Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: DTC
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Talisman
Alxseb
Salutare, ce parere aveti despre eroarea asta permanenta? O fi de la releu sau vreuna din bujii?
clau166
Salut.

Problema ta seamana cu cea discutata aici : https://www.reno.ro/DF025-t230838.html

In cazul meu au fost de vina bujiile.
Gil26
Atasat procedura de diagnosticare a erorii DTC038096 circuit pre-postincalzire (bujii preincalzire) pentru masina colegului: Talisman 2016 XFD motor R9M452.

LE: iar un topic mai detaliat este acesta: Link topic schimbare bujii preincalzire
LE: atasez procedura de montare\demontare a releului si bujiilor pentru R9M452, si o schema electrica (identica si pt masina colegului).
Alxseb
Multumesc pentru informatiile detaliate. In prima faza am masurat rezistenta bujiilor si la 1,2 si 3 am 0.9 ohmi iar la a 4-a am 43 ohmi. Banuiesc ca cea de-a patra are ceva probleme si voi incepe prin a o schimba, sa vad daca mai apare eroarea. Dupa care voi verifica cablajul dintre releu si mufele bujiilor si daca tot nu dispare eroarea am sa schimb releul de comanda sau cel putin poate imprumut unul pentru verificare, inainte de a da banii pe unul nou. Ar mai fi cablajul de la releu la calculator de verificat dar poate nu este atat de complicata problema.
Pe langa problema asta, imi mai apar cateva erori intermitente: dongle (DTC 95334A), eroare circuit injector 4 (circuit deschis sau scurt) si eroare pe lampi stop (circuit deschis sau scurt). Ultimele doua cred ca sunt de la ceva mufe oxidate si am sa le curat cu un spray de contacte, dar cel cu "Dongle" nu stiu cum o pot rezolva, cica ar avea legatura cu directia asistata. Va tin la curent cu ce rezolv intre timp.
Gil26
Cu mare drag (chiar daca se considera ca postez fara rost). Totusi masina nu este chiar asa de veche, putin ciudat ca ai asa multe erori\probleme.
Consider ca procedezi corect cu verificarile, in felul acesta poti sa elimini variabile\cauze, multi prefera sa inlocuiasca componente fara sa inteleaga\verifice corect si tot nu rezolva problema (sau chair genereaza altele). Nu pot acum dar editez postul si revin cu cateva detalii referitoare la dongle (destul de probabil ca am\gasesc), iar daca doresti poti da si cateva infomatii despre eroarea injector4 si chiar lampi stop.
Alxseb
Erorile erau intermitente si le-am sters, dar avand Clip pot face diagnoza oricand. Urmaresc cand apar si voi da mai multe detalii despre ele.
Gil26
Atasat si procedura de diagnosticare pentru dongle DTC95334A si ma bucur ca folosesti CanClip, este mult mai bine\corect de facut diagnoza (iar in procedura este detaliat ce si cum)
Alxseb
Salutare, problema cu bujia am rezolvat-o, era în scurt cea de pe cilindrul 4 și de aceea avea valoarea mare la măsurare. Rămâne să văd ce e cu celelalte erori intermitente, iau mufele la curățăt și revin cu date noi.
Damage23
QUOTE(Alxseb @ 15 Sep 2021, 21:17)
Salutare, problema cu bujia am rezolvat-o, era în scurt cea de pe cilindrul 4 și de aceea avea valoarea mare la măsurare. Rămâne să văd ce e cu celelalte erori intermitente, iau mufele la curățăt și revin cu date noi.
*



Salut. Ai rezolvat problema? Care a fost?
CristiDaciaSandero
Salutare, am și eu aceeași eroare, dtc 038096, de câteva zile, la o dacia sandero 2014, am remarcat din nimereală că unul dintre cele 3 relee din tabloul de siguranțe de sub bord se încălzește foarte tare, oare este normal?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.