Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Check Start Stop + Battery Charging Fault + STOP
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Scenic, Scenic RX4, Scenic II, Grand Scenic, Koleos
andrisca.cristian
Salut, am cautat pe forum aceste erori, dar nu am gasit nimic similar cu aceasta problema la modelul Grand Scenic 1.6 dci.

Descrierea problemei

In iunie 2021 mi-a aparut in bord la un Renault Grand Scenic 1.6 Dci Model 2012 pentru prima data urmatoare eroare "Check Start Stop". Cand pornesc motorul apare prima data mesajul "Start Stop Activated" iar dupa la cateva secunde apare si mesajul "Check Start Stop" si sistemul nu mai functioneaza.

Acum dupa aproximativ 3 luni de la mesajul "Check Start Stop" imi apare in bord si mesajul "Battery Charging Fault + STOP".

Tin sa mentionez ca mesajul "Battery Charging Fault + STOP" nu apare tot timpul si apare in urmatoarea situatie:

- plec cu masina dimineata din parcare in bord apare doar mesajul "Check Start Stop", iar dupa ce parcurg undeva la 6-7 kilometri parchez masina, opresc motorul si cand ma intorc la masina sa plec din nou dupa aproximativ 20-30 de minute, pornesc motorul apare mesajul "Check Start Stop" si la 20 de secunde apare si mesajul "Battery Charging Fault + STOP", iar daca las masina cateva ore in parcare dupa ultima calatorie, aceasta eroare nu mai apare.

Am masurat tensiunea bateriei cu motorul oprit de mai multe ori si este intre 12,50 si 12,70 V, am masurat tensiunea si cu motorul pornit cand eroarea "Battery Charging Fault + STOP" nu este prezenta in bord si tensiunea este intre 14,50 - 14,80.

In schimb cand eroarea "Battery Charging Fault + STOP" apare in bord alternatorul nu mai incarca si tensiunea cu motorul pornit imediat dupa ce eroarea apare este undeva intre 12,40 - 12,70, iar daca merg cu masina cu aceasta eroarea in bord tensiunea din baterie scade treptat.

A mai intalnit cineva aceasta problema?

Credeti ca eroarea apare de la alternator sau de la baterie? Tin sa mentionez ca pe masina este bataria originala de aproximativ 8 ani.
myhay1208
Primul lucru ar fi sa schimbi bateria, sa fii sigur ca nu e de la ea. In plus, verifici mufa de control de la altenator. Cel mai probabil are 2 fire, unul de control si unul de feedback.
Al doilea lucru e sa verifici cu un tester (CLIP, de preferat) UPC-ul. Firele respective ajung acolo si e de verificat si dpdv electric.

Am avut cam aceeasi problema la Scenic-ul meu. Bateria mea a murit la scurt timp dupa ce a aparut mesajul. Chiar dupa schimbarea bateriei, aparea mesajul dupa 15 minute de la pornire. Alternatorul meu incarca bine, n-are nici o buba dar nu ii place conexiunea catre UPC. Am pus CLIP-ul pe ea si am reconfigurat alternatorul. Dupa asta n-a mai aparut nici o eroare.

andrisca.cristian
O sa merg sa inlocuiesc bateria pentru inceput si dupa o sa merg la un test CLIP.

O sa revin cu datalii dupa ce rezolv problema.

Multumesc!
megan2
Sau....ai putea sa testezi bateria, dar nu la un service ca aia au interes sa iti ia banii si sa iti spuna ca nu e buna.

myhay1208
Eu n-as mai testa bateria. Totusi are 8 ani... Eu zic ca l-a tinut mai mult decat bine.
andrisca.cristian
Salut,

Am inlocuit bateria cu una noua, mesajul "Check Start Stop" a disparut si sitemul functioneaza din nou, dar eroarea "Battery Charging Fault + STOP" apare din nou in aceleasi conditii: plec cu masina dimineata din parcare fara erori in bord, iar dupa ce parcurg undeva la 6-7 kilometri parchez masina, opresc motorul si cand ma intorc la masina sa plec din nou dupa aproximativ 20-30 de minute, pornesc motorul si la 20 de secunde apare mesajul "Battery Charging Fault + STOP", iar daca las masina cateva ore in parcare dupa ultima calatorie, aceasta eroare nu mai apare.

O sa merg saptamana urmatoare la Renault Pantelimon si o sa revin cu mai multe informatii.

Multumesc!
Gil26
Tinand cont de cele scrise destul de probabil ca trebuie si reconfigurat\reinitializat in calculatorul masinii schimbarea bateriei dupa erorile avute.
pistritu
QUOTE(Gil26 @ 16 Sep 2021, 10:13)
Tinand cont de cele scrise destul de probabil ca trebuie si reconfigurat\reinitializat in calculatorul masinii schimbarea bateriei dupa erorile avute.
*


+1
initiator daca doresti,vorbeste cu domnul Gil26 sa iti puna paginile din documentatie,cum se poate coda o baterie noua smile.gif
andrisca.cristian
Daca aveti documentatia necesara pentru codarea bateriei, va rog sa atasi un link. Multumesc!
Traian89
Salut asta mi sa întâmplat și mie de ceva timp și am tot mers așa până mă lăsat mașina. Adică mașină pornea da nu mai aveam servo , abs, cam nimic. Am schimbat bateria și îmi apărea la fel ,am pus 2 testere și mi-a spus că e de la alternator (problema electrica sau mecanica). Am mers cu el la reparat și nu mai am probleme. Pe alternator este o placa care da curent peste tot și are pe ea și releul de încărcare și periile. A schimbați mecanicul 150 piesa și 200 manopera. Sper sa ajute informația. Ideea e sa nu mergi așa că te lasă mașină când zici că nu are nimic. Drumuri bune.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.