Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Motor 1.4TCE
Reno.ro - Forum Renault Romania > Renault - Probleme frecvente, utilizare si reparatii > Megane > Megane III
Pages: 1, 2
toni1212
Salut, de curand am achizitionat un Renault Megane 3 1.4TCE . In scurt timp am avut probleme cu ganritura de chiuloasa, a umblat cineva la motor sa repare si dupa ce a reparat urmaotarea zi s a stricat motorul de tot. Am cautat peste tot motor 1.4tce dar nu am gasit nimic. As vrea sa va intreb, pot pune alt tip de motor pe masina de vreme ce nu il gasesc pe asta?
i_am_sleek
Salutare, din pacate nu iti pot raspunde la intrebare, din ce stiu schimbarea motorului cu un alt tip este o operatiune dificila atat din prisma montarii/asamblarii cat si a demersurilor legale de dupa.

Te-as ruga insa ca posesor de megane 1.4 tce sa imi dai mai multe detalii legate de problema ta. Stiu ca au fost ceva cazuri la masinile forjate ( in special in Germania) unde dupa utilizare intensa la turatie ridicata (avand trepte scurte) a existat o problema la garnitura de chiuloasa in dreptul cilindrului 3 care a avut ca efect distrugerea motorului. Ce kilometraj are masina ta ? Este cumva luata din germania ? Multumesc anticipat si succes in rezolvarea problemei
Laurentziu83
Fizic orice se poate, practic trebuie sa schimbi si instalatia electrica a masinii, alte calculatoare, alta cutie de viteze, etc. E mai ieftina o alta masina.

Cere o oferta pe pieseauto.ro pentru un motor ca al tau.
lupukel
Am vazut 1.4 tce si pe captur, dar nu stiu daca e fix acelasi motor. Poate ai noroc cu pieseauto cum zice Laurentiu.
Laurentziu83
Trebuie sa te interesezi ce indice motor H4J (tipul motor pentru 1.4 tce e H4J) e. E din 3 cifre (7xx, 8xx, ceva de genul). Pe ala il treci in specificatii cand ceri oferta de motor. Daca nu, poti cere asa si cei care fac oferta iti cer si alte detalii.
i_am_sleek
Nu a existat Captur 1.4 tce. Doar megane/scenic (2009-2013).
Silviu Escu
Salutari intregii comunitati!
Referitor la acest motor 1,4 TCE am auzit intr-un clip de o resoftare pentru problema arderii garniturii de chiulasa.
Stie careva dintre voi ceva referitor la asa ceva?
cj98czh
https://www.reno.ro/Fiabilitate-1-4-tce-131-cp-t305170.html

Da, este un pic problematic .. la un serach dat cu Gogu gasesti destule discutii mai ales pe forumuri din afara unde a fost vandut mai mult ..
Silviu Escu
Informatii vagi (sau n-am gasit eu ce trebuia) Pe mine ma sacaie pierderea de antigel total aleatorie sau n-am reusit eu sa o corelez cu ceva clar. Cam 200 - 250ml la cateva zile si pierderea este brusca. Motorul porneste din prima, trepideaza normal zic eu cat este rece, dupa ce se incalzeste pe loc pot jura ca am start & stop. Verificata pe elevator nu arata ca ar pierde pe undeva. Fum alb nu scoate, cand turez in borcan nu bolboroseste, antigelul este curat lacrima , nivelul de ulei este acelasi, in habitaclu nimic ud. Urmeaza sa o pun pe tester, posibil sa schimb garnitura de chiulasa preventiv cand ii fac distributia. Mai vedem! Pacat de ea ca arata f bine si merge bine. Cutia de viteze mi se pare aiurea ca etajare si nu ma obisnuiesc cu ea si de aici cred ca se trag problemele cu crapatul motorului. Masina este gandita clar pentru oras iar la consum n-au nimerit-o, 7.4 - 7.6 mixt nu este un consum wow dar nu este un lucru sa ma supere pentru ce livreaza in schimb.
PetreAir
Am ars eu garnitira de chiuloasa cred ca anul trecut prin vara si imi pierdea antigel (nu mult cam o cana cu apa completam si niciodata in timpul functionari doar dupa ce stationa mai mult de 1 zi da nici urma de pierdere pe nicaieri sau probleme in vas ( bule,ulei) in schimb aveam eroare pe cilindrul 1, probabil motorul se racea si isi facea loc antigelul prin mica fisura din garnitura.
La service cand au demontat au observat ca antigelul intra in cilindru 1 la piston, totul era curat ca si cum ar fi fost nou dar in dreptu cilindrului 1 garnitura avea o culoare diferita pe o portiune foarte mica de 2-3 mm ...am stat un pic cu o indoiala ca nu e de acolo da mecanicul ma asigurat ca pe acolo pierde ,dupa inlocuire merge ca uns motorul ( binenteles am inlocuit tot ce se putea pe acolo din moment ce sa demotat chiuloasa si tot era desfacut motorul chiar daca mecanicul spunea ca nu este necesar).
Singurul dezavantaj la motorul asta este consumul in oras (bucuresti) se duce in 12,7 si extern 7,5-8 ...este singurul lucru care ma pune pe ganduri ca ar trebui sa o schimb, mai cunosc persoane cu aceiasi motorizare si acelas consum il au nu am auzit pe nimeni sa aiba consumul pe care in spun ei de 10 oras si 7 extern poate daca mergi cu ea numai sub 1900 de ture cat iti recomanda si asistentul de schimbat viteze da la turatia aia nu are nici un zvac de putere in accelerare.

Ps. Citind forumurile externe ma panicasem...ca e distrus complet motorul fisurat sau chiuloasa fisurata deja cautam alt motor si ma speriau costurile si eram in dubii daca ma bag in investia de inlocuire a garnituri sau mai bine renunt la masina...se pare ca au fost putine cazuri de asa ceva din ce mi-a spus un inginer de la renault majoritatea au doar garnitura prajita din cauza mersului mult la peste 4500 ture ceea ce eu faceam si de asta am decis sa risc cu inlocuirea pentru ca nici un service nu iti garanteaza reusita daca pierderile nu se vad sau nu au convigerea ca pe la garnitura pierde (fum alb,bule in vas,ulei in vas sau antigel in ulei).
Silviu Escu
Multumesc pentru raspuns PetreAir!
Cristzp
Salutare, sunt nou pe forum, am un renault megane 3 2010 1.4 tce, de ceva timp pierd antigelul si pr tester imi spune missfire cilindrul 2, dupa schimbat bobinele intre ele schimbat bujie pe cilindrul ala (era uda) banuiesc ca este injectorul, acum va întreb, oare aceste 2 fenomene au legătură intre ele? Sa fie garnituea de chiulasa dusă?
ionbumbu1
cel mai probabil s-a ars garnitura de chiulasa la cilindrul 2. Iti trebuie o camera video pe usb cu fir care o conectezi la telefon și o bagi prin gaura bujiei.
Daca vezi pistonul curat, comparativ cu celelalte pistoane 1 si 3,ai găsit problema.
Missfire iti mai poate da și dacă nu inchide injectorul de la cilindrul 2 si iti pulverizeaza benzina. Dar in acel caz, pistonul nu va fi curatat, comparativ cu celelalte pistoane dacă te uiți cu camera video.
cj98czh
fisurarea garnituri de chiuloasa este o pb. des intalnita la motorul asta ..
Cristzp
Am înțeles, deci trebuie dusa la un mecanic care are asa ceca, acum am vazut ca sa ridicat ai nivelul la ulei depaseste maxim pe joja.. O să vad ce ii fac, apreciez raspunsurile voastre si un weekend cat mai frumos!
i_am_sleek
Cati km are masina ?
Cristzp
200k e adusa din germania anul trecut.
PetreAir
QUOTE(Cristzp @ 19 Nov 2021, 10:29)
200k e adusa din germania anul trecut.
*



Te sfatuiesc sa nu mai mergi cu ea exista riscul sa iti fisurezi blocul in zona cilindrului 2, am avut aceeasi problema pe cilindrul 1.
Schimba garnitura...si gandestete ce vrei sa mai schimbi ca tot se desface motorul este un motor foarte inghesuit. Unele piese nu se gasesc asa usor. Schimba si kitul de distributie chiar daca e lant daca il schimbi alta data te va costa manopera mult asa iti intra in cost .
tudor0000
salut, sper ca am intrat bine, da sincer am nevoie de cateva sfaturi ca is destul de disperat in momentul de fata, am luat un megane 1.4 tce din 2010 de 130 cai, cel cu benzina si turbo, si totul perfect cand s-a vazut masina, mergea brici, a facut numere si export si dupa 15 km s-a auzit o bataie in turatie, una peste alta masina a ajuns acasa pe platforma, motorul este desfacut, si am nevoie de biele, cuzineti, pompa ulei, si din pacate nu gasesc nici motor second hand, nici piese after market, si doar pe original, care sincer din ce am vazut ies cu costul la masina mai mult decat valoarea ei, oare merita sa bag piesele in motor o sa mai mearga, sau pot da masina la fier vechi si sa nu ma mai complic? s-a mai batut cineva de problema asta si sa faca motorul, tine? sau is doar bani aruncati?

Multumesc,
cj98czh
daca masina a fost luata de la dealer din UE trebuia sa mergi inapoi la el ca este obligat sa iti dea garantie, dar daca tu ai adus-o acasa si desfacut-o ... este mai greu dar nu imposibil ..
xmisterx
Si la o simpla cautare uite ce gasesti:

https://www.pieseauto.ro/oferte/motor-1.4-tce/
bgdrenault
Daca ti a facut bucata dupa 15 km, dupa DOAR 15 km, de ce nu te ai intors la ei?
Laurentziu83
Comanda motorul din dezmembrari, cere factura (oricum trebuie ca sa il treci in CIV la RAR), iar cu factura, constatul de la service-ul unde faci reparatia precum si factura masinii si garantia pe care ti-a acordat-o dealerul la masina, fa un mail catre dealer si vezi ce obtii.

Nu merita sa repari motorul cat timp gem dezmembrarile de motoare second care in general sunt in stare buna.
cj98czh
de unde stii tu ca sunt in stare bune? 1.4 tce oricum este un motor problematic .. eu as prefera sa pun piese noi inauntru, sa rectific chiuloasa, schimbat semeringuri de chiuloasa, pistoane, segmenti noi, etc ...
Laurentziu83
Inlocuitul chiulasei la a mea m-ar fi ajuns 15000 de lei (vreo 6000 de lei era chiulasa ES cheala, doar cu supape, fara arbori cu came); nu face masina atata, in conditiile in care am un motor arhaic. Am luat chiulasa din dezmembrari si am rezolvat-o cu 5000 de lei cu tot cu piese si manopera.

Cam cat crezi ca ajunge sa inlocuiesti pistoane OEM comparativ cu valoarea de piata a masinii?

Mi-e ca iesi mai ieftin sa iei un Megane de Anglia, sa-l testezi din UK pana aici, aici iei motorul de pe el, il pui pe a ta si de restul faci cotet de pasari.
cj98czh
cine vb. de oem?
Laurentziu83
Ok, cat costa pistoanele aftermarket? Sigur se potrivesc? Biele, cuzineti cu enspe mii de cote de selectat cand le cauti pe Dialogys...

Nu-i mai simplu sa iei direct motorul?
cj98czh
un service bun se descurca sau un mecanic bun ...
tudor0000
Am fost cu masina inapoi, nu a vrut sa o ia inapoi olandezu, si baiu era ca au fost facute actele de export pe numele meu si nu am mai avut ce face legal, mio dat totusi 800 euro inapoi din valoarea masinii da cam degeaba, si ca sa il dau in judecata nu cred ca am vreo sansa... .... Am sunat la toate dezmembrarile, nimeni nu mai are motor de 1.4 tce, toate sunt vandute..... Cei de la renault au motor reconditionat la 3500 euro fara anexe dapoi sincer valoreaza mai mult decat masina.... Sincer mas baga sa fac motorul da mii cam groaza sa bag bani si tot sa nu mearga, acuma din ce ziceau mecanicii vibrochenul sar putea rectifica si ar merge mult si bine... Apoi sincer nu stiu cum si ce sa fac, probabil ca singura varianta care imi ramane ii sa incerc sa fac motorul...
cj98czh
sau sa vinzi masina in starea in care este, mai recuperezi din paguba si iei alta, treci la pierderi si aia este ...

puteai sa citesti si tu putin inainte despre motorul de 1.4 tce ..
tudor0000
Partea buna la mine ii ca partea de sus a motorului ii buna, nu o fost afectata, blocul nui spart, am nevoie doar de biele, rectificat vibrochen, cuzineti, termoflot si pompa de ulei.... Apropo voi cum stiti ca vine pompa de ulei la motorul asta? Ca am ca si piesa un kit de reparatie, pinion lant si intinzator si din ce am inteles eu pompa ar fi turnata in baia de ulei, si vine separat cu baia de ulei.... Si nu stiu daca sa iau numa kitul acela sau si baia de ulei.... Acuma piese aftermarket nu se gasesc numa pe original, si reparatia cu totul as iesi undeva la 1500 euro... Apoi nush sincer, de asta ziceam daca mai ii cineva care a reparat asa un motor din asta si daca a tinut?
xmisterx
Partea cu rectificatul arborelui cotit este riscanta, se subtiaza stratul cifat si nu va mai fi atat de rezistent la uzura, eu as recomanda un alt arbore fie el si sh dar in stare buna sau poate gasesti un bloc cu arbore cu tot.
tudor0000
Nu gasesti absolut nici o piesa la motor pe second, nici macar pe dincolo....

Laurentziu83
QUOTE(tudor0000 @ 22 Dec 2021, 10:46)
Acuma piese aftermarket nu se gasesc numa pe original, si reparatia cu totul as iesi undeva la 1500 euro... Apoi nush sincer, de asta ziceam daca mai ii cineva care a reparat asa un motor din asta si daca a tinut?
*


Daca e doar 1500 de euro reparatia, mergi pe varianta asta. Ai deja 800 de euro de la dealer, te mai costa 700 de euro si o ai functionala.

Eventual daca nu ai incredere in varianta asta, o vinzi mai departe, csf.

xmisterx
Ok, se pare ca nu prea ai de ales, incearca totusi ca inainte si dupa rectificare sa se verifice duritatea arborelui in zonele afectate sa fi sigur ca dupa reparatie nu o sa ai surprize. Cuzineti la cota de R1 gasesti?
cj98czh
de vazut daca arborele cu codul ala nu s-a pus si pe alte motoare ..
tudor0000
Nu prea sau pus sau cel putin nu ii da la nimeni pe producator nimica numa pe original, traznilar inca azi si maine de motor ca zici ca ii unicat in lumea asta, inca asa ceva nam crezut.... Ziceau ca pot sa il scoata la cota de reparatie 1R, si ca si cuzineti o sa ii faca ei in functia de cota de arbore, acuma ce sa mai zic, oricum nu prea am de ales, incerc sa il fac, sper sa faca treaba buna si sa tina, ca de jur k ii dau foc in fata casei, asta e, asa se intampla cand tio iei, si oricum cei de dincolo stiau de problema ca o bagat aditiv in ulei, macar bne ca so intamplat acolo intrun fel si mio dat totusi 800 euro inapoi...
cj98czh
trebuiau sa ti-o repare .. nu sa iti dea bani inapoi ..

eu la arbore ma gandeam la un SH de pe alt motor, dar trebuie vazut arborele asta pe ce s-a mai pus ... daca s-a mai pus ... si partea cu cuzinetii ii fac ei ... mie nu imi prea place ...

reoet, trebuia sa intrebi aici sau sa te interesezi inainte de achizitie de acest tip de motor ...

cati km are masina?
tudor0000
240.000 km, acuma asta e, sper doar sa tina ca nu prea am alte variante.... Din pacate, am insistat so repare dar tot nu au vrut, si sincer probabil k o reparau asa numa in scarba nu cred ca bagau ei peste 2000 euro intrun alt motor, mecanicii mio zis k o sa fie ca nou motoru si cel putin 100.000 km nu o sa am treaba daca o intretin corect, mno ce sa mai zic, oricum is negru de nervi si variante nu am, ce a vrea bunul Dumnezeu....

22 Dec 2021, 18:49:
Da sincer la cum vad ca sta treaba nu te mai poti incredere nici in cei de dincolo si ei is acoperiti de faza aia cu fara garantie conform b2 nush cum aprobata in uniunea Europeană, deci nu prea ai ce le face, ghinionul o fost ca o bătut dupa ce sa facut exportul ca de batea inainte stai linistit ca acolo ramanea, asta e, am fost la mila lor....da nu mai ii pont cu masini second hand ca toate ce is la export is cu probleme si nu mai merita, masina noua si sclav la banci.... Numa asa mai poti avea vreo siguranta
cj98czh
conteaza mult de unde cumperi.

Citroenul a avut garantie data de dealer-ul Citroen de acolo, de exemplu.

Sincer masina cu 240k si motorul asts problemstic nu luam never.

Acuma asta este, sper sa o rezolvi.
m3st_tce2
QUOTE(tudor0000 @ 19 Dec 2021, 21:47)
salut, sper ca am intrat bine, da sincer am nevoie de cateva sfaturi ca is destul de disperat in momentul de fata, am luat un megane 1.4 tce din 2010 de 130 cai, cel cu benzina si turbo, si totul perfect cand s-a vazut masina, mergea brici, a facut numere si export si dupa 15 km s-a auzit o bataie in turatie, una peste alta masina a ajuns acasa pe platforma, motorul este desfacut, si am nevoie de biele, cuzineti, pompa ulei...

Sincer, nu inteleg. Care a fost diagnoza de au cazut toate de mai sus? Pompa ulei defecta?
In general, motorul este problematic daca se cipeaza si/sau sta mult in turatii - proiectarea este pentru "regim relaxat", facuta de Nissan.
El e un motor vesel, ce te invita la "pedala", si cam hraparet (indiferent de regim).
i_am_sleek
QUOTE(m3st_tce2 @ 28 Dec 2021, 11:39)
Sincer, nu inteleg. Care a fost diagnoza de au cazut toate de mai sus? Pompa ulei defecta?
In general, motorul este problematic daca se cipeaza si/sau sta mult in turatii - proiectarea este pentru "regim relaxat", facuta de Nissan.
El e un motor vesel, ce te invita la "pedala", si cam hraparet (indiferent de regim).
*




Din pacate e greu de tinut in regim relaxat la cat de scurte sunt treptele.... la 130kmh deja ai 3500 ture.... de unde si zgomot si consum.

In general cele venite din germania si cu rulaj mare au probleme (ma gandesc ca pe autobahn daca se merge cu 150 kmh deja masina sta in 4000 ture... daca faci asta cateva ore pe zi ma gandesc ca se aduna uzura) Oricum nu e normal sa se intample asta. Cat timp motorul nu e pe rosu trebuie sa tina. Pacat de acest motor care de altfel este foarte agreabil si nu are probleme cu distributia, turbina etc
Laurentziu83
E un benzinar mic totusi, n-ai cum sa-l tii la 130 in sub 3000 de ture ca nu-i diesel.

Intr-adevar, dieselul se preteaza mult mai bine la rulajul pe autostrada, n-au nici o greata dupa cateva sute de mii de km facuti la 130-150 la ora.
cj98czh
doar ca diesel are turatie maxima in jur de 4500 rpm ... benzinarul la 6500 rpm .... nu ar trebui sa aiba nici pe dracu nici unul din ele .. baiul la 1.4 tce este o proiectare defectuasa ...
i_am_sleek
QUOTE(Laurentziu83 @ 31 Dec 2021, 12:31)
E un benzinar mic totusi, n-ai cum sa-l tii la 130 in sub 3000 de ture ca nu-i diesel.

Intr-adevar, dieselul se preteaza mult mai bine la rulajul pe autostrada, n-au nici o greata dupa cateva sute de mii de km facuti la 130-150 la ora.
*



Se poate insa cu trepte mai lungi. Mai am un 1.4 t in familie pe astra k si are 2600 ture la 130 km. Nu mai zic ca mers pe acelasi drum impreuna are un consum cu 2 la suta mai mic decat renault ul. Bine vorbim de injectie directa si an 2018... ajuta tehnologia noua.

In alta ordine de idei e clar o problema de proiectare. Indiferent de turatie motorul nu ar trebui sa cedeze. A mea are 100k km, nu pot spune ca stau cu griji... cat tine tine cand nu mai tine la revedere. Intre timp am grija sa o intretin corect.
silviumc
Eu am avut zero probleme cu acest motor de 10 ani de cand am masina. E adevarat ca am doar 73000 km pana acum. Ma uit dupa alta masina din plictiseala, de prea mult bine. Totusi, dupa 10 ani, am mai avut de reparat si inlocuit chestii cu uzura normala: macara geam sofer, opritor usa sofer, amortizoare portbagaj. Mi-am luat discuri si placute de frana sa le schimb singur. Caut si kit de accesorii, burdufuri de amortizoare, ca ditamai service-ul autorizat nu le are in magazie cand ma duc la revizie. Deci mai alung plictiseala asa.

Teoretic masina se califica in programul Rabla, dar e departe de a fi rabla. Merge brici, nu scartaie, nu greieri, nimic. Iar motorul asta, desi are 10 ani, are performante comparabile cu ce-i acum pe Megane TCe140 GPF. A fost primul TCe de la Renault.

In legatura cu articolul de mai sus, nu se forteaza motorul cand e rece. Nu trebuie incalzit stand pe loc. Se pleaca cu masina dar se merge usurel cateva minute.
cj98czh
pb. apar dupa 100k din ce am vazut si nu la toate ..
CosmineLis
Se pare că acest motor ne dă mari bătăi de cap.
După 70 km de la făcut aerisirea instalației de răcire și completat cu 3L de antigel, a dispărut apa din vasul de expansiune și rateu pe cilindrul 2. Bănuiesc că apa este dată pe evacuare și se evaporă din cauza temperaturii. Intr-o dimineața am văzut și un ușor fum alb pana a ajuns temperatura antigelului la 90 grade.
Înlocuit bobinele și injectoarele între ele, bujii noi si eroare rămâne pe cilindrul2, in special când ajunge apa la 90, atunci stochează eroarea și începe o mică trepidație la relanti.
Am dat motorul jos, am desfăcut chiulasa și deasupra, la supape am găsit urme de antigel ( parca și amestecat cu ceva vapori de ulei) care veneau de undeva de dedesubt, adică pe la ghidurile supapelor. Ne-am uitat atent cu o lanternă, nu văd vreo fisură pe chiulasa.
Menționez că prin orificiile de răcire din chiulasa, am găsit antigel pietrificat.
Anexez 2 fotografii, poate mă ajută cineva cum să procedez în continuare și de unde să încep.

Mulțumesc!

P.s. Mașina are 155.000 km, așa am cumpărat-o, am crezut că poate e o problema mai puțin gravă, știu doar că garnitura de chiulasa are 1000km, fostul proprietar a fost la un service și i s-a spus ca a fost rectificata chiulasa și mașina are aceleași simptome. Garnitura pare relativ nouă, dar e garnitura standard, cu o gaură, deci nu a fost rectificatâ chiulasa.
Adrian Bacau
Bună ziua. 1.4 tce 250k din vara ma chinui cu disparitia antigelului din vas. Initial furtun termoflot tăiat și remufat . Am avut misfire cilindru 2 era crapata ceramica la electrodul bujiei. Dupa schimbarea bujiei a reaparut martorul motor la prima pornire dimineata. Luni o sa pun diagnoza verific bujii și schimbat bobina intre ele . Am atasat 2 poze cu ieșire din turbina către catalizator pe unde mecanicul mi a zis ca trecem antigelul. Mecanicul zice ca e corpul turbinei prin care trece circuitul de antigel și ca nu sunt semne de chiulasa motorul nu da semne de supraincalzir3 sau presiune pe vas, antigel in ulei. Mi e frica rau sa nu crape motorul. Ce ma sfatuiti . Pentru turbina 1500-2000 ron reconditionar programat pe 15 . Sa caut sa schimb garnitura ? Mi o mâncat zilele de un an de când o am ambreiaj complet, distribuție telscoape, articulatii fata. Va mulțumesc anticipat și un an superb va doresc

5 Jan 2023, 21:55:
QUOTE(CosmineLis @ 16 Jul 2022, 10:33)
Se pare că acest motor ne dă mari bătăi de cap.
      După 70 km de la făcut aerisirea instalației de răcire și completat cu 3L de antigel, a dispărut apa din vasul de expansiune și rateu pe cilindrul 2. Bănuiesc că apa este dată pe evacuare și se evaporă din cauza temperaturii. Intr-o dimineața am văzut și un ușor fum alb pana a ajuns temperatura antigelului la 90 grade.
      Înlocuit bobinele și injectoarele între ele, bujii noi si eroare rămâne pe cilindrul2, in special când ajunge apa la 90, atunci stochează eroarea și începe o mică trepidație la relanti.
      Am dat motorul jos, am desfăcut chiulasa și deasupra, la supape am găsit urme de antigel ( parca și amestecat cu ceva vapori de ulei) care veneau de undeva de dedesubt, adică pe la ghidurile supapelor. Ne-am uitat atent cu o lanternă, nu văd vreo fisură pe chiulasa.
      Menționez că prin orificiile de răcire din chiulasa, am găsit antigel pietrificat.
      Anexez 2 fotografii, poate mă ajută cineva cum să procedez în continuare și de unde să încep.

Mulțumesc!

P.s. Mașina are 155.000 km, așa am cumpărat-o, am crezut că poate e o problema mai puțin gravă, știu doar că garnitura de chiulasa are 1000km, fostul proprietar a fost la un service și i s-a spus ca a fost rectificata chiulasa și mașina are aceleași simptome. Garnitura pare relativ nouă, dar e garnitura standard, cu o gaură, deci nu a fost rectificatâ chiulasa.
*


This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.