fie presurizata fara prezenta aer in interior.

Mergi la un atelier specializat si solicita test debit retur cu borcanase....se face fara demontare.
madluk
Multumesc "espacern". Sa vad unde gasesc un atelier pentru acest tip de test. La Bosch Car Service au spus ca trebuie demontate pentru un test complet si corect.
gangara
QUOTE(silvanu96 @ 3 Dec 2017, 18:48)
Faza cu schimbat toate 4 ,personal mi se pare chestie de marketing. Urmariti testele pe youtube.
*


Insa tot pe YT sunt filme in care arata clar randamentul unei bujii dupa nici 50k km. Chiar daca nu este arsa , deja de la 30 k km randamentul incepe sa scada spre 50%. S-a ars una, ai schimbat o doar p aia, insa celelate au randament scazut.
De aceea este de recomandat schimbate toate.
silvanu96
Ce inseamna randament scazut la o astfel de bujie?
Pentru ca , folosind o fizica simpla pe care o stim cu totii, ea va fi din ce in ce mai incandescenta, cu trecerea timpului de functionare (uzura), culminand cu arderea ei.
Asa cum e normal, fiecare face ce vrea cu masina lui (unii schimba uleiul la 20mii ca asa zice in bord, unii il schimba la 10mii pentru ca a observat ca dupa 15mii e un fel de pacura...). Daca consideri ca la momentul arderii unei bujii trebuiesc schimbate toate, este alegerea ta.
Eu spun ca, un motor cu bujii noi, nu merge cu mult mai bine decat unul care primeste bujii noi, doar cand se ard.
marius80_eugen
Eu stiu ca bujiile nu se mai incalzesc, nu ca se incalzesc prea tare. Ele au un releu care le da tensiunea si timpul de functionare, nu se incalzesc ele cat vor.
Din tester se vede usor daca sunt ok sau nu. Daca omul stie ca bujiile nu au fost schimbate niciodata si la cele noi va avea garantie 2 ani, atunci sa le schimbe, altfel, nu are rost. Bujiile noi pot ceda mai repede decat cele vechi, nu mai spun de problemele de demontare si montare ale bujiilor incandescente ... unde trebuie mare grija.
azaghorth
Folosind aceeasi fizica simpla pe care o stim cu totii (sau macar unii...) un rezistor sub actiunea caldurii va imbatrani (adica ii va creste rezistenta electrica,R).Gasesti ecuatia lui Arrhenius daca vrei sa stii exact cu cat...
Tot din fizica luand formula P=U*2/R vom vedea ca pentru aceeasi tensiune aplicata (4.4V la bujia Megane),crescand valoarea rezistentei bujiei puterea disipata va scadea...ca urmare putem zice ca are un randament scazut wink.gif
q.e.d

silvanu96 conform teoriei tale becurile din casa ar trebui sa lumineze din ce in ce mai tare inainte sa se arda...si sa culmineze cu un scurtcircuit;ai observad vreodata sa se intample asa?

In cazurile astea "ars" e mai degraba intrerupt (rezistenta mare) decat scurtcircuit (rezistenta mica).

O bujie noua are cam 0.15Ohm rezistenta (Beru GE 111 cu 4.4V si 25A),masoara o bujie obosita si vezi: e mai mare sau mai mica rezistenta ei?
silvanu96
Ce este intr-o bujie incandescenta?
O spira dintr-un aliaj metalic ce se inroseste. Ce se intampla in timp ? se arde ,se consuma, se oxideaza, deci se micsoreaza sectiunea.
Exemplul cu becul este eronat pentru ca totul se intampla in mai putin de o secunda.
Cum ti-a dat tie aia noua 0,15 nu stiu, scrie pe ea? Eu le-am masurat si valorile erau varza .
In concluzie, ca poluam topicul, imi mentin parerea ca bujiile incandescente se inlocuiesc cand se ard, nu la o perioada de timp, pentru ca imbatranesc si le scade randamentul.

ionutgligan82
si eu le-am schimbat toate fiindca nu se mai inroseau decat f putin adica mai mult varful. Iar cele noi in acelasi interval de timp se inroseau aproape la maxim. Fcaeti probe cu o sursa de 4.4 volti si tineti una noua timp de 2 secunde dupa care cealalta veche care are peste 1.2 sau 1.6 ohmi si vedeti diferenta...
silvanu96
Defapt totul se rezuma la: 800 grade in 4 secunde.
azaghorth
QUOTE(silvanu96 @ 13 Dec 2017, 16:22)
Ce este intr-o bujie incandescenta?
Ce se intampla in timp ? se arde ,se consuma, se oxideaza,  deci se micsoreaza sectiunea.
Astea sunt presupunerile tale
Exemplul cu becul este eronat pentru ca totul se intampla in mai putin de o secunda.
Esti foarte nostim,ai stat langa bec sau langa bujie sa masori timpul de defectare?
Cum ti-a dat tie aia noua 0,15 nu stiu, scrie pe ea?  Eu le-am masurat si valorile erau varza .
Si din legea lui Ohm care o stim cu totii R=U/I, si anume 4.4V/25A si din masurate,o bujie noua pe acolo arata pe la 0.15-0.17Ohm (cu o toleranta desigur).
In concluzie, ca poluam topicul, imi mentin parerea ca bujiile incandescente se inlocuiesc cand se ard, nu la o perioada de timp, pentru ca imbatranesc si le scade randamentul.
Am oferit informatie corecta,bazata pe formule.Nu cred ca polez nimic

*


Tocmai ca de aia se "arde" bujia pentru ca se imbatraneste.Studiaza sa vezi ca la orice componenta electrica se reduce perioada de viata cu cresterea temperaturii.Dar nu vrei nicicum sa intelegi asta
A confirmat si colegul ionutgligan ca la o bujie obosita,arsa cum zici tu...rezistenta ei este mai mare nu mai mica comparata cu noua.
"Most glow plugs failures are due a break in the resistor coil"
break=intrerupere,nu scurt circuit nu oxidare...
silvanu96
Concluzia ta?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.